Auteur Topic: [Aflevering 2] - 17 maart  (gelezen 8020 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2019, 00:15:39 »
Bij de eliminatie van Liesbeth vielen mij vooral ook de tranen van Axel op, tegen de achtergrond van het gesprek in de auto over haar overleden man.  Met als contrast Joeri, die gedreven in het spel staat en nog eens " we zitten met een steengoede mol". Dan liever Axel als mol, mag Joeri winnen.

Dat Elisabet en Eva of Kaat tranen had is mij ook niet ontgaan, maar die van Axel met dat gesprek in gedachten geeft voor mij wel aan dat Axel een zeer evenwichtig persoon is, en geen geacteer, gewoon puur.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2019, 00:53:18 »
Leuk dat je dingen van scouting herkende. Dat element heeft altijd duidelijk in De Mol gezeten. Scouting is dan ook een stuk groter in België dan hier als ik me niet vergis.

Ik weet niet hoe het in België zit, maar Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenvereniging van Nederland, hoor ;D :P

Wellicht zitten er wel verschillen in de reputatie van scouting in beide landen ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2019, 04:36:49 »
Bij de eliminatie van Liesbeth vielen mij vooral ook de tranen van Axel op, tegen de achtergrond van het gesprek in de auto over haar overleden man.  Met als contrast Joeri, die gedreven in het spel staat en nog eens " we zitten met een steengoede mol". Dan liever Axel als mol, mag Joeri winnen.
Dat kwam inderdaad wat harteloos over van Joeri, maar als ik het goed heb zat hij niet in de auto van Liesbeth toen ze het verhaal vertelde. Dus hij wist het denk ik op het moment van de eliminatie gewoon nog niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2019, 08:39:46 »
Ik weet niet hoe het in België zit, maar Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenvereniging van Nederland, hoor ;D :P

Wellicht zitten er wel verschillen in de reputatie van scouting in beide landen ::hypocriet::

Zie bijvoorbeeld dit artikel over hoe populair scouting in Vlaanderen is (ook in verhouding tot in Nederland). De Mol vind ik altijd veel meer die sfeer uitstralen dan WIDM, met zware opdrachten waarin je echt een team (ondanks de saboteur) moet zijn om ze te kunnen volbrengen. (Gisteren keek ik nog De Rode Lantaarn terug van De Mol 5 wat ook een mooi voorbeeld is.)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2019, 08:58:06 door Heinz »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2019, 10:36:43 »
Zie bijvoorbeeld dit artikel over hoe populair scouting in Vlaanderen is (ook in verhouding tot in Nederland). De Mol vind ik altijd veel meer die sfeer uitstralen dan WIDM, met zware opdrachten waarin je echt een team (ondanks de saboteur) moet zijn om ze te kunnen volbrengen. (Gisteren keek ik nog De Rode Lantaarn terug van De Mol 5 wat ook een mooi voorbeeld is.)
Ja dat is wel iets anders dan in Nederland ;D. Ik kan mij juist heugen dat het hier niet zo cool was toen ik erbij zat :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2019, 14:22:49 »
Over scouting gesproken, hoor Bruno eens tijdens de wandeling:

Eén, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven.
Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter!

En Elisabeth lachend voorop. Mol 7? Het zou een prachtig beeld zijn. ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #66 Gepost op: 23-03-2019, 14:51:22 »
De Mol vind ik altijd veel meer die sfeer uitstralen dan WIDM, met zware opdrachten waarin je echt een team (ondanks de saboteur) moet zijn om ze te kunnen volbrengen. (Gisteren keek ik nog De Rode Lantaarn terug van De Mol 5 wat ook een mooi voorbeeld is.)
Daar ben ik het zeker mee eens, misschien is dat ook wel hetgene wat mij dit programma zo leuk laat vinden (en toevallig heb ik de opdracht met de Rode Lantaarn zo’n twee weken terug ook nog eens herbekeken ;D)

Ja dat is wel iets anders dan in Nederland ;D. Ik kan mij juist heugen dat het hier niet zo cool was toen ik erbij zat :P.
Dat herken ik ook. Wanneer ik soms vertel dat ik op scouting zit, dan reageren de meeste mensen met de vraag of ik aan de deuren koekjes verkoop. Tegelijkertijd hebben ze dan nog nooit iemand van scouting aan de deur gehad met een koekje ::). Het beeld dat mensen hebben van scouting is heel sneu, eigenlijk. Meer dan koekjes en hutten bouwen komt er niet uit, en beide dingen kloppen niet.

Meestal zijn mensen wel geïnteresserd als ik zeg wat we wél doen. Daarnaast kan ik het me niet herinneren dat iemand die een opkomst mee heeft gekeken, uiteindelijk niet op scouting is gegaan. ;)

Om niet te veel van het topic af te dwalen: ik vond het een leuke opdracht ::joehoe::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #67 Gepost op: 24-03-2019, 11:10:58 »
Dat zei ik toch, verschil in reputatie ;)
Maar feit blijft dat ontzettend veel kinderen en jongeren in Nederland op scouting zitten
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #68 Gepost op: 6-05-2019, 20:17:09 »
Omdat ik dacht dat er misschien een glimp van de mol zichtbaar zou moeten kunnen zijn heb ik het bezoek van Gilles aan de mol nog eens beeld voor beeld in HD bekeken. Ik heb wat snapshot gemaakt en die vervolgens getweakt met wat filters. En ja, ik denk dat de mol inderdaad zichtbaar is geworden. Niet van top tot teen en niet in het gezicht maar je ziet meer dan wat de makers lief is als ik gelijk heb.

Het is natuurlijk verre van uitgesloten dat ik spoken ben gaan zien. Toch plaats ik het resultaat in een spoiler want als je het beeld eenmaal op je hebt laten inwerken en je ziet het ook, zie je het niet meer anders. Wees dus gewaarschuwd ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik ben benieuwd of iemand mijn spook/mol ook ziet.

In aflevering 8 zagen we de eerste briefing nogmaals maar nu ging het beeld meteen incognito nadat Gilles de deur opende. Waarom zouden ze dat nu toch aangepast hebben? ::vergroot::

Na gisteren is het voor mij helemaal zeker, mijn ogen bedrogen mij niet, de mol was inderdaad even in een flits in beeld geweest in aflevering 2. Het molboekje klopt denk ik niet maar het vrouwenfiguur wel degelijk. Ook als ik nu het fragment herbekijk.

Mijn natuurlijke gave voor het spotten van een vrouwenborst, zelfs bij een enkele foton van lichtval, heeft zich maar weer eens bewezen  ::tandpastasmiley:: :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #69 Gepost op: 6-05-2019, 20:19:44 »
 ::rofl:: ::ok::