Auteur Topic: Verzoek aan de 'Enigeechtemol2002' (deel 2)  (gelezen 25125 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Verzoek aan de 'Enigeechtemol2002' (deel 2)
« Gepost op: 10-03-2002, 17:45:51 »
Kijk een nieuw deel zal vast de aandacht trekken van deEnigeEchteMol. Het zal hem/haar wellicht zelfs vereren...wie weet!  :P

(en het is al weer zondagavond...   >:( ;))

hier was deel 1

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verzoek aan de 'Enigeechtemol2002'  (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2002, 18:07:34 »
Ik heb 't effe nagekeken en deenigeechtemol heeft iedere keer ongeveer rond deze tijd op zondag iets gepost. Dus deenigeechtemol........we zitten op je te wachten!  :)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2002, 18:15:20 »
nog ff over de rode letters ; heb wel groene gezien en wel cijfers . dat was toen harry geld zat te tellen.

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2002, 20:36:19 »

Citaat

Ik heb 't effe nagekeken en deenigeechtemol heeft iedere keer ongeveer rond deze tijd op zondag iets gepost. Dus deenigeechtemol........we zitten op je te wachten!  :)

Blijkbaar zijn er problemen met het internet van deenigeechtemol :D.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2002, 20:46:45 »

Citaat

Blijkbaar zijn er problemen met het internet van deenigeechtemol :D.

Of hij/zij kan geen zinnige aanwijzing verzinnen deze week. Maar we hebben nog geduld tot morgen 14:45 uur.  ;)

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2002, 20:51:47 »

Citaat

Of hij/zij kan geen zinnige aanwijzing verzinnen deze week. Maar we hebben nog geduld tot morgen 14:45 uur.  ;)

Dus dan begint het? Ik ben net klaar met school om 14:45, dus ik ga mijn oude vertrouwde walkman maar eens op Schiffers zetten :D.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2002, 20:55:45 »

Citaat

Dus dan begint het? Ik ben net klaar met school om 14:45, dus ik ga mijn oude vertrouwde walkman maar eens op Schiffers zetten :D.

Yep, om 14:45 uur meestal, maar vorige week was er een of ander stom interview dat perse eerst moest en toen begon 't interview met Angela pas om 15:15 uur en kwam aansluitend daaraan de muzikale hint.

En mocht je 't ondanks je oude vertrouwde walkman missen, dan is er misschien iemand hier die 't heeft opgenomen en hier 'n linkje heeft geplaatst. Ik zal dat iig niet zijn, want beschik niet over de benodigde programma's. Dus als iemand anders daar morgen effe voor kan zorgen? Alvast grote dank!  :D

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2002, 21:03:36 »
D'r hangt hier toch een beetje de sfeer van Sinterklaas die niet op komt dagen op pakjesavond :P

molzot

Offline deenigeechtemol

• Erkend Insider
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2002, 00:18:26 »
Been living like a mole...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-03-2002, 00:31:34 »

Citaat

Been living like a mole...

Dat is dus "Evelation" van U2

Elevation
High, higher than the sun
You shoot me from a gun
I need you to elevate me here,
At the corner of your lips
As the orbit of your hips
Eclipse, you elevate my soul

I've lost all self-control
Been living like a mole
Now going down, excavation
I and I in the sky
You make me feel like I can fly
So high, elevation

A star lit up like a cigar
Strung out like a guitar
Maybe you could educate my mind
Explain all these controls
I can't sing but I've got soul
The goal is elevation

A mole, living in a hole
Digging up my soul
Going down, excavation
I and I in the sky
So high, elevation

Love, lift me out of these blues
Won't you tell me something true
I believe in you

A mole, living in a hole
Digging up my soul
Going down, excavation
I and I in the sky
So high, elevation

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 11-03-2002, 00:43:34 »
Dat is dubbelop Vanillejenever.

Maar okay, hierbij een verklaring van het nummer:

I think that in Elevation Bono is writing about the multiple lives he lives. Being a very popular man, he must adapt to the different situations - he has roles. The way he acts when he's at work is surely very different from the way he acts at home. And I think that this situation is killing him. He calls this thing mole which is digging further down.
Let's call the role he impersonificates at work (concerts, studio...) as the "Showman" and the one when he's normal (like when he is at home...) as the "Quiet". The Quiet one is telling the showman high, higher than the sun, you shoot me from a gun, I need you to elevate me here..... Then Bono introduces the concept of the "eclipse": dualism...the sun and the moon forming something - the sun and moon are like the two roles (the Quiet and the Showman) forming what he is now, and one shadowing the other; the Showman shadowing what he really is. Then, the Quiet continues to tell the showman you ELEVATE my soul, I've lost all self control, BEEN living like a mole, now going down, excavation...I AND I, IN THE SKY, YOU MAKE ME FEEL LIKE I CAN FLY... which might indicate that the Showman gave him a lot of opportunities.

Also, the fact that he wrote a star, lit up like a cigar, strung out like a guitar.. might suggest that as the word Star is associated with famous persons and to reinforce this word he uses the word Guitar, then: Star + Guitar = Showman

The cigar might suggest that the Showman Bono impersonificates can be put off just like a cigar - if he wanted to, he can just go out of the music business whenever he wants.

As I said in the beginning, this sort of role conflict is killing Bono and this can be seen in Love, lift me out of these blues, won't you tell me something true, I believe in you. It's like as if Bono is asking for someone to help him out.

The Showman keeps bono Elevated! (Sylvan Borg sylvanborg@yahoo.com [2001-08-27])

I believe that Elevation is about both sex and drugs, that Bono is comparing the two things or using one to talk about the other. He has already stated that the Elevation and Desire are similar songs and we know that Desire is about sex and drugs. In the first line he says he is high, higher than the sun, which reminds us of someone doing drugs, or rather of a man having an erection. Then he says he's shot from a gun, and 'gun' could mean a syringue or his penis. The word 'gun' have been widely used as a symbol to represent these ideas in songs by other artists and by U2 (e.g., Desire, over the counter, with a shotgun, meaning a syringue). Bono says he's going down, then he's in the sky, which refers to the mood swings of someone doing drugs. It also is an obvious metaphor for the sex act, a mole digging in a hole. He describes himself as a star, lit up like a cigar, strung out like a guitar. He's very excited, tension growing inside him. Next he aks if someone / something could 'educate' his mind, which is an instance of 60's psychodelic phylosophy, when people thought that they could educate themselves and do psychotherapy by taking drugs. It could also means, together with Explain all these controls, that Bono wants to gain knowledge about female physiology and understand female sexual stimulation and orgasm. The entire song is a mixture of sex and drugs references, besides the ones I pointed. One could think that Bono is saying he's using sex as a drug to take him higher, to elevate him, or that he's using sexual metaphors (erection) to talk about being high on drugs. (Carolina Feher, mirrorball@interair.com.br [2001-09-01])

i think the song is about the masses stupidly following the stars and doing everything for them. the song starts High, higher than the sun You shoot me from a gun I need you to elevate me here... is meaning the fame (or the success) he asked for.he acepts that to be famous is part of the job he wanted.
continues by telling about the kind of live he lives: I've got no self control Been living like a mole now Going down, excavation... a very complicate kind of life and a conflictive part of him .

to be a star is not only to be famous but to be some kind of a guide for millions of people Maybe you can educate my mind... and the fans are always hearing every litle thing he says because they want to hear what they can not say Explain all these controls Can't sing but I've got soul The goal is elevation... . but he realizes that this is nothing but an ilusion: A star Lit up like a cigar...

and in the part of Lift me up out of these blues Won't you tell me something true I believe in you... is talking about the way the fans espect to be a star (or at least the way he thinks he should be) and the posible efect of every little word he says ( marcelo iriarte paginazul@yahoo.com [2001-08-08])

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 11-03-2002, 01:28:10 »
Het nummer Elevation is geschreven door Bono.
In het echt heet Bono: Paul Hewson.
Dezelfde initialen als Prince Heiliger.

Offline Dominiek

• Forumlid
  • Ingeschreven voor de Vlaamsche Mol...
« Reactie #12 Gepost op: 11-03-2002, 08:33:30 »
Owkee, het nummer dat we deze namiddag bij Schiffers zullen horen zal dus wel Elevation van U2 zijn.
Elevation = 'ophemeling', opstijging, ...

Een beetje zoals Ellen die op een vliegtuigje staat en zo...  :o

Offline Mollom

• Forumlid
  • Wie het weet, mag 't zeggen...
« Reactie #13 Gepost op: 11-03-2002, 09:02:30 »

Citaat

Een beetje zoals Ellen die op een vliegtuigje staat en zo...  :o

BINGO!! Ellen is de volgende afzwaaier! Dat was ook mijn idee.
Zat met Kerstin ook goed, gezien de intro-filmpjes.

Wat dan alleen vreemd wordt is dat van Prince, Karen en Jantien fragmenten vertoond blijven van oude opdrachten??
Is dat de link? Zijn dit de laatste overblijvers?

Wie het weet mag het zeggen.

Mollom

Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 11-03-2002, 09:11:53 »
Citaat

Elevation = 'ophemeling', opstijging, ...

Heeft deze muzikale hint niet betrekking op Vlaming, onze enige echte mol-god? Ophemeling, mol-god, ik zie wel verbanden.  ;)

Maar effe serieus......Elevation dus van U2. Wel niet meer zo spannend meer vanmiddag als we als weten welk nummer er komt.

Citaat
I and I in the sky
So high, elevation

Dus waarschijnlijk 'n verwijzing naar een van de kandidaten die gaat vliegen aanstaande vrijdag? Let's see, ik geloof dat we zowel Ellen als Harry dat hebben zien doen. Dus een van hen de mol? Of een van hen moet vertrekken vrijdag?

Citaat
In het echt heet Bono: Paul Hewson.
Dezelfde initialen als Prince Heiliger.

Hier kunnen we ook wel wat mee denk ik. Ik heb eigenlijk 't idee dat alle muzikale aanwijzingen uit komen bij Prince. Effe 'n opsomming (corrigeer me maar als 't niet correct is of als je andere ideeen erover hebt):
1. Mission Impossible: Prince die op de Australische wijze abseilt;
2. Bicycle race: Prince zat in 't groepje van de doeners, die 'n fiets (of 'n onderdeel daarvan) moesten meenemen;
3. Bicycle race: Prince was kopman van een van de groepen bij de fietsopdracht;
4. Aan de Amsterdamse grachten: Prinsegracht
5. Elevation: Paul Hewson, Prince Heiliger

Ik stap steeds meer van George af als mol en Prince komt bij mij ineens wel heel erg in de picture te staan!  ;)

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2002, 09:21:39 »
Neem daarbij het embleem van Sparta (foto van fiets/droomopdracht) en maak er het volgende van:

Dan krijg je: Helots don't rule, Malcolm does... ;)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2002, 11:03:08 »
DE opdracht met Ellen op een vliegtuig komt dus volgende week, blijft de vraag of ze eruit vliegt of niet .. bij elke aankondiging van de radio hints wordt er wel gezsegd : mee aanwijzingen over wie de mol is ... dus missichien toch Ellen.. ik denk het eigenlijk niet  .....

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2002, 11:11:45 »
volgens mij vliegt karen er volgende week uit, en prince is dan toch idd de mol.... nou ja, george is dan de winnaar, dus eeh, dat is ook wel goed... prince is dan wel een goede mol, want volgens mij is hij nog niet echt verdacht.
Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 11-03-2002, 11:18:27 »
Sorry ik ben nieuw hier, volgde alles wel als Gast maar het is dus zo dat hier "de Mol" hier reageerd door hints te geven die dan uitkomen....

En hoe weten jullie wie er steeds uitgaat aan de hand van de introfilmpjes?

GreetZ Suske  8)

D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Hondje

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2002, 11:27:09 »

Citaat

Sorry ik ben nieuw hier, volgde alles wel als Gast maar het is dus zo dat hier "de Mol" hier reageerd door hints te geven die dan uitkomen....

En hoe weten jullie wie er steeds uitgaat aan de hand van de introfilmpjes?

GreetZ Suske  8)

Hoi Suske,
dat gaat via ellenlange theorieen, speculaties en wiskundige formules: zie hiervoor diverse topics o.a. over introfilmpjes. Helemaal begrijpen doe ik het ook niet, maar het is rete-interessant ;D
Groetjes, hondje