Eindelijk weer gewoon met kandidaten onder elkaar de ontknoping doen. Mol die per setje kandidaten de molacties doorspreekt. Wel hadden ze wat mij betreft wie winnaar, verliezend finalist en mol is mogen onthullen in Oman.
Nyree morstte het meeste water uit de kelk in de woestijn, bleef het langste weg, was sneller dan Jelmer op de foto dat waren dingen die mij waren opgevallen. Ook de hint: woorden met een M, meteen als eerste woord mol noemen en daarna merel viel mij op. Maar dat T-shirt dan weer niet. Idem voor de neus, buik als hint of wat ze aan de telefoon zijn ala ik ben de verrader.
Gegeven de opdrachten qua setup heeft Nyree het beste geprobeerd. Maar als je in een groep met sterke kandidaten zoals Emma, Jelmer, Tiemen zit die meer duidelijk naar voren komen als mol heb je weinig om achter te schuilen. Twijfelde aan Johan, toen hij eruit ging dacht ik al wel de mol dicht zich zelf geld toe, is op de souktocht aanwezig en pakt de objecten die niet mee mochten. Natuurlijk heeft Nyree als laatste pas porto contact met ezelen. En als het gaat tussen Emma of Nyree die het kistje niet goed omschrijven of wie van hun de enveloppen zou omwisselen tja: niet de fan die ze is Emma.
Verder eens dat Nyree het ziet als 2.5k niet verdiend terwijl een Jelmer redeneert ha tenminste 2.5k wel verdiend. En zo zie ik het ook: je hebt maar de helft weten uit de pot te houden. Maargoed andere montage, kandidaten zelf laten rijden, ontknoping zoals vanouds, hints als lomed99, kandidaten die niet direct jokers kunnen kopen maar daar moeite voor moeten doen, meer laten zien van het tussen de opdrachten door. Het geeft meer een gevoel van een reisverslag zoals de eerdere wie is de mol seizoenen. Dus ze hebben op een goede manier gekeken naar De Mol hoe het ook kan en daar inspiratie uit opgedaan.
En met die woorden communiceren sorry daar kreeg ik toch echt een driefm driefm flashback van met Dennis Weening en Patrick Martens.