Auteur Topic: Aflevering 8 - Wie is de Mol?  (gelezen 3553 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 8 - Wie is de Mol?
« Gepost op: 19-07-2024, 10:23:30 »
Bespreek hier alles van de achtste aflevering!
« Laatst bewerkt op: 19-07-2024, 11:40:41 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 8 - Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2024, 14:13:40 »
Wat een mooie finale-aflevering ::bravo:: En wat een geniepige Mol ::love::
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2024, 14:19:20 »
Inderdaad een prachtige afsluiting van een topseizoen! ::bravo:: Voor mij het beste seizoen in jaren, als dit een indicatie is van wat het programma ons in de toekomst nog te bieden heeft ben ik heel optimistisch gestemd ::jaja::

Hartstikke leuke Mol die lekker gesaboteerd heeft en toch alleen door de laatste 3 kandidaten is ontmaskerd, en een strategische superfan als winnaar ::love::

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2024, 17:03:34 »
Wat een prachtige slotaflevering.  ::bravo::
Kandidaten die op volgorde van afvallen elkaar weer terugzien wat leuke gesprekken oplevert. Kandidaten speelden een hoofdrol in deze laatste aflevering en niet de presentator (en publiek). Hila was subtiel op de achtergrond aanwezig.

Lekker veel tijd voor de mol en molacties/aanwijzingen en grappige momenten.
Ik heb genoten van de hele serie maar deze slotaflevering was weer zoals het hoort te zijn. ::bravo::

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2024, 19:26:11 »
Zo hoort een finale aflevering te zijn.

Ik miste maar 1 ding.
Ze hadden wat mij betreft alle opdrachten mogen bespreken, ook die waar het mollen mislukt is.

Ook wel grappig dat de opdracht met de bakjes met geld/pak af/jokers/vrijstelling door de mol gezien wordt als goed gemold want maar 2500 in de pot. Door de kandidaten gezien wordt als goed gedaan want geld gewonnen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 19-07-2024, 19:29:04 »
Ik sluit me volledig aan bij de berichten hierboven. Dit was een slotaflevering ‘uit het boekje’, helemaal zoals het hoort. Alles zat erin.

Ben heel tevreden dat ik deze streaming editie gevolgd heb. Ik heb me geamuseerd. En genoten, zowel van het programma als van de speurtocht hier op het forum.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 19-07-2024, 21:26:10 »
Ik voel me toch een beetje stom dat ik niet dat shirt beter heb bekeken. Vond het al heel vaag hoe het in beeld kwam. Ik dacht meteen aan 'lomed 66' toen ik het zag. (Wat dan wel weer een leuke toevalligheid is met aflevering 7)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #7 Gepost op: 20-07-2024, 00:44:44 »
Dat moment dat je samen met de mol en de winnaar naar de laatste 2 afleveringen kunt kijken. ::love::

Niks meer dan lof voor beide dames.
Een mol die het maar eens even moet flikken voor zo'n bloedfanatieke groep.

En een winnares die, ondanks haar speelse karakter, super scherp, slim en vooral fan is.

Ook de manier waarop de laatste afleveringen gefilmd waren en weer prima opdrachten. als ze dit meenemen naar de bn'ers, heb ik goeie hoop voor de toekomst.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 20-07-2024, 01:11:15 »
Ik word langzamerhand toch wel een beetje moe van die reunie afleveringen waar de mol vertelt hoe goed hij of zij is geweest bij het saboteren van de opdrachten en hoeveel plezier ze daarbij heeft gehad.
Kom op zeg. De opdrachten zijn altijd dusdanig opgezet dat de mol makkelijk de boel kan saboteren. Ja hoor, weer die walkie talkies waar de mol door steeds op de knop te drukken de communicatie kan frustreren. Dat weet ik langzamerhand wel. Ik heb Nyree weinig zien doen waarbij ik dacht, wow wat een knappe molactie.
De mol voert gewoon de molacties uit de de redactie van tevoren in de opdrachten heeft ontworpen. Niets meer en niets minder. Dat ophemelen van de mol kan er voor mij wel uit.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 20-07-2024, 01:16:44 »
Hele fijne laatste aflevering, erg genoten van dit seizoen. ::bravo::

Toffe sneaky Mol, een goede winnares en een leuke verliezer. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 20-07-2024, 01:28:52 »
Het was voordat deze 2 afleveringen begonnen als overduidelijk wie de mol is en de opdrachten onderstreepten dit nog eens mega vet. Als de porto van Nyree pas heel laat in beeld komt dan weet je echt wel genoeg. Nog even los van het feit dat ze dingen voor zichzelf houdt die een andere kandidaat duidelijk aan het verzamelen is. #blindpaard.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 20-07-2024, 10:30:23 »
Het was voordat deze 2 afleveringen begonnen als overduidelijk wie de mol is en de opdrachten onderstreepten dit nog eens mega vet. Als de porto van Nyree pas heel laat in beeld komt dan weet je echt wel genoeg. Nog even los van het feit dat ze dingen voor zichzelf houdt die een andere kandidaat duidelijk aan het verzamelen is. #blindpaard.

Ja, en ze leek zelf ook niks te sparen. Ik kreeg hier een beetje hetzelfde gevoel als ik (soms) bij Senne kreeg. Alsof ze zich niet realiseren dat anderen hun gedrag zullen analyseren? Ze molde een beetje op een manier alsof de rest niet weet dat er een mol meedoet. Maar dat weten ze natuurlijk wel, en dan valt haar gedrag nogal op.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 20-07-2024, 10:34:20 »
Ik word langzamerhand toch wel een beetje moe van die reunie afleveringen waar de mol vertelt hoe goed hij of zij is geweest bij het saboteren van de opdrachten en hoeveel plezier ze daarbij heeft gehad.
Kom op zeg. De opdrachten zijn altijd dusdanig opgezet dat de mol makkelijk de boel kan saboteren. Ja hoor, weer die walkie talkies waar de mol door steeds op de knop te drukken de communicatie kan frustreren. Dat weet ik langzamerhand wel. Ik heb Nyree weinig zien doen waarbij ik dacht, wow wat een knappe molactie.
De mol voert gewoon de molacties uit de de redactie van tevoren in de opdrachten heeft ontworpen. Niets meer en niets minder. Dat ophemelen van de mol kan er voor mij wel uit.

Grotendeels eens. De mol lijkt altijd immuun voor kritiek. Ik snap het ook wel, gezien hoe moeilijk de rol is. Maar er mag ook wel wat meer focus op de kandidaten die de mol juist ontdekt hebben. En hoe ze dat gedaan hebben. Dat heeft De Mol altijd wel.

Wat ik wel toevoegen: Nyree heeft niet bijzonder gemold (wel prima), maar ik vond vooral de opdrachten vanaf aflevering 5 heel erg statisch. Wat had ze überhaupt voor bijzonders kunnen doen bij het klimmen? Of bij het schreeuwen van woorden? Of bij het telefoneren naar de Efteling? Of bij het kwartetten? Niks toch? Dus ik neem het haar ook niet zo kwalijk.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 20-07-2024, 13:47:36 »
Ja, en ze leek zelf ook niks te sparen. Ik kreeg hier een beetje hetzelfde gevoel als ik (soms) bij Senne kreeg. Alsof ze zich niet realiseren dat anderen hun gedrag zullen analyseren? Ze molde een beetje op een manier alsof de rest niet weet dat er een mol meedoet. Maar dat weten ze natuurlijk wel, en dan valt haar gedrag nogal op.
Ja hier sta ik achter, want op bepaalde momenten kon het echt niet meer anders dan Nyree zijn. Ook door het feit dat zeker bij de laatste vier, de andere drie echt kandidaats waren. Mijn richting naar haar kwam bij de kermis opdracht en bij de enveloppen opdracht had ik 100% zekerheid, ook door de acties van de andere kandidaten, zij er snel uit vloog en dat de mol natuurlijk geld aan zichzelf gaf bij deze opdracht.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #14 Gepost op: 20-07-2024, 13:54:11 »
Ik denk dat het vooral ook duidelijk werd richting het einde omdat eigenlijk alle kandidaten vooral voor de pot gingen, en daar grotendeels in slaagden - tenzij Nyree erbij betrokken was. Zeker verfrissend, en als bijvoorbeeld de testbiechten vager werden gehouden en verdachte acties van kandidaten net iets gebalanceerder in beeld werden gebracht het wat minder makkelijk was geweest op het einde. Maar goed, uiteindelijk hadden we het als forum pas in de laatste week goed en zaten we er in het begin compleet naast. Wat betreft Nyrees acties zelf denk ik dat ze meestal gewoon deed wat ze moest doen en molde waar ze kon, dat blijft uiteindelijk ook het hoofddoel.

Offline domol2

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 20-07-2024, 15:44:23 »
Ik vond het ook echt een heel leuk seizoen. En qua mol ze heeft het goed gedaan hoor. En vanaf de enveloppe opdracht was het idd heel erg duidelijk wie de mol was. Alleen bij de ezel opdracht begon in toch even te twijfelen omdat ze in eens ook dadels begon te verzamelen. En ik had zo iets van dat is zo duidelijk een mol actie dat ze misschien toch een kandidaat is door wat extra verdenkingen op haar te krijgen. En qua groep kandidaten vond ik dit een hele leuke groep deze groep hadden ze ook bij de verraders moeten hebben.
Het enige wat ik wel minder vond was de verheerlijking van de mol idd. Als je als mol maar een klein deel van het geld er uit haalt en amper opdrachten laat mislukken vindt ik dat niet zo heel sterk.
En het stukje van het restaurant dat ze aan de telefoon staat en dan zegt dat ze de mol is vond ik niet heel sterk. Het was in het Arabisch en er stond niemand om haar heen die hoorde wat ze had gezegd.
En geef eerlijk toe de hints voor de kijker vond ik helemaal niet zo heel sterk eigenlijk. Die m lag zo voor de hand dat ik zo iets had dat is geen hint. Ik dacht steeds dat jlo een hint was want in die radio uitzending draaide ze en een nummer van Jennifer Lopez en met dat stukje uit de Efteling leek dat briefje de letters jlo te vormen wat in het Arabisch geld betekent dus een hint was naar iemand die geld uit de pot hield of weinig geld in de pot bracht

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 20-07-2024, 16:06:10 »
Wat een fijne reünie! Leuk om de reacties van de deelnemers te zien, de groep is echt fantastisch gecast. Ik heb genoten van de grappige compilatie. Het seizoen vond ik echt fantastisch!

Ik sluit me aan bij de kritiek op het verheerlijken van de mol. Qua molacties vond ik het niet zo denderend. Nyree heeft weinig zelf gedaan, ze heeft vooral meegelift op acties van anderen. Ze werd ook al snel flink verdacht door Emma en stond redelijk buiten de groep.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #17 Gepost op: 20-07-2024, 19:14:15 »
Heel fijn om weer eens een ouderwetse reünie te hebben ::bravo::

En Nyree heeft wat mij betreft prima gemold en in de meeste opdrachten initiatief genomen om het zelf fout te doen (waaronder ook redelijk brutale acties zoals het eten wat al klaar stond gewoon van het dienblad afhalen). Er waren dit seizoen gewoon minder opdrachten dan normaal, waarvan ook nog een hele aflevering uit deelopdrachten bestond die maar door een paar kandidaten uitgevoerd konden worden. Daarnaast waren er minder alles of niets opdrachten, iets waar op dit forum al jarenlang om wordt gevraagd - maar het gebeurt dan inderdaad wel vaker dat er nog steeds geld wordt verdiend. Dat betekent niet dat de mol niet goed molt, het betekent gewoon dat opdrachten soms tenminste ook haalbaar zijn voor de kandidaten (ipv dat de mol bijv. alleen maar een sleutel hoeft weg te gooien en de hele opdracht mislukt :-X).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 20-07-2024, 22:47:58 »
Eindelijk weer gewoon met kandidaten onder elkaar de ontknoping doen. Mol die per setje kandidaten de molacties doorspreekt. Wel hadden ze wat mij betreft wie winnaar, verliezend finalist en mol is mogen onthullen in Oman.

Nyree morstte het meeste water uit de kelk in de woestijn, bleef het langste weg, was sneller dan Jelmer op de foto dat waren dingen die mij waren opgevallen. Ook de hint: woorden met een M, meteen als eerste woord mol noemen en daarna merel viel mij op. Maar dat T-shirt dan weer niet. Idem voor de neus, buik als hint of wat ze aan de telefoon zijn ala ik ben de verrader.

Gegeven de opdrachten qua setup heeft Nyree het beste geprobeerd. Maar als je in een groep met sterke kandidaten zoals Emma, Jelmer, Tiemen zit die meer duidelijk naar voren komen als mol heb je weinig om achter te schuilen. Twijfelde aan Johan, toen hij eruit ging dacht ik al wel de mol dicht zich zelf geld toe, is op de souktocht aanwezig en pakt de objecten die niet mee mochten. Natuurlijk heeft Nyree als laatste pas porto contact met ezelen. En als het gaat tussen Emma of Nyree die het kistje niet goed omschrijven of wie van hun de enveloppen zou omwisselen tja: niet de fan die ze is Emma.  :D

Verder eens dat Nyree het ziet als 2.5k niet verdiend terwijl een Jelmer redeneert ha tenminste 2.5k wel verdiend. En zo zie ik het ook: je hebt maar de helft weten uit de pot te houden. Maargoed andere montage, kandidaten zelf laten rijden, ontknoping zoals vanouds, hints als lomed99, kandidaten die niet direct jokers kunnen kopen maar daar moeite voor moeten doen, meer laten zien van het tussen de opdrachten door. Het geeft meer een gevoel van een reisverslag zoals de eerdere wie is de mol seizoenen. Dus ze hebben op een goede manier gekeken naar De Mol hoe het ook kan en daar inspiratie uit opgedaan.

En met die woorden communiceren sorry daar kreeg ik toch echt een driefm driefm flashback van met Dennis Weening en Patrick Martens.  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 21-07-2024, 12:23:01 »
Het zal wel aan mijn ‘Vlaamse mentaliteit’ en gedeeltelijk ook aan mijn eigen karakter liggen, maar wat zijn sommigen hier hard in hun oordeel over (onbekende) mensen!
Ik begrijp ook niet dat er termen als ‘verheerlijking’ van de Mol in de mond genomen worden. Nyree heeft haar rol toch heel goed gespeeld, mogen de programmamakers dat dan niet uitdrukkelijk vermelden? Ook niet vergeten dat Nyree (net als de rest) aanvankelijk niet eens wist dat ze in een editie van WieisdeMol zouden terechtkomen. Je moet het toch maar doen, je denkt je te hebben opgegeven om mee te kunnen doen aan ‘The game’ en dan zeggen ze je plots: “Je zit niet in ‘The Game’ maar in WIDM en jij gaat de Mol spelen!” Hoe zot is dat!

De Mol mag toch gerust zeggen dat ze haar rol met plezier heeft gespeeld en ervan heeft genoten? Natuurlijk is niet alles gelukt zoals Nyree het zelf vooraf had gepland, dat is zelfs onvermijdelijk. Vraag ook jezelf eens af hoe jij dat allemaal zou hebben ervaren, als je in Nyrees schoenen had gestaan. Dat is allemaal niet zo makkelijk hoor! Natuurlijk wordt ze ondersteund door de productie met mogelijke ideetjes en hoe bepaalde molacties uit te voeren, makers en mol zijn nu eenmaal één team.

Ik lees ook dat het allemaal niet spectaculair genoeg was wat Nyree als molacties deed. De opdrachten en de omstandigheden moeten er zich ook toe lenen. In de opdrachten van deze editie was ook niet veel spectaculairs mogelijk, me dunkt. (Ik kijk alvast uit naar de WIDM-editie met ondermeer Martin, als die de Mol is gaan we nogal een spektakelstuk beleven!  :) )

Het was een editie met onbekende Nederlanders, mensen zoals de overgrote meerderheid van de leden van dit forum. Hopelijk organiseren ze een van de volgende jaren nog eens een editie met onbekende mensen. En houdt de omroep eerst gewoon selecties, zoals het bij De Mol wordt aangepakt. Zodat alle kandidaten vooraf weten waaraan ze beginnen, dat het WIDM is en niets anders. Dan kunnen jullie ook allemaal kans maken om mee te doen en wie weet wordt één van jullie dan wel de Mol! Dan zal die ‘aan den lijve’ ondervinden dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is en de rol van de Mol veeleisend, mooi maar zwaar en niet te onderschatten. Dat doet wat met een mens hoor, zeker als je nul ervaring met camera’s en acteren hebt.
« Laatst bewerkt op: 21-07-2024, 12:41:21 door Klaartje76 »