Auteur Topic: Stemgedrag Finale Bekend  (gelezen 13154 keer)

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Stemgedrag Finale Bekend
« Gepost op: 11-04-2002, 11:22:53 »
Volgens mij was het eergisteren dat ik rond het middaguur een voorfilmpje zag over Wie is de Mol?
Hierin zie je Angela weer voor het witte scherm en de drie overgebleven kandidaten vertellen wie hun mol is voor de finale. Het lijken nieuwe beelden te zijn:
George  8)zegt: Jantien
John zegt letterlijk: "Mijn finalemol is George"
Jantien: John

Heeft nog iemand anders dit gezien en wat denken we ervan?
Het werd wel op een tijdstip uitgezonden dat er niet veel mensen naar Nld. 1 kijken. Zo rond half een of zo. Dat viel me wel op!







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

aggie

  • Gast
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2002, 11:25:37 »
Ik heb het niet gezien maar ik kan me niet voorstellen dat de AVRO ons dit al zou vertellen. Opvallend is dat ze alle drie genoemd worden. Is dit gewoon een originele introductie? ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2002, 11:42:54 »

Opvallend is dat ze alle drie genoemd worden. Is dit gewoon een originele introductie? ;)


volgens mij is dit idd het geval, maar als John zegt "FINALE-mol", dan weten we wel zeker dat hij op george zal stemmen morgenavond.

en er van uitgaande dat George idd de Mol is, zal volgens mij Jantien ook op George gaan stemmen en zal zij winnen (en dan hebben ze in de voorlaatste ook al allemaal op George gestemd, incl Ellen, that makes sense)

de voorstelling in het filmpje zou dan alfabetisch kunnen zijn =

Mol = George
Verliezer = John
Winnaar = Jantien

maar dit is dus een denkpiste er van uitgaande dat George de Mol is

Groetjes
Vlaming








nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2002, 11:46:05 »

volgens mij is dit idd het geval, maar als John zegt "FINALE-mol", dan weten we wel zeker dat hij op george zal stemmen morgenavond.

en er van uitgaande dat George idd de Mol is, zal volgens mij Jantien ook op George gaan stemmen en zal zij winnen (en dan hebben ze in de voorlaatste ook al allemaal op George gestemd, incl Ellen, that makes sense)

de voorstelling in het filmpje zou dan alfabetisch kunnen zijn =

Mol = George
Verliezer = John
Winnaar = Jantien

maar dit is dus een denkpiste er van uitgaande dat George de Mol is

Groetjes
Vlaming


Die kan kloppen omdat hij dat ook idd is. :)
Maar ik begrijp niet waarom Jantien ook op George stemt OMDAT ze wint.
Volgens mij stemde ze in afl 9 op George, maar verder durf ik nog niet te gaan...








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2002, 11:54:54 »
ik denk nu éénmaal dat John gaat verliezen, er zijn bep zaken die mij niet los laten (met name het zwarte schaap & de "2" in de eerste aflevering)

door te laten horen dat John George als finale-mol heeft willen ze ons(George verdenkers) laten geloven dat hij zal winnen, maar dat zie ik niet zitten. ik pas m'n pool niet aan  ;)

trouwens gisteren in het interview met ellen vielen me de woorden op van ellen "jantien, mijn heldin", de held wint toch meestal aan het eind? ook het feit dat ze haar naam in hoofdletters schrijft beschouw ik als een aanwijzing in die richting :  maw i've made up my mind  ;) en dat klopt nu toevallig ook als je die 3 namen alfabetisch zet , m-v-w  ;)

groetjes
vlaming















« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 11:56:05 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2002, 11:59:11 »
ik snap het vlaming. Het zijn wel hints die ik erg leuk vind om te volgen, maar toch niet gebruik in mijn zoektocht. Maar dat kan komen omdat ik niet zoek naar mol en winnaar, maar alleen naar de mol... Ik doe niet mee met de pool he ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2002, 12:08:08 »

Maar dat kan komen omdat ik niet zoek naar mol en winnaar, maar alleen naar de mol... Ik doe niet mee met de pool he ;)


de Mol blijft het belangrijkst natuurlijk...maar vorig jaar had ik ze toevallig alle 3 juist, 't zou mooi zijn moest het mij dit jaar weer lukken  ;) maar zoals je weet zal ik al tevreden zijn als George niet verliest, btw begin stilaan zenuwachtig te worden ;)

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2002, 12:23:11 »
Jantien is de mol
George wint dus en John verliest  ::) ;D
Op deze 3 stem ik al 3 of 4 afleveringen in deze volgorde (dus ik hoop het......)








Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2002, 12:26:15 »
John is de Mol
Jantien wint (ster van de Avro)
Helaas George verliest....










Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2002, 12:44:54 »
Ik dacht eigenlijk  ;):
George is de mol
John is de winnaar
Jantien is de verliezer







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

aggie

  • Gast
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2002, 12:50:22 »
Nu speculeren we leuk over mol, winnaar en verliezer.
Is dit het doel vandeze topic???








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #11 Gepost op: 11-04-2002, 13:00:56 »
dit hele forum is, enkele topics uitgezonderd, speculatie... dit dus ook, want behalve de uitspraak van john lijkt het mij niet duidelijk op wie jantien stemt en op wie george stemt.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #12 Gepost op: 11-04-2002, 13:04:54 »

dit hele forum is, enkele topics uitgezonderd, speculatie... dit dus ook, want behalve de uitspraak van john lijkt het mij niet duidelijk op wie jantien stemt en op wie george stemt.

Helemaal geen probleem natuurlijk. Ik vraag me alleen af of deze topic geopend was om te speculeren over winnar, verliezer of mol. Oftewel, wat is het doel van deze topic precies? Dat ie bestaansrecht heeft lijkt me wel, want we praten over nieuwe info :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #13 Gepost op: 11-04-2002, 13:09:04 »
Ik heb het filmpje niet gezien, maar waarschijnlijk wordt het vanavond nog wel een keer op Ned. 1 uitgezonden. Ik heb die voorfilmpjes volgens mij vaker gezien op donderdagavond. En ook op vrijdagavond voor Blik Op De Weg, dacht ik.

Anyway, ik denk dat we ook hieruit weer niet teveel kunnen concluderen. Accoord, die uitspraak van John klinkt wel heel zeker, maar aan die andere kan weer behoorlijk gesleuteld zijn.
Ik denk ook niet dat ze vantevoren al helemaal prijs zouden geven wie op wie stemt.
Immers, in dat geval is die laatste 'executie' ook helemaal niet spannend meer. Wordt b.v. bekend gemaakt dat John de winnaar is, weet je gelijk dat George de Mol is. Is Jantien de winnaar, dan is John de Mol en wint George, dan is Jantien de Mol. En hetzelfde als de Mol als eerste bekend wordt gemaakt.

Dat doen ze dus denk ik niet. ;)








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #14 Gepost op: 11-04-2002, 14:26:48 »
ze maken toch altijd eerst de verliezer bekend? Op deze manier weten de mensen thuis niet wie er de mol is, totdat de naam van de winnaar bekend is gemaakt...

het maakt mij trouwens helemaal niet uit wie er wint, als ik nog maar een avondje naar george mag kijken ;D ;) :D







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 14:27:41 door julia »
always look on the bright side of life

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #15 Gepost op: 11-04-2002, 14:29:14 »
volgens mij kun je aan de laatste executie opstelling al zien wie de mol is: die zal wel in et midden staan. meestal maken ze eerst de verliezer bekend, zodat de winnaar weet wie de mol is, maar wij nog niet. dan maken ze de mol bekend, en is et vanzelfsprekend wie de winnaar is...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #16 Gepost op: 11-04-2002, 14:45:18 »
ik heb het filmpje ook gezien, en het was inderdaad zoals karetje eerder beschreef, ik denk dat ze dit hebben uigezonden als lokkertje voor niet-fans van de mol. misschien voor de kijkcijfers, zoiets van alle mogelijkheden zijn nog open, iedereen kan de mol zijn want ze stemmen alllemaal op iemand anders. spannend! :o








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #17 Gepost op: 11-04-2002, 14:46:45 »
Het maakt niet zoveel uit wie er als eerste bekend wordt gemaakt, het punt is dat als de stemming inderdaad zo verloopt als in het bewuste filmpje wordt getoond, de rest al automatisch bekend is.
George verliest -> John is de mol -> Jantien wint
John verliest -> Jantien is de mol -> George wint
Jantien verliest -> George is de mol -> John wint

Overigens was de volgorde in de eerste Nederlandse molserie volgens mij. Mol, winnaar, verliezer. Of winnaar, mol, verliezer. In ieder geval werd Robin (de verliezer) als laatste gekozen.

Bij de 2e Vlaamse mol was het volgens mij winnaar, mol verliezer. Het licht ging aan boven Marianne en Hugo bleek in het midden te zitten. Zo ging het toch?

Ik ben benieuwd wat voor ontknoping men nu verzonnen heeft. Van de drie series die ik gezien heb, was de setting van de ontknoping van de 2e Vlaamse serie toch wel mijn favoriet. :)











Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #18 Gepost op: 11-04-2002, 14:50:15 »
ik heb alleen nl2 gezien, maar van vlaming heb ik gehoord dat ze in andere series ook eerst de verliezer, dan de winnaar en dan de mol bekend maakten... deden ze in nl2 iig wel







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stemgedrag Finale Bekend
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2002, 14:52:46 »
Het maakt niet zoveel uit wie er als eerste bekend wordt gemaakt, het punt is dat als de stemming inderdaad zo verloopt als in het bewuste filmpje wordt getoond, de rest al automatisch bekend is.
George verliest -> John is de mol -> Jantien wint
John verliest -> Jantien is de mol -> George wint
Jantien verliest -> George is de mol -> John wint

maar ja , we zijn enkel zéker van de finale molkeuze van john, bij de andere 2 kan er sprake zijn van montage, dus wat hierboven staat hoeft niet te kloppen.

Citaat
Bij de 2e Vlaamse mol was het volgens mij winnaar, mol verliezer. Het licht ging aan boven Marianne en Hugo bleek in het midden te zitten. Zo ging het toch?

YEP

Citaat
Ik ben benieuwd wat voor ontknoping men nu verzonnen heeft. Van de drie series die ik gezien heb, was de setting van de ontknoping van de 2e Vlaamse serie toch wel mijn favoriet. :)

hier ook

groetjes
vlaming








« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 15:05:55 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying