Na wat afwegen blijf ik toch maar bij Sor deze week. Ik tel zijn bondjesgedrag niet als een bezwaar (een mol zou juist bondjes moeten sluiten, prima dekmantel,
Thomas deed dat ook in seizoen 17
). Hij doet een aantal keren toch aantoonbaar dingen goed en daar geef ik hem minpunten voor, maar we weten uit het verleden dat een mol niet elke opdracht saboteert en niet elke kans pakt. (Als dit de Vlaamse mol was, zou ik harder op Sor zitten, want daar is het wat normaler dat een mol een opdracht gewoon goed doet.)
Het beste alternatief is Anna, maar daarbij staat me tegen dat ze met het plan kwam om bij het speeddaten op de eerste gesprekspartner te stemmen. Zonder plan schat ik in dat de groep er 3-5 vrijstellingen eruit geplukt en nu werd dat 6 (al is dat niet 100% aan Anna's plan toe te rekenen, toch levert ze haar actie iets van €1,000 to €3,000 op). Er zijn ook wat aanwijzingen zijn dat Justin op haar heeft ingezet. Deze twee feitjes zijn niet voldoende om haar af te schrijven, maar genoeg om haar nog even niet als hoofdverdachte te omarmen.
Kees en Fons zouden een behoorlijk andere tactiek volgen dan we van de mol gewend zijn. Daarnaast zijn er kleine dingen die niet kloppen, waar ze soms kandidatengedrag vertonen zelfs op momenten dat niemand op ze let.
Er is weinig dat voor of tegen Rian als mol speelt, maar ik merk op dat ze vooral niet op sleutelposities zit. Dus dat is ook genoeg om haar niet als verdachte te zien.
Dat Babs het niet is, hoeft geen betoog.