Auteur Topic: Wat als?  (gelezen 13909 keer)

Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat als?
« Gepost op: 6-05-2002, 11:57:59 »
Ik zat laatst eens na te denken over het volgende:

Stel voor dat een kandidaat zeker weet dat een andere kandidaat de mol is, bijvoorbeeld Prince heeft George in de geldwagenopdracht zien rondrennen en hij heeft hem geld in de prullenbak zien gooien.
Dus: Prince weet wie de mol is.
Wat zou de mol en crew gaan doen, de kans is groot de Prince het doorverteld aan de rest van de groep omdat het anders competitievervalsing zou zijn(Prince weet door stom geluk wie de mol is). En dan zit je met de gebakken peren.

Ook kan het zijn dat Prince het niet verteld aan de anderen en dan heb je dus die competitievervalsing.

Wat zou je moeten doen als crew?
1. Prince in vertrouwen nemen.
2. Prince tegen een grote smak geld laten weggaan.
3. Iets anders

Ik moet er al helemaal niet aan denken als het hele team zou weten wie de mol is door hem geld te zien weggooien bijvoorbeeld.
Wat zouden jullie daaraan doen, het hele spel is dan niet leuk meer, maar om het te laten stoppen is ook weer zonde van het geld, de voorbereiding enzovoorts.

Graag jullie reacties

Great-Dutchman







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Wat als?
« Reactie #1 Gepost op: 6-05-2002, 12:39:17 »
Ik zou het geen competitievervalsing noemen. Het is aan de mol om op dusdanige wijze te saboteren dat het door de overige kandidaten niet wordt opgemerkt. Als hij/zij dan betrapt wordt is dat helaas pindakaas en kan die kandidaat ermee doen wat-ie wil. (Ik persoonlijk zou waarschijnlijk als kandidaat denken: dat deed hij/zij expres om mij op het verkeerde been te zetten en zou vervolgens weer op de verkeerde mol stemmen... :-\)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat als?
« Reactie #2 Gepost op: 6-05-2002, 13:17:02 »
Als ik kandidaat was en ik zou zoiets zien dan zou ik dat echt aan niemand vertellen. Ik zou natuurlijk de winnaar willen zijn en als ik het zou doorvertellen weet iedereen wie de mol is en dan is de kans groot dat iemand anders er met het geld vandoor gaat!







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als?
« Reactie #3 Gepost op: 6-05-2002, 13:23:28 »
Ik ben 't wel met Pino eens, ik zou 't ook geen competitievervalsing willen noemen. 't is gewoon de taak van de mol om allert te zijn en er voor te zorgen dat hij/zij onopgemerkt blijft.

Ik denk trouwens niet dat die kandidaat die 't gezien heeft, snel aan de andere kandi's zijn/haar bevindingen zal vertellen. Iedereen wil toch graag winnen? Door 't te vertellen zou die kandi z'n/haar eigen kansen vergooien.

Of die kandi denkt idd, zoals Pino al zegt, dat 't express gedaan is om hem/haar op 'n verkeerd been te brengen. Ik denk dat je in dit soort situaties nooit geheel zeker van je zaak kan zijn.

Dat zou alleen 't geval zijn als je bijvoorbeeld de mol in gesprek met 'n crewlid hebt betrapt of zo.......  :-\








Offline meesteres

  • Forumlid
Re:Wat als?
« Reactie #4 Gepost op: 6-05-2002, 14:29:05 »
Hallo,

Ik zat ook eens een keer te bedenken: wat als de mol vroegtijdig uitgeschakeld is, bijvoorbeeld een gebroken been? Wat zal de crew doen? Zonder mol is er immers geen spel.
Gelukkig is het tot nu toe niet gebeurd, maar het kan wel, toch?

PS: weten jullie wanneer het WIDM-seizoen van België begint?

Groetjes +  :-*








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat als?
« Reactie #5 Gepost op: 6-05-2002, 15:00:25 »

Hallo,

Ik zat ook eens een keer te bedenken: wat als de mol vroegtijdig uitgeschakeld is, bijvoorbeeld een gebroken been? Wat zal de crew doen? Zonder mol is er immers geen spel.
Gelukkig is het tot nu toe niet gebeurd, maar het kan wel, toch?

PS: weten jullie wanneer het WIDM-seizoen van België begint?

Groetjes +  :-*

Dat zou wat zijn! Misschien moeten ze voortaan alleen een mol nemen die 2ling is ;D!







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat als?
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2002, 15:42:08 »
Dan kan ie lekker blijven verdersaboteren door gewoon niet mee te doen en niemand verdenkt hem want het ligt aan zijn gebroken been.

Belgische reeks, eind dit jaar, moet nog gefilmd worden, moeten denk ik zelfs nog kandi's gekozen worden. (Ik heb tenminste mijn brief nog niet ontvangen :D)

Ik had eigenlijk nog meer wat als'jes. Wat als Jantien als eerste eruit lag? Dan verdween ze met haar dikke envelop en hadden we een aflevering minder gehad.
Wat als Dick de bal nu wél gevangen had en iedereen al had gebeld voor die vrijstelling? Dan moest er een extra aflevering ingelast worden. Volgens mij is het vantevoren allemaal al opgezet geweest dat ze een extra aflevering zouden hebben omdat er in ééntje niemand af zou vallen.










Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat als?
« Reactie #7 Gepost op: 6-05-2002, 16:43:58 »
Ik denk dat ze van tevoren al wel besproken hebben van WAT ALS... Dat je niet alles kan plannen, alla, maar ze willen denk ik zo weinig mogelijk aan het toeval overlaten. Ze moeten natuurlijk geen supergevaarlijke opdrachten verzinnen want strax raakt er nog echt iemand gewond en dan?







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat als?
« Reactie #8 Gepost op: 6-05-2002, 17:26:47 »
In Amerika moeten de kandidaten een contract tekenen waar onder andere ook instaat dat ze kunnen sterven en dat de productie er niet voor verantwoordelijk is. haha gekke USA'ers








Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Wat als?
« Reactie #9 Gepost op: 6-05-2002, 17:43:15 »
die amerikanen zijn idd harsikke gek daar, t zal mooi zijn zeg moet je van een dam af, breekt t touwtje en hunnie zijn niet verantwoordelijk?????/ t moet niet gekker worden daar.
maar wel een mooi punt aan gesneden great, wat als? hmm ik denk dat als je zou vertellen dat je gezien heb dat hij dat geld weggooide dat niemand je zou geloven, tenminste neem ik aan. je kan wel zo veel zeggen denken ze dan lijkt mij. ik zou t dus lekker voor  mezelf houden en de rest lekker laten aanmadderen.
joki







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat als?
« Reactie #10 Gepost op: 6-05-2002, 18:08:54 »

hmm ik denk dat als je zou vertellen dat je gezien heb dat hij dat geld weggooide dat niemand je zou geloven, tenminste neem ik aan.


Das wel waar. Net zoals ze Karen zo hard verdachten omdat ze zij dat de Mol in het denkers groepje zat.








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Wat als?
« Reactie #11 Gepost op: 7-05-2002, 19:13:46 »
Zelfs : wat doen ze als een van de kandidaten iets krijgt ? ( We weten dat Kerstin ziek was bij het fietsen, en die vlaggetjes opdracht had ook een erg hoog "ik breek mijn enkels bijna "gehalte . Ik neem aan dat er een arts mee reist ? BEn ik eigenlijk wel benieuwd naar, of daar vaste regeles voor zijn. Het spel kan dan immers niet meer "eerlijk" gespeeld worden .







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat als?
« Reactie #12 Gepost op: 7-05-2002, 22:20:45 »

Stel voor dat een kandidaat zeker weet dat een andere kandidaat de mol is, bijvoorbeeld Prince heeft George in de geldwagenopdracht zien rondrennen en hij heeft hem geld in de prullenbak zien gooien.
Dus: Prince weet wie de mol is.
Wat zou de mol en crew gaan doen, de kans is groot de Prince het doorverteld aan de rest van de groep omdat het anders competitievervalsing zou zijn(Prince weet door stom geluk wie de mol is). En dan zit je met de gebakken peren.

Ook kan het zijn dat Prince het niet verteld aan de anderen en dan heb je dus die competitievervalsing.

Wat zou je moeten doen als crew?
1. Prince in vertrouwen nemen.
2. Prince tegen een grote smak geld laten weggaan.
3. Iets anders


Dan had Prince tenminste gewonnen...! :P
2 zeker niet! hallo! Prince laten weggaan...?!?!??? ;)

