Auteur Topic: Aflevering 6 (Deel 3)  (gelezen 18710 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #80 Gepost op: 19-03-2002, 08:48:31 »

Citaat


Ik weet het! Het is Jantieeeeeeeeen!


Vond ik nou ook, hoewel velen schijnen te denken dat ze er volgende keer uit ligt. Karen heeft vaak op haar gestemd en waarschijnlijk de laatste keer ook, dus dan zal het neit kloppen. Ik wou dat het vrijdag was... :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #81 Gepost op: 19-03-2002, 09:16:35 »

Citaat

Ik weet dat we de .nl site niet helemaal moeten vertrouwen,
maar toch valt mij dit volgende fragment uit het dagboek van de mol op: "Over dat vliegtuigje kan ik kort zijn: spec-ta-cu-lair. Vooral met dat sacrale kerkje als tegenhanger." Lijkt mij toe te schrijven aan een van de deelnemers aan de vliegactiviteit.

Helaas, Sjimmy, zo werkt het dus (juist) niet! Die conclusie kun je absoluut niet trekken, hoewel wél voor de hand liggend.

Bij WIDM2 ging ik ook af op het dagboek van de mol. In de eerste aflevering moest Nico toen met ik geloof Ward die rekenspelletjes doen (en zo tassen met boodschappen verdienen). De rest moest een berg beklimmen.

In het dagboek stond vermeld dat het klimmen erg zwaar was. Ik trok toen de conclusie dat de mol dus niet Nico en Ward konden zijn (want zij hebben de berg niet beklommen). Dat heb ik de hele serie 'voor ogen gehouden'..... Je weet de uitkomst: Nico was tóch de mol.... :(







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #82 Gepost op: 19-03-2002, 13:14:11 »
Als ik een conclusie kan trekken uit aflvering 6, dan is het wel dat ik er nu bijna zeker van ben dat George de mol is.
# Wanneer Karen en George naar de kerk toelopen zijn ze omringd door, naar het schijnt, mollenhopen.
# George vindt het al snel goed met de foto's. Hij is er niet erg kritisch op.
# Karen geeft op een moment aan dat ze twijfelt aan de foto's van Harry en Ellen. Het "Ik niet!" wat George vervolgens uitspreekt klinkt erg geirriteerd.
# Bij de foto van John geeft John aan dat hij eigenlijk nooit iets heeft gehad als kind. George reageert hier erg snel op met: "Oh dus er had niets moeten liggen?" Dat zeg je volgens mij niet zo snel als je wilt dat de opdracht slaagt.
# George kijkt op een negatieve manier verbaasd (zo van:wat doe je nu?) naar Angela wanneer ze de maag van John goedrekent.

Laat ik trouwens maar even ophouden met het noemen van punten. Want eigenlijk vind ik George de hele tijd verdacht in de kerk. Dat werkt dus niet echt met punten. Het verdachts vond ik hem vanaf het moment dat ze de lichaamsdelen gingen uitzoeken tot het einde in de kerk. Angela reageert daar ook heel verdacht na de opdracht. Ze is er duidelijk niet echt blij mee dat de opdracht geslaagd is. Let maar eens op haar.  







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #83 Gepost op: 19-03-2002, 13:51:34 »
yep kareltje80.... ik vond aflevering 6 ook vol hints naar george zitten (misschien wel iets te veel?)

nog enkele aanvullingen bij jouw schrijfsel  =>

#George bekijkt Ellens jeugdfoto maar herkend deze niet.
#rare uitspraak en bewegingen van George :"Het zijn héél rare dagen van wachten ...en dan heb je een kort moment waarin je moet scherp zijn, en performen, en je ding moet doen ---> net op dit moment maakt hij een handbeweging die een "m" voorstelt, en lacht hij verontschuldigend
#terwijl de anderen hun boekje met info over de andere kandidaten aan het doornemen zijn (met het oog op de test) leest George een boek
#George kan lach niet bedwingen wanneer Karen een hoofd neemt om bij foto van Harry te leggen

etc etc zie ook topic "george is de Mol"

greetz
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #84 Gepost op: 19-03-2002, 13:56:24 »
Ja idd, Vlaming, nog even het filmpje met George eruit pikken, die vind ik toch wel zo.........ja hoe moet je dat zeggen dit zou toch veel te duidelijk zijn of niet???








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #85 Gepost op: 19-03-2002, 13:58:04 »
Citaat

Ja idd, Vlaming, nog even het filmpje met George eruit pikken, die vind ik toch wel zo.........ja hoe moet je dat zeggen dit zou toch veel te duidelijk zijn of niet???


nou taupe, bij mijn weten had enkel imka het opgemerkt!

ciao
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #86 Gepost op: 19-03-2002, 14:06:30 »
Echt leuk dat er nog zo getwijfeld wordt. Anders was de lol er vanaf natuurlijk.
Helaas, George mag dan wel heel pienter zijn; hij draagt wel dat onzekere met zich mee. Lacht altijd heel schuchter als hij de camera passeert en ondanks het ernstige element in het spel, blijft hij heel speels. Het kind in George zal wellicht nooit sterven, maar het is precies dat onzeker kind dat hem nooit tot mol kan maken. En als je dan wat tijd moet volpraten voor een camera, vergaat dat de ene mens al heel wat makkelijker dan een ander. Knudde heeft ondertussen al wat verkoopscursussen en spelletjes voor de camera meegedaan, en ik kan jullie verzekeren: als de zenuwen het peil van de adrenaline een stuk boven het kookpunt duwen, doe je soms heel onwennig, heel nerveus ook en maak je speelse bewegingen of begin je te lachen. Precies het patroon wat ik bij George herken.

Vandaar: indien achteraf zou blijken dat George toch de mol is, dan zet ik mijn spreekwoordelijk hoedje af voor zijn prestatie. Een mol die zich ten volle geeft en toch weet te saboteren en zich daarbovenop als lieveling van het publiek weet te profileren. dat zou pas klasse zijn.

Maar ik geloof er niet in. George is een sympathieke streber; hopelijk heeft hij snel zijn keuze bijgestuurd!








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #87 Gepost op: 19-03-2002, 14:11:00 »
Het was me toch wel opgevallen Vlaming, vooral van dat lachje als Karen het hoofd pakt bij Harry. Maar, hoewel ik hem ook niet echt vertrouw, ik zie George nog steeds niet als de mol. Volgens mij is hij de Wilmie/Marianne/Sigrid van deze serie. Alles wijst naar hem maar......hij is het niet... :-/
denk ik







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #88 Gepost op: 19-03-2002, 14:21:41 »
Citaat

Het was me toch wel opgevallen Vlaming, vooral van dat lachje als Karen het hoofd pakt bij Harry.


yep, dat was redelijk opvallend, dat lachje. maar, was de "m" beweging jou ook opgevallen?

Citaat

Maar, hoewel ik hem ook niet echt vertrouw, ik zie George nog steeds niet als de mol. Volgens mij is hij de Wilmie/Marianne/Sigrid van deze serie. Alles wijst naar hem maar......hij is het niet... :-/
denk ik


tsja, hoewel het mijn verdachte # 1 is hoop ik dat hij wint, hij is mijn favoriete kandidaat en kan de €s het beste gebruiken, het leven ve kunstenaar gaat niet (altijd) over rozen zoals we allemaal weten.

greetz
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #89 Gepost op: 19-03-2002, 14:25:19 »

Citaat



het leven ve kunstenaar gaat niet (altijd) over rozen zoals we allemaal weten.



Uit uw eigen ervaring aan het putten Vlaming??  ;D








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #90 Gepost op: 20-03-2002, 00:07:55 »

Citaat

Nog even terugkomen op het bericht van Han 531 in afl.6 deel 2. In het dagboek van Erik op .nl kun je lezen dat ze met een camera op hun hoofd gaan stemmen. Ik geloof niet dat er met die beelden dus wordt gemanipuleerd.


Ik reageer wel ff voor Han531; vind hij/zij vast niet erg.... ;)

Erik bedoelt in zijn dagboek de biecht, hij zegt dat zelfs, en daarbij bedoelt hij met ''de camera op z'n snufferd'' dat de camera waar hij voor praat zo dicht op hem staat, nl pal voor zijn gezicht. En zie je het al voor je; de kandidaat met zo'n helm op z'n hoofd terwijl ie de vragen invult?? En dan weer die helm af als ze de kandidaten filmen terwijl ze voor de laptop zitten? En ook erg knap hoe ze hun hoofd zo stil houden...
Maar dat die fragmenten door de regie zijn gemaakt wil nog niet zeggen dat er geen hint in zou zitten natuurlijk; integendeel zelfs....

Gr. B.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #91 Gepost op: 20-03-2002, 08:15:56 »
Citaat

Ik reageer wel ff voor Han531; vind hij/zij vast niet erg.... ;)

Hou 't maar op zij en dan vind ik 't idd niet erg.....  :)








queen111

  • Gast
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #92 Gepost op: 20-03-2002, 15:16:23 »
Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de executie bij George de vingerafdruk in het groene scherm zwart van kleur was, terwijl hij bij de rest wit was. Wat zou dat kunnen betekenen; dat hij de volgende is die moet vertrekken..... ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #93 Gepost op: 20-03-2002, 15:26:12 »

Citaat

Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de executie bij George de vingerafdruk in het groene scherm zwart van kleur was, terwijl hij bij de rest wit was. Wat zou dat kunnen betekenen; dat hij de volgende is die moet vertrekken..... ???


is niet helemaal waar, het scherm licht iets op als het niet direct in beeld wordt gebracht, maar Karen kreeg bijvoorbeeld ook eenzelfde vingerafdruk in afl. 2 en die is de week erna ook niet afgevallen.
Dus. Alle vingerafdrukken zien er zo uit, maar als ze niet van dichtbij genomen worden lichten ze wat op.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #94 Gepost op: 20-03-2002, 15:26:12 »
Citaat

Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de executie bij George de vingerafdruk in het groene scherm zwart van kleur was, terwijl hij bij de rest wit was. Wat zou dat kunnen betekenen; dat hij de volgende is die moet vertrekken..... ???


dat heb ik niet eens gezien ....zal ik zo meteen ff checken.

ik denk niet dat george moet vertrekken aangezien hij waarschijnlijk nog geen bomen omhakt in de volgende aflevering, maar je weet het nooit, misschien hebben ze dat stukje wel niet laten zien om ons te misleiden (hij draagt in ieder geval weer z'n flashy oranje hemdje bij 'n proef)

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #95 Gepost op: 20-03-2002, 15:43:07 »
ik heb het ff gecheckt , volgens mij is de vingerafdruk in het groene scherm altijd zwart van kleur , alleen zag je het beter bij george omdat het over het volledige scherm te zien was.

de afval-theorie van de hele groene schermen hebben we afgevoerd nadat karen in afl2 een heel groen scherm kreeg en er NIET uitging. toch zou het wel 'ns interessant kunnen zijn om na te gaan wie er al allemaal zo'n scherm te zien kreeg (of wie juist NIET)

afl 1 was het paméla
af2 was het karen
af3 was het kerstin
af4 was het ...........(tba)
afl5 was het ..........(tba)
afl6 was het george

groetjes
vlaming








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

queen111

  • Gast
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #96 Gepost op: 20-03-2002, 15:54:30 »
Altijd zwart? Bij de rest is 'ie toch echt overduidelijk wit!

zwart-wit = groot contrast









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #97 Gepost op: 20-03-2002, 16:01:38 »
de groene schermen die over het volledige scherm te zien waren zijn in ieder geval ALTIJD zwart geweest , dus ook in de eerdere afleveringen.

ciao
vlaming









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

queen111

  • Gast
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #98 Gepost op: 20-03-2002, 16:08:09 »
Oh is dat zo? Dat wist ik niet, nou ja het zal wel niks te betekenen hebben!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline nienkie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (Deel 3)
« Reactie #99 Gepost op: 20-03-2002, 16:15:21 »
Ik denk niet dat de schermen iets te betekenen hebben! Dat vind IK nou een beetje ver gaan!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »