Auteur Topic: [Aflevering 7] - 21 april -  (gelezen 4480 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2019, 10:18:10 »
Weer een schitterende aflevering. Wat is dit seizoen weer genieten geblazen. ::trots::

En de Mol die ik in mijn vizier heb begin ik ook meer en meer te waarderen. (En is Axel het niet dan is de Mol ook geweldig, alleen al omdat het een totale verrassing voor me zou zijn. Ik zie me al met open mond in Kinepolis zitten zondagavond 5 mei. ::rofl::)

Ga je een derde molduel maken? ;D

Weer een geweldige aflevering inderdaad.  ::bravo:: Knap hoe de makers dit weten vol te houden. Als de reguliere afleveringen structureel geweldig zijn... ben k erg benieuwd naar de finale. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2019, 10:36:56 »
Ga je een derde molduel maken? ;D

Nee, ik maak na aflevering 8 wel een "terugblik finalisten". :)

Weer een geweldige aflevering inderdaad.  ::bravo:: Knap hoe de makers dit weten vol te houden. Als de reguliere afleveringen structureel geweldig zijn... ben k erg benieuwd naar de finale. ;D

Ik ook! De entourage is alvast prachtig, zagen we in de allereerste secondes van deze reeks.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2019, 11:11:44 »
Snap ik Heinz, dank voor al het werk
Jammer voor de gemiste kans Bas vs Elisabet  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2019, 11:58:22 »
Superaflevering met bijzondere muziek, wat me dit keer extra opviel.  ::ok::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2019, 14:12:51 »
Geweldige aflevering en verrassende exit (na Eva is ook Kaat, de tweede hoofdverdachte van mij en dit forum uitgevallen). Maar toen ik zag dat ze niet bij het schilderij was (de mol was daar zeker bij) begon ik sterk te twijfelen en terecht.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 14:15:24 door Luc »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2019, 16:51:47 »
Toen duidelijk werd wat de rol van de twee bij Dikke Bertha was drong het als een koude douche tot mij door dat Kaat niet meer de mol kon zijn. Ik pinkte al een voorzichtig traantje weg voor haar naderende afscheid deze aflevering :\'(

En wat een geweldige aflevering was het! De claustrofobische beelden bij de laatste opdracht deden niet alleen de kandidaten huiveren. Ik heb echt heel, heel, heel, veel respect voor alle kandidaten + mol voor wat ze gedaan hebben. Dat was wel even de knop omzetten zeg. En Joeri, ongelooflijk, wederom de onbaatzuchtige held. ::super:: Hij lijkt mij al heel lang overtuigd van zijn mol en spekt de pot daar waar hij maar kan. Geen wonder dat zonder hem eindelijk weer eens even 4k kon worden verprutst.

Oke Kaat weg, dus Axel moet de mol zijn. Hij komt ook nog eens (te?) overduidelijk als mol uit de grond. Maar toch, hij was die laatste opdracht wel heel erg kandidaats en bleek echt heel slecht te liegen. Elisabet daarentegen..  Waarom was ze de mol ook alweer niet meer? ::rofl::

Wat een heerlijk seizoen ::bravo::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2019, 21:00:51 »
Neee! Niet Kaat ::oink::

Maar wie is het dan? Als het Elisabet is, dan zou het hele partner-test-gebeuren nep zijn. Aan de andere kant: misschien wel het eerlijkst... Joeri is het sowieso niet. En Bas is weer raar met die vrijstelling en 4000 euro.

Is het dan tóch Axel?

Wat betreft de aflevering, ik ben heel blij dat de enge opdracht hier toch wel ècht eng is. Veel geld verdiend ook daarmee. En het pasvragen-gebeuren is er heel goed in verwerkt. Kandidaten komen er zo gaandeweg achter wat er gebeurd is. Top-opdracht.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #27 Gepost op: 22-04-2019, 21:36:13 »
Wat een top aflevering wederom. Het kan niet op bij de Vlamingen. Het is iedere keer weer keispannend.  Mijn mol Kaat ligt eruit. Op zoek naar een nieuwe mol. Denk dan Axel. Kwam als een echte mol  :-[ naar boven gekropen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2019, 21:45:21 »
Echt één van de sterkere afleveringen inderdaad. Sowieso kan dit seizoen niet meer stuk voor mij, al blijkt het een super slechte mol te zijn, het blijft een topseizoen.

 Ik vond die tunnel opdracht ook super. Ik had verwacht dat iedereen, op Joeri na  ::rofl::, voor een pasvraag zou gaan maar dat viel mee. En dan die mindfuck bij het schilderij  ::bravo::


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2019, 23:11:11 »
 ::confettie:: Keigoeie aflevering en een knal executie. Fantastisch om naar de Vlaamse Mol te kijken, en deze aflevering hebben we de Mol in zijn geliefde habitat, onder de grond, gezien  ;D

Een andere zeer diepe tunnel is ingestort, maakt deze aflevering nog gelaagder ook. Geweldig.
Ik had vooraf niet gedacht dat 'de beer uit Peer' het zolang zou volhouden, hulde. Zit waarschijnlijk op het juiste spoor.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #30 Gepost op: 23-04-2019, 06:38:16 »
Wat ik ook mooi vond aan deze aflevering, is dat alle kandidaten met het "Good morning, Vietnam!" nog even dingen te horen krijgen, die ze anders niet hadden kunnen weten.

Elisabet heeft het geldkoffertje bij de avatars links laten liggen.
Axel heeft Martijn zijn zwemvest laten open trekken, en de fakkel nat laten worden.
Bas heeft 7 jaar bij de scouting gezeten, maar kon geen vuur maken.
Joeri kon de regenpijp niet tot een goed einde brengen (afijn, dat hadden ze allemaal gezien).
Kaat wist de link niet te leggen tussen 'staying alive' en 'my heart will go on'.

Waardoor de kandidaten misschien toch weer nieuwe informatie hadden, en die konden meenemen bij hun verdenkingen. Mooi gedaan zo, van de makers!
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 06:40:10 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #31 Gepost op: 23-04-2019, 07:38:33 »
Volgende week kan (de briefing van) de Mol gesaboteerd worden. Geniaal! :D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #32 Gepost op: 23-04-2019, 10:52:38 »
Als de Mol die opdracht krijgt, kan de briefingdsabotage gesaboteerd worden  :D

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #33 Gepost op: 23-04-2019, 14:38:31 »
waar zien jullie dat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #34 Gepost op: 23-04-2019, 14:51:53 »
In de vooruitblik aan het einde van aflevering 7. (Met ook nuttige poolinformatie.)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2019, 14:56:54 »
Nu teruggekeken, dank je! Had hem nog helemaal niet gezien!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #36 Gepost op: 23-04-2019, 15:31:13 »
Wauw, wat een fantastische aflevering was dit weer! Weer zien we dat alle deelopdrachten elkaar over en weer beïnvloeden, waardoor alles met elkaar samenhangt.

Als eerste de Dikke Bertha-opdracht. Leuk hoe de makers zo'n bekend kinderspelletje (dat ik onder een andere naam ken, waar ik nu natuurlijk weer niet op kan komen) tot een Molopdracht hebben verheven. Ik denk dat je als mol hier niet wilt zitten, omdat je te weinig invloed hebt op of er wel of geen geld wordt verdiend. Maar het is wél heel leuk om te doen! Kaat en Joeri hebben de opdracht heel goed gedaan, ze hebben goed ingeschat wat hun medekandidaten wel of niet zouden weten. Naast zijn vele andere onverdachte acties, schrijf ik Joeri mede door zijn deelname aan deze opdracht af als mol.

Dan de kunstopdracht. Deze valt eigenlijk in drie verschillende onderdelen uit elkaar:
- het herkennen van de kunst in de auto: ik vond de vragen nogal moeilijk als ik eerlijk ben. Ik heb zelf kunstgeschiedenis gestudeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat alle mensen deze vragen gemakkelijk zouden kunnen beantwoorden. Dat blijkt ook wel: Axel en Elisabet leggen de gehele verantwoordelijkheid bij Bas neer (die dan de rare fout maakt bij de Breugels!).
- het leren van de Vietnamese woorden: ook dit was weer een moeilijke opdracht, logisch dat de eerste woorden ('Mevrouw Hien') het beste worden onthouden, maar dit doet niets voor de opdracht. Verdacht vind ik Axel die met zijn achterstevoren-zeggen de aandacht afleidt van de opdracht. Ook valt mij op dat ze niet echt de tijd nemen om de woorden goed in te oefenen.
- het Vietnamees praten in het museum: dit gaat natuurlijk helemaal mis. Voor mij als leek klonk het best aardig, maar ik kan me voorstellen dat die gids er niets van kon bakken. Opvallend is dat Bas zijn zin wél goed kan verwoorden (terwijl dat net de enige zin is die sowieso fout is).

Dan de opdracht om het schilderij van de mol te herkennen. Wat ik me als eerste afvroeg: wanneer heeft de mol de tijd gehad / gekregen om dit schilderij te maken? Het hoeft niet heel veel tijd te kosten, maar je bent er toch wel enige tijd mee kwijt. Knap dat ze het de mol daadwerkelijk in Vietnam hebben laten schilderen (als had ik het ook wel leuk gevonden als alle kandidaten in België een schilderij hadden moeten schilderen als voorbereiding, die dan mee naar Vietnam waren genomen). Leuke toevoeging die shredder 'die we van Banksy hebben mogen lenen', echt humor! Wat opvalt is dat Bas erg sturend is in de discussie. Hij bepaalt in zijn eentje waarvoor gekozen wordt. Axel mengt zich nog een beetje in de discussie; Elisabet helemaal niet. Ik snap niet waarom Bas zich laat verleiden om zich zó uit te spreken voor een bepaalde keuze. Je kunt het toch helemaal niet weten? Zijn gedrag kwam op mij erg mols over, waarbij de andere kandidaten het allemaal wel prima vonden (en de situatie misschien zelfs als mol-test hebben gebruikt?).

En dan de tunnelopdracht. Hier gebeurden een paar bijzondere dingen.
- de discussie over de volgorde: Kaat geeft aan bang te zijn, waarna Elisabet en Bas ook meteen een plek aan het begin van de opdracht opeisen. Beiden lijken niet echt een goede reden te geven hiervoor (Bas: 'ik heb al zoveel enge dingen gedaan'). Dat de twee grootste / breedste mannen als laatste door het smalle tunnelstelsel gaan lijkt niet echt logisch.
- de pasvragen: Elisabet verspeelt 2000 euro door terug te gaan voor een pasvraag en een boobytrap te pakken. Als je zo bang bent als dat zij was ga je toch niet terug? Haar angst was erg uitvergroot, ze schreeuwde het uit (iets dat je bij Kaat die oprecht bang was minder zag). Axel kiest ervoor om de informatie over de pasvragen niet te delen, wat hem hoon oplevert van Bas (die daar specifiek de aandacht op vestigt). Het lijkt me logisch dat hij zelf wil proberen die pasvraag te krijgen, iets wat hem uiteindelijk ook lukt.
- het geld: Bas, Axel en Joeri halen geld binnen. Joeri was bijna buiten tijd, maar haalt het uiteindelijk alsnog (iets dat een mol denk ik niet meer zou doen). Voor Axel zit er een eigen belang aan (pasvraag), maar ik zou moeten terugkijken waarom Bas met geld over de finish komt. Elisabet valt af doordat ze een boobytrap heeft gepakt; Kaat kan daardoor ook geen geld meer halen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #37 Gepost op: 24-04-2019, 23:11:28 »
Tijdens de executie zie ik gespannen koppies bij Axel, Bas en Elisabet. Ze willen alledrie tot de finale geraken. Maar dat blok graniet uit Peer, dat zit er rustig bij.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #38 Gepost op: 24-04-2019, 23:53:08 »
Tijdens de executie zie ik gespannen koppies bij Axel, Bas en Elisabet. Ze willen alledrie tot de finale geraken. Maar dat blok graniet uit Peer, dat zit er rustig bij.

Ik heb het idee dat Joeri er van overtuigd is dat hij weet wie de mol is en daarom zo zelfverzekerd daar zit.
Niet dat hij de mol is, tenminste ik zou wel teleurgesteld zijn als hij de mol blijkt te zijn. Dan zou zijn ego te groot zijn, want alle opdrachten die op kracht gaan, kon hij niet laten lopen ook niet daar waar het best makkelijk en onopvallend zou kunnen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 21 april -
« Reactie #39 Gepost op: 25-04-2019, 03:05:52 »
Ik heb het idee dat Joeri er van overtuigd is dat hij weet wie de mol is en daarom zo zelfverzekerd daar zit.
Niet dat hij de mol is, tenminste ik zou wel teleurgesteld zijn als hij de mol blijkt te zijn. Dan zou zijn ego te groot zijn, want alle opdrachten die op kracht gaan, kon hij niet laten lopen ook niet daar waar het best makkelijk en onopvallend zou kunnen.
Dat eerste ben ik met je eens. Maar over dat laatste: hij heeft aangegeven bij de vraag "slechte mol?" dat hij fanatiek is en opdrachten graag zou willen laten slagen. Dus hij is er eerlijk over. Als de makers hem dan kiezen, dan wisten ze waar ze aan begonnen. En misschien hebben ze toen ze er achter kwamen dat het die kant op ging, juist een verhaallijn van gemaakt. Wat dat betreft zou Joeri nog steeds de Mol kunnen zijn, denk ik.