Auteur Topic: DE aanwijzing  (gelezen 1918 keer)

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
DE aanwijzing
« Gepost op: 25-03-2002, 13:34:09 »
Hi there!

Nog eentje... ik kan het niet laten. Iedereen heeft het de hele tijd over DE aanwijzing---> Douwe Egberts??
En verwijst dit dan weer naar Koffie Koffie?
George en Jantien in 2 verschillende cafe`s (bij de Denkers-Doeners-Dromers opdracht), maakt Cafe Cafe...(koffiekoffie).
En in het Dagboek van de Mol stond toen "met de anderen reken ik nog wel een keer af". En wat moet je doen als je koffie drinkt in een cafe... dan moet je afrekenen. (bij tafels van 4 ook trouwens... nog zo`n opdracht van de denkers!)
Tijdens het filmpje via de Droombril letten we misschien wel allemaal op de 3 voorbij gekomen plaatjes (tafel, fiets, gitaar), maar de rest van het filmpje ging over vissen/koraal en vogels/hoge bomen---> laat er nou op de site van George een gedicht staan dat "Koraalvis" heet. Verder zag ik ook nog een duiker in beeld... kan er alleen maar  niet achterkomen wie dat is? Wie oh wie weet het wel? :-/

Pffff, ik pak nog maar eens een bakkie, wordt m`n hoofd misschien weer helder ;)

Greetz Nouky!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: DE aanwijzing
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2002, 13:48:30 »
Dit valt toch wel te catalogeren onder de noemer: "Spijkers op laag water zoeken" volgens mij , maar goed, na alle dode sporen moet je toch ergens beginnen nietwaar?

Knudde was een beetje gedesillusioneerd na het vertrek van Prince, maar het weekend heeft alles op een rijtje helpen zetten en de draad is weer opgepikt.
De makers hebben natuurlijk de moeilijkheidsgraad wat opgeschroeft. Waar je vroeger kon stellen dat wanneer bvb Hugo in mol2-be in de introductie niet meer alfabetisch gerangschikt stond, hij automatisch tot mol kon gebombardeerd worden, gaat deze vlieger niet meer op. De hints zitten nu meer verkapt in verschillende afleveringen en er wordt meer verwarring gestrooid.

De waaier aan Prince-hints kon het feit dan toch niet omzeilen dat hij na 14 dagen weer thuis was. Pech.

En de redenering dat George de finale haalt omdat zijn boomkap-intro een solitaire proef is die enkel op het laatste kan geprogrammeerd worden, gaat ook niet meer op.

Dus zwalpen we weer zo'n beetje hulpeloos rond. Misschien nog maar eens de hele reutemeteut gaan herbekijken...








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat