Auteur Topic: vergelijking molacties van de kandi's  (gelezen 26786 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #80 Gepost op: 16-04-2002, 16:05:59 »
Ik begrijp nog steeds niks van die hele test trouwens... wat daar de bedoeling van was. Vond dit het meest oncontroleerbare onderdeel van deze serie. Voor ons kijkers was het iets waarbij we de makers maar op hun woord moesten geloven dat John echt verloren had. Wat viel er nou te mollen? Het is toch niet te controleren... Of zat het daar juist in?







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #81 Gepost op: 16-04-2002, 16:34:12 »
Nou, die zangprestatie was voor mij niet de reden om Jantien 'af te schrijven'. Tussen aanhalingstekens, omdat ik haar nog steeds wel in het vizier heb. ;)

Het waren eerder andere dingen, zoals:

- Het herkennen van het eerste bouwwerk tijdens de DDD opdracht
Dit vond ik heeeel onmols. Karen, noch George zag het (al kun je je van G. afvragen of hij het echt niet zag ;) )! Als ze gedaan had of ze het niet zag was er heel veel tijd verloren gegaan, want dan hadden ze (denk ik) uiteindelijk het hele traject weer met de trein terug gemoeten. Ideaal voor de Mol toch? Bovendien was dit een onmolse actie op het moment dat de opdracht nog kon slagen!

- Het herkennen van 'Koffie, koffie...'
Geldt een beetje hetzelfde voor als voor bovenstaande actie. Als Jantien de Mol is, heeft ze wel risico's genomen voor het laten mislukken van deze opdracht. Hoe kon ze weten dat Karen en George allebei niet op het idee zouden komen om het gedicht op internet te gaan zoeken?

- Haar gedrag bij de ondervraging
Als Jantien de Mol is, dan had ze die ondervraging toch wel anders aangepakt, zou ik denken. Ze had dan de goede antwoorden op de vragen al geweten en had de kandidaten alleen nog maar hoeven laten 'bekennen'. Ze had dan John's leugens veel meer in twijfel getrokken, imho.
'2.500 Euro maar? Dat geloof ik niet. Ik denk dat het een groter bedrag moet zijn. Minstens 5.000, misschien wel 10.000'
'Heeft Ellen het geld? En waarom dan? Weet je zeker dat je het zelf niet hebt? Jij kreeg toch een rood scherm? Angela kan het net zo goed aan jou gegeven hebben.'

Op die manier.

- Het feit dat ze bij de op 1 na laatste opdracht in kamer 5 zat
Niet een ideale situatie om te 'mollen'. Ze had dan beter in John of George's positie kunnen verkeren, met die verborgen deur enzo. Plus dat ze dan samen met een man een andere man uit die kamer had moeten tillen, wat ook een stuk zwaarder zou zijn geweest.

Sorry, het is een beetje offtopic (want ONmols), maar ik moest het toch ff kwijt.

Ik bedacht me trouwens nog iets:
Jullie weten waarschijnlijk dat John nog altijd mijn mol is  ;D en daarom zit ik een beetje in mijn maag met die Denkers/doeners/dromers opdracht. John heeft hier zo op het oog niet gemold, maar toen begon ik me af te vragen of ze die tafel op straat nou vonden voordat ze de opdracht hadden gekregen om een koptelefoon te kopen, of erna? Ik meen me te herinneren dat het John was die Harry en Prince overtuigde dat ze die tafel best konden meenemen. Maar als hij toen al wist dat de opdracht mislukt was, kan dat natuurlijk een mooie manier zijn geweest om de verdenking van hem af te schuiven.
(Vergezocht, I know, maar ik moet toch wat ;) )








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #82 Gepost op: 16-04-2002, 16:36:32 »

en jij bent niet de enige..... ik vraag me toch wel af waarom jullie haar uit het lijstje mollen geschrapt hebben  ??? toch niet omwille van die éne goeie zangprestatie? voor mij is ze altijd een goeie kandidaat gebleven, reserve voor als George het niet is  ;)


En gelijk heb je Vlaming. Maar dan speelt ze het wel goed.
Ik heb even geen statistieken bij de hand, maar zowat elke opdracht waar Jan10 aan meedoet mislukt. Maar dan komt ze in de biecht zo oprecht over van: "Goh, ja hahaha, wat stom van mij zeg..! Nou maar ik kon er ook niks aan doen hoor, die stomme schapen...."  en dan denk alweer: Neeeee, dat speelt ze niet.

Maar misschien dus wel....
Nieuwe persoonlijke tussenstand:
John 50%
George 25%
Jantien 25%

ofzo :-/







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

aggie

  • Gast
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #83 Gepost op: 16-04-2002, 17:07:53 »

Ik meen me te herinneren dat het John was die Harry en Prince overtuigde dat ze die tafel best konden meenemen. Maar als hij toen al wist dat de opdracht mislukt was, kan dat natuurlijk een mooie manier zijn geweest om de verdenking van hem af te schuiven.
(Vergezocht, I know, maar ik moet toch wat ;) )


Volgens mij, ik ben er bijna zeker van, was de tafel eerder dan de koptelefoon.
Sterker, de koptelefoon was het laatste item... :)








Offline Jelte

  • Forumlid
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #84 Gepost op: 16-04-2002, 18:01:32 »
Ik denk dat bij die DDD opdracht George heeft gemold en dat Jantien dit heeft doorgelaten. NL die koptelefoon: er stonden toch duidelijk stippeltjes die erop wezen het gedicht af te maken! Zo moeilijk is het toch niet... Ik denk dat Jantien op dat moment niet helemaal helder was (alhoewel NA de koffie  ;D ). George kan bepaalde (on)waarheden heel overtuigend brengen...








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #85 Gepost op: 16-04-2002, 18:37:18 »
Volgens mij heeft Jantien niet kunnen zien we er een rood scherm kreeg, but correct me if I'm wrong. John heeft in mijn ogen daar iets te onmols gehandeld, en Jantien in het gehele spel ook. Hoewel beiden wel een paar molse acties op hun naam hebben staan blijf ik voorlopig bij George als mol, omdat hij in mijn ogen gewoon het minst onmols is geweest. Alhoewel John wel heel verdacht was in aflevering 10 (maar daar is een andere topic voor ;))








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #86 Gepost op: 16-04-2002, 18:44:12 »

- Het herkennen van het eerste bouwwerk tijdens de DDD opdracht


maar deze opdracht werd later verknoeid, dus deze positieve actie leverde geen geld op.

de DDD & foto-opdracht waren echt goeie opdrachten voor de Mol, in deze opdrachten kon hij/zij zich positief laten opmerken maar omdat die opdrachten zo uitgebreid waren kon hij/zij de opdrachten nog gemakkelijk laten mislukken in een latere fase .

Citaat

Dit vond ik heeeel onmols. Karen, noch George zag het (al kun je je van G. afvragen of hij het echt niet zag ;) )


je kunt het dus interpreteren als een positieve aktie om kijkers/kandi's op een verkeerd spoor te zetten, en met het idee "ik verknoei de opdracht later wel......"

Citaat

Als ze gedaan had of ze het niet zag was er heel veel tijd verloren gegaan, want dan hadden ze (denk ik) uiteindelijk het hele traject weer met de trein terug gemoeten. Ideaal voor de Mol toch? Bovendien was dit een onmolse actie op het moment dat de opdracht nog kon slagen!


ik weet niet of het zo ideaal geweest was....dan hadden we wel een heel saaie opdracht te zien gekregen, en is de Mol (het programma) daar wel bij gediend??

Citaat

- Het herkennen van 'Koffie, koffie...'
Geldt een beetje hetzelfde voor als voor bovenstaande actie. Als Jantien de Mol is, heeft ze wel risico's genomen voor het laten mislukken van deze opdracht. Hoe kon ze weten dat Karen en George allebei niet op het idee zouden komen om het gedicht op internet te gaan zoeken?


dat klopt wel, 2 positieve acties was wellicht toch een beetje van het goede te veel, gelukkig maar dat Jantien mijn Mol niet is ;)

Citaat

John heeft hier zo op het oog niet gemold, maar toen begon ik me af te vragen of ze die tafel op straat nou vonden voordat ze de opdracht hadden gekregen om een koptelefoon te kopen, of erna?


de tafel was voor de koptelefoon, tafel was het eerste voorwerp, dan de fiets en als laatste de koptelefoon

ciao!
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #87 Gepost op: 17-04-2002, 08:06:21 »

Ik denk dat bij die DDD opdracht George heeft gemold en dat Jantien dit heeft doorgelaten. NL die koptelefoon: er stonden toch duidelijk stippeltjes die erop wezen het gedicht af te maken! Zo moeilijk is het toch niet...


Sterker nog, er stond gewoon bij 'maak 't gedicht af', 't is me dus nog steeds 'n raadsel waarom de kandi's dit niet gedaan hebben. En dit wordt alleen nog maar 'n groter mysterie als vrijdag John de mol blijkt te zijn.  :-\








aggie

  • Gast
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #88 Gepost op: 17-04-2002, 08:17:38 »

Sterker nog, er stond gewoon bij 'maak 't gedicht af', 't is me dus nog steeds 'n raadsel waarom de kandi's dit niet gedaan hebben. En dit wordt alleen nog maar 'n groter mysterie als vrijdag John de mol blijkt te zijn.  :-\


Dat zou me dan ook erg verbazen. Maar dan verbaast het mij ook dat Karen niet in de finale zit. Zij zei al meteen dat de mol in haar groep zat (denkers)....








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #89 Gepost op: 17-04-2002, 08:53:20 »
Het zou me dus helemaal niet verbazen als John de mol is. Eigenlijk zou het me bij geen van 3-en echt verbazen, en dat vind ik eigenlijk wel erg grappig!

Ze kunnen misschien nog gezocht hebben naar het gedicht op internet, maar het niet hebben gevonden? Bijv. alleen bij go.to gekeken?
Of helemaal niet op het idee gekomen zijn om op internet te gaan zoeken (wel een beetje, eh...onhandig)
Opdrachten mislukken ook vaak zonder tussenkomst van de mol.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #90 Gepost op: 17-04-2002, 10:02:15 »

Maar dan verbaast het mij ook dat Karen niet in de finale zit. Zij zei al meteen dat de mol in haar groep zat (denkers)....


tjsa, ze stemde nadien op Jantien en dat is haar waarschijnlijk fataal geworden (meteen ook een reden waarom Jantien NIET de mol is), ze kan natuurlijk op de verkeerde kandi uit het groepje denkers gepikt hebben. george heeft ze nooit verdacht imho

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #91 Gepost op: 17-04-2002, 10:04:29 »

Ik denk dat bij die DDD opdracht George heeft gemold en dat Jantien dit heeft doorgelaten. NL die koptelefoon: er stonden toch duidelijk stippeltjes die erop wezen het gedicht af te maken! Zo moeilijk is het toch niet... Ik denk dat Jantien op dat moment niet helemaal helder was (alhoewel NA de koffie  ;D ). George kan bepaalde (on)waarheden heel overtuigend brengen...

Maar aangezien er nogal wat geknipt wordt door de makers kan het zijn dat bijv. Jantien de koptelefoon heeft voorgesteld en dat Karen dat maar niks vond en George uiteindelijk de knoop heeft doorgehakt om de discussie te beeindigen...

En John maar lachen...

Trouwens hebben ze de spullen ook daadwerkelijk gevonden in de volgorde die de denkers doorgaven? Of is daarin ook creatief geknipt en geplakt?? Ga ik nog even nakijken denk ik...









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #92 Gepost op: 17-04-2002, 10:10:32 »

Trouwens hebben ze de spullen ook daadwerkelijk gevonden in de volgorde die de denkers doorgaven? Of is daarin ook creatief geknipt en geplakt?? Ga ik nog even nakijken denk ik...


kun je gemakkelijk checken door de trein-route te controleren

spoorlijn parallel a/d rivier de Doura : via Marco de Canaveses, Regua naar Villa Real

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #93 Gepost op: 17-04-2002, 10:13:03 »

kun je gemakkelijk checken door de trein-route te controleren

spoorlijn parallel a/d rivier de Doura : via Marco de Canaveses, Regua naar Villa Real

ciao
vlaming


Heel goed dat je niet over 1 nacht ijs gaat vlaming ;)
Het klopt wel dat Karen constant op Jantien als mol zat. Maar was dat ook toen ze eruit vloog???
Warschijnlijk wel, maar weten we het zerker?








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #94 Gepost op: 17-04-2002, 10:15:36 »

Heel goed dat je niet over 1 nacht ijs gaat vlaming ;)
Het klopt wel dat Karen constant op Jantien als mol zat. Maar was dat ook toen ze eruit vloog???
Warschijnlijk wel, maar weten we het zerker?

... we weten het nooit zeker... tot vrijdag  :)

Thnx Vlaming voor de route! Ga zo nog even checken maar nu met John als mol in m'n achterhoofd...








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #95 Gepost op: 17-04-2002, 10:49:30 »

Het klopt wel dat Karen constant op Jantien als mol zat. Maar was dat ook toen ze eruit vloog???
Warschijnlijk wel, maar weten we het zerker?


weten we niet zeker....maar hadden ze de molkeuze van karen laten horen (afl6) dan konden we jantien wellicht schrappen van het lijstje.....maar ze kan natuurlijk ook nog george gaan verdenken zijn nav het fotospel? lijkt me toch wel onwaarschijnlijk, want spreekt ze niet vol lof over george na die proef?

groetjes
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #96 Gepost op: 17-04-2002, 11:08:06 »
Over de volgorde van de spullen bij de DDD opdracht:

Natuurlijk is het zo dat de Doeners eerst de tafel, toen de fiets en daarna pas de koptelefoon doorkregen van de Denkers. Maar volgens mij hebben ze de voorwerpen niet in die volgorde gevonden.
Ik hoop dat ik vanavond even tijd heb om het te checken, maar in mijn herinnering ging het zo:

Ze stonden bij de fietsenwinkel toen Prince doorkreeg van de Denkers dat er een koptelefoon gekocht moest worden. En volgens mij zag je pas daarna dat ze ergens op straat een tafel vonden.

Ik ben hier bijna zeker van... De tafel was niet het eerste item dat ze vonden...
Maar er kan natuurlijk weer in geknipt zijn.  :-\








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #97 Gepost op: 17-04-2002, 11:31:31 »

Over de volgorde van de spullen bij de DDD opdracht:

Natuurlijk is het zo dat de Doeners eerst de tafel, toen de fiets en daarna pas de koptelefoon doorkregen van de Denkers. Maar volgens mij hebben ze de voorwerpen niet in die volgorde gevonden.
Ik hoop dat ik vanavond even tijd heb om het te checken, maar in mijn herinnering ging het zo:

Ze stonden bij de fietsenwinkel toen Prince doorkreeg van de Denkers dat er een koptelefoon gekocht moest worden. En volgens mij zag je pas daarna dat ze ergens op straat een tafel vonden.

Ik ben hier bijna zeker van... De tafel was niet het eerste item dat ze vonden...
Maar er kan natuurlijk weer in geknipt zijn.  :-\

Nee het is zoals jij zegt! Heb net nog even afl. 2 bekeken...
Eerst ontdekt Harry Joop Zoetemelk dan hebben ze nog geen tafel... ze weten dan dus dat ze een fiets moeten hebben en in de fietsenwinkel krijgt Prince het telefoontje van George over de koptelefoon. Als laatste vinden ze de tafel (is dus geen onmolse actie meer)...

De volgorde verschilt dus met die van de denkers...

Maar na het zien van afl. 2 weet ik ook weer waarom ik George zo verdacht vond...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vergelijking molacties van de kandi's
« Reactie #98 Gepost op: 17-04-2002, 11:36:20 »
Tnx voor het opzoeken, Rose! :)

De opdracht was dus al mislukt toen de tafel gevonden werd. Gelukkig! :P