Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - ...Ren  (gelezen 2254 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 4] Opdracht 1 - ...Ren
« Gepost op: 5-07-2024, 09:56:07 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2024, 12:51:21 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - ...Ren
« Reactie #1 Gepost op: 5-07-2024, 13:27:43 »
Ik dacht even nu gaan ze alleen strijden voor een vrijstelling, maar toch fijn dat er ook geld te verdienen was.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2024, 13:45:21 »
Nu snap ik waarom ze zo'n jonge cast hebben samengesteld ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline koenwillen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Heb je mij gemist want niets is wat het lijkt ;)
« Reactie #3 Gepost op: 5-07-2024, 16:23:17 »
Opvallend. Nadat Simone & Emma die domino stenen hadden laten vallen, zijn ze meteen gaan lopen. Noch Emma (die het dichtste bij stond) of Simone heeft dat geld genomen daar.  :-\\
K.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #4 Gepost op: 5-07-2024, 17:21:53 »
Ik denk dat de mol hier totaal niet voor die vrijstellingen gaat, maar gewoon paar deelopdrachtjes missen , want dat is geen gekd voor dat stuk in de pot

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 5-07-2024, 19:37:46 »
Ik denk dat de mol hier totaal niet voor die vrijstellingen gaat, maar gewoon paar deelopdrachtjes missen , want dat is geen gekd voor dat stuk in de pot

Ik denk het juist wel, want zo is de eliminatie eerlijker, een kans van 1 op 6 om af te vallen ipv 1 op 5.

Opvallend. Nadat Simone & Emma die domino stenen hadden laten vallen, zijn ze meteen gaan lopen. Noch Emma (die het dichtste bij stond) of Simone heeft dat geld genomen daar.  :-\\

Zeker opvallend, maar volgens mij hebben ze het geld daarna nog mogen pakken. Ze hadden het er immers wel over dat ze dat geld verdiend hadden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 5-07-2024, 20:39:13 »
Duo van twee sterke mannen hier duidelijk in het voordeel. De mol zou daar goed bij kunnen zitten, inderdaad ook om de afvalrace voor de overigen eerlijker te maken. Tiemen die zeker weet dat zeeanemoon niet aan elkaar moet, opvallend want een beetje opgeleid iemand weet dat tegenwoordig veel van dat soort woorden aan elkaar geschreven moet worden, en anders een streepje ertussen maar die mogelijkheid was er niet. Nu lees ik dat hij als opleiding de Koningstheateracademie heeft gedaan, en mijn ervaring is dat je weinig aan spelling doet op creatieve opleidingen dus het zou kunnen dat hij dat echt niet wist.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2024, 20:43:17 door Run »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #7 Gepost op: 5-07-2024, 22:01:50 »
Ik schrok me rot van Hila's "REN!" ::rofl::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 5-07-2024, 22:17:01 »
Kars en Nyree hadden de radioquiz gewonnen maar de ‘voorsprong’ die ze daarmee verdienden vond ik maar magertjes: slechts één minuutje. Terwijl de ‘straf’ voor een misser bij één van de tussenopdrachten twee minuten was.
Ik had liever gezien dat de ‘beloning’ voor de winnaars van de radioquiz twee minuten had bedragen, want heel veel voordeel hadden ze nu niet met dat ene minuutje.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 5-07-2024, 22:22:08 »
Ik vond het duo Ben/Jelmer verdacht, die hebben zoveel geld laten lopen.. Ik had bij deze opdracht overigens verwacht dat iemand z'n t-shirt nat zou maken en uit zou wringen boven die buis met de vraag.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #10 Gepost op: 6-07-2024, 01:53:00 »
Ik schrok me rot van Hila's "REN!" ::rofl::
Heerlijk moment ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-07-2024, 10:04:38 »
Ik denk het juist wel, want zo is de eliminatie eerlijker, een kans van 1 op 6 om af te vallen ipv 1 op 5.

Sinds wanneer speelt de mol het spel eerlijk?  ::tandpastasmiley::

Ik denk eerder dat als de mol enorm goed gespeeld heeft en hard heeft gerend om in de heli te komen, de motivatie om de winnen de avontuurlijke ervaring zelf was. Gewoon omdat het gaaf is dus!   

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-07-2024, 16:28:37 »
De mol zal natuurlijk proberen de vrijstelling te pakken om niet verdacht over te komen maar dat betekent lang niet dat hij daadwerkelijk in de helikopter is geraakt. De mol zal vooral zo weinig mogelijk geld nemen door in de deelopdrachten te falen. Dat maakt Ben en Yelmer die het minste hebben binnengebracht het verdachtst.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #13 Gepost op: 6-07-2024, 20:06:49 »
De mol kan ook prima gaan voor de verkeerde antwoorden en weinig geld verdienen. Ben verdacht weer.
Hila's "...Ren!!" was meesterlijk, ik vond haar werkelijk enorm erin komen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 7-07-2024, 13:27:19 »
Verwacht verdiend geld 600+200+800=1600 en 1450 verdiend. Johan lijkt bij de domino-opdracht de muntjes uit te zoeken en laat 2 muntjes liggen, dat kan 100 zijn. Dan mist er nog 50. Heeft iemand gezien of dat ergens valt of buiten beeld weggegooid lijkt te worden? Het geld van Emma en Simone moet wel meegeteld zijn, anders komen ze niet aan 1450. Emma en Simone zijn de minst snelle lopers, als één van hen de mol is, zou je toch de domino-opdracht laten mislukken?
Als de mol in de helikopter wil en hard kan lopen, kiest hij een andere snelle loper uit, dat is bij Johan en Tiemen gelukt, Johan loert bijna bij zijn kandidaatkeuze. Bij opdracht 2 zegt Johan dat anemoon 2x n heeft, dat vind ik vreemd. Je ziet hem bijna processen of hij hier een fout kan incasseren doordat Kars en Nyree 2 minuten straftijd hebben. Kan hij ze eruit rennen?  Dat Tiemen zeeanemoon los wil schrijven kan ik begrijpen, veel computerprogramma’s willen alle samengestelde woorden die ze niet kennen los schrijven.
Opvallend dat op strand 2 alle vragen gerelateerd waren aan ‘water’ in de opdracht of in de antwoorden.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 7-07-2024, 14:26:35 »
Kars en Nyree hadden de radioquiz gewonnen maar de ‘voorsprong’ die ze daarmee verdienden vond ik maar magertjes: slechts één minuutje. Terwijl de ‘straf’ voor een misser bij één van de tussenopdrachten twee minuten was.
Ik had liever gezien dat de ‘beloning’ voor de winnaars van de radioquiz twee minuten had bedragen, want heel veel voordeel hadden ze nu niet met dat ene minuutje.
Hoe weet je dat dit maar één minuut was? Heb het nog een keer teruggekeken maar zag nergens een tijd genoemd worden. Hila zei alleen 'ren' toen de groep van 6 mocht vertrekken. Geen idee hoe lang dit na de andere 2 was. We zagen ze alleen de opdracht uitleggen nadat de andere 2 waren vertrokken.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-07-2024, 16:02:29 »
Hoe weet je dat dit maar één minuut was? Heb het nog een keer teruggekeken maar zag nergens een tijd genoemd worden. Hila zei alleen 'ren' toen de groep van 6 mocht vertrekken. Geen idee hoe lang dit na de andere 2 was. We zagen ze alleen de opdracht uitleggen nadat de andere 2 waren vertrokken.
58 seconden en 34 honderdsten, handgestopt! Dat was het voordeel!  :)

Neen, serieus, het verschil van één minuut is enkel benoemd (geschat) door Kars en een gerichte schatting van mijnentwege op basis van Kars’ commentaar. Maar als je goed oplet, zie je dat even na vertrek van de boten naar de eerste tussenopdracht) (in de eerste grote bocht in het water) die van Kars en Nyree nauwelijks nog een 20 tal seconden voorop ligt op de tweede boot, die van Johan en Tiemen (Nyree ziet de boot van Tiemen en Johan al komen, dat benoemt ze zelf). Het initieel voordeel van Kars en Nyree zal dus niet echt veel geweest zijn, tenzij de achtervolgers enorm hard naar die boten zijn gesprint. Ik vermoed ook dat de afstand tussen start en de aanlegplaats van die boten geen kilometers is geweest, slechts een paar honderden meters (binnen ‘sprintafstand’).

Daarom was naar mijn aanvoelen de met de quiz verdiende voorsprong nogal magertjes gezien de twee minuten straftijd voor een fout in één van de opdrachtjes. Kars benoemt het ook op die manier: “2 minuten straftijd, weg voorsprong!”
« Laatst bewerkt op: 7-07-2024, 16:08:38 door Klaartje76 »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-07-2024, 21:19:01 »
Als je de seconden telt van het teruglopen van Hila en de stukjes uitleg kom je op ongeveer 12+20+20= 52 seconden, een kleine minuut.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-07-2024, 21:44:39 »
Als je de seconden telt van het teruglopen van Hila en de stukjes uitleg kom je op ongeveer 12+20+20= 52 seconden, een kleine minuut.
Daarin is wel geknipt denk ik, dus het zal wat langer zijn dan die 52 seconden, maar veel meer dan een minuut tussen de twee vertrektijden is het toch niet geweest, schat ik.
Nu, hoelang het ook was, de ‘bonus’ heeft Kars en Nyree niet echt veel geholpen.