Nee maar wat betreft gebroken benen e.d., ja, er kan altijd wat gebeuren, maar daar ga je gewoon niet vanuit. Je kunt ook altijd een auto-ongeluk ktijgen oid en dat kunnen ze niet allemaal incalculeren. Stel dat er iemand doodgaat, tragisch ongeluk, ja dan zullen ze het wel stop zetten, dit jaar geen widm vanwege tragische gebeurtenis, blabla. Dat kan gebeuren, ja, maar de kans erop is toch zeer klein. Daar kun je gewoon niet vanuit gaan. Tijdens de opdrachten is er overigens ALTIJD voor maximale veiligheid gezorgd, ok, iemand kan misselijk worden, maar da's na 5 minuten ook wel weer over. Alleen met die stier had ik mijn twijfels maar ja, daar hebben ze heus wel over nagedacht. En dat je uit angst voor je enkeltjes niet meer over stenen zou kunnen rennen, tja, dan kan er eigenlijk niets meer, he. Nee, die opdrachten hebben ze helemaal in de hand. Alleen daarbuiten zou een ongeluk kunnen gebeuren, maar daar kun je bijna geen voorzorgsmaatregelen tegen nemen.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat als?
« Reactie #13 Gepost op: 8-05-2002, 08:16:02 »
Bij de stierenopdracht liepen er wel een paar van die matadors rond die de boel in de gaten hielden. Als de stier te dicht bij George zou komen zullen ze de stier echt wel weglokken, volgens mij hebben ze dat ook wel gedaan. Hier had dus volgens mij vrij weinig kunnen gebeuren. En ze zullen echt niet een superstier inzetten denk ik.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Wat als?
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2002, 08:22:33 »

Bij de stierenopdracht liepen er wel een paar van die matadors rond die de boel in de gaten hielden. Als de stier te dicht bij George zou komen zullen ze de stier echt wel weglokken, volgens mij hebben ze dat ook wel gedaan. Hier had dus volgens mij vrij weinig kunnen gebeuren. En ze zullen echt niet een superstier inzetten denk ik.


Was ook niet echt een stier maar eerder een hyperkinetisch kalf. Veel kon er dus niet gebeuren. Ook in de 2e Vlaamse reeks stond er een kalf in de ring; de kandidaten moesten toen zelfs het beest tegen de grond zien te krijgen wat ze nog lukte ook! Dus 't is allemaal goed berekend!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat als?
« Reactie #15 Gepost op: 10-05-2002, 13:04:31 »
Maar even:

ALS, ik zeg als Prince het aan de hele groep zou vertellen en zij zouden hem geloven, is er ook voor de kijkers niks meer aan, dus: Hoe moet het dan?

Moet je dan als crew een toneelstukje gaan opvoeren met nep-biechten "Ja ik stem op George maar ik niet zeggen waarom" of moet je het hele spel stoppen.

Geef uw mening a.u.b







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat als?
« Reactie #16 Gepost op: 10-05-2002, 14:33:46 »
Hmm Ik denk dat het gewoon nooit zal voorkomen, maar goed ALS....

Misschien blijven ze wel gewoon verder doen, met echte biechten. Het kan dan weer gaan uitdraaien op biechten als 'Prince zei dat hij George geld heeft weg zien gooien. Wel verdacht van Prince.' Het draait toch alle kanten op. En als iedereen er wel George door gaat verdenken ga ik George weer niet verdenken. Net zoals iedereen op KAren zat. Dan denk ik al nee die is het niet want iedereen denkt het en dat is dan te duidelijk.

PS: telkens als ik de titel van deze topic zie, schieten de woorden 'What if I had never let you gohoho.' in m'n hoofd...







« Laatst bewerkt op: 10-05-2002, 14:36:17 door Robbieazerty »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Wat als?
« Reactie #17 Gepost op: 10-05-2002, 18:35:36 »
ik zat gister ff op het forum van vorig jaar en daar kwam ik een verhaal tegen van cosma die vertelde dat dan eigenlijk de mol was, maar vanwege een sterfgeval bij hem thuis moest hij terug naar huis en werd nico tot mol gebombardeerd omdat er anders geen mol meer was....

gewoon voor de lol natuurlijk, dat verhaal, maar stel als het bijv. dit jaar écht was gebeurd, bijv. george ze drinkebroeder had te veel gedronke en lag in kritieke situatie in et ziekenhuis, dan was et denk k ook niet zomaar afgelopen... dan hadden ze misschien n andere mol genomen? of heeft de mol n contract dat dat niet kan gebeuren? er wordt immers zoveel geld in gepompt dat ze dat geld niet weggooien voor een ziektegeval in et privéleven van de mol. ik denk als het niet om de mol maar gewoon om n kandidaat zou gaan, dat et dan niet zo erg zou zijn, die kandi gaat gewoon in de eerstvolgende executie naar huis...








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Wat als?
« Reactie #18 Gepost op: 10-05-2002, 19:00:39 »

ik denk als het niet om de mol maar gewoon om n kandidaat zou gaan, dat et dan niet zo erg zou zijn, die kandi gaat gewoon in de eerstvolgende executie naar huis...



Dat is toch ook nog niet zo simpel? Waar blijven ze dan met het eerlijke verloop van de executies?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Wat als?
« Reactie #19 Gepost op: 10-05-2002, 19:02:19 »
da hoeft niej eens
n kandi die naar huis wil kan ook gewoon alle vragen op zichzelf in vulle, dan is ie ook weg...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!