Vorig jaar werd er bij alle opdrachten van tevoren heel goed uitgelegd wat er moest gebeuren en wanneer de opdracht geslaagd dan wel deels geslaagd danwel mislukt zou zijn.
Ik vind het dit jaar zo rommelig, die portvaten opdracht was voor mij een groot mysterie, bij de aflevering van vanavond werd tevens van tevoren niet gezegd of opdracht 2 bv deels geslaagd was wanneer er maar 2 goede objecten waren gevonden of bv mislukt wanneer de dromers niet alle 3 de  objecten hadden waargenomen.
Telkens na de opdracht blijkt wat er ongeveer moest gebeuren en ik vind het daardoor vrij onoverzichtelijk en rommelig.
Nu moet de kijker achteraf bepaalde dingen concluderen of blijft met vragen zitten (indien alle voorwerpen waren gevonden door de doeners maar de dromers niet alle drie hadden geweten was de opdracht dan mislukt Â

)
Misschien vind niemand dit bezwaarlijk, maar persoonlijk kan ik me hierdoor de eerste keer wanneer ik kijk niet echt optimaal concentreren, en moet je minimaal 2 keer kijken, en dan nog blijven sommige dingen onduidelijk.
Omdat we allemaal fragmentjes zien, weten we als kijkers ook niet of de kandidaten van tevoren wel een goede uitleg hebben gehad, of dat ze er gewoon opuit gestuurd worden, dat geldt nu al voor meerdere opdrachten.
Het maakt het ingewikkelder, maar imo ook minder leuk omdat bv wanneer alle 3 objecten in de aflevering van vanavond wel gevonden waren, wij niet wisten of de dromers dan ook de goede antwoorden zouden hebben gegeven (en wat dan de consequentie hiervan zou zijn) hetgeen weer vragen over de dromers zou oproepen.
Het is een hoop giswerk op die manier, en erg moeilijk met zekerheid te zeggen of iemand gesaboteerd heeft.
Ik blijf absoluut kijken, maar ik vind dat vage wel jammer.