Auteur Topic: Harry is de mol (deel 2)  (gelezen 17187 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2002, 17:58:26 »
in het dagboek van de mol staat iets van dat ie geen mollenacties heeft ondernomen tijdens het debakel met de rugzakken. "misschien laf (...)". dit vind ik wel een beetje een harry opmerking. trouwens, george lag tijdens een groot deel van de discussie te maffen, hij hield zich er afzijdig van, heeft geen acties ondernomen. harry scheen heeeeeeel erg boos te zijn geworden.
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2002, 18:15:27 »
Even een stukje uit het dagboek van de Mol citeren:

'De gevoelens binnen de groep liepen daar onder die rots zo hoog op, dat er voor mij als mol weinig eer te behalen was. Kijk, ik ken ook zo m’n ethische grenzen. Achteraf misschien laf, maar op dat moment leek het me het beste. Over molacties tijdens het vinden van het midden en tijdens de quiz werd nauwelijks gesproken. '

Ja, de Mol heeft zich naar eigen zeggen dus afzijdig gehouden in de discussie(?). We hoorden Harry er wel over, maar we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat we maar een heel klein gedeelte zien.

Ik moet toch nog even een kleine theorie kwijt die op Harry (of Ellen) als mol zou kunnen slaan:

Zouden de makers er niet op hebben willen aansturen dat er minstens één rugzak in vlammen op zou gaan? Immers, als de opdracht geweigerd zou zijn, was er een hoop spanning uit de uitzending gegaan zijn. Dit zou er op kunnen duiden dat men de Mol bij de vuur-opdracht zou willen hebben. En die wist natuurlijk dat het niet de echte bagage was, dus kon rustig verkeerde antwoorden geven. Ik zal de band nog eens bekijken om te zien of ik er achter kan komen wie ervoor zorgde dat de laatste vraag wel goed beantwoord werd. Drie rugzakken in vlammen opgegaan was natuurlijk beter geweest, want dan was er helemaal geen geld verdiend.

Hmmm, jammer dat ik Harry en Ellen al afgeschreven had als mol...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2002, 18:19:11 »
in het dagboek van angela stond dat harry en ellen zich als acteurs gevoeld moeten hebben. in dat geval kan hen ook gezegd zijn dat de tassen niet echt waren oid. trouwens, ellen ging voor de vrijstelling, dus zo ingewikkeld was het niet om de opdracht te laten mislukken. ik heb btw echt gelachen om o.a. george: jullie moeten beter liegen. goed gecateerd george! hahaha. maar goed, de echte mol hoefde dus niet per se bij de vuuropdracht te zitten
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2002, 18:20:41 »

Citaat

Ik zal de band nog eens bekijken om te zien of ik er achter kan komen wie ervoor zorgde dat de laatste vraag wel goed beantwoord werd. Drie rugzakken in vlammen opgegaan was natuurlijk beter geweest, want dan was er helemaal geen geld verdiend.



Als Angela 't derde stukje voorleest zegt Harry gelijk Prince, maar als hij hoort dat de andere optie John is twijfelt hij en zegt dat dat de twee moeilijkste zijn om uit te kiezen of zoiets. Maar volgens mij geeft hij toch de doorslag om voor Prince te kiezen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2002, 18:22:19 »
Zei Ellen dat ze voor de vrijstelling ging?? Ik zal het nog eens moeten bekijken, want in dat geval snap ik niet dat ze bij het parallellen zo makkelijk naar de overkant ging.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2002, 18:26:53 »
Citaat

Zei Ellen dat ze voor de vrijstelling ging??


Dat was Kerstin geloof ik. iig niet Ellen.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2002, 18:59:31 »

Citaat

Zei Ellen dat ze voor de vrijstelling ging?? Ik zal het nog eens moeten bekijken, want in dat geval snap ik niet dat ze bij het parallellen zo makkelijk naar de overkant ging.


volgens mij ging ellen toch voor de vrijstelling, ze zei niet dat ze er per se voor ging ofzo, maar volgens mij deed ze dat toch. trouwens, als ze dacht dat ze de rugzakken opdracht al verpest had, hoefde ze het parallen niet fout te doen
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2002, 19:10:18 »
De opdracht weigeren was makkelijker geweest. Daar had ook niemand van opgekeken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Hugo

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2002, 20:06:14 »
Een opvallend punt bij de biechten van Harry is dat hij verschillend in beeld komt. De ene keer lijkt hij rechtsstreeks van een opdracht af te komen, dus met wild haar. En de andere keer is zijn haar gewassen en netjes achterover gekamd.
Misschien dat die scenes naderhand zijn opgenomen toen de anderen hun biechten al hadden gehad zodat Harry dingen kan zeggen zie alleen de mol kan weten?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2002, 20:11:38 »
jullie moeten maar even kijken in de topic die iets met de intro en de groepsfoto te maken heeft... daar is harry de mol!
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2002, 23:27:17 »

Citaat


Ellen draagt ook af en toe een bril - ik denk zelfs die nacht.

Imka,

Ellen zat nog in de buurt van Karen en dus niet achteraan. Het moet Harry geweest zijn.
Maar Harry valt voor mij een beetje af, omdat hij bij de rugzak-verbrand-mij-maar opdracht tweemaal het juiste antwoord gaf :
- Bij vraag 2 zei hij Jantie, maar werd teruggefloten door Ellen
- Bij antwoord 3 zij hij direct Prince, begn dan te twijfelen, maar koos tenslotte toch, op aangeven van Ellen, voor Prince.

Ik vind deze verbrand-opdracht ook niets voor een Mol (uiteraard enkel mijn mening), omdat een Mol moet betrokken zijn bij actie met zoveel mogelijk kandidaten, zodat iedereen zowat de kans heeft om hem evenveel aan 't werk te zien.
Was dit ook niet de reden waarom John en Prince in de Parallel-opdracht werden afgezonderd, omdat ze al genoeg van de Mol hadden gezien die dag.
Dus vallen deze personen (Ellen, Harry, John en Prince) voor mij af als Mol.
En... wie hadden John en Prince die dag al wel te veel aan 't werk gezien...
Ik kom gdvrdmm toch altijd weer bij die duivelse G. terecht.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #31 Gepost op: 4-03-2002, 01:03:09 »

Citaat

Ik vind deze verbrand-opdracht ook niets voor een Mol (uiteraard enkel mijn mening),
Jij hebt uiteraard recht op jouw eigen mening ;) maar ik kan, ondanks het feit dat ik Harry en Ellen niet bovenaan mijn mollen-lijst heb staan, toch wel een reden bedenken waarom de mol wél bij deze opdracht betrokken zou zijn. Namelijk om er zeker van de zijn dat er tenminste één rugzak in vlammen op zou gaan, want dit was toch denk ik wel de bedoeling van de makers. De Mol zou er voor kunnen zorgen dat er in ieder geval gespeeld werd, zodat het plan van de programmamakers niet 'in vlammen op zou gaan'!

Bovendien was de telefoon-in-driehoek opdracht al lastig genoeg om te slagen en wist men dat anderen hier waarschijnlijk het nodige zouden uithalen om het te laten mislukken t.b.v. hun vrijstelling. Tja, het zijn allemaal theorieën natuurlijk...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2002, 01:08:54 »

Citaat


Jij hebt uiteraard recht op jouw eigen mening ;) maar ik kan, ondanks het feit dat ik Harry en Ellen niet bovenaan mijn mollen-lijst heb staan, toch wel een reden bedenken waarom de mol wél bij deze opdracht betrokken zou zijn. Namelijk om er zeker van de zijn dat er tenminste één rugzak in vlammen op zou gaan, want dit was toch denk ik wel de bedoeling van de makers. De Mol zou er voor kunnen zorgen dat er in ieder geval gespeeld werd, zodat het plan van de programmamakers niet 'in vlammen op zou gaan'!

Bovendien was de telefoon-in-driehoek opdracht al lastig genoeg om te slagen en wist men dat anderen hier waarschijnlijk het nodige zouden uithalen om het te laten mislukken t.b.v. hun vrijstelling. Tja, het zijn allemaal theorieën natuurlijk...

Tja, zou best kunnen.

Maar uit het dagboek van Angela blijkt dat de crew toch wel wat verveeld zat met de reactie van de groep.
Ik denk niet dat men het supererg vond indien er niets was verbrand.
Bovendien : Bij de eerste vraag hadden ze 1 kans op 4, bij de tweede 1 kans op 3 en bij de derde 1 kans op 2.
De vragen waren bovendien zo moeilijk (ook de rest van de groep antwoorde fout bij hun terugkeer, "wij dachten dat ook" zei Ellen over de eerste vraag, dat men er praktisch zeker van was dat er toch een fout antwoord zou gegeven worden.

Dit is uiteraard enkel mijn persoonlijke mening.
Graag een reactie van anderen aub.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #33 Gepost op: 4-03-2002, 13:19:40 »

Citaat

Ik heb nu eindelijk aflevering 4 gekeken, en ik moet zeggen dat mijn verdenkingen richten het adres van Harry er niet groter op zijn geworden. Volgensmij kwamen er geen 'mollenacties' van zijn kant.


In het dagboek van De Mol op widm.nl staat dat je van de Mol's kant geen mollenacties hoefde te verwachten omdat er meer mollen aanwezig waren dan hem lief was. Dus dit houdt in dat hij geen mollenstreek hoefde uit te halen en hem dus minder verdacht maakt. Maar... als ik iedereen zo over hem hoor, stijgt mijn verdachting tegen hem meer en meer. Ik hou het voorlopig op Harry en George.  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2002, 14:06:14 »
Deze week zagen we wat reacties van mensen die als reactie op hun gebel een nieuwe brief ontvingen. Kerstin, Karen, Ellen, Jantien en Prince... Maar was het in de vorige aflevering niet zo dat ook Harry een telefoontje wist te plegen?

En waarom hebben we van hem niets gehoord over zijn aspiraties om te gaan mollen? Waarschijnlijk omdat de indruk gewekt moest worden dat er bij het middelpuntgedoe een paar mensen onwillig zouden zijn. Maar was het nou zo dat ze daar niets over mochten zeggen? Anders was Kerstin out of line met haar vraag. Of zou ze even hebben willen checken of zij met een vrijstelling vrijuit zou gaan?

Harry dus... Hij werd niet gehoord over wat hij zou doen n geval van een vrijstelling voor een mol-actie en ik vond de reactie op het bagagefikken erg echt oprecht. Zou de mol daar bij willen zijn? Wellicht wel, als ie er van uit ging dat die middelpuntopdracht toch wel zou mislukken met zoveel mollen...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #35 Gepost op: 8-03-2002, 15:15:35 »
er is iets wat me op viel na het herbekijken van aflevering 3: harry belt naar huis en zegt 'het gaat hier heel erg goed'. zo goed ging het niet, want hij kwam net van het fietsen terug en dat was een grote flop. is hij de mol en zegt hij het gaat goed omdat zijn mollentaak hem prima afgaat? het dagboek van de mol vind ik trouwens heel erg op z'n harry's geschreven, al vind ik niet dat hij zich in de eerste afleveringen zo dom voor deed, niet zoals george iig. maar het kan natuurlijk ook zijn dat de mol niet eens deel heeft genomen aan het schrijven van het dagboek. ik twijfels sterk tussen george en harry, maar mijn gevoel zegt toch harry, hij is gewoon het type en heeft nog weinig verkloot... dat wordt een saaie laatste aflevering
Door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #36 Gepost op: 8-03-2002, 15:18:43 »

Citaat

er is iets wat me op viel na het herbekijken van aflevering 3: harry belt naar huis en zegt 'het gaat hier heel erg goed'. zo goed ging het niet, want hij kwam net van het fietsen terug en dat was een grote flop.


Misschien bedoelde hij niet dat de opdrachten goed gingen, maar dat 't met hemzelf goed ging. Dus dat hij 't goed kan vinden met de andere kandidaten en dat hij een leuke tijd heeft in Portugal. Ik zie dit iig niet als 'n aanwijzing dat Harry de mol zou zijn.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2002, 15:21:32 »
nee han, dat denk ik ook niet, maar er blijft iets verdachts aan hem... vreemd
Door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline imka

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2002, 19:10:44 »
Ja, en ik vind nog altijd dat Angela hem veel te positief naar voor bracht bij de geldwagenopdracht. Lag er een beetje te dik op.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2002, 19:25:56 »

Citaat



Misschien bedoelde hij niet dat de opdrachten goed gingen, maar dat 't met hemzelf goed ging. Dus dat hij 't goed kan vinden met de andere kandidaten en dat hij een leuke tijd heeft in Portugal. Ik zie dit iig niet als 'n aanwijzing dat Harry de mol zou zijn.


Lijkt me ook. Het boeit hun waarschijnlijk ook niet of een opdracht gelukt of mislukt is, het gaat erom hoe het met hem gaat. Althans, dat is mijn conclusie :).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud