Auteur Topic: Aflevering 10 (deel 3)  (gelezen 25516 keer)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #80 Gepost op: 17-04-2002, 23:46:57 »
ik denk dat er voldoende aanwijzingen zijn om te besluiten dat george de mol is. en als hij niet de mol is dan zaten er echt te veel dwaalsporen in, en dan heeft het ook nog maar weinig zin om in de toekomst alle uitzendingen te herbekijken

groeten
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #81 Gepost op: 17-04-2002, 23:49:10 »

ik denk dat er voldoende aanwijzingen zijn om te besluiten dat george de mol is. en als hij niet de mol is dan zaten er echt te veel dwaalsporen in, en dan heeft het ook nog maar weinig zin om in de toekomst alle uitzendingen te herbekijken

Zou erg belachelijk zijn als ze de montage volledig omgooien en zo knippen en plakken dat het helemaal niet meer volgens de regels loopt. Is misschien leuk voor hen als dwaalspoor, maar moeten ook beetje sportief zijn tov kijkers vind ik...

Grtz

ambi







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline iris

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #82 Gepost op: 18-04-2002, 09:06:07 »
Iedereen heel veel plezier morgen bij aflevering 11!

Ook al ben ik hier pas sinds aflevering 9, wil ik de makers van deze site van harte bedanken voor hun vele werk!


:D

P.s Jantien is toch de mol!








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #83 Gepost op: 18-04-2002, 09:36:54 »

ik denk dat er voldoende aanwijzingen zijn om te besluiten dat george de mol is. en als hij niet de mol is dan zaten er echt te veel dwaalsporen in, en dan heeft het ook nog maar weinig zin om in de toekomst alle uitzendingen te herbekijken


De makers hebben wel hun selectie zodanig gemaakt dat er ongeveer 8 potentiele mollen in de groep zaten. Maw, 8 personen die zich in een dubbelrol plooien in een poging om de anderen te misleiden. 'De anderen', daar horen wij dus ook bij.
En dat heeft het geheel zo moeilijk gemaakt.

John, de low-profile mol
George, de super 'double-spy' mol, die enerzijds saboteert maar anderzijds zich (schijnbaar?) volledig geeft
Jantien, de mol die zichzelf mindere kwaliteiten toedicht, maar toch de finale haalt door (schijnbaar?) knullig opdrachten uit te voeren.

Blijkbaar was er toch meer dan één mol. Niet gepland maar wel uitgelokt.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #84 Gepost op: 18-04-2002, 10:02:26 »
ik denk dat er voldoende aanwijzingen zijn om te besluiten dat george de mol is. en als hij niet de mol is dan zaten er echt te veel dwaalsporen in, en dan heeft het ook nog maar weinig zin om in de toekomst alle uitzendingen te herbekijken

No offence Vlaming, maar ik kan dit ook omdraaien:
ik denk dat er voldoende aanwijzingen zijn om te besluiten dat John de mol is. en als hij niet de mol is dan zaten er echt te veel dwaalsporen in, en dan heeft het ook nog maar weinig zin om in de toekomst alle uitzendingen te herbekijken  ;D

Tja, zo lust ik er dus nog wel een paar. Feit is dat naar alle 3 de kandidaten veel sporen, hints en aanwijzingen te vinden zijn, dus nee, ze zullen nooit alle aanwijzingen die wij hebben gevonden uitzenden vrijdag, want 60% klopt gewoon niet.

En volgens mij hebben we de aanwijzing nog steeds niet gevonden, want ik heb nog geen aanwijzing gezien waarbij ik dacht: OK, het moet dus wel die persoon zijn (zoals het introfilmpje van Nico vorig jaar, en het achteruitgespoelde "Nico is de mol"  fragment).
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niet ergens zo'n aanwijzing inzit, maar dat zullen we allemaal morgen zien.

Ik ben echt heel erg benieuwd !!!!







« Laatst bewerkt op: 18-04-2002, 10:04:02 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #85 Gepost op: 18-04-2002, 10:11:39 »
Ahaaaaa, Aggie heeft Memento ook gezien? Ben blij dat er nog iemand deze schitterende film heeft gezien!

[offtopic]
Ik heb hem ook gezien, ambijans! Inderdaad een schitterende film!
[/offtopic]

Nog even over die aanwijzingen:

Ik vind natuurlijk ook dat alles hier besproken mag, nee MOET ;) , worden. Alleen slaan sommigen wel eens een beetje door om hun Mol DE Mol te laten zijn en gaan dan een beetje sjagrijnig reageren als iemand met een andere pausibele verklaring voor de 'aanwijzing' komt. Ik weet niet of het gelukt is, maar ik probeer dat zelf niet te doen.

Kijk, iedereen hier heeft inmiddels een mol gekozen, maar niemand (nee, niemand ;) ) kan daar 100% zeker van zijn. En, zoals al terecht werd opgemerkt, we blijven straks als we weten wie het is zeker met 'aanwijzingen' zitten die helemaal geen aanwijzing bleken te zijn.








« Laatst bewerkt op: 18-04-2002, 10:48:31 door Jayne »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #86 Gepost op: 18-04-2002, 10:36:56 »

No offence Vlaming, maar ik kan dit ook omdraaien:
ik denk dat er voldoende aanwijzingen zijn om te besluiten dat John de mol is. en als hij niet de mol is dan zaten er echt te veel dwaalsporen in, en dan heeft het ook nog maar weinig zin om in de toekomst alle uitzendingen te herbekijken  


no offence taken tweety.....wow.... één van ons bekijkt de uitzendingen volgend jaar niet opnieuw  :o wie oh wie...

Citaat
Feit is dat naar alle 3 de kandidaten veel sporen, hints en aanwijzingen te vinden zijn, dus nee, ze zullen nooit alle aanwijzingen die wij hebben gevonden uitzenden vrijdag, want 60% klopt gewoon niet.


't kunnen natuurlijk ook dwaalsporen zijn, zoals de slangentheorie er ook één was

Citaat
En volgens mij hebben we de aanwijzing nog steeds niet gevonden, want ik heb nog geen aanwijzing gezien waarbij ik dacht: OK, het moet dus wel die persoon zijn (zoals het introfilmpje van Nico vorig jaar, en het achteruitgespoelde "Nico is de mol"  fragment).
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niet ergens zo'n aanwijzing inzit, maar dat zullen we allemaal morgen zien.


ik heb me niet bezig gehouden met het achteruit beluisteren van de afleveringen, maar wellicht zit er wel weer zo'n moeilijk te vinden hint in ... maar als je het nu toch over het intro-filmpje hebt, het filmpje van george gaat terug in de tijd, dwaalspoor of aanwijzing?! voor mij was het één van de 83 aanwijzingen dat george de mol is  ;) maar zeker ben je nooit, niets is wat het lijkt in deze molserie!

groetjes
vlaming










nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #87 Gepost op: 18-04-2002, 11:28:38 »

wat stond er in de rots in de gapende muil van het nijlpaard? ik zag witte letters, maar kon even niet ontcijferen wat er stond en of het uberhaupt iets was...of is dat al gemeld?


Het is erg moeilijk te lezen. Ik heb er een screenshot van genomen en de tekst iets uitvergroot:


Het is echt ontzettend slecht te lezen, het komt eigenlijk helemaal niet scherp in beeld.
Volgens mij staat er:
III  PAG
Maar wat je daar dan weer mee kunt? niks denk ik.

Op het bootje waarmee ze varen staat ook een tekst/code:


Er staat volgens mij:
MAROTA
PEZ43NL    

Kunnen we daar nog iets mee?








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #88 Gepost op: 18-04-2002, 11:34:09 »

Het is erg moeilijk te lezen. Ik heb er een screenshot van genomen en de tekst iets uitvergroot:


Het is echt ontzettend slecht te lezen, het komt eigenlijk helemaal niet scherp in beeld.
Volgens mij staat er:
III  PAG
Maar wat je daar dan weer mee kunt? niks denk ik.


dat dacht ik al, maar ik dacht dat iemand er misschien al naar gekeken had...waarschijnlijk een tupac wannabe die er maar 3pac van gemaakt heeft ;)


Op het bootje waarmee ze varen staat ook een tekst/code:


Er staat volgens mij:
MAROTA
PEZ43NL    

Kunnen we daar nog iets mee?


waarschijnlijk heet de botenverhuurder marota (of anders het plaatsje wel) en hebben ze nummerbord pez43nl gekregen ::)







always look on the bright side of life

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #89 Gepost op: 18-04-2002, 12:13:37 »

Het is erg moeilijk te lezen. Ik heb er een screenshot van genomen en de tekst iets uitvergroot:


Het is echt ontzettend slecht te lezen, het komt eigenlijk helemaal niet scherp in beeld.
Volgens mij staat er:
III  PAG
Maar wat je daar dan weer mee kunt? niks denk ik.


Ik lees er 'M DAG' in. En o wat toevallig, zo noemden wij zelf vorige week vrijdag, omdat we dachten dat we op die dag te horen zouden krijgen wie de mol was.

Ik ga zo wel effe kijken of ik 't wat duidelijker kan lezen als ik de video nog 'ns aanzet. (heb ik nog steeds niet gedaan, sorry!)  :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #90 Gepost op: 18-04-2002, 12:49:49 »
Oke, ik heb 't bewuste fragment op de video inmiddels nogmaals gekeken en ook daar maak ik er van de eerste letter in 'M' en zie ik in de drie die daarachter staan 'DAG'. M-DAG dus.  :)








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #91 Gepost op: 18-04-2002, 12:56:51 »
Op het bootje staat:

MAROTA
PE - 2138 - L

Toevallig gisteren bekeken en opgeschreven  ;)








Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #92 Gepost op: 18-04-2002, 21:49:51 »
Ik ben het voor 100% met Vlaming eens dat er in het programma zoveel dwaalsporen zitten dat het eigenlijk geen zin heeft om de afleveringen te herbekijken. En toch ben ik van plan dat volgend jaar weer te gaan doen :)

En dan voor de mensen die denken dat alle verborgen aanwijzingen op dit forum zijn besproken: ik ben er vrij zeker van dat dat niet zo is ;D En gelukkig maar want zo kunnen we in de laatste aflevering toch nog verrast worden.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #93 Gepost op: 18-04-2002, 22:39:48 »

Op het bootje staat:

MAROTA
PE - 2138 - L


2138 => B A C H

hmm ik heb die naam nog al gehoord vandaag.......

ciaooo!
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #94 Gepost op: 18-04-2002, 22:41:27 »

2138 => B A C H

hmm ik heb die naam nog al gehoord vandaag.......

ciaooo!
vlaming


Is de conclusie dat Bach de mol is? ;)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #95 Gepost op: 18-04-2002, 22:45:03 »
Is de conclusie dat Bach de mol is? ;)
Da's iets te kort door de bocht, Aggie!

Maar wat is de volledige naam van Bach? Juist!
Johan Sebastiaan!

En hoe noemen ze een Johan in het Engels? Juist!

Case closed! :P








« Laatst bewerkt op: 18-04-2002, 22:45:51 door Jayne »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #96 Gepost op: 18-04-2002, 22:59:26 »

Da's iets te kort door de bocht, Aggie!

Maar wat is de volledige naam van Bach? Juist!
Johan Sebastiaan!

En hoe noemen ze een Johan in het Engels? Juist!

Case closed! :P



O jeetje....en dan heeft die man naast de Mattheus Passion ook nog een JOHaNnes Passion geschreven.............

tureluurs word ik ervan!  ;)








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #97 Gepost op: 18-04-2002, 23:25:48 »

En volgens mij hebben we de aanwijzing nog steeds niet gevonden, want ik heb nog geen aanwijzing gezien waarbij ik dacht: OK, het moet dus wel die persoon zijn (zoals het introfilmpje van Nico vorig jaar, en het achteruitgespoelde "Nico is de mol"  fragment).
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niet ergens zo'n aanwijzing inzit, maar dat zullen we allemaal morgen zien.

Dat heb ik nou precies zo!
Maar ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat wij met z'n allen iets gemist hebben.... (tenzij het echt zo'n niet te vinden aanwijzing is zoals bij Nico)








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #98 Gepost op: 19-04-2002, 02:40:34 »
Laten we verder gaan bij 'Aflevering 10 (deel 4)'.  :)


slotje...