Auteur Topic: Widm Junior Aflevering 4 - de joker  (gelezen 76829 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 4 -
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2014, 23:31:41 »
Leuke aflevering weer hoor.
Guido valt dus af 100 euro voor de pot. Dat was mijn mol.
Voor de rest is Jennifer dus heel eerlijk.

Ik denk niet dat het is dat Jenny erg eerlijk is, want dan had ze Jan ook z'n joker teruggegeven. Het is meer dat ze de jokers gebruikt om informatie uit Guido los te peuteren en dat ze zo ook zijn vertrouwen probeert te winnen. Hoewel ik haar niet verdenk vind ik haar gedrag erg verdacht; als je drie jokers in handen hebt, houd je ze toch allemaal zelf (of geef je ze allemaal terug)? Dat ze er een zelf houdt is niet logisch.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2014, 23:36:25 »
ow ja Jennifer = Jenny mijn excuses ;D

Ik denk dat ze die van Jan niet teruggeeft omdat naar mijn gevoel Jan viel minder in de groep lag dan de andere jongens. Hij was een beetje een einzelgänger.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 4 -
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2014, 00:19:26 »
Die fanfareband speelde het nummer Daydream Believer van de Monkees.
Er zijn er twee die meedoen voor een apensoort.
Davey voor de gorilla en Harmen voor de oerang-oetan.


Zou een goede hint zijn. Hun zanger heette Davy trouwens. (Davy Jones)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2014, 01:47:00 »
Leuke aflevering weer.

Mijn twee hoofdverdachten waren voor de aflevering Jenny en Guido, dus daar heb ik het meeste op gelet.

De afleveringstitel is naar bijna iedereen te herleiden, vanwege het stelen van de gewone jokers en natuurlijk de joker die door Roeland gevonden wordt. Alleen Jitske valt het niet aan te koppelen.

Ik vind Jenny bij de eerste opdracht heel mols door Roeland aan te sporen het flesje met het vraagteken in te leveren, hoewel we nog niet weten wat het betekend. Daarnaast brengt ze volgens mij maar één flesje terug en komt ze net buiten de tijd nog met een tweede flesje aan zetten.
Guido vindt ik niet specifiek verdacht, maar een uitspraak van hem wel. Over dat hij graag voorop loopt, maar dat je soms beter achteraan kan lopen omdat je dan de mol ziet. Harmen en Davey zien Guido voor hen lopen… Is Guido dus de mol. Mogelijk hintje.

Ik vind Jenny ook verdacht doordat en op het moment dat ze jokers terug gaat geven aan Guido. Al houdt ze wel weer de joker van Jan.

Bij de tweede opdracht, bij het vinden van het woord doet Jenny een stap naar achter en zegt dat ze het niet weet. Ik schat haar, misschien onterecht, in als iemand die hier als kandidaat juist wel goed in zou zijn. Jenny is ook degene die de twee molletjes er tussenuit vist. Guido raad het juiste woord, een zeer kandidaatse actie.

Na de executie vind ik wederom Jenny het meest meelevend of geraakt door het vertrek van Jan, hoewel minder als bij de vorige aflevering, maar toch.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2014, 01:51:34 »
Hele leuke aflevering!

Bij de executie vond ik Harmen opvallend. Vlak voordat hij zijn scherm te zien kreeg, ging hij overdreven ademhalen en reageerde hij ook flink verbaasd. Dat leek mij wel een beetje gespeeld, maar misschien zie je wel wat je wilt zien ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2014, 11:51:20 »
Ik heb er nu geen tijd voor, maar misschien eens na gaan of we alle dieren waarvoor ze spelen ook hebben gehoord. Er zou een hint in kunnen zitten dat het dier van de mol is vervangen door "mol".

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 4 -
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2014, 12:11:13 »
Zou een goede hint zijn. Hun zanger heette Davy trouwens. (Davy Jones)
Inderdaad ja. Had ik niet eens bij stilgestaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2014, 12:12:52 »
Ik heb er nu geen tijd voor, maar misschien eens na gaan of we alle dieren waarvoor ze spelen ook hebben gehoord. Er zou een hint in kunnen zitten dat het dier van de mol is vervangen door "mol".

Leuk idee. (Al lijkt me "De Mol vindt natuurlijk het paar mollen" -> Jenny een echte WIDM-hint omdat ie zo simpel uit te leggen is. Jenny zou dan geweten kunnen hebben wie de mollen waren.)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2014, 12:18:59 »
Jenny zou dan geweten kunnen hebben wie de mollen waren.)

En de mol, ook de junior mol heeft voorkennis op dat vlak. Dus kan prima :) Ik krijg een beetje het gevoel dat we in junior precies hetzelfde gaan zien als dit jaar: het wordt Harmen vs Jenny, volwassenen serie: Freek vs Susan  ;D Guido staat nu zeker een streep door, eigenhandig 100 euro verdienen voor de groep terwijl je net zo makkelijk zoals Jenny/Jan kan zeggen 'ik zie het niet' > aanwijzing dat de mol blind is zoals Dennis zei: een mol leeft ondergronds, bij het levend begraven lag ik als mol ook ondergronds en A-M met haar graven, graven, ik wil graven maar mag niet graven.

Daarnaast kwam Jenny 'als mol hang ik de held uit' door nog extra aan te komen sjokken net buiten tijds met een nieuwe fles die dan natuurlijk niet meetelt. Ze hanteert verdeel en heers tactiek net zoals Carolien deed met de jokers. Maar Harmen is dan weer betrokken bij de distributie van jokers al eindigt Jenny dan toch weer als mother of jokers door er kennis mee te vergaren zoals Milouska ook deed. Hmm.. Rat, ik ben het met je oneens: deze aflevering brengt geen duidelijkheid  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2014, 15:45:46 »
Leuke aflevering weer, die kindertjes zijn echt gehaaid ::ok::. De opdrachten vind ik ook super leuk, bijna leuker dan in de volwassen serie soms  :-X ;D.

De mol is Harmen of Davey denk ik. Jenny is teveel Carolien/Sofie achtig, die wil gewoon echt heel erg graag winnen. Guido haalt teveel geld op.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2014, 18:37:46 »
Rat, ik ben het met je oneens: deze aflevering brengt geen duidelijkheid  :P
Ik ben het zelf ook met mij oneens. 'T is wel de week om eens wat dingen terug te gaan kijken, misschien dat ik het later deze week wel eens ben met de ik van gisteren middag. ::rofl::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2014, 21:24:20 »
Het valt mij op dat bij de fanfare opdracht Harmen heel passief meedoet. Hij heeft geen haast bij het zoeken naar de paren en als ze het woord moeten raden staat hij achter de groep. Als het woord is geraden slaat hij zijn handen voor de mond. Ik vind het erg verdacht.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2014, 21:28:41 »
Het verbaast me overigens wel heel erg dat de mol geen foute duo's heeft weggestuurd.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2014, 21:38:26 »
Ik heb de aflevering vandaag terug gekeken en vond hem heel erg leuk. Fantastisch al dat stelen! Al vond ik het wel heel sneu voor Jan ::zwaaisip::. Leuke opdrachten ook! Guido is voor mij na de tweede opdracht afgevallen als mol, omdat een mol nooit het woord zou raden. Ik denk wel dat hij ver gaat komen, want hij komt op mij over als een tactische en slimme kandidaat. Davey valt voor mij ook af, omdat ik denk dat de mol niet het initiatief zal nemen voor het stelen van jokers. Jitske komt op mij heel fanatiek over en valt voor mij derhalve ook af. Blijven over Roeland, Harmen en Jenny, waarbij ik Jenny nu het meeste als mol zie. Zo hamerde zij er op om het flesje met de joker mee te nemen.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2014, 21:43:32 »
Bij de executie vond ik Harmen opvallend. Vlak voordat hij zijn scherm te zien kreeg, ging hij overdreven ademhalen en reageerde hij ook flink verbaasd. Dat leek mij wel een beetje gespeeld, maar misschien zie je wel wat je wilt zien ;)

Dat vond ik ook erg opvallend. Sinds aflevering twee denk ik dat het Harmen is en daar blijf ik na deze aflevering ook weer bij.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2014, 22:32:01 »
Ooooch, dat snoetje van Jan toen 'ie met Art stond te praten :( Zo sip :(
Kennis is macht.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2014, 22:47:38 »
Harmen weet in de test te melden dat hij weet dat Jenny weet dat hij haar verdenkt. Klinkt ingewikkeld, maar is wel apart. Hoe weet hij dat? Jenny nam zijn (en Daveys) jokers aan en zij gaf ze niet meer terug. Hebben ze het er dan toch nog gewoon openlijk over gehad, of weet Harmen meer dan hij zou moeten kunnen weten omdat hij de mol is? Of strooit Jenny deze informatie rond volgens haar verdeel-en-heers tactiek omdat zij de mol is?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2014, 08:28:41 »
Het verbaast me overigens wel heel erg dat de mol geen foute duo's heeft weggestuurd.
Dat kon niet, want bij ieder paartje moest Art er bij gehaald worden voor controle. Het enige wat de mol zou kunnen doen is tijdrekken of het uiteindelijke woord niet raden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2014, 11:04:05 »
De duo's hadden toch ook geen letter op de rug? Zou heel erg opvallen als je een koppel aanwijst waarvan iemand ineens een letter op de rug heeft, dan staat die kandidaat te veel in de spotlight.

Zou de opdracht overigens wel vetter maken, als alle fanfareleden een letter op de rug gespeld hadden gekregen. Dan kan je er als mol ook de uitdaging van maken om te zorgen dat er letter overblijven waarmee een ander woord gemaakt kan worden... maar gaat misschien een stapje te ver voor junior.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 4 - de joker
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2014, 13:10:44 »
Het valt mij op dat bij de fanfare opdracht Harmen heel passief meedoet. Hij heeft geen haast bij het zoeken naar de paren en als ze het woord moeten raden staat hij achter de groep. Als het woord is geraden slaat hij zijn handen voor de mond. Ik vind het erg verdacht.

Ik vond dit juist on-mols. Waarom zou een mol heel passief met een opdracht mee doen? Je wil juist dat het woord toch niet geraden wordt?

Jenny had trouwens het paar "mol" tijdens de fanfare opdracht gevonden  ::vergroot::

Ik twijfel nog altijd heel erg tussen hen