Auteur Topic: Harry is de mol (deel 2)  (gelezen 17190 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Harry is de mol (deel 2)
« Gepost op: 23-02-2002, 18:46:59 »
Het eerste onderwerp dat zo succesvol is, dat er een deel 2 van komt. Deel 1, gestart door Doris, is hier te vinden







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2002, 19:31:15 »
Nog even voor vlaming: ik denk dat als jantien john zou bellen zonder een bepaalde reden, dan zou hij dat waarschijnlijk wel ergens gezegd hebben, tenzij dat eruit geknipt is natuurlijk. Maarja, dat weet je met WIDM natuurlijk nooit helemaal zeker: je weet nooit wat eruit geknipt is.
Maar ehh, volgens mij is dit een topic over Harry, dus ik zal proberen wat meer over Harry te vertellen... Ik doe m'n best!!!
:-* Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2002, 19:48:34 »
Ik dacht dat ik Jantien ergens hoorde zeggen:"Jullie kunnen mij niet bellen". Dus kom John wel bellen?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2002, 20:03:29 »
Nog even de redenen waarom Harry de mol zou zijn op een rijtje:
- Bij de introductie in aflevering 1 was er iets met een mol op de muur achter zijn dochtertje (weet ik niet zeker, maar heb ik gehoord)
- Als bij het begin en eind van WIDM wordt "gescand" zodat de woorden DE MOL eraf gaan, zie je een kleine letter h
- In aflevering 1 leest ellen voor uit harry potter, dit zou een verwijzing naar harry kunnen zijn
- harry heeft bij de groepsfoto (die gemanipuleerde met dat handje) geen bril op. het zou kunnen dat hij dan niets ziet, net als de mol
- Met de port-opdracht kwam de groep van Harry in tijdnood, en harry stopte meteen al met het rollen van de vaten. De groep zou niet weten dat met ieder telefoontje minuten van de tijd afgingen
- Het eerste geluidsfragment is van mission impossible. Hierin daalt Tom Cruise op z'n australisch naar beneden: harry deed hetzelfde
- Hij is redacteur van het culinaire blad TIP, dit woord is terug te vinden in het logo van WIDM
- Iemand die iets doet bij een culinair blad en niet eens verschillende porten weet te onderscheiden vind ik erg verdacht
- Hij moest kanoën, maar had niet eens een idee hoe hij een peddel vast moet houden en erg ver kwam hij ook niet
- Als we John moeten geloven was Harry eerst van plan om met de rubberen krokodil te gaan, en dat is natuurlijk niet erg slim als je tegen de stroom in moet
- Harry bood John aan om te rijden, John zei dat dat niet hoefde, waarop Harry zei: ik heb toch nog 3 weken om te rijden
- Bij 2 biechten in aflevering 3 miste hij een stuk van zijn schouder, tenminste zo leek het, maar in verhouding met zijn gezicht en met zijn andere schouder was het "stompje" echt te klein
- Bij het vangen van de bal keek hij omlaag i.p.v. omhoog
- Aan het begin van de opdracht met de bal zei hij dat hij de vrijstelling niet hoefde te hebben
- De stoel waarop hij zat toen hij de bal moest vangen stond verder naar achteren dan eerst, hij stond ongeveer tegen het muurtje
- Aan het einde van de fietsopdracht vraagt Harry op een verdachte toon: mag ik nog weten waarom we die accu nodig hadden?
- Toen Harry naar de mol belde had hij een heel verhaal: hallo met harry (...) ik wacht op verder instructies. Hij hoefde alleen maar zijn naam te zeggen, en hij zei het gewoon heel verdacht
- Hij was op een vage manier aan het mobieltje gekomen waarmee hij naar de mol belde
- Harry staat aan het einde van aflevering 3 het alleenst van de hele groep

Weten jullie er nog meer???
:-* Doris








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2002, 20:04:42 »
ovide: jantien zei dat voor zover we hebben kunnen zien alleen tegen john en john was de enige die daarna nog belde







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline imka

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2002, 23:05:34 »
Volgens mij wordt Harry veel te positief naar voor gebracht bij de geldopdracht. Ook Angela bejubelt hem te veel.
Lijkt mij verdacht.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2002, 15:41:08 »
heeft iemand na aflevering 4 nog nieuwe verdenkingen richting harry? ik veen aan het twijfelen tussen george en harry
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2002, 15:52:38 »
Als je deze topic doorneemt, dan merk je dat Harry inderdaad echt verdacht is. Er zijn wel veer aanwijzingen in zijn richting. Alleen echte sabotages zijn nog niet te zien geweest.
Het kan toch niet de bedoeling zijn van de programmamakers dat je de identiteit van de Mol enkel kunt achterhalen via verborgen hints en dit forum. De mol moet toch ook een beetje sabotage plegen volgens mij.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2002, 15:56:47 »
Ik heb nu eindelijk aflevering 4 gekeken, en ik moet zeggen dat mijn verdenkingen richten het adres van Harry er niet groter op zijn geworden. Volgensmij kwamen er geen 'mollenacties' van zijn kant.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2002, 16:06:35 »

Citaat

Ik heb nu eindelijk aflevering 4 gekeken, en ik moet zeggen dat mijn verdenkingen richten het adres van Harry er niet groter op zijn geworden. Volgensmij kwamen er geen 'mollenacties' van zijn kant.

Ik ben het hier volledig mee eens, alleen vond ik het niet-saboteren in aflevering 4 niet zo erg. Er waren al nep-mollen genoeg vanwege de beloofde vrijstelling.
Maar geen sabotage plegen in aflevering 1, 2 en 3 is onvergeeflijk. Dan is hij een echte schijt-Mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #10 Gepost op: 2-03-2002, 16:09:49 »
Inderdaad, als hij de mol is, wist hij natuurlijk wie er zou gaan saboteren, en kon hij lekker rustig zijn best doen. Maar net als jij heb ik hem ook in de voorgaande afleveringen geen streken zien uitvoeren, dus de streep door zijn naam kan blijven:

Citaat
Harry







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #11 Gepost op: 2-03-2002, 16:13:25 »
Eindelijk terug

Ik heb alle afleveringen eindelijk kunnen kijken en er was me iets opgevallen ivm Harry. Ik weet niet of het al ergens gezegd omdat er teveel berichtjes zijn om allemaal te lezen, maar goed hier is wat ik denk.

In aflevering 1 is het denk ik Harry die zegt dat Karen op de dam zijn rugzak doorzocht heeft en zijn toilettas niet heeft opgemerkt. Ten eerste: waarom is dit sabotage? Is er geld mee verloren. Maar het belangrijkste: Hoe weet Harry dat KAREN dit gedaan heeft en niet Prince of Ellen?? Hij stond iets van een 70 meter beneden!!!

Hetzelfde in aflevering 4. Hij denkt dat Kerstin de vrijstelling had gekregen "omdat zij als eerste gebeld heeft..."  Alle spelers zijn heel discreet naar een telefoon gegaan. Hoe weet Harry wie er nu het eerst gebeld heeft??

Zijn dit aanwijzingen? Ik weet het niet, maar vindt het wel raar.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #12 Gepost op: 2-03-2002, 16:14:52 »
Ik vond het ook heel raar dat Harry 'wist' dat zij als eerste had gebeld. Maar misschien zei Kerstin het ook wel voordat ze wegging, je weet nooit ;).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #13 Gepost op: 2-03-2002, 21:14:12 »

Citaat

Maar het belangrijkste: Hoe weet Harry dat KAREN dit gedaan heeft en niet Prince of Ellen?? Hij stond iets van een 70 meter beneden!!!
Waarschijnlijk heeft Harry geklaagd dat hij zijn toilettas niet had en gevraagd wie zijn tas had ingepakt?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2002, 22:06:42 »
ja, dat klopt, maar harry is toch niet mijn nummer 1 mol. ik vroeg me gewoon af of jullie nog nieuwe dingen haden ontdekt aan het adres van harry... maar goed, george blijft nog steeds mijn mol...
:-* Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline pidjam

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2002, 00:15:51 »
duidelijke taal , ik heb nog 2 aanvullende hints:

1:
Als Angela het balvangspel (afl. 3) aan de groep uitlegt zie in een fractie een fragment dat kerstin de bal vangt. Op dat moment zie je rechts van haar iemand met de rug naar zitten waarschijnlijk Harry, dit is echter niet de werkelijkheid maar ingemonteerd, want als kerstin de bal werkelijk vangt staan 2 mensen in haar buurt Ellen en Jantien. Harry ligt al lang in zijn tent. Kryptisch harry is niet geinteresseerd in de vrijstelling want......... hij is de mol

2: Harry schreef het boek Leids Lekkers een culinair boek over eetgelegenheden in Leiden. Dit lijkt verdacht veel op de achternaam van Raymond nl Leijdekkers. Raymond komt voor in de lettercodes als Raymond rule en dit betekend Raymond is de mol onder de montage mensen . hiermee is dus een verbamd tussen de mol van de montage en de mol onder de deelnemers.









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2002, 09:32:58 »
Citaat

duidelijke taal , ik heb nog 2 aanvullende hints:
Als Angela het balvangspel (afl. 3) aan de groep uitlegt zie in een fractie een fragment dat kerstin de bal vangt. Op dat moment zie je rechts van haar iemand met de rug naar zitten waarschijnlijk Harry, dit is echter niet de werkelijkheid maar ingemonteerd, want als kerstin de bal werkelijk vangt staan 2 mensen in haar buurt Ellen en Jantien. Harry ligt al lang in zijn tent. Kryptisch harry is niet geinteresseerd in de vrijstelling want......... hij is de mol


correctie : op beide beelden staat Jantien rechts van haar, het kan verwarrend zijn, omdat de éne beelden kleur hebben  , de andere zwart/wit zijn. maar volgens mij zijn beide beelden op hetzelfde moment opgenomen.

groetjes
vlaming









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2002, 10:32:38 »

Citaat



correctie : op beide beelden staat Jantien rechts van haar, het kan verwarrend zijn, omdat de éne beelden kleur hebben  , de andere zwart/wit zijn. maar volgens mij zijn beide beelden op hetzelfde moment opgenomen.

groetjes
vlaming



Toch vindt ik deze fase een beetje bizar.
Ellen en Jantien zijn er zeker bij. Ze zeggen ook zoiets van "dankuwel George", die is ook in de buurt.
En als je de beelden goed bekijkt zie je dat zich achteraan iemand omdraait na het vangen van de bal. Ik heb altijd gedacht dat het Geroge moest zijn, maar bij het herbekijken van de beelden zie je brilleglazen oplichten. De enige die steeds een bril draagt is Harry.
Harry moet dus effectief in de buurt zijn geweest. Dus waren ze met 5 aanwezig op dat belangrijke moment.
Ik denk dat we de Mol bij één van deze 5 moeten zoeken.
Vallen dus af : Prince, Karen en John







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline imka

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #18 Gepost op: 3-03-2002, 10:51:31 »

Citaat


Toch vindt ik deze fase een beetje bizar.
Ellen en Jantien zijn er zeker bij. Ze zeggen ook zoiets van "dankuwel George", die is ook in de buurt.
En als je de beelden goed bekijkt zie je dat zich achteraan iemand omdraait na het vangen van de bal. Ik heb altijd gedacht dat het Geroge moest zijn, maar bij het herbekijken van de beelden zie je brilleglazen oplichten. De enige die steeds een bril draagt is Harry.
Harry moet dus effectief in de buurt zijn geweest. Dus waren ze met 5 aanwezig op dat belangrijke moment.
Ik denk dat we de Mol bij één van deze 5 moeten zoeken.
Vallen dus af : Prince, Karen en John

Ellen draagt ook af en toe een bril - ik denk zelfs die nacht.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 2)
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2002, 11:02:18 »
nog een paar redenen ;

- in de introfilmpjes zit harry in een geblindeerde bus.
- niemand heeft nog op hem gestemd , waardoor hij een briljante mol kan zijn.
- in afl. 4 heeft hij niks uitgehaald qua mollenstreek (of het was wel heel subtiel)
- waarom wist hij dat kerstin de vrijstelling nodig gehad zou hebben
- hoe kwam hij aan die telefoon om te bellen , die lag daar gewoon
- echte mollenstreken zie je pas in de laatste afl. , dat zou nu te veel voor de hand liggen

verder denk ik dat de aanwijzingen die ver gaan , zoals raymond de montage man , gewoon veel te ver gaan.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM in 2004 !