Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen (deel 3)  (gelezen 91011 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #100 Gepost op: 20-04-2002, 11:34:08 »

Ahem RR, is mijn naam zo verwarrend of zo ???

Overweeg Aggie nog geen geslachtsoperatie nu?  ;D LOL







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

aggie

  • Gast
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #101 Gepost op: 20-04-2002, 11:35:22 »

Overweeg Aggie nog geen geslachtsoperatie nu?  ;D LOL

Ik was eigenlijk wel tevreden zo.....Dus toch maar niet, ondanks de suggestie van RR ;D








Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #102 Gepost op: 20-04-2002, 17:28:13 »

Btw, na deze afl wordt een ding duidelijk: bep cameramensen en medewerkers binnen widm weten wel degelijk wie de Mol is al die tijd!  :P Ze kunnen enorm goed zwijgen mijn idee!


Dat had ik toch al gezegd!!!
Niet alle cameramensen weten het, maar er moet toch 1 zijn die de biechten van de MOL als MOL filmt, dat was al zo in de eerste MOL serie met Deborah...







Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #103 Gepost op: 21-04-2002, 10:03:45 »

Ik was eigenlijk wel tevreden zo.....Dus toch maar niet, ondanks de suggestie van RR ;D

euh...
Ik heb eigenlijk liever dat je blijft zoals je bent hoor   ;)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #104 Gepost op: 22-04-2002, 01:50:22 »

Idd leuk dat George mijn theorie steunde, maar dat deden eerder Kerstin en nog enkel andere kandi's ook al...


??? Heb ik zeker gemist: Wat heeft George dan gezegd? En voorzover ik weer heeft Kerstin vrij weinig verteld over je theorie; na die chatsessie schreef je dit nog op het forum:

Citaat
Gisteren deze theorie ff gechecket met een "insider".
Die weet echter niet wat ervan te denken....

(deel 2: pagina 1)

En je bent dan nog positief. Welke andere kandidaten trouwens?


omdat deze theorie, naast een aantal heftige aanhangers toch ook vele non-belivers kenden, die er op een zeker ogenblik zelfs een slotje op wilden. Toen dacht ik gewoon, ik ga ermee door voor de echte hardcore believers...


Ik ga als non-believer er ook mee door RR, geen slotje dus!  ;) ;D

Gr. B.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #105 Gepost op: 22-04-2002, 20:14:23 »

??? Heb ik zeker gemist: Wat heeft George dan gezegd? En voorzover ik weer heeft Kerstin vrij weinig verteld over je theorie; na die chatsessie schreef je dit nog op het forum:(deel 2: pagina 1)

En je bent dan nog positief. Welke andere kandidaten trouwens?Ik ga als non-believer er ook mee door RR, geen slotje dus!  ;) ;D

Gr. B.

George zei ondermeer dat hij zich niet goedvoelde wanneer hij afgezonder werd van de groep (stille hint). kerstin bevestigde de theorie op de chat... en dan zijn er nog enkele uitspraken geweest van kandi's in de diverse biechteN.
Geloof mij Bertha, het kan nog toeval zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat men er zeker rekening mee houdt.
Afwachten wat het dus wordt bij de Vlaamse mol...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #106 Gepost op: 22-04-2002, 21:50:52 »

Afwachten wat het dus wordt bij de Vlaamse mol...

Vermits ze zo hun spionnen hebben overal zullen ze toch wel degelijk meelezen hier vermoed ik... maar niets belet ons om deze theorie toe te passen! Btw, nu we eens op een juiste Mol zaten dit jaar kunnen we wel verdragen dat we er volkomen naast zitten bij de volgende Vlaamse WIDM, hoewel... dit smaakt naar meer...  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #107 Gepost op: 22-04-2002, 22:17:22 »

Vermits ze zo hun spionnen hebben overal zullen ze toch wel degelijk meelezen hier vermoed ik... maar niets belet ons om deze theorie toe te passen! Btw, nu we eens op een juiste Mol zaten dit jaar kunnen we wel verdragen dat we er volkomen naast zitten bij de volgende Vlaamse WIDM, hoewel... dit smaakt naar meer...  ;D

Inderdaad.
De Vlamingen (Vlaming, Ambijans en ondergetekende) waren wel de meest overtuigde George-adepten.
Terecht blijkt.
Slimme Vlamingen toch weer hé...
... party on...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #108 Gepost op: 23-04-2002, 01:03:04 »

George zei ondermeer dat hij zich niet goedvoelde wanneer hij afgezonder werd van de groep (stille hint).


Ik snap de stille hint niet denk ik... Wat heeft dit met de ''gelijke kansen'' theorie te maken?

kerstin bevestigde de theorie op de chat... en dan zijn er nog enkele uitspraken geweest van kandi's in de diverse biechteN.


Mijn gehougen laat me in de steek denk ik; ik was destijds aanwezig op de chat toen je het een en ander vroeg aan Kerstin en toen antwoorde ze toch heel anders. Maarja dat zal wel aan mijn geheugen liggen. En wat bedoelde je dan met de ''insider die niet wist wat ie ervan moest denken''?

Heb je toen tussen de chat met Kerstin en de ochtend erna nog een andere ''insider'' gesproken? (Of ben ik in de war met een chat met onze enige echte Ex_mol_Nico dat zou kunnen).

En dan nog, waarom heeft Kerstin de serie niet gewonnen als ze deze theorie bevestigd heeft? Alle wegen hadden dan toch feilloos naar George gewezen? 't Zou een peuleschilletje moeten zijn...

kerstin bevestigde de theorie op de chat... en dan zijn er nog enkele uitspraken geweest van kandi's in de diverse biechteN.


En welke biechten van welke kandi's bevestigen je theorie dan nog? Dat heb ik ook gemist denk ik. Mn geheugen ook... :(
(En hoe kunnen de kandi's eigenlijk van deze tot voor kort diep geheim gehouden theorie afweten. (helaas heb jij 'm ontrafelt RR; elke komende serie zal niets meer aan zijn. We hebben de mol zo te pakken met deze theorie... :( ))


Geloof mij Bertha, het kan nog toeval zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat men er zeker rekening mee houdt.
Afwachten wat het dus wordt bij de Vlaamse mol...


Wat kan toeval zijn? Waar rekening mee houdt? Waarom afwachten?We hebben deze serie toch om te analyseren?
En we weten waar de mol gesaboteerd heeft (waar ik trouwens hier en daar m vraagtekens bij heb).

Ik zal nog een nieuw onderzoek starten (in de loop van deze week als ik eens tijd heb hoop ik? Dan zal ik het lang verwachte deel 4 van dit topic openen  :) ).

Ik hoop dat je het forum blijft volgen RR, want dan kunnen we deze theorie eens grondig bestuderen. Hebben we gelijk wat te doen tot aan de volgende serie toch?  ;)  ;D

Gr. B.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #109 Gepost op: 30-04-2002, 18:35:48 »

Waarom afwachten?We hebben deze serie toch om te analyseren?
En we weten waar de mol gesaboteerd heeft (waar ik trouwens hier en daar m vraagtekens bij heb).

Ik zal nog een nieuw onderzoek starten (in de loop van deze week als ik eens tijd heb hoop ik? Dan zal ik het lang verwachte deel 4 van dit topic openen  :) ).

Ik hoop dat je het forum blijft volgen RR, want dan kunnen we deze theorie eens grondig bestuderen. Hebben we gelijk wat te doen tot aan de volgende serie toch?  ;)  ;D

Gr. B.

Bertha, al enige resultaten beschikbaar ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #110 Gepost op: 1-05-2002, 22:00:15 »
Ik vind dat RR volkomen gelijk heeft. In de reunieuitzending heeft Kerstin zelf nog gezegd: "Ik denk dat George de mol is omdat hij altijd heel selectief koos met wie hij in het groepje zat", zoiets kan zij toch niet verzinnen.
Ik denk dat we deze theorie(of een ervan afgeleide theorie) zeker kunnen gebruiken voor de volgende molseries. Daarom vind ik ook dat bertha wel eens mag stoppen met het overdreven sarcasme over deze theorie.

Just my opinion... :)
Great-Dutchman







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #111 Gepost op: 2-05-2002, 00:35:03 »

Bertha, al enige resultaten beschikbaar ?


Ik weet dat iedereen met spanning zit te wachten, maar wees gerust: de komende dagen heb ik alle tijd; dus dan zal het onderzoek zeker komen.

Maar zo terloops denk ik al na over hoe het onderzoek moet plaatsvinden, want dat is nog best lastig, maar dat zal vanzelf ter sprake komen.


In de reunieuitzending heeft Kerstin zelf nog gezegd: "Ik denk dat George de mol is omdat hij altijd heel selectief koos met wie hij in het groepje zat", zoiets kan zij toch niet verzinnen.


Ah; dat vroeg ik eerder; waarschijnlijk is Kerstin door alle overtuigende argument hier op het forum overgehaald!


Daarom vind ik ook dat bertha wel eens mag stoppen met het overdreven sarcasme over deze theorie.


Overderven sarcasme??  :o Ik ben me van geen kwaad bewust!  ::).
Zonder gekheid: Ik denk alleen dat je deze theorie best eens kritisch onder de loep mag nemen. Alhoewel kritisch; gewoon onder de loep nemen is voldoende denk ik.

Gr. B.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #112 Gepost op: 2-05-2002, 12:51:14 »
Bij voorbaat excuus dat ik het -nu nog- durf te vragen maar:
Wat zegt deze theorie nou eigenlijk precies?

- Dat de Mol zoveel mogelijk bij de "grote groep" ingedeeld wil worden? En dat dus tijdens het spel probeert te bewerkstelligen? dan ben ik het er denk ik wel mee eens

- Dat de makers van het programma al vantevoren bepalen wie in welke groep geplaatst zal worden? Dat er dus geen sprake is van "groepjes vormen" tijdens het spel zelf? En dat de mol dus altijd ingedeeld zal zijn in de groep waar het beste gesaboteerd kan worden? En dat alle kandidaten zodanig vantevoren ingedeeld worden dat ze even vaak bij de mol in de groep zitten? daar geloof ik geen bal van. dat gaat veel te ver....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #113 Gepost op: 2-05-2002, 13:27:55 »
De theorie door RR uitgelegd:

Citaat
Effe de theorie verduidelijken :
Ik ga ervan uit dat iedereen de Mol ongeveer even veel aan het werk moet zien.
Dat betekent dat men de Mol zoveel mogelijk in de grootste grope moet houden of hem telekns met anderen in kleine groepjes afzondern.
Dat laatste zou enorm opvallen en lijkt me niet erg realistisch.

Dus de Mol zoveel mogelijk in de grootste groep houden. Dit impliceert meteen "De Mol zo weinig mogelijk in het kleinste groepje afzonderen".

Welke van de kandidaten voldoen aan deze theorie :
- Zo weinig mogelijk afgezonderd in het kleinste groepje
- Door iederren ongeveer evenveel in actie gezien

Zoals reeds gezegd : Karen, Kerstin en Prince niet omdat die al teveel in het kleinste groepje zijn afgezonderd. Ook Jantien is al enkele keren in het kleinste groepje aanwezig geweest.

Verder moet men er ook rekning mee houden dat het WIDM team steeds tracht een Mol-onevenwicht te herstellen.








« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 19:44:00 door bertha531 »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #114 Gepost op: 2-05-2002, 13:36:51 »
Inmiddels heeft RR al gezegd dat het criterium van de mol zo weinig mogelijk afgezonderd wordt niet meer opgaat (omdat George er dan niet meer verdacht uitkwam :-/ ), dus moeten we daar dan ook maar niet meer naar kijken.

