Auteur Topic: Verborgen Hints  (gelezen 36962 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #80 Gepost op: 16-06-2008, 18:22:22 »
Volgens mij heeft dat geen zin ;) Ik heb namelijk ff opgezocht wie daar woont, maar ik krijg telkens Geen resultaten gevonden.

Wel kreeg ik een keer aannemersbedrijf Groothuis als resultaat, maar die is gevestigd in de Spoelstraat 10 te Genemuiden en niet in Zwolle :(

je kunt toch aanbellen?
heel wat effectiever dan bellen. :)
t is dat ik deze week niet meer in zwolle ben, anders was ik wel ff langs gegaan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen Hints
« Reactie #81 Gepost op: 16-06-2008, 18:43:41 »
Ik doe ineens een verbazende ontdekking. Lees het volgende uit wikipedia.

Het Tor-netwerk is bedoeld om te voorkomen dat anderen door analyse van het berichtenverkeer kunnen achterhalen wat de herkomst en bestemming van berichten is.
Het netwerk is gebaseerd op zogenaamde onion servers; computers die als tussenstations dienen tussen de afzender en de bestemming.


Wie diende als tussenstation bij de molen ? >>>>>>>>>>> LARA en die vloog heen en weer tussen de afzender (= Amin) en de bestemming (= Iris en Naomi)

Is dit de oplossing van de vliegende tor?

Toevoeging: of is het de bus zelf als tussenstation van de molen naar het gemeentehuis.
« Laatst bewerkt op: 16-06-2008, 19:18:11 door yessie »

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #82 Gepost op: 16-06-2008, 20:58:38 »
Vliegende tor... 10...

Tien geld over

Tien geld rove(r)

Tien gevloerd

Tien overlegd

Tiende volger

Er volgde tien

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen Hints
« Reactie #83 Gepost op: 16-06-2008, 21:08:56 »


Bij een ToR denk ik aan Terms of Reference... Maar dat kan aan mn studie liggen ;D

Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #84 Gepost op: 16-06-2008, 21:11:13 »
Misschien heel ver gezocht maar ik denk Spoelstraat 10 op een andere manier te kunnen verklaren.
In aflevering 3 had je de opdrachten karten en het museum.
Op de kart stond nummer 10 en in het museum hadden ze nog 10 minuten en dan het museum dicht zou gaan.

Nog meer tienen: 10 onderstreepte woorden in het verhaal van de Zwolse Blauwvingers en het getal 25 op het shirt van Sipke Jan in aflevering drie. 2 X 5 = 10.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #85 Gepost op: 16-06-2008, 21:19:08 »
het spijt me enorm, maar ik zie toch echt weer iets in de vingerafdruk wat er normaal niet is.  :-\\

ik vind het op een 14 lijken, maar heel duidelijk is het niet.
maar nu ben ik het iniedergeval toch ff kwijt  :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #86 Gepost op: 16-06-2008, 21:31:53 »
ik heb overigens ook nog een verklaring voor de vele 10-en:

tien bestaat uit vier letters, net als de namen Lara en Amin.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen Hints
« Reactie #87 Gepost op: 17-06-2008, 19:33:18 »
Nog meer tienen: 10 onderstreepte woorden in het verhaal van de Zwolse Blauwvingers en het getal 25 op het shirt van Sipke Jan in aflevering drie. 2 X 5 = 10.
En wat is je conclusie nu? Wat kun je er mee dan?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Verborgen Hints
« Reactie #88 Gepost op: 17-06-2008, 19:36:19 »
En wat is je conclusie nu? Wat kun je er mee dan?
Heinz heeft geen conclusies, Yessie.
Alleen maar Hypotheses.  ;D

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen Hints
« Reactie #89 Gepost op: 17-06-2008, 19:41:32 »
Heinz heeft geen conclusies, Yessie.
Alleen maar Hypotheses.  ;D
Ik was alleen benieuwd, net zoals het vraagstuk over de kreet de vliegende tor en ik hem daar ook nog niet over gehoord heb. We kunnen toch van gedachten gaan wisselen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #90 Gepost op: 17-06-2008, 20:05:20 »
Ik was alleen benieuwd, net zoals het vraagstuk over de kreet de vliegende tor en ik hem daar ook nog niet over gehoord heb. We kunnen toch van gedachten gaan wisselen?

Ik heb geen idee wat die 10en betekenen, helaas. Als ze al iets betekenen. En ook over die tor ben ik nog niet uit, maar ik denk niet dat het Tor-netwerk er iets mee te maken heeft. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #91 Gepost op: 21-06-2008, 20:03:20 »
Op .nl worden naast 'verblind' nog 3 hints uitgelegd:

----
1. De naam van de Mol betekent: eerlijk en betrouwbaar. Het tegenovergestelde van een mol.

2. Ook had de mol het in de eerste aflevering over Elvis Presley. Elvis heeft de zelfde geboortedatum als de Mol!

3. In de opdracht in het museum moesten de kandidaten een zilveren lepeltje met een viooltje
meenemen en een ring met blauw saffier. De blauwe steen, de zilveren kleur en het viooltje staan ook allemaal voor trouw en eerlijkheid. De kleur blauw kwam vaak voor deze serie. Zo zat de mol bijvoorbeeld in de blauwe keet.
----

Tsja.. 1 is wel grappig, maar geen hint natuurlijk. Het zelfde geldt voor 2.. En 3 is ook niet sterk. Leuk dat die kleuren naar trouw en eerlijkheid wijzen, maar wat is de connectie met Amin? (edit: o ja, de betekenis van zijn naam ;) ) Dat hij in de blauwe keet zit en de kleur blauw 'vaak' voorkwam (Blauwe Keet zelf is al 1, Blauwvingers 2 en kleur steen 3) is nog de aardigste hint, maar ik heb zo'n idee dat dit achteraf een hint geworden is, net als de pet van Dennis.
« Laatst bewerkt op: 21-06-2008, 20:07:42 door Heinz »

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Verborgen Hints
« Reactie #92 Gepost op: 21-06-2008, 20:22:22 »
Op .nl worden naast 'verblind' nog 3 hints uitgelegd:

----
1. De naam van de Mol betekent: eerlijk en betrouwbaar. Het tegenovergestelde van een mol.

2. Ook had de mol het in de eerste aflevering over Elvis Presley. Elvis heeft de zelfde geboortedatum als de Mol!

3. In de opdracht in het museum moesten de kandidaten een zilveren lepeltje met een viooltje
meenemen en een ring met blauw saffier. De blauwe steen, de zilveren kleur en het viooltje staan ook allemaal voor trouw en eerlijkheid. De kleur blauw kwam vaak voor deze serie. Zo zat de mol bijvoorbeeld in de blauwe keet.
----

Tsja.. 1 is wel grappig, maar geen hint natuurlijk. Het zelfde geldt voor 2.. En 3 is ook niet sterk. Leuk dat die kleuren naar trouw en eerlijkheid wijzen, maar wat is de connectie met Amin? (edit: o ja, de betekenis van zijn naam ;) ) Dat hij in de blauwe keet zit en de kleur blauw 'vaak' voorkwam (Blauwe Keet zelf is al 1, Blauwvingers 2 en kleur steen 3) is nog de aardigste hint, maar ik heb zo'n idee dat dit achteraf een hint geworden is, net als de pet van Dennis.
Ik vroeg me tijdens de museum opdracht al af waarom ze nu juist dat lepeltje en die ring moesten stelen. Ik denk dat al die hints echt van te voren waren bepaald.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #93 Gepost op: 21-06-2008, 20:23:42 »
Ik denk dat al die hints echt van te voren waren bepaald.

Alleen bij het 'veel blauw' heb ik mijn twijfels (sinds de pet van Dennis).

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #94 Gepost op: 22-06-2008, 21:01:15 »
Alleen bij het 'veel blauw' heb ik mijn twijfels (sinds de pet van Dennis).

Neah. Dat blauw is echt. Dat heb ik hier weken geleden al lopen roepen. Ik heb het alleen niet op die manier aan Amin kunnen linken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #95 Gepost op: 22-06-2008, 21:34:17 »
Neah. Dat blauw is echt. Dat heb ik hier weken geleden al lopen roepen. Ik heb het alleen niet op die manier aan Amin kunnen linken.

En het werd op .nl al vanaf het begin als mogelijke hint gezien. Daarom juist mijn twijfels. ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #96 Gepost op: 22-06-2008, 21:41:20 »
we maken gewoon achteraf de hints. :P

zoals mijn theorie van de vele 10-en, tien heeft 4 letters en amin ook.  :P

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #97 Gepost op: 22-06-2008, 21:44:07 »
En Amin zat in een brandweer auto die blauwe zwaailichten voerden!  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #98 Gepost op: 22-06-2008, 21:45:59 »
Overigens was het ook maar een gerucht dat de pethint (eL guapO stuntteaM) achteraf verzonnen is, nadat die op internet werd genoemd. Pieter Jan bracht dit gerucht zelf op de fandag, maar of het ook waar is..?