Auteur Topic: Mollenstreek in Paintbal  (gelezen 15481 keer)

Dorienke

  • Gast
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2002, 21:04:20 »
ik durf niet meer..







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #21 Gepost op: 9-03-2002, 21:10:47 »
Ok, zand erover. ;)

Terug naar het paintballen:

Ik ga ervan uit dat van de twee gelijktijdige opdrachten (zang/paintball), de Mol het beste bij de paintball-groep kon zitten omdat daar veel meer te saboteren viel.

We hebben niet kunnen zien hoe de twee groepjes werden samengesteld en wie de beslissing nam over de volgorde waarin er gespeeld werd. Aangezien de kandidaten pas op het allerlaatste moment van Angela te horen kregen wat ze precies gingen doen, ga ik er eigenlijk vanuit dat de volgorde bepaald werd door Angela & co.

Als dat zo is, wat was dan het beste voor de Mol?
In ieder geval wil men de Mol in de finale laten spelen, dus is het het gunstigste om hem/haar als laatste in de pool te laten spelen (Prince/Harry). De anderen moesten een keer extra spelen met daarbij de kans om uitgeschakeld te worden.

Maar om te weten op wie er als winnaar wordt gestemd kun je het beste zo laat mogelijk starten, dus in de pool van John/Harry/Ellen.

Gevoelsmatig denk ik dat pool 2 de beste plek voor de Mol was. Maar ja, wat moet je ermee....?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2002, 21:15:43 »
Vergeet niet dat het "muziek opdracht duo" door de groep was gekozen.
Mij Mol zit bij dat duo, maar kon het deze keer niet echt verhelpen.
Zie hiervoor ook de "Iedereen gelijke kansen theorie" in het gelijknamige topic.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2002, 21:45:53 »

Citaat

Als dat zo is, wat was dan het beste voor de Mol?
In ieder geval wil men de Mol in de finale laten spelen, dus is het het gunstigste om hem/haar als laatste in de pool te laten spelen (Prince/Harry). De anderen moesten een keer extra spelen met daarbij de kans om uitgeschakeld te worden.

Maar om te weten op wie er als winnaar wordt gestemd kun je het beste zo laat mogelijk starten, dus in de pool van John/Harry/Ellen.

Gevoelsmatig denk ik dat pool 2 de beste plek voor de Mol was. Maar ja, wat moet je ermee....?


Ik denk dat de finalisten van ht paintballen niet wisten wie de meerderheid van stemmen had. Angela zei dit namelijk expliciet in het intro van de finale. En ik weet dat het officiele commentaar zo nu en dan met een lepel zout genomen moet worden, maar iets met nadruk vermelden is iets anders als iets verzwijgen. Als we dat soort info al niet kunnen vertrouwen weten we helemaal niet meer waar we het moeten zoeken.
En als ik het commentaar van Nico ergens, over vorig seizoen heb gelezen, krijgt de mol voor een opdracht instructies, maar tijdens de opdracht moet ie het helemaal zelf uit zien te zoeken.

sandra







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
In het land der blinden is de mol koning

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2002, 21:50:18 »
Nee, ik denk ook niet dat de 'gewone' kandidaten wisten op wie er het meest gestemd was, maar wel dat de Mol hiervan op de hoogte is gebracht.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #25 Gepost op: 9-03-2002, 22:01:04 »

Citaat

Nee, ik denk ook niet dat de 'gewone' kandidaten wisten op wie er het meest gestemd was, maar wel dat de Mol hiervan op de hoogte is gebracht.


Angela zei : Ellen en Prince weten niet op wie er gestemd is als winnaar (of iets van die strekking). als de mol het wel zou hebben geweten had ze denk ik iets gezegd in de trant van Alleen de mol weet wie de meeste stemmen heeft.
En Ellen wist alleen dat zij op Prince had gestemd, en kon dus 2 dingen doen: gokken dat Prince de meerderheid had en hem laten winnen: geld in de pot. Maar de kans dat ze zelf zou verliezen en dat Prince niet de meerderheid zou hebben geahd was heel wel aanwezig. Dus dan geen geld én geen vrijstelling.
Als ze zelf voor de overwinning zou gaan had ze in ieder geval kans op die vrijstelling.
Dus statistisch gezien was het laatste waarschijnlijker. Dus heeft Ellen het zekere voor het onzekere genomen en is voor de overwinning gegaan. En Prince heeft dus door toedoen van ellen verloren.


Sandra







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
In het land der blinden is de mol koning

Offline Henry

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #26 Gepost op: 9-03-2002, 22:01:12 »
Ik vind het wel verdacht van Prince. Is hij niet diegene die steeds roept dat een vrijstelling erg handig is om zo 2 extra dagen te krijgen om achter de identiteit van de mol te komen?

Nu had hij he kans om een vrijstelling te pakken, laat hij zich raken door Ellen, die hij niet gezien heeft??








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #27 Gepost op: 9-03-2002, 23:05:43 »

Citaat

Is hij niet diegene die steeds roept dat een vrijstelling erg handig is om zo 2 extra dagen te krijgen om achter de identiteit van de mol te komen?



Niet steeds, 't fragment waarin hij dit zei in afl. 5 was namelijk exact 't zelfde dan in afl.4 dus waarschijnlijk (ik weet 't eigenlijk wel zeker) heeft hij 't maar 1 keer gezegd. Rest ons alleen nog de vraag of hij 't heeft gezegd naar aanleiding van de vrijstelling die verdiend kon worden door 'n molactie te plaatsen in afl. 4, of dat hij 't zei naar aanleiding van de te verdienen vrijstelling bij de paintballopdracht. Ik denk 't laatste en dat de WIDM-redactie in afl. 4 gewoon ons wilde laten geloven dat Prince ook gebeld zou hebben.

Maar deze topic ging oorspronkelijk over de verfvlekken op Ellen's shirt. Ik denk eigenlijk dat Ellen misschien ook wel geraakt is door Prince maar net 'n fractie later dan Prince geraakt is door haar. Ze waren namelijk allebei aan 't schieten op 't moment dat Prince roept: 'ik ben geraakt'. Wel weer gek is dan natuurlijk dat Prince zo snel toegeeft dat hij verloren heeft. Als ik hem zou zijn zou ik precies willen weten van de omstanders wie er eerst geraakt zou zijn. Maar ja dat ben ik nu eenmaal.  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Ocampa

  • Gast
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #28 Gepost op: 9-03-2002, 23:26:27 »
Ook raar is dat de verfvlekken van Ellen op haar rug zitten (zoals in het cafe te zien was), terwijl ze tijdens het paintballen die enorme rugzak ophadden.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #29 Gepost op: 9-03-2002, 23:33:09 »

Citaat

Ook raar is dat de verfvlekken van Ellen op haar rug zitten (zoals in het cafe te zien was), terwijl ze tijdens het paintballen die enorme rugzak ophadden.


Yep ook vreemd ja. Daarom denk ik ook dat de meest logische verklaring daarvoor is dat Prince en Ellen na de opdracht voor de gein nog wat gepaintballt hebben. En toen konden ze natuurlijk die zware rugzak met 't spul voor de camera afdoen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2002, 00:42:15 »

Citaat

Angela zei : Ellen en Prince weten niet op wie er gestemd is als winnaar (of iets van die strekking). als de mol het wel zou hebben geweten had ze denk ik iets gezegd in de trant van Alleen de mol weet wie de meeste stemmen heeft.

Ik ben waarschijnlijk minder goed van vertrouwen, want ik geloof lang niet alles wat Angela zegt in die voice-overs.   :-/
Ik weet wel zeker dat de Mol op de hoogte wordt gebracht van ontwikkelingen tijdens een opdracht. Dit naar gelang de opdracht en indien daar gelegenheid toe is, nauurlijk. Zo heeft de Mol meer kans om te 'mollen'.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2002, 00:55:17 »
Citaat

Yep ook vreemd ja. Daarom denk ik ook dat de meest logische verklaring daarvoor is dat Prince en Ellen na de opdracht voor de gein nog wat gepaintballt hebben.


Denk ik ook; ik heb zelf wel eens gepaintballt en het komt dan inderdaad wel voor dat men na afloop nog even het magazijn leeg schiet...  ;D
Daarbij komt nog dat met zoiets valsspelen heel moeilijk is, bij zo'n duel zijn 2 personen betrokken; waarvan 1 dus niet de mol is en diegene zal vals spel toch niet toelaten...

Citaat

Ik weet wel zeker dat de Mol op de hoogte wordt gebracht van ontwikkelingen tijdens een opdracht. Dit naar gelang de opdracht en indien daar gelegenheid toe is, nauurlijk.


Is er ooit gelegenheid daarvoor tijdens een opdracht? Tuurlijk weet de mol al van alle opdrachten en bv. tijdens een biecht zal m vast wel wat toegespeeld worden, maar tijdens een opdracht wanneer iedereen op iedereen let is volgens mij het risico op ontdekking veel te groot. Iig er hoeft maar iets mis te gaan en de mol is ontmaskerd en de serie verpest...

Gr. B.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2002, 01:06:18 »
Ik denk dat er bij het paintballen zeker wel gelegenheid was de Mol in te lichten over het verloop van de stemming op de winnaar.

Maar zoals ik als zei, het ligt aan de opdracht. Maar als er bijvoorbeeld een opdracht is waarbij het van belang is dat de Mol weet wat zijn voorgangers gedaan hebben o.i.d., denk ik wel dat er een (subtiele) aanwijzing wordt gegeven.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2002, 01:58:54 »
Nico vertelde dat ALLEEN tijdens de biecht en ALLEEN door de top-regie mensen informatie werd gegeven. De CAMERA-mensen weten van niks, die wedden trouwens onderling, en ANGELA schijnt ook nooit informatie te geven. Dat zou betekenen dat ze tijdens het spel een biecht moesten doen... ja nee, DAT valt niet op.

Ook de Mol, in dit spel, had niet alle mogelijke voorkennis...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2002, 02:08:18 »

Citaat
want ik herhaal het nog maar eens: taupe zijn zoontje zit bij prince op school. hij was na 2/2,5 weken terug.



Natuurlijk!
Onlangs las ik nog dat Taupe ook erg goed bevriend was met een vriend van George, die ookal ruim voor het einde huiswaarts zou zijn gekeerd.
Als ik me niet vergis woont Taupe naast Jantien en koopt hij zijn spulletjes het liefst in het rommelwinkeltje van John nadat hij gezellig met Jantien in de karaoke bar is geweest  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2002, 02:19:55 »
Nog even een vraagje;
tijdens het paintballen worden er 2 groepjes van 3 gemaakt.
Dan worden Karen en Kerstin (meen ik) als eerste 2 (!) van de rest afgezonderd.
Even later zien we Harry, Ellen en John (weet niet meer wie waar zat sorry) met een blinddoek op ( ??? ) in een auto zitten.
Prince is daar niet bij.
Ik vraag me af waarom die drie met een blinddoek om moesten zitten en tevens zou ik weleens willen weten waar Prince toen was.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #36 Gepost op: 10-03-2002, 08:52:26 »
Warom gaat het hier alleen maar over het T-shirt van Ellen en theorietjes of de mol wel of niet het de informatie had?

Het was toch opmerkelijk dat Karin, op wie de helft van de kandidaten stemt, zichzelf laat uitschakelen door een mogelijk populaire paintball-winnaar, Prince. Bijzonder onmols ;)

En, daar gaat ie weer, dat John op zichzelf stemt en het palletje vergeet.

Comments anyone ;D








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #37 Gepost op: 10-03-2002, 09:54:47 »

Citaat

Het was toch opmerkelijk dat Karin, op wie de helft van de kandidaten stemt, zichzelf laat uitschakelen door een mogelijk populaire paintball-winnaar, Prince. Bijzonder onmols ;)


klopt, maar haar naam is al lang geschrapt uit het lijstje mogelijke mollen (hier toch)

Citaat

En, daar gaat ie weer, dat John op zichzelf stemt en het palletje vergeet.


klopt ook, maar de akties van Ellen & Prince in die opdracht kunnen ook als Mols beschouwd worden, ééntje lag waarschijnlijk moedwillig dwars. De vraag : wie?

ciao
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #38 Gepost op: 10-03-2002, 10:01:27 »

Citaat



klopt, maar haar naam is al lang geschrapt uit het lijstje mogelijke mollen (hier toch)

klopt ook, maar de akties van Ellen & Prince in die opdracht kunnen ook als Mols beschouwd worden, ééntje lag waarschijnlijk moedwillig dwars. De vraag : wie?

ciao
vlaming


Maar waarom stemt iedereen dan op Karen ??? Laten de kandidaten zich zo snel in de luren leggen? Ik ben trouwens zelf geneigd hierop 'ja' te zeggen.

En is George niet de mol (mijn tweede keus) :o







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenstreek in Paintbal
« Reactie #39 Gepost op: 10-03-2002, 10:17:15 »
Citaat

Maar waarom stemt iedereen dan op Karen ??? Laten de kandidaten zich zo snel in de luren leggen? Ik ben trouwens zelf geneigd hierop 'ja' te zeggen.


moeilijk te zeggen, maar ben vrij zeker dat de Mol zelf ook op Karen stemde , dus van het 4tal die vrijdag op Karen gestemd hebben (Kerstin, Prince, John, Harry) is er nu één weg, een andere is waarschijnlijk De Mol, dan blijven er nog 2 over.

Ellen is favoriet voor de exit van volgende week, zéér interessant omdat ze al de hele tijd op John stemt !!

Citaat

En is George niet de mol (mijn tweede keus) :o


in de vorige aflevering scoort George nog maar eens in de categorie onmols, da's nu toch al de 6e keer, waarschijnlijk van het goede te veel. ik verdenk prince & john nu meer dan george.....

yrs
vlaming









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying