Auteur Topic: Wat zegt je gevoel over de Mol  (gelezen 10268 keer)

Offline Penelope

  • Forumlid
Wat zegt je gevoel over de Mol
« Gepost op: 8-03-2002, 12:32:41 »
Beste Forumleden, experts, newbies, professoren en... god.

Wat zegt jullie GEVOEL eigenlijk over wie de Mol is?

In deze topic wil ik graag eenieders gevoelens horen en lezen.
Dus: geen aanwijzingen of theorien.  Alleen je gevoelens ten opzichte van de kandidaten, waarom het wel of geen mol kan zijn, of verliezer of winnaar.

Er zijn bijvoorbeeld mensen waarvan je gevoelsmatig meteen weet: die is geen Mol. Dat is voor mij bijvoorbeeld Kerstin. Zo'n lieve stevige (lees krachtige) vrouw die niemand kwaad kan doen en niet kan liegen. Altijd eerlijk is. De mensen met respect benadert  en voor de medemens in eerste instantie bewondering heeft. Zo iemand kan dus geen mol zijn.
En dan wil ik het dus niet hebben over :
'Ja juist zij is dus de mol omdat je het niet verwacht, wat deed ze op dat kerkhof. '
Nee, dat doen we dus niet. Want dan kun je meteen alles geveglijk verwerpen.
Ik denk namelijk dat in principe je gevoel klopt.

Mensen, ga je gang.  

Nou zal ik nog even mijn mol benoemen:

Toen ik de foto's zag van de kandidaten en er nog geen uitzending was geweest dacht ik: Harry of Jantien. Waarom? Die blik in hun ogen. Vriendelijk, intelligent, een prettige uitstraling, maar ook iets geheimzinnigs. Bij Harry is het de ongein, het speelse menneke in hem die wil pesten die hem in staat stelt de mol te zijn. Bij Jantien is het de kant aan haar dat ze eigelijk niet te vertrouwen is.  Zij is zo'n vrouw waarvan je in gezelschap denk"leuke vrouw, maar wat vindt zij er eigenlijk van?' Ze heeft het hart niet op de tong, maar is wel een aardig en lief en redelijk. Iemand die je vriendin kan zijn, maar die je een dag later kan laten zitten. Zoiets. Brrr. Een molleke dus.

En Kerstin is een winnaar. Omdat ze het er niet bij laat zitten. En dat heeft George nou ook. Heel veel energie en doorzettingsvermogen en de wil om dit spel met goed gevolg af te maken.

Nu Jullie.

Groetjes,

Penelope.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vanillejenever

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2002, 12:52:58 »
Als ik op m'n gevoel af ga zit ik er altijd naast. de 2e reeks in België dacht ik eerst dat het Marianne of Eef was en vorig jaar in Nederland dacht ik eerst Cor (vond telkens de mol door de opdracht i.v.m. de vraagstukken die ze niet mochten oplossen). Dus heb ik echt eens besloten om dit jaar niet m'n gevoel te laten spreken. Heb de eerste afleveringen bekeken en opgenomen, maar ben maar beginnen terugkijken na de 3e aflevering, zonder nog maar iemand te verdenken, op zoek naar hints.  Heb die, volgens mij, gevonden en ik ben er toch +90% zeker van dat het Kerstin is hoor!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2002, 13:15:16 »
Mijn allereerste gevoel was dat Kerstin de mol is, en dat gevoel heb ik nog steeds. Haar profiel paste het beste bij de allereerste kenmerken van de mol in de Telegraaf (maar hier spreekt mijn 'verstand' dus ook al weer mee).

Verder verdenk ik John heel erg op gevoel. Ik weet dat hij heel populair is bij sommigen, maar ik vind het nogal een patsertje en ik vind hem (op gevoel dus) totaal niet te vertrouwen. :-X

Verder stem ik al de hele tijd op gevoel op Ellen als winnaar en als Harry op verliezer. En mijn sterkste gevoel is dat George er in de voorlaatste aflevering uit gaat!  :-[ (Hier heb ik dus geen enkele zinnige onderbouwing voor).

Dus ik ben benieuwd, mijn suc6 in het ontmaskeren van de mol...is tot nu toe nogal wisselend.. :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Sjoerdje

  • Forumlid
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2002, 13:37:32 »
Goede benadering Penelope. Zie mijn bijdrage in 'Jantien de mol'? Ik ben het dus met je eens dat Jantien weleens de mol zou kunnen zijn. Maar je hoeft toch niet per se onaardig te kunnen zijn om de mol te zijn. Hallo!, het is een spelletje. Harry noemde haar de liefste van allemaal. Ellen had het in haar dagboek over een geweldig mens ofzo. Ik geloof die twee. Jantien is de mol, denk ik, omdat ze sociaal zo slim overkomt. Ze voelt mensen goed aan, kan ze goed inschatten. Ik denk dat ze haar jarenlange ervaring als journaliste daarbij goed kan gebruiken. Dan moet je mensen ook observeren, duiden, aanvoelen en er uiteindelijk een conclusie over zwart op wit zetten. Bovendien is ze een vrouw, sowieso een groter inlevingsvermogen. Ze heeft twee kinderen, maakt een mens ook een hoop wijzer, denk ik. Kan goed relativeren, zo blijkt uit Ellens dagboek. ,,Nou ik ben snel klaar met inpakken'', zei ze nadat haar rugzak was ontploft. En ze kan als journaliste snel denken. Een treuzelaar als mol lijkt me niet handig.
Kortom: hier spreekt een fan. Ik zou enorm balen als ze er vanavond uitgaat (zoals ze op jantien.org suggeren, topsite trouwens)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Bettie

  • Forumlid
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2002, 14:07:41 »
Ik heb geloof ik maar besloten dat je net zo goed alleen maar op je gevoel af kunt gaan. Als je gaat beredeneren lijkt alles verdacht, en een verdachtmaking kun je vaak ook als vrijpleiting bekijken. :-/ Dat schiet dus niet op. Daarentegen is dit het eerste jaar dat ik kijk, dus ik weet niet hoe het de vorige jaren verlopen is. Zitten er werkelijk allerlei verborgen hints en tips in de leader enzo? Volgens mijn gevoel is Prince de mol. Omdat hij er wat anders in lijkt te staan dan de anderen. Hij doet wel heel erg mee en is betrokken en enthousiast, maar hij lijkt het meer amusant te vinden dan dattie werkelijk zo fanatiek is. Ik geloof dus ook dat hij heel subtiel anderen de fout in laat gaan en zo zelf schone handen houdt. Dat doet hij zó sympathiek dat er nog niemand op hem gestemd heeft, hij lijkt eerder een beetje het rustpunt in de groep te zijn. Heel charmant, en ergens hoop ik dan ook maar dat Prince de mol is zodat ik tot het einde van hem kan genieten.  :-* Is dit gevoelig genoeg?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Penelope

  • Forumlid
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 8-03-2002, 14:10:46 »
Dus gevoelens hebben jullie voorgaande jaren in de steek gelaten...
Ja dan wordt het er niet gemakkelijker op.
En wat about mensen wier gevoel hen niet in de steek liet??die het vorig jaar of in Belgie wel goed hadden? Wat denken die nu? Daar ben ik wel benieuwd naar.

En sjoerdje, ik bedoel niet te zeggen dat de mol onaardig moet zijn hoor. Maar... er moet wel een kant in je zitten die er van houdt andere mensen een poets te bakken. Al dan niet met gevoel voor humor, pesterijen en behoud van waardering voor de collegas. Je moet ze niet kapot gaan maken, het blijft wel een spelletje. Dus een beetje humor en relativeringsvermogen is een vereiste voor de mol.

Pnelope







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Penelope

  • Forumlid
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 8-03-2002, 14:58:16 »
Ja Bettie,

Je redenering over Prince als mol is erg gevoelig en er is ook wat voor te zeggen. Wat je zegt over dat een beetje buiten de groep staan is wel waar. En hij lijkt ook af en toe binnenpretjes te hebben. Aslof hij het spel best in zijn eentje afkan en daar niemand anders voor nodig heeft. Maar goed dat kan als deelnemer ook. Dan heb je een leuke vakantie en allerlei nieuwe vrienden gemaakt.

Maar ik hou hem ook nog als verdachte.
Toch ben ik bang voor zijn vertrek.

Gegroet, Penelope







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 8-03-2002, 15:09:36 »
mijn gevoel zij de eerste 3 afleveringen HARRY! HARRY! HARRY! toen dacht ik george, maar dat was meer een hoop. harry is gewoon een goed moltype en heel veel mensen die ik ken die pas na aflevering 2 gingen kijken zeiden harry is de mol! het zou best kunnen, al vind ik wel dat ie nog te weinig verkloot heeft
Door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 8-03-2002, 15:24:41 »
Toen ik de foto's van de kandidaten voor 't eerst zag, dacht ik dat Karen de mol wel 'ns zou kunnen zijn. Dat gevoel veranderde echter na 'n paar minuten van de eerste aflevering van WIDM al. Vanaf toen heb ik eigenlijk 't gevoel gehad dat 't George moet zijn, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat dit gevoel ook erg beinvloed wordt door alle verdenkmakingen van George die in 't forum te vinden zijn.

Maar ja, vorig jaar zat ik er ook compleet naast. Heb 'n aantal keren gedacht van: " en nu weet ik 't zeker", maar telkens toch mis omdat die kandidaat er toen uitvloog. Vorig jaar was m'n vrouwelijke intuitie dus niet bepaald goed.

Trouwens had ik bij Belgie 2 wel al snel door dat Hugo de mol was, maar dat kan ook toeval zijn geweest.  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 8-03-2002, 16:25:46 »
Mijn gevoel de eerste 2 afleveringen: Karen.

Inmiddels ben ik helemaal hoteldebotel, mijn verstand werkt al weken niet meer, mijn gevoel is helemaal de kiet uit gevlucht!! Ik lees teveel jullie posts en jullie brengen mij helemaal in de war :'(

Nu zegt mijn gevoel: George, NEE! Kerstin, OH NEE! John natuurlijk, of NEE! Harry, of.....toch Jantien?????? ::)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 8-03-2002, 16:33:53 »
Mijn gevoel zegt Kerstin is de mol, maar mijn andere gevoel zegt dat John heeel lief is.. haha..  8)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Timjor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 8-03-2002, 16:55:48 »
In eerste instantie was mijn gevoel Jantien of George. Gewoon zoals gezegd ophet gevoel. Vanaf afl 2 echter is het voor mij Kerstin en dat voor 100 %. Argumenten; De eerste tijd stil, observerend en mega op de achtergrond (omdat de grootte van de groep en de moeilijkheidsgraad van de opdrachten toch zeer groot waren en er dus zat "automatisch" fout kon gaan). Daarna echter veel meer controlerend (althans dat probeert ze). Komt mij een beetje over als een "reserve-Angela". Zo plotsklaps alles ineens willen (ont)regelen en aansturen.
Dat "ik sta boven de groep" gedrag vind ik nu overheersen.

Mocht ze het toch niet blijken te zijn dan zou dat voor mij echt een schok zijn.
(Net zo een als dat Pimmetje voor de PvdA bleek te zijn!!)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2002, 16:56:44 »
Toen de Avrobode kwam, in de week van de 1e aflevering, heb ik meteen de foto eruit gehaald. Daarop heb ik tijdens de 1e aflevering tijdens het voorstellen van de kandidaten meteen op gevoel een ja, een nee, of een vraagteken bij de verschillende kandidaten gezet. Hier komt dat lijstje:
George nee,Prince nee, Karen vraagteken, Kerstin ja, Ellen 2 x ja, Harry nee, Pamela ja, Jantien ja, Erik ja, Dick nee, en John nee. Dit was dus puur een eerste indruk.
Hoe denk ik er nu over na 4 afleveringen ???
George, Prince, en Harry nog steeds nee.
John gevoelsmatig nee, maar volgens aanwijzingen in het spel zou hij het moeten zijn, dus vraagteken.
Jantien en Kerstin een vraagteken
Karen ja de mol, ondanks alles.
en Ellen gaat het winnen.
De nee's zijn nog steeds heel gevoelsmatig, en de rest is gebaseerd op wat ik van de mensen heb gezien tijdens de afleveringen.
Ik hoop dat hier wat aan hebt Penelope, vanavond maar weer goed kijken. Ik verheug me er op.
Mijn gevoel zegt dat Jantien er uit gaat...... :) :P :D








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2002, 17:06:45 »
Vorig jaar d8 'k al gauw dat Nico de mol was :D Mijn gevoel NU zegt dat John de mol is! Hij is redelijk onopvallend.. Hij is ook niet echt verd8 volgens mij alleen door Ellen...  ??? Typisch mols.. ::)
'k denk dat Prince gaat verliezen, hij gaat echt voor het geld en dan zit ie er net naast   ;D :P En de winnaar.... hmm dat is denk ik Ellen, maar Kerstin heeft ook wel kans . . .


Greetz,

@miesh







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2002, 17:07:42 »
Ik heb pas 1x gehad dat ik dat, ja dat is de mol. Nee, dat was niet Doortje, dat was Deborah. Daar was ik na 3 afleveringen zo zeker van, dat ik helemaal niet meer op de rest lette, ik wist het gewoon zeker. Vorig jaar had ik ook zo m'n verdenkingen, en liet ik de rest ook varen, dat bleek een foute keuze, want zo zag ik niks van Nico. Dit keer heb ik zoiets van, ik kijk de eerste 2 afleveringen aan, probeer wat te schrappen en een paar mensen over te houden. Voorlopig is John mijn hoofdverdachte. In de eerste 2 afleveringen vond ik absoluut niet verdacht over komen, maar nadat op een knullige manier het geld misliep had ik zoiets van, waarom eigenlijk niet. En hoe hij zich tijdens die fietsopdracht gedroeg had ik zoiets van, mmm..... Ellen en Karen heb ik al snel van mijn lijstje gehad. Beiden zijn voor mij type winnaars. Ellen stemt op John, als John dus de mol is zit ze goed. Karen kan ik ontzettend om lachen ('Dan doen jullie het maar zonder mol!') en dat fanatieke van haar vind ik wel leuk. Ik heb alleen zo'n gevoel dat zij eruit gaat vanavond, don't ask me why.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2002, 17:29:01 »
Mijn gevoel zei dat Pamela de mol zou kunnen zijn. Bummer. want zij lag er snel uit. Mijn gevoel zegt nu Jantien, dus zij zal er vanavond wel uitgaan.

Mijn gevoel zegt trouwens ook dat al die overduidelijke aanwijzingen op het scherm niets zeggen. Dick, die bij mij totaal niet verdacht was, werd dat plotseling wel toen zijn naam oplichtte in de executieronde van twee afleveringen geleden. Maar ook hij lag er uit. Wat een leuk spel is dit toch!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2002, 17:55:50 »
Mijn eerste reactie, afgaand op de foto's : Harry







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2002, 18:11:08 »
Nou, mijn eerste indruk was dus Erik. Jammer maar helaas...
Nu weet ik het eigenlijk niet. In de vorige mollen had ik het altijd helemaal fout.
Maar ja, dat is het spel...still going strong! ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline zimba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • alles komt goed
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2002, 18:30:18 »
Mijn eerste indruk van de foto's en de omschrijvingen van de kandidaten zei: Ellen is de mol.
Ik heb alles gekeken en alles hier op het forum gelezen en overal (okee bijna overal) zit wel wat in....... dus bij gebrek aan betere ideeen houd ik het nog maar op ellen. :-/
groet van zimba







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we plaren verder...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Wat zegt je gevoel over de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2002, 19:41:23 »
Mijn allereerste gevoel zei Harry, maar na twee weken verviel hij voor mij als de mol (te verdacht)
Nu heb ik Kerstin als mol..En Prince blijft ook nog wat verdacht bij. Maar ik kan het helemaal mis hebben, dit is trouwens mijn eerste mol seizoen. Ben nu gelijk een mollenjunk
:)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos