Auteur Topic: aflevering 6 (deel 4)  (gelezen 10411 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
aflevering 6 (deel 4)
« Gepost op: 20-03-2002, 18:48:13 »
11 pagina's in deel 3, hier is deel 4!
deel 1 staat hier, deel 2 staat hier en deel 3 staat hier

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
Re: aflevering 6 (deel 4)
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2002, 19:03:49 »
Citaat
maar het kan wel zo zijn dat ALLE kandidaten zo'n scherm gaan krijgen (als teken dat ze het slechts scoorden in een test),  allen BEHALVE de Mol dus. als dit het geval is blijven er 3 Mol-kandidaten over ttz Prince, Jantien & Ellen (2 van die 3 had ik gisteren nog weggestreept)

het is met alle dingen die afwijken dat het ineens de mol is, hierbij, ik had het ook al geopperd met de slangetjes theorie...
misschien doen ze dat dit jaar wel niet, omdat ze het vorig jaar ook al deden (introfilmpje nico). we gaan er nu zo op letten... ik neig eerder naar die m van george, al denk ik dat ie gewoon z'n woorden kracht bij zette....

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Micci

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2002, 19:38:24 »
Heey! Ik heb jullie ideeen na aflevering 6 zitten lezen en ik vind het hele goeie ideeen.
Ik twijfel tussen Jantien en Prince. Jantien is raar. Ze kan geen kaartlezen, ze kan niet met telefoons overweg en ze kan ook niet met die portofonen werken. Die opdracht op de bergen is mislukt. Kerstin en Karen zijn eruit. Alleen Jantien was er. Uiteindelijk hebben de mannen de telefoon wel gevonden. Ik vind alles van Jantien maar verdacht. Maar als je dan gaat kijken naar de geluidsdingen die de afgevallen deelnemers meekrijgen kijkt. Is het gewoon Prince. De laatste paar muziekjes (als ik naar de titel kijk) gaan over school of over kinderen. Prince geeft les. Jantien heeft kinderen  ???
Ik weet het niet. Ik denk jantien. Ik zal eens blijven lezen wat jullie zeggen. Ik vind het wel leuk!
Bye

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2002, 19:45:24 »
dat laatste is misschien meer iets voor alle muzikale hints, hier dus, maar ik ga der toch hier ff op in: jantien is niet de enige met kinderen, naast haar zijn er nog 2 andere kandidaten met kinderen over... dat van prince vind ik wel waarschijnlijker. maar dat van jantien bij de 3hoekopdracht (hoort eigelijk ook niet in deze topic), als zij idd naar prince heeft geroepen, wat ik wel waarschijnlijk vind, en hij gewoon deed alsof hij haar niet hoorde... ik denk niet dat dat de schuld is van jantien... meer van prince, en wat heeft jantien deze aflevering gesaboteerd? het vliegtuig was verder goed, dat met die ogen en de foto was ook goed, het enige wat ik kan bedenken is dat ze info heeft achtergehouden, maar ik vind de positie van haar daar niet zo handig: als ik de mol zou zijn zou ik de vragen beantwoorden want dan kan je veel beter saboteren, door dingen zogenaamd per ongeluk te vergeten enzo, dus misschien is george toch de mol, want mijn mol, prince, had daar de slechtste positie van allemaal, en ook al had hij genotuleerd, dan nog had hij weinig kunnen saboteren... maar das mijn theorie
doris

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2002, 23:41:14 »
Doris, net nu jij aan Prince zit te twijfelen begin ik aan george te twijfelen.
Bizar toch ?

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2002, 23:54:27 »
RR je stapt toch niet over op John he?

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2002, 09:02:12 »
-------------------------------------------------------
De 'anderen' stemden NIET op de vliegtuig groep, maar op karen.. maar george was bij karen de 2e dag. Dus een hoop van die vragen zijn dus GOED beantwoord. bijv. vragen als (als hoeveelste vloog de mol 'de mol vloog niet')
-------------------------------------------------------

Dit is de sleutel .... Als we ons afvragen waarom Karen eruitvloog dan wordt hier duidelijk wie de mol is !!!!!

Karen kan enkel moeten gaan als zij George niet als mol heeft ... De anderen hebben het geluk dat Karen die dag bij de mol zat en ze dus misschien maar één vraagje meer dan haar juist hebben (eentje is genoeg !). Velen hadden Karen als mol en omdat ze bij George (de echte mol) zat ingedeeld hebben de anderen een voordeel .... Normaal gezien weten nu veel kandidaten wie de mol is ... en zal het nog spannend worden !!!! Voor mij is het gedaan ... George is de mol.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2002, 10:33:46 »
Citaat

Dit is de sleutel .... Als we ons afvragen waarom Karen eruitvloog dan wordt hier duidelijk wie de mol is !!!!!

Karen kan enkel moeten gaan als zij George niet als mol heeft ... De anderen hebben het geluk dat Karen die dag bij de mol zat en ze dus misschien maar één vraagje meer dan haar juist hebben (eentje is genoeg !). Velen hadden Karen als mol en omdat ze bij George (de echte mol) zat ingedeeld hebben de anderen een voordeel .... Normaal gezien weten nu veel kandidaten wie de mol is ... en zal het nog spannend worden !!!! Voor mij is het gedaan ... George is de mol.

als George idd de Mol is dan zal Karen niet gescoord hebben of de vraag "Wanneer vloog de Mol?" (tvd één optie was "niet"), maar dit is slechts 1 puntje terwijl de test toch op 20 staat, maw ik vind dat je een zéér verregaande conclusie trekt uit dat feit.

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2002, 10:43:47 »
Citaat
ik vind dat je een zéér verregaande conclusie trekt uit dat feit.

Het feit dat 4 van de overblijvende 6 kandidaten (mol niet meegerekend) sowieso op de verkeerde mol zitten, lijkt me duidelijk te maken dat die vraag wel eens doorslaggevend kan zijn.  

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2002, 11:19:57 »

Citaat

Het feit dat 4 van de overblijvende 6 kandidaten (mol niet meegerekend) sowieso op de verkeerde mol zitten, lijkt me duidelijk te maken dat die vraag wel eens doorslaggevend kan zijn.  

Het is hoogst onwaarschijnlijk dat 1 vraag doorslaggevend is in een serie van 20. Het lijkt mij erg voorbarig en zelfs onverstandig om conclusies te verbinden aan eht vragen beantwoorden, zonder dat we alle vragen (of in ieder geval een stuk of 15) kennen.
Bovendien klopt je redenering niet:
De karenstemmers hebben namelijk helemaal geen nadeel als ze deze vraag fout beantwoord hebben. Karen had hem zelf namelijk ook fout. Zij had immers een niet-mol als verdachte (anders vlieg je er niet uit) en dus stemde zij ook verkeerd. Hiermee komt het dus op de andere (ons onbekende) 19 vragen aan.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2002, 11:49:32 »
Karen stemde op een niet-mol, daardoor had ze die vraag fout.
de Karen-stemmers kozen 'de mol vloog niet' en hadden die vraag dus juist (ervan uitgaand dat George de mol is).
4 v/d 6 hadden dus die vraag juist.
1 v/d 6 had de vraag ZEKER FOUT.

dat is dus waar het verschil ligt ...

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2002, 12:16:16 »

Citaat

Karen stemde op een niet-mol, daardoor had ze die vraag fout.
de Karen-stemmers kozen 'de mol vloog niet' en hadden die vraag dus juist (ervan uitgaand dat George de mol is).
4 v/d 6 hadden dus die vraag juist.
1 v/d 6 had de vraag ZEKER FOUT.

dat is dus waar het verschil ligt ...

Je beredenering gaat ervan uit dat george de mol is. Als George inderdda de mol is, maakt deze vraag een verschil. Maar als george niet de mol is, maakt deze vraag geen verschil. (Alle vijf fout). En vliegt Karen er op basis vande andere vragen uit. Dus je conclusie is voorbarig.

Eigenlijk zeg jij: Als A waar is dan volgt B. Veronderstel dat B waar is en dan volgt daaruit dat A waar is.
Kortom er klopt niets van deze redenering. Sorry.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2002, 12:48:09 »
Mee eens, Konijntje.
Als George de mol is dank klopt de redenering.
De redenering op zich is echter geen bewijs dat George de mol is.... 8) 8) 8) 8)
(ik kreeg de indruk dat de smiley met de zonnebril een beetje achtergesteld werd ten opzichte van de andere smiley's, vandaar......)

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2002, 14:03:23 »
als we nou eens, vanuit een logische beredenering, eens gaan bedenken welke vragen er gesteld worden. ik weet dat er vorig jaar ongeveer 15 van de 20 vragen over de opdrachten gingen, en ongeveer 5 over de mol zelf. als al die mensen karen dan in gedachten hebben, en george is de mol, dan hebben ze toch al een stuk of wat vragen goed door bijvoorbeeld te gokken op dingen waarvan ze niet weten wie wat vond, bijv. als george de mol is, en ze krijgen deze vraag:
welke foto's vond de mol:
harry en prince
jantien, ellen en john
de mol vond geen foto's

als ze karen als mol hebben maar ze weten niet psies wat er gebeurd is, dan denken ze misschien: karen is de mol, die vond iig foto's, het is het waarschijnlijkst dat ze dan 2 ipv 3 foto's gevonden heeft, antwoord a, terwijl dat george was, die de mol was (stel). weer een vraag goed...
ik ben ervan overtuigd dat ze vragen moeten gokken, omdat ze er zelf niet bij waren.
de vragen die over de mol gaan zijn dit soort vragen:
is de mol een man of een vrouw
wat is de lievelingskleur van de mol
heeft de mol kinderen
ís de mol hetero of homo
wat is het geboortejaar van de mol
etc. etc., dingen die je dus niet uit de opdrachten kan halen... snappen jullie mijn beredenering?

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2002, 14:51:36 »
ik snap het wel  ;D ;D

Ik blijf erbij dat Aflevering 6 de cruciale aflevering is.
De mensen die de verkeerde mol in gedachten hadden (Karen)
kunnen blijven omdat Karen de echte mol niet kon ontmaskeren terwijl ze er met haar neus op stond !

Anyway, I really enjoy this game ... voor mij speelt het geen rol wie de mol is... Het wordt een harde tijd tot de nieuwe vlaamse mol in 2003 !!!!!!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2002, 14:55:47 »
voor mij wel! wat doe je hier anders? voor de gezelligheid kan je net zo goed een ander forum opzoeken (nou ja... het is hier ook wel erg gezellie). en ik wacht niet met smart op be3, want ik geniet volop van deze serie. zo, en nu weer ontopic: wat vinden jullie van mijn beredenatie?

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2002, 15:00:25 »

Citaat

omdat Karen de echte mol niet kon ontmaskeren terwijl ze er met haar neus op stond !

Op de fotootjes dan  ;D want George ruikt echt niet naar mol Gotcha, zeker weten!!

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2002, 15:02:39 »

Citaat

wat vinden jullie van mijn beredenatie?

Ik vind je beredenatie wel goed, maar ik denk dat we niet achter voldoende vragen kunnen komen. We kunnen met z'n allen wel vijftig mogelijke vragen bedenken, maar welke 20 er dan goed zijn? Lijkt me een beetje een onmogelijke zaak.
Maar als jij ermee aan de slag wil, vind ik het prima. Zal de bedachte vragen van kritsich en opbouwend commentaar proberen te voorzien.

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2002, 15:10:32 »

Citaat

wat vinden jullie van mijn beredenatie?

Tenzij je echt van in het begin op de juiste persoon zit te stemmen, zit je ook echt goed, maar voor de rest is het een loterij en speelt de tijd waarin je je vragen oplost de grootste rol. Ik heb mij al de bedenking gemaakt dat, wanneer ik zou meedoen, ik dan gewoon zo vlug mogelijk over de vragen zou gaan, want er worden er echt niet veel correct ingevuld!

In afl6, als de meesten op Karen stemmen, moeten ze nog juist hebben welke foto's ze heeft ontdekt en in het andere geval moest je dan nog kunnen zeggen als hoeveelste de mol heeft gevlogen. Dus de kans op een juist antwoord is mi even groot (of klein...)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2002, 15:20:31 »
als je denkt dat george de mol is, maar je weet niet welke foto's hij ontdekt heeft, dan gok je gewoon tussen die 2, als je denkt dat jantien de mol is, maar je weet niet als hoeveelste ze vloog omdat je in het andere groepje zat, dan moet je kiezen tussen 5 antwoorden.