Laten we eerst alle tegenargumenten nog eens doornemen; zoals die de topics genoemd zijn. (Helaas is deel 1 van de ''gelijke kansen'' theorie niet meer aanwezig) een beetje bewerkt:
  • 1. Het is echt lastige zaak voor de crew om door te geven bij wie de mol in het groepje moet gaan zitten, immers erg veel contact is er niet tussen de crew en de mol (maar wel aanwezig nu en dan) of George zou zelf moeten bijhouden bij wie ie allemaal in het groepje heeft gezeten en waar hij ''zichtbaar'' heeft gemold (want opdrachten waar George niet heeft gemold; tellen imo niet mee)
  • 2. Het bepalen van de groepjes wordt dikwijls aan de kandidaten overgelaten. Hierdoor is sturing erg moeilijk, want soms kunnen de overige kandidaten de mol ''dwingen'' ;of beter gezegd: ze verwachten allemaal dat ie zich voor een bepaalde opdracht gaat aanmelden. Of andere kandidaten kunnen te snel met aanmelden zijn, waardoor de mol niet in het groepje komt waar hij had moeten zitten. Door de kandidaten de keuze te laten kan de hele theorie in duigen vallen. Wil deze theorie echt functioneren moet de crew altijd de indelingen van de groepjes bepalen. Temeer ook omdat er echt niet veel mogelijkheden zijn om ''onevenwichtigheden'' in de gelijke kansen recht te trekken zijn.
  • 3. De plaats van de mol is bij verschillende opdrachten al van te voren bepaald; zoals ook duidelijk bleek in de laatste aflevering: George moest gaan waterskieeen (en niet druivenplukken of op de positie van Dick komen bv.) en hij moest bij het parralellen niet op de plek van Prince en John komen en ook bij het antwoorden van de vragen van de rondleiding was George's positie al excact bepaald (nl. dat hij afgezonderd met een andere kandidaat en als laatste de de vragen zou gaan beantwoorden.)
    Er vindt zo nu en dan dus wel degelijk sturing plaats waar de mol terecht komt, maar dan niet voor de ''gelijke kansen'' maar om te zorgen dat de mol op de positie terecht komt waar hij moest komen. Ook dit kan toch flinke conflicten opleveren met de ''gelijke kansen'', want moet iedereen gelijke kansen hebben of moet de mol nu terecht komen op de positie die ingestudeerd is? En nogmaals: er zijn maar weinig mogelijkheden om ''onevenwichtigheden'' recht te trekken.
    Zowiezo denk ik dat de mol bij alle opdrachten zich meer bezig houdt met waar hij het beste kan gaan mollen dan dat hij zorgt dat iedereen ''gelijke kansen'' heeft.
  • 4. Stel nu: de mol komt om ''gelijke kansen'' te creeeren bij een bepaald persoon om in het groepje. Maar door omstandigheden kan de mol niet ''mollen'' waardoor diegene de mol niet aan het werk heeft gezien. Moet de mol dan opnieuw bij die persoon in het groepje gezet worden? Of heeft diegene dan pech gehad dat hij/zij in dat geval de mol niet aan het werk heeft gezien? In dat geval kan je toch niet echt spreken van ''gelijke kansen''?
  • 5. Dan nog een interresante uitspraak van George: Letterlijk zei George in de laatste aflevering over de foto-opdracht in de kerk:
Citaat

''Toen bij het foto's zoeken in de kerk zat ik niet lekker in m'n vel. Ik was heel gefrustreerd dat ik los was van het grote gedeelte van de groep en heb daar maar weinig echte molacties kunnen voeren.''
[/i][/list]

Eerder werd de keuze van George om met Karen een opdracht te gaan doen door RR als onderdeel gezien van de grote ''gelijke kansen'' operatie. Uit deze woorden blijkt eerder dat George helemaal niet deze opdracht wilde gaan doen. (Maar vanwege reden 2 ging hij toch?)  Het lijkt er eerder op dat George meer bezig is met hou hij opdrachten kan saboteren dan dat hij bezig is met de ''gelijke kansen'' voor iedereen. (reden 3.)


Iedereen die er nog niet genoeg van kan krijgen kan eerst hier wel op reageren/tegenwerpen/aanvullen.
Vooral op punt 4, want het onderzoek wat nog komt zal grotendeels gebaseerd zijn op die stelling; nl. dat de opdrachten waar George niet heeft gemold niet meegenomen gaan worden.

Gr. B.







« Laatst bewerkt op: 2-05-2002, 13:38:18 door bertha531 »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #115 Gepost op: 2-05-2002, 14:38:57 »
Bedankt voor de duidelijke uitleg Bertha.

Ik hou het bij mijn eerdere commentaar:

Dat de mol bewust in de grote groep, of in een bepaalde groep (parallellen, rondleiding) gaat zitten, lijkt me wel zeker.

Dat men er rekening mee gaat houden wie er precies bij hem in de groep komt om zo "gelijke kansen" te creeeren? No way, dat gaat me echt veel te ver!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #116 Gepost op: 2-05-2002, 16:05:02 »
Ik sluit me helemaal bij Tweety aan. Het is een spel en daarbij houden ze echt geen rekening of iedereen wel "dicht genoeg" bij George is geweest. De kandidaten moeten het zelf doen!








Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #117 Gepost op: 2-05-2002, 18:31:53 »

Dat de mol bewust in de grote groep, of in een bepaalde groep (parallellen, rondleiding) gaat zitten, lijkt me wel zeker.

Dat men er rekening mee gaat houden wie er precies bij hem in de groep komt om zo "gelijke kansen" te creeeren? No way, dat gaat me echt veel te ver!

Deel een van deze stelling lijkt me idd erg logisch: het is veel makkelijker om te saboteren in een grote groep!

Deel 2 van de stelling onderschrijf ik slechts ten dele, d.w.z. ik denk wel dat het de bedoeling is dat elke kandi eens met de Mol in de groep heeft gezeten, niet zozeer om 'gelijke kansen' te garanderen (het zou wel een leuke bijkomstigheid zijn), maar ook om niet steeds opdrachten te laten uitvoeren door dezelfde groepjes! De kans om als Mol anoniem of onbekend te blijven vergroot ook naargelang de groepjes verschillend zijn.

Grtz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #118 Gepost op: 3-05-2002, 00:25:05 »
Citaat
Dat men er rekening mee gaat houden wie er precies bij hem in de groep komt om zo "gelijke kansen" te creeeren? No way, dat gaat me echt veel te ver!


Helemaal met je eens (zie reply eerder waarom ;) ), maar toch zijn er een aantal mensen heilig van overtuigd dat het wel zo is.


Het is een spel en daarbij houden ze echt geen rekening of iedereen wel "dicht genoeg" bij George is geweest. De kandidaten moeten het zelf doen!


Maar blijkbaar zijn er toch mensen die het er niet mee eens zijn. Hier ben ik het ook mee eens; je bij je mol in de groep manouvreren hoort bij het spel vind ik, de crew hoeft dat niet voor je te doen.


ik denk wel dat het de bedoeling is dat elke kandi eens met de Mol in de groep heeft gezeten, niet zozeer om 'gelijke kansen' te garanderen (het zou wel een leuke bijkomstigheid zijn), maar ook om niet steeds opdrachten te laten uitvoeren door dezelfde groepjes!


Ook hier ben ik het mee eens: Ik denk dat door puur toeval of in ieder geval ''door het spel z'n beloop te laten gaan'' er al een soort van spreiding plaats vind, waardoor iedereen wel eens bijelkaar in de groep komt. Daar heb je imo geen ''gelijke kansen'' -theorie voor nodig. Als je bv. door de dobbelsteen te gooien laat bepalen wie er in een groepje komt; krijg je eenzelfde soort indeling van de groepjes als deze serie gebeurd is.
Een klein beetje sturing zal er soms vast wel bijzitten, denk nog maar eens aan de schapen-opdracht met John en Jantien waarbij Angela hen uitkoos en zoiets zei van: ''Jullie hebben nog nooit met elkaar een opdracht gedaan he?'' ...
Maar zoveel sturing dat je er diepe theorieen aan vast kan hangen waar een duidelijke mol uit naar voren komt daar geloof ik niet in.  8)

Gr. B.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (Part IV)
« Reactie #119 Gepost op: 4-05-2002, 17:03:11 »
Erg prettig te lezen dat jullie deze theroie laten evolueren...
Als jullie alles teruglezen wat ik hier ooit gezegd heb, dan is idd ook de theorie bij mij geëvolueerd.

Dus even ter verduidelijking wat deze theorie inhoud :

Het WIDM team streeft ernaar dat iedereen de Mol ongeveer evenveel an 't werk moet kunnen zien. De enige manier om dit te bewerkstelligen is via de indeling van de groepjes, en vooral dan de keuze die door de Mol zelf of door Angela wordt gemaakt.


Tijdens de eerste dagen betekent dit dat men de Mol zo weinig mogelijk in de "kleinste" groep gaat onderbrengen, omdat zo een moelijk te herstellen onevenwicht wordt gecreerd, behalve indien  zijn medekandi's in dat kleine groepje in één van de volgende opdrachten nogmaals worden afgezonderd maar dan zonder de Mol.

Erg eenvoudige maar correcte en geniale  ::) theorie (zeker wat deze reeks betrof met George als enige kandi die steeds heeft voldaan aan deze criteria)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen