Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 234086 keer)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 8-01-2024, 12:53:54 »
Is dit het account van Jeroen Spitzenberger?

::rofl::

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #101 Gepost op: 8-01-2024, 18:02:37 »
Prima analyse, maar duidelijk geen spoiler. Het zou kunnen kloppen, zeker weten doen we niets.. Lijkt me ook geen apart topic onderwerp.

Exact dit.

Spoilers bevatten gekregen informatie van elders dan het programma zelf of superduidelijke hints als molcf klaas. Dit is puur speculatie en past prima in een ander topic.

[topic samengevoegd]
« Laatst bewerkt op: 8-01-2024, 19:20:56 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #102 Gepost op: 8-01-2024, 18:21:14 »
Jip of Kees
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #103 Gepost op: 8-01-2024, 20:14:38 »
Ik ben er zelf nog niet uit. Iedereen heeft wel iets onlogisch voor een mol. Nu al.

Meest aannemelijke is dat de mol geen vrijstelling pakte.
Ook zou je als mol niet graag bij de schilders willen zitten. Is theoretisch wel mogelijk en prima molbaar, maar Jeroen is eigenlijk de enige die echt een fout maakte bij het schilderen: niet het juiste aantal vlinders.

Enige die tot dusver voldoet aan die omschrijving is Anna. Maarja, die verzon weer dat communistische plan wat toch enkelen wel gevolgd hebben en geld heeft opgeleverd...

deze week nog even tunnelhoppen en hopelijk geeft volgende aflevering ietsje meer duidelijkheid.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #104 Gepost op: 8-01-2024, 20:56:39 »

Ook zou je als mol niet graag bij de schilders willen zitten. Is theoretisch wel mogelijk en prima molbaar, maar Jeroen is eigenlijk de enige die echt een fout maakte bij het schilderen: niet het juiste aantal vlinders.

Het origineel had maar 2 vlinders net zoals Jeroen geschilderd had.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #105 Gepost op: 8-01-2024, 21:31:03 »
Het origineel had maar 2 vlinders net zoals Jeroen geschilderd had.

oh ik zag de bloemen aan voor vlinders. In dat geval heeft Jeroen de bloemen niet goed geschilderd.  ;)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 8-01-2024, 22:20:42 »
Na aflevering 1: Tooske

Gebaseerd op lichaamstaal, ze acteert en komt niet naturel over gedurende de hele aflevering. Ik zie ook geen enkele spanning bij haar i.t.t. andere kandidaten. Nu moet ik wel voorzichtig zijn want in Kroongetuige was ze ook mijn hoofdverdachte....... ;D

Het kan moltactiek en een vooropgezet plan zijn om wel de vrijstelling te pakken en tijdens de speeddate het paraplu verhaal te vertellen. In dat geval was de paraplukaart geen toeval.Er liepen meerdere dames met een paraplu tussen de feestvierders dus dat zou een aannemelijk verhaal kunnen zijn. Ze vertelde dit ook aan iedereen.

Tijdens de speeddate moest ze zich even herpakken toen Jip met het voorstel kwam om allemaal op de eerste gesprekspartner te stemmen. Het enige wat ze toen nog kon doen was zich niet aan de afspraak met Babs te houden en wèl op haar te stemmen.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 8-01-2024, 22:43:10 »
Ik ben er zelf nog niet uit. Iedereen heeft wel iets onlogisch voor een mol. Nu al.

Meest aannemelijke is dat de mol geen vrijstelling pakte.

Enige die tot dusver voldoet aan die omschrijving is Anna. Maarja, die verzon weer dat communistische plan wat toch enkelen wel gevolgd hebben en geld heeft opgeleverd...

deze week nog even tunnelhoppen en hopelijk geeft volgende aflevering ietsje meer duidelijkheid.
exact dit, niemand voldoet aan een perfect molpprofiel, allemaal hebben ze al flink onmolse dingen gedaan, erg lastig.

Online MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #108 Gepost op: 8-01-2024, 23:42:16 »
Na aflevering 1: Tooske

Gebaseerd op lichaamstaal, ze acteert en komt niet naturel over gedurende de hele aflevering. Ik zie ook geen enkele spanning bij haar i.t.t. andere kandidaten. Nu moet ik wel voorzichtig zijn want in Kroongetuige was ze ook mijn hoofdverdachte....... ;D

Het kan moltactiek en een vooropgezet plan zijn om wel de vrijstelling te pakken en tijdens de speeddate het paraplu verhaal te vertellen. In dat geval was de paraplukaart geen toeval.Er liepen meerdere dames met een paraplu tussen de feestvierders dus dat zou een aannemelijk verhaal kunnen zijn. Ze vertelde dit ook aan iedereen.
...

Precies dit doet me bij mijn schot voor de boeg (Tooske dus) blijven.

Ik vond meteen al dat verhaal dat ze eerst een 'echte plu' dacht te moeten zoek i.p.v. het symbool 'paraplu' gekunsteld. De waarzegster had het toch duidelijk over het symbool 'paraplu'. Het lijkt me een geconstrueerd verhaal om later bij die speeddate verwarring te zaaien. Ik denk dat Tooske wilde dat iedereen na de speeddate op haar zou stemmen door als de evidentste leugenaar over te komen , wat tot veel minder geld in de pot zou hebben geleid: dan was er alleen 1000 euro in de pot gekomen vanwege haar weggestemde vrijstelling (ipv de 6000 waarvoor m.n. Anna zorgde). En je komt over als kandidaat omdat je natuurlijk door wilt naar de volgende aflevering, ja natuurlijk lieg je daarover...

Bij de Frida Kahlo (schilderijen)-opdracht zat Tooske in mijn ogen ook op de beste molpositie, omdat je daar (als mol) kon zorgen dat de 5 originele Kahlo's (die de groep met 5 kandidaten moesten naschilderen) niet bij de beoordelaars (Babs, Rian) terecht zouden komen, althans zo min mogelijk. Tooske hoorde je daar m.n. roepen "ik heb er weer een gevonden", zodat je denkt: die is goed bezig, en ze zei in de biecht ook nog dat '12 van de 25 schilderijen vinden' best goed was. Maar als daar voornamelijk zeer weinig originelen bij zitten kunnen de beoordelaars daar weinig mee en levert het een enkele match op met een origineel, wat dus ook gebeurde.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2024, 00:15:20 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 8-01-2024, 23:45:38 »
Eens met voorgaanden. Blijf ook bij mijn schot voor de boeg Tooske.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #110 Gepost op: 9-01-2024, 15:34:13 »
Tooske
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #111 Gepost op: 9-01-2024, 19:12:04 »
Anna, Tooske of Kees. Justin en Jeroen nog tussen heel veel haakjes. De rest op basis van de eerste aflevering voorlopig niet.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 9-01-2024, 20:19:10 »
Ik vond meteen al dat verhaal dat ze eerst een 'echte plu' dacht te moeten zoek i.p.v. het symbool 'paraplu' gekunsteld. De waarzegster had het toch duidelijk over het symbool 'paraplu'. Het lijkt me een geconstrueerd verhaal om later bij die speeddate verwarring te zaaien. Ik denk dat Tooske wilde dat iedereen na de speeddate op haar zou stemmen door als de evidentste leugenaar over te komen , wat tot veel minder geld in de pot zou hebben geleid: dan was er alleen 1000 euro in de pot gekomen vanwege haar weggestemde vrijstelling (ipv de 6000 waarvoor m.n. Anna zorgde). En je komt over als kandidaat omdat je natuurlijk door wilt naar de volgende aflevering, ja natuurlijk lieg je daarover...
maar dan had ze toch beter de vrijstelling ook niet kunnen pakken? Als mol wil je niet dat die 1000 euro in de pot komt, een hoop geld.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #113 Gepost op: 10-01-2024, 16:04:54 »
Als ik de test zou moeten maken zou ik inzetten op Justin, Tooske, Anna en Jeroen

Kees, Rian en Sor lijken me echt niet de mol.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 10-01-2024, 19:21:30 »
Is dit het account van Jeroen Spitzenberger?

Jammer dat die mysterieuze forummer niet meer post. Het woord "beduvelen" vind ik helemaal bij Jeroen passen, maar ik kan het helaas niet aan hem linken.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #115 Gepost op: 10-01-2024, 19:55:01 »
Anna, Tooske of Kees. Justin en Jeroen
Wat is er gebeurd met "De blondine is de mol"  ??? ::rofl::

Dit spel is zo makkelijk, junges ::love::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 10-01-2024, 20:33:46 »
Tot dat het definitief is zou Babs nog in de poll moeten staan ondanks afvallen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 10-01-2024, 22:01:10 »
Oké, het tunnelen schiet hier nog niet zo op.  ;)
Nog niemand echt weg kunnen strepen. Maar voor nu denk ik dat de mol Jeroen, Fons, Jip of Anna heet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2024, 09:18:18 »
Ik hou het nog even op Justin.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 11-01-2024, 10:06:59 »
Tooske

Het verhaal van de paraplu kan idd heel goed een opzetje zijn om te proberen veel mensen op haar te laten stemmen. Zodat zij 1.000 euro in de pot zou brengen, maar er mìnder stemmen over zouden blijven om andere vrijstellingen weg te stemmen.

Tooske zelf had als Mol gewoon volgens het Anna/Jip plan op haar eerste gesprekspartner Jip kunnen stemmen, want die had geen vrijstelling. Maar ze stemde op Babs, die wel een vrijstelling had. Een minder opvallende keuze, die ze alleen kan maken als er nog iemand op Babs heeft gestemd en haar stem dus geen extra 1.000 euro opleverde. Kan heel goed het geval zijn, want van vier mensen is onbekend op wie ze gestemd hebben.

De statistiek bij de kisten (slechts 1 goed schilderij op 12 vrij gespeelde schilderijen) maakt Anna, Kees en Tooske verdacht. Bovendien een sleutelpositie die makkelijk te krijgen was, door gewoon je mond te houden.
Anna: is veel losser dan Tooske en kwam waarschijnlijk (blijkt uit de penningmeester discussie) met dat onmolse 'communistische plan' wat door de montagevolgorde een beetje in de schoenen van Jip werd geschoven. Anna moet blijkbaar molwaardig blijven, wellicht omdat ze ver komt?
Kees: heeft iets warrigs en geheimzinnigs, maar dat wordt behoorlijk uitvergroot. Vooralsnog geloof ik er niet in.

Blijft Tooske over, die voor mijn gevoel overal nogal secundair op reageert. Ook bij de eliminatie van Babs. Anderen uiten hun gevoelens veel sterker dan zij.