Auteur Topic: Aflevering 5 - Er Was Eens...  (gelezen 1090 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 5 - Er Was Eens...
« Gepost op: 12-07-2024, 10:48:40 »
Bespreek hier alles van de vijfde aflevering!
« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 11:54:09 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 5 - Er Was Eens...
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2024, 17:33:06 »
De cliffhanger van de toeter aan het eind van aflevering 4 is overgeslagen? Ik dacht dat er iets zou komen.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2024, 20:47:16 »
Dat hebben ze in een extra filmpje op de site gedeeld.  ::)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2024, 21:23:52 »
Dat hebben ze in een extra filmpje op de site gedeeld.  ::)

Echt? Die heb ik nog niet kunnen vinden.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2024, 21:33:27 »
Ik vond dit een hele saaie aflevering, heb 'm veel op pauze gezet om ondertussen iets anders te doen. Ik vond het spel in de woestijn traag en niet zo boeiend. Ook de verbinding met de Efteling, tja.. Dat had echt beter gekund. Ik vind het ook jammer dat de kandidaten van tevoren niet wisten wat de consequentie zou zijn van het kopen van die filmpjes, geen enkele ' extra' drempel om de pot leeg te roven dus. Het was juist zo leuk geweest als dat voor een dilemma had gezorgd. Kortom: De minste van alle afleveringen, voor mij.

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2024, 22:41:12 »

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2024, 00:42:52 »
Ik vond deze aflevering juist wel leuk. De combinatie van de woestijn opzoeken: het sprookje van 1001 nacht bundelen met mensen bellen in de Efteling. Het sleetje rijden deed me denken aan De Mol Duitsland. Maar hier dus water zoveel mogelijk overhouden en toen wijnglazen vol beneden krijgen door van de heuvel te voet te gaan.

Wel mee eens dat het deel van 'de test en executie zijn nu vervloekt' een beetje uit de lucht kwam vallen. Natuurlijk is het mooi om de kandidaten voor het blok te zetten. Hoeveel filmpjes wil je zien tegen welk bedrag van de pot. Maar ik kreeg niet de indruk dat meer kandidaten behalve de mol wisten dat hiermee een dubbele afvaller zou moeten vertrekken.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2024, 02:09:36 »
Ik vond het eenprachtige aflevering! Hila’s rol was ook mooi geïntegreerd in het spel. Dat doet deze regisseur/ploeg goed, minpuntje is dat de mol weinig spanning in het spel bracht. Als Nyree het is, heeft ze weinig voor elkaar gekregen. Behalve met die video’s maar dat was te gemakkelijk. Vooral omdat de twist dat er twee kandidaten weg moesten zo uit de lucht kwam vallen.
Het Eftelingspel vond ik wel leuk en mooi innhet thema passen. Al met al een prima aflevering

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2024, 09:27:55 »
Ik vond die dubbele executie juist niet uit de lucht vallen, want ik dacht er zit vast nog iets achter. Ten eerste het komt bijna nooit meer voor dat ze heel veel in de pot hebben (dat zie je ook duidelijk bij de BN’ers, maar dat komt niet alleen door hen) en in deze fase van het spel moest er wel een keer 2 mensen te gelijk uit het spel.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2024, 09:29:58 »
Behoorlijke filmische aflevering, waarin Hila haar rol ook prima speelde. De telefoonlijn naar de Efteling vond ik bijna absurde humor, de woestijn in Oman tegenover het pretpark. Bruut dat een van de 'eerlijke' spelers er uit moest, maar ja, dat is wat mij betreft echt onderdeel van het spel...

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-07-2024, 12:08:38 »
Hele toffe aflevering. Prima opdrachten met meerdere lagen, Hila in een goede rol en natuurlijk De Efteling. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-07-2024, 15:39:46 »
Ik vond dit een hele saaie aflevering, heb 'm veel op pauze gezet om ondertussen iets anders te doen. Ik vond het spel in de woestijn traag en niet zo boeiend. Ook de verbinding met de Efteling, tja.. Dat had echt beter gekund. Ik vind het ook jammer dat de kandidaten van tevoren niet wisten wat de consequentie zou zijn van het kopen van die filmpjes, geen enkele ' extra' drempel om de pot leeg te roven dus. Het was juist zo leuk geweest als dat voor een dilemma had gezorgd. Kortom: De minste van alle afleveringen, voor mij.

Ja, helemaal mee eens. De opdracht in de woestijn was te saai en statisch. Met het vliegend tapijt als dieptepunt. Dat leek nergens op. Opdracht in de Efteling opzich grappig maar ook veel te statisch voor de kandidaten zelf. Die stonden gewoon te wachten.

Mij inderdaad een raadsel waarom de kandidaten de extra consequentie van filmpjes kopen niet gewoon mochten weten.

De eerste aflevering waarin ik dacht: dit is echt minder. Nog steeds een leuk seizoen natuurlijk.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2024, 16:56:52 »
Op zich een leuke aflevering, vond de setting erg mooi en ook dat sprookjesboek een leuke vondst. Jammer alleen dat de opdrachten wat suf waren. De verbinding met de Efteling was origineel (wanneer is het überhaupt zo rustig daar?), maar had veel verder doorgevoerd kunnen worden. Nu was het niet meer dan een gimmick.

Het kijken naar selectiebeelden vond ik een mooie toevoeging, alleen wel weer jammer dat het zoveel geld uit de pot kost. Als ik het goed begrijp, is de mol dus op de normale manier geselecteerd. Dat vind ik wel leuk om te weten.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2024, 22:32:47 »
https://youtu.be/FCxNjABIRnw

Dankje!

Maar… why dit  ::rofl:: oké het gaat sneeuwen, en toen? Ik snap hier echt even niks van.

Wellicht was dit de bumper naar de volgende aflevering maar was het oorspronkelijke idee niet geslaagd in de uitvoering of gesneuveld in de montage. Om het nou helemaal te laten sneeuwen voor een bijna onvindbaar filmpje van 20 sec, zonder opdracht-inhoud, is ook zo gek :p

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2024, 22:41:07 »
Misschien was het bedoeld als laatste 'opgave' maar deze keer voor het publiek: nu was het onze beurt om in te schatten in welke atypische situatie de kandidaten terecht zouden komen. Maar niet helemaal geslaagd inderdaad :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.