Auteur Topic: Aflevering 9 (deel 3)  (gelezen 8276 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 9 (deel 3)
« Gepost op: 11-04-2002, 16:41:44 »
Hieronder het vervolg op 'Aflevering 9 (deel 2)'.








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2002, 19:01:17 »
Ik heb daarnet nog es even naar executie9 gekeken.
Ok, er is gemonteerd met de voice-overs en andere dingen - da's al eerder gezegd.
Maar dit is mij toch wel opgevallen, en weet niet of het al vermeld is :
Jantien : "als George de Mol is ... lachen ... mijn ongelijk erkennen." en dan is het duidelijk met een andere 'echo' erachter :"Ik weet het niet tussen John en George. Het zou mooi zijn als John eruit ging, dan weet ik zeker George is de Mol"

George : "John de mol kan niet ... spreek het maar eens uit ..." en dan hoor je "Jantien is de Mol". Maar volgens mij zegt iemand anders dit laatste; iemand die de stem van George nabootst.

John : zegt iets als "de Molactiviteiten staan op een laag pitje" en dan, precies ook een andere stem dan die van John "maar ik ben vanmiddag overgestapt op George. George is de Mol"

Ik vind echt dat bij zowel George als John het precies iemand anders is die daar in hun plaatst spreekt.
Heeft er iemand dit ook opgemerkt, en zo ja, wat betekent dit ??








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2002, 19:03:44 »

Ik heb daarnet nog es even naar executie9 gekeken.
Ok, er is gemonteerd met de voice-overs en andere dingen - da's al eerder gezegd.
Maar dit is mij toch wel opgevallen, en weet niet of het al vermeld is :
Jantien : "als George de Mol is ... lachen ... mijn ongelijk erkennen." en dan is het duidelijk met een andere 'echo' erachter :"Ik weet het niet tussen John en George. Het zou mooi zijn als John eruit ging, dan weet ik zeker George is de Mol"

George : "John de mol kan niet ... spreek het maar eens uit ..." en dan hoor je "Jantien is de Mol". Maar volgens mij zegt iemand anders dit laatste; iemand die de stem van George nabootst.

John : zegt iets als "de Molactiviteiten staan op een laag pitje" en dan, precies ook een andere stem dan die van John "maar ik ben vanmiddag overgestapt op George. George is de Mol"

Ik vind echt dat bij zowel George als John het precies iemand anders is die daar in hun plaatst spreekt.
Heeft er iemand dit ook opgemerkt, en zo ja, wat betekent dit ??


Ik denk ook dat er geknipt is, het is duidelijk een andere toon en timbre. Maar toch denk ik dat ze het beiden WEL zijn.








Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2002, 19:06:16 »
bij George lijkt het toch echt iemand anders ... maar ja, na een slapeloze nacht klinkt je stem waarschijnlijk iets anders.








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2002, 19:08:29 »

bij George lijkt het toch echt iemand anders ... maar ja, na een slapeloze nacht klinkt je stem waarschijnlijk iets anders.

Het kan, maar ik acht het niet waarschijnlijk dat het George niet is. Verder heeft hij altijd op Jantien gestemd en zie ik geen reden (uit de uitgezonden stukken) dat hij zou wisselen....








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2002, 20:00:37 »
Ik heb 't maken van de test uit aflevering 9 nog 'ns herbekeken en mij valt 't idd ook op Imka. 't tweede stuk van de biecht van Jantien, John en George klinkt echt anders. Volgens mij zeggen ze 't wel gewoon zelf, maar 't is duidelijk in 'n andere omgeving opgenomen als 't andere stuk, want 't klinkt geheel anders. Ik kan hier dus alleen maar uit concluderen dat er weer is geknoeid met uitspraken en dat dus 'n aantal dingen die tijdens deze test gezegd worden door deze kandi's eigenlijk bij 'n andere aflevering horen.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2002, 20:05:09 »
yep er zit een soort "ruis" op sommige stukjes, er is duidelijk geknipt & geplakt in die verklaringen, that is sure.......









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2002, 20:08:55 »
Wat me ook nog opviel tijdens die test (en 't is misschien al ergens vermeld, maar dan heb ik 't misschien effe gemist....) is dat er op de deur op de achtergrond bij 't maken van de test ook 'n boom staat. Nu stond er ook al 'n boom op de muur in de cel van George en nu verklaard George ook nog 'ns tegen Jantien ook nog 't volgende: ''t was in 'n boom'.








Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2002, 20:40:59 »
Wat me ook nog opviel tijdens die test (en 't is misschien al ergens vermeld, maar dan heb ik 't misschien effe gemist....) is dat er op de deur op de achtergrond bij 't maken van de test ook 'n boom staat. Nu stond er ook al 'n boom op de muur in de cel van George en nu verklaard George ook nog 'ns tegen Jantien ook nog 't volgende: ''t was in 'n boom'.

...en alleen de hoge bomen dromen... weet je nog? ;)
Groet, Hondje

oh joepie, nu ben ik ook professor. ik voel me meteen slimmer.







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 20:41:53 door Hondje »

Offline imka

  • Forumlid
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2002, 22:06:22 »

...en alleen de hoge bomen dromen... weet je nog? ;)

en volgens Ellen lag George echt wel te slapen in zijn cel (naast de boom)   ;)  (maar da's allemaal een beetje vergezocht)








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2002, 08:49:32 »
misschien hebben ze het ene wel 's morgens opgenomen (na het vertrek van Ellen) en het andere 's avonds, mijn stem klinkt ook anders als ik 'smorgens opsta ???

dit verklaart ook het commentaar van george bij zijn motivatie...???







« Laatst bewerkt op: 12-04-2002, 10:17:21 door julia »
always look on the bright side of life

Offline Puckster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2002, 13:21:42 »
Heeft iemand het intervieuw met Angela gehoord vanochtend op 3FM?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2002, 14:58:42 »

Heeft iemand het intervieuw met Angela gehoord vanochtend op 3FM?


Zie dit topic in de huiskamer.  :)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2002, 18:00:13 »
Wat mij heel erg opviel was dat tijdens de aftiteling een beeld zat van de cellen van Ellen en John.

John stond daar in de cel met zijn gezicht naar de camera. Dit was er duidelijk ingemonteerd. Ik weet het zeker! Wie is dit nog meer opgevallen?








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2002, 12:51:31 »
Even terug in de tijd:

Ik vermelde in deel 1 van aflevering 9 dat ik in het begin een geluid je hoorde dat me nog niet eerder was opgevallen.
En dat ik iets hoorde.
Nu heb ik het geluidje gevonden via Amazon:

Begin wie is de mol(Oratio)









Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2002, 15:06:58 »
En dan hoor je????????







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2002, 15:20:47 »

Even terug in de tijd:

Ik vermelde in deel 1 van aflevering 9 dat ik in het begin een geluid je hoorde dat me nog niet eerder was opgevallen.
En dat ik iets hoorde.
Nu heb ik het geluidje gevonden via Amazon:

Begin wie is de mol(Oratio)


Bedankt, zeg.  :(M'n computer loopt er helemaal op vast. >:(
Hondje.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2002, 15:47:48 »
Bedoel je soms 't vreemd soort gezang dat net na 't stukje van vorige week kwam en dat aan 't begin was van 't voorstellen van de kandi's? Dat was er namelijk in aflevering 10 weer! Mij was 't voor deze 2 afleveringen nog niet opgevallen.

Met dank aan RobbieAzzerty kunnen we 't ook naluisteren en wel hier. Je moet dan klikken op 'This is the Dutch mol theme" en dan is helemaal in 't begin net voordat 't echte muziekje begint.  :)










Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2002, 15:54:01 »
Heb het hier op mijn werk even keihard beluisterd... maar iets anders dan een soort gregoriaans koor hoor ik niet... wat een bijgeluiden trouwens als je er op let... ;D







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 3)
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2002, 16:04:37 »

maar iets anders dan een soort gregoriaans koor hoor ik niet...


Dat gezang bedoel ik ja. 't is me pas de laatste 2 afleveringen opgevallen. Ik vraag me nog steeds af of 't er al de hele serie in zit, ik zou eigenlijk 'ns een van de eerste afleveringen moeten checken.  :-\