Auteur Topic: Fouten programma (deel 2)  (gelezen 16416 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Fouten programma (deel 2)
« Gepost op: 17-03-2002, 17:17:22 »
Alweer 'n topic dat zo succesvol is dat 't 'n tweede deel nodig heeft! Wat worden er toch 'n fouten gemaakt bij WIDM!  ;D

Hier is deel 1 te vinden.  :)








Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fouten programma deel 2
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2002, 17:27:43 »
Dankje Han ik zal gaan oefenen........

hier nog even kort waarover deze topic gaat.

Late we eens gaan praten over fouten die het programma maakt of fouten door de mol gemaakt.
Plz reacties, wat viel jullie op.










DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fouten programma (deel 2)
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2002, 19:34:39 »
haha we hebben het zo druk met de newe aanwijzingen dat er geen tijd meer is voor Tuapeus topicje over de fouten in het programma. Mocht er nog iemand fouten hebben gezien meld het dan plz....... ??? ;D ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fouten programma (deel 2)
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2002, 00:14:47 »
Een grote fout vind ik het geld wat aan de opdrachten verbonden wordt. Voorgaande jaren was het nog eens verrassend en anders als er een keer een opdracht bijzat waar geld bij kon worden verloren. Maar nu vliegende de 10000-en euros om je oren. 10000 erbij of 10000 eraf -> een opdracht waarbij dus 20000 Euro op het spel staat of wel een dikke 44000 gulden (in 2 opdrachten kan dus meer op het spel staan dan dat in alle afleveringen vorig jaar bij elkaar is gespeeld). Nou dat was vorig jaar echt ondenkbaar. Hetgeen me het meeste hier aan stoort is dat het van te voor al vast lijkt te liggen dat de pot ergens tussen de 25000 en 50000 euro moet uitkomen en vooral niet hierboven of hieronder. Effe een opdracht zoals het abseilen en zo gelijk een grote pot waarmee gejojed kan worden. Bedragen toegekend aan opdrachten liggen niet vast maar hangen af van de huidige potstand. Wordt die te klein dan passen we de bedragen toch wat aan (zie opdracht waarbij 10000 erbij kan en maar 5000 eraf bij mislukking).
Geef mij maar een langzaam groeiende pot. Kleinere bedragen per keer en waarbij de mol zijn best moet doen om de aanwas van dit bedrag zoveel mogelijk moet beperken. Hierbij dan slechts sporadisch een opdracht waarbij geld verloren kan worden en niet zo een onoverzichtelijke janboel zoals het nu gaat. De kandidaten lijken zich ook steeds minder aan het geld te hechten, GEEN WONDER , je kan wel blij doen als je 5000 euro met een opdracht wint maar wanneer je al weet dat de kans groot is dat bij de volgende opdracht (waaraan je bijvoorbeeld ook nog niet eens mee doet) weer het dubbele wordt verloren dan interesseert het je op de duur minder dat lijkt me alleen maar logisch en een onnodig kwaad.







at your service

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fouten programma (deel 2)
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2002, 00:22:30 »
Ik vind het eigenlijk wel een foutje dat de kijker niet verteld is of de hond bij het schapenhoeden nu wel of niet de goede was.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2002, 08:32:24 »
Geen fout in het programma, maar op de officiele site:

De bedragen die getoond worden bij de pot kloppen van geen kant!  :(








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2002, 17:07:24 »
Ben het HE-LE-MAAL eens met Kaketoe! Bedragen raken inderdaad kant nog wal! De te winnen bedragen zijn daarnaast ook nog eens NIET gekoppeld aan de inspanningen: een zware opdracht kan bijvoorbeeld maar EUR 5.000,-- opleveren terwijl een simpele opdracht het dubbele tot winst/verlies kan leiden! De 'feeling' met de pot verdwijnt zo inderdaad naar de achtergrond!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2002, 17:20:31 »
Helemaal mee eens.
Ik heb nu al 3 opdrachten gezien in de afgelopen afleveringen waarvan ik dacht: goh daar komen ze makkelijk mee weg.
De recente 2 zijn het busje dat in de greppel blijft steken. Opdracht is opgegeven en mislukt zou je denken, maar nee, hij wordt er weer uitgetrokken en de kandi's mogen nog een stukje gaan rijden en zo nog een kans wagen op het geld als de boom op het busje valt.
Verder vroeg ik me af wat nou de functie was van het clown spelen. Wie beoordeelde zijn optreden? Ook al had hij niets gedaan in die ring, hadden ze dan toch nog wat geld verdient??

ciao









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2002, 17:48:52 »
jullie hebben idd gelijk, ik heb me er ook al zitten aan ergeren. hoe slecht/goed te de kandidaten het ook doen, ze zullen toch ergens uitkomen rond de 35.000€. de regels bij de proeven zijn TE vaag.

(sorry voor deze overbodige post)







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2002, 07:59:00 »
Verder vroeg ik me af wat nou de functie was van het clown spelen. Wie beoordeelde zijn optreden? Ook al had hij niets gedaan in die ring, hadden ze dan toch nog wat geld verdient??
Ik ben het er helemaal mee eens dat de bedragen die men met de opdrachten kan verdienen niet weergeven hoe zwaar de opdracht is.

Alleen bij die clownsact moet denk ik wel een opmerking gemaakt worden. Uit de dagboeken op de officiele site (vies woord hier, ik weet het ;)) blijkt dat men vanwege het slechte weer op het laatste moment de locatie van de onderhandel-opdracht heeft moeten wijzigen naar het circus. Angela schrijft:
Citaat
We besluiten de opdracht te laten vervallen en verschuiven het een en ander. Maar waar vind je zo snel een nieuwe locatie….? Als de nood het hoogst is, is de oplossing dichtbij….het circus dat zijn tenten naast ons hotel heeft opgezet.

Hieruit concludeer ik dat ook die clownsact van Harry op het laatste moment toegevoegd is en dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat degene die een leeg koffertje koos het geld met een andere opdracht kon binnenhalen.







« Laatst bewerkt op: 3-04-2002, 07:59:53 door Jayne »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2002, 19:42:45 »
Óf dat de koffertjesopdracht ook al een improvisatie was .. ben wel erg benieuwd naar de officiële opdracht trouwens..







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2002, 21:51:36 »

Hieruit concludeer ik dat ook die clownsact van Harry op het laatste moment toegevoegd is en dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat degene die een leeg koffertje koos het geld met een andere opdracht kon binnenhalen.


Dit was hoe ik dat citaat uit Angela's dagboek had opgevat (ik had dit al ergens anders gepost, maar hier is 't misschien nog beter op z'n plaats:

Citaat

Nog effe over de rol van Ellen bij deze opdracht. Ik heb zo 't vermoeden dat die er ter plekke bij is bedacht. Ik lees namelijk in 't dagboek van Angela dit:

Ze ziet witjes en als het blijft regenen wil ze een beslissing over een opdracht die te ver, te lang en te ingewikkeld met dit weer is.

We besluiten de opdracht te laten vervallen en verschuiven het een en ander. Maar waar vind je zo snel een nieuwe locatie….? Als de nood het hoogst is, is de oplossing dichtbij….het circus dat zijn tenten naast ons hotel heeft opgezet.


Met andere woorden, hebben ze 'n opdracht moeten laten vervallen in verband met 't slechte weer. Nou dacht ik eerst dat 't de onderhandelopdracht is die men op 'n andere locatie had willen doen. Maar dat lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk omdat Angela praat over 'n opdracht die te ver, te lang en te ingewikkeld is.

Wat ik nu vermoedt is eigenlijk dat de onderhandelopdracht eigenlijk gepland stond voor wanneer men nog met 4 kandi's over was. De opdracht die nu voor 5 man gepland was kon niet doorgaan vanwege 't weer. Toen heeft men halsoverkop maar besloten om die onderhandelopdracht te doen, omdat die binnen gedaan kon worden. Maar toen zat men weer met 't probleem dat die opdracht voor 4 kandi's was en niet voor 5. Toen hebben ze dus maar snel verzonnen dat er 1 kandi moest gaan raden wat de anderen zouden gaan kiezen.


Dat zou dus betekenen dat ook die clownsact van Harry later is verzonnen, omdat de onderhandelopdracht immers ergens anders gepland was. Harry verteld in z'n exitgesprek geloof ik ook dat hij zich helemaal niet kon voorbereiden en dat niet echt duidelijk was wat hij moest doen. 't was toch ook raar dat hij zowiezo die opdracht al gehaald had door 'n beetje mee te doen. Over die clownsact kon immers niet gezegd worden of 't wel of niet geslaagd was.......








aggie

  • Gast
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2002, 21:54:16 »
En ik vond het jammer voor die kindertjes die een rare clown zagen die er niks van bakte. Zo zal Harry het ook wel hebben gevoeld :-\








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2002, 22:03:16 »

Over die clownsact kon immers niet gezegd worden of 't wel of niet geslaagd was


tsja, volgens mij werd het nemen ve lege koffer sobieso beloont met 5000€ en was die clownact alleen voor de show, dus eigenlijk had de Mol er moeten voor zorgen dat niemand het lege koffertje had genomen.....wat me wel opviel is dat bij het avondmaal george aan harry vroeg "waarom heb je me niet gezegd dat je het lege koffertje ging nemen"; waarop harry "dat had ik toen nog niet beslist", interessant? misschien, volgens mij is dit wel geen fout in het programma (topic), de geplande opdracht kon nu éénmaal niet doorgaan wegens buitengewone omstandigheden .

groeten
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2002, 22:13:26 »

wat me wel opviel is dat bij het avondmaal george aan harry vroeg "waarom heb je me niet gezegd dat je het lege koffertje ging nemen"; waarop harry "dat had ik toen nog niet beslist", interessant? misschien, volgens mij is dit wel geen fout in het programma (topic), de geplande opdracht kon nu éénmaal niet doorgaan wegens buitengewone omstandigheden .


Ik begrijp je niet helemaal (wat en waarom is 't misschien 'n fout in 't programma?), kun je me iets duidelijker uitleggen wat je bedoeld?








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2002, 22:20:26 »

Ik begrijp je niet helemaal (wat en waarom is 't misschien 'n fout in 't programma?), kun je me iets duidelijker uitleggen wat je bedoeld?


sorry, voor de onduidelijkheid han13

ik begrijp gewoon niet goed hoe die kofferopdracht in dit topic is geraakt? ikzelf beschouw het NIET als een fout in het programma, de oorspronkelijke opdracht kon nu éénmaal niet doorgaan wegens buitengewone omstandigheden, maar die kofferopdracht was een goeie reserve , imho.

misschien zijn we het wel met elkaar eens? ik geraak het noorden een beetje kwijt in deze topic. mijn excuses hiervoor








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #16 Gepost op: 4-04-2002, 22:59:41 »

misschien zijn we het wel met elkaar eens? ik geraak het noorden een beetje kwijt in deze topic. mijn excuses hiervoor


Oh nu begrijp ik je weer volkomen. Bedankt voor de uitleg!  :)

Ja idd wel vreemd dat deze opdracht in dit topic terecht is gekomen, maar dat is misschien deels toch wel 'n beetje mijn schuld. Maar nu dus weer on topic: iemand nog fouten ontdekt?








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #17 Gepost op: 6-04-2002, 13:33:47 »
Dick zonder helm aan het abseilen, Ellen zonder cap op het paard .
..

En George 3 dagen op een stretcher :)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline imka

  • Forumlid
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #18 Gepost op: 27-04-2002, 12:35:28 »
amai, dit topic stond op pag.4 !

Foutje ? Wanneer George na de fiets- +balvangopdracht 's morgens uit zijn tentje kruipt, zie je achter hem iemand van de technische ploeg/crew staan.
Ik denk niet dat we op andere momenten mensen van de crew/techn.ploeg in beeld hebben gezien.  (behalve bvb cameraman weerspiegeld in geldophaalbus)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Fouten programma (deel 2)
« Reactie #19 Gepost op: 27-04-2002, 14:33:37 »

Foutje ? Wanneer George na de fiets- +balvangopdracht 's morgens uit zijn tentje kruipt, zie je achter hem iemand van de technische ploeg/crew staan.
Ik denk niet dat we op andere momenten mensen van de crew/techn.ploeg in beeld hebben gezien.  (behalve bvb cameraman weerspiegeld in geldophaalbus)


amaai imka, jij hebt nog eens oog voor detail  ;)  ik meen ook een cameraman gezien te hebben in afl 10, bij de kerkeropdracht, en meer bepaald op het moment dat george&john omhoog klimmen, dan zag je onderaan nog iemand staan (cameraman?)

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying