Auteur Topic: Opvallend aan uitgestelde ontknoping.  (gelezen 5177 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Gepost op: 17-04-2002, 01:43:17 »
In de laatste aflevering zagen wij uitgebreide flashbacks van de zgn mollenstreken van George en Jantien, logisch omdat zij beiden verdacht worden, maar aangezien de redactie ons blijkbaar nog een week in spanning wil laten zou het afgezien de stemming voor de volledigheid leuk zijn geweest eveneens de zgn mollenstreken van John nog even in beeld te brengen, dit om ons allen extra te laten twijfelen over alle 3 de kandidaten.
Nu echter zullen iig de meeste tv kijkers de hints richting George en Jantien nog eens in gedachten de revue laten passeren en zou het natuurlijk extra spectaculair zijn indien John de mol zou blijken.

De discussie of en waarom John de eerste fles mocht pakken bleef ook achterwege, vreemd; aangezien George er 100 % zeker van is dat Jantien de mol is en Jantien er 100 % van zeker is dat George de mol is had de hele discussie over fles 2 en 3 achterwege kunnen blijven aangezien zowel George als Jantien hem niet verdenken (en John vanzelfsprekend zichzelf niet verdenkt), had John het beste alle drie de flessen kunnen pakken, of waren George en Jantien eigenlijk niet zo zeker van hun zaak?

Ik vermoed van niet (gezien de flessenopdracht)  en mogelijk hebben ze eveneens tijdens de biecht wel enkele verdenkingen jegens John laten vallen, maar zijn deze niet uitgezonden (en dus evenmin de vermeende mollenstreken van John) zodat de ontknoping extra opzienbarend is (mits John de mol is dan).

Ik heb werkelijk geen idee wie de mol is, en verdenk John misschien nog het meest, maar zou het meest verbaasd zijn indien George de mol zou blijken.

Echter de uitgestelde ontknoping en de wijze waarop (de flashbacks van George en Jantien)  en daarnaast het flessen-gebeuren geven te denken.












aggie

  • Gast
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2002, 07:22:28 »
Het is idd vreemd, of op zijn minst jammer, dat John's mol-acties niet zijn getoond.

En wat betreft de boot: Jantien zei in de vorige aflevering dat John ook verdacht was bij haar. Ze twijfelde daar tussen George en John en velen op dit forum hadden het idee dat ze op John stemde. Uit die actie in de boot deed ze dat blijkbaar niet OF is ze de mol. Dat George John laat zwemmen vind ik logisch, omdat hij John helemaal niet verdenkt (als hij de mol niet is...).

Daarna waren we volgens mij getuige van een toneelstruk tussen de mol en iemand die de mol verdenkt. Waarom John daarbij afzijdig bleef, snap ik dan weer niet...








Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2002, 09:55:21 »



Daarna waren we volgens mij getuige van een toneelstruk tussen de mol en iemand die de mol verdenkt. Waarom John daarbij afzijdig bleef, snap ik dan weer niet...


Omdat John de mol is en zich inwendig helemaal rot lacht om George en Jan10????????







laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2002, 09:57:01 »
ik denk dat de  kandi's op 't eind toch écht voor 1 Mol gegaan zijn, ik denk dus dat we de échte Molkeuze(s) te zien hebben gekregen deze keer. behalve dan van de Mol zelf...

Citaat
en zou het natuurlijk extra spectaculair zijn indien John de mol zou blijken.


zekers!  langs de andere kant kun je het ook niet maken de laatste molkeuzes van de kandis te verdraaien, tenslotte gaat die keuze bepalen wie wint / verliest. dus als john & jantien nu toevallig op de juiste mol zitten dan moeten ze dat wel zo uitzenden (en dat terwijl de naam van george nog maar bitter weinig gevallen was voorheen, hoewel ik vermoed dat ze in aflevering 9 alle 3 op hem gestemd hebben)

wat de uitgestelde ontknoping betreft, ik verwacht wel dat die parachutte sprongen niet goed afgelopen zijn (te wijten aan het slechte weer), ben benieuwd

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2002, 10:50:46 »
Ben toch wel blij dat we in het stukje van 'Volgende Week' gezien hebben dat ze alledrie kiplekker kwamen aanlopen, zodat we in ieder geval weten dat er geen hele grote ongelukken gebeurd zijn...   :-[ ;)

Ben het wel helemaal met Cosma eens. Viel mij ook op dat er van John niks getoond werd, wat natuurlijk gelijk weer makkelijk uit te leggen valt: Hij wordt ook niet verdacht.
Maar je kunt het ook uitleggen met 'Aan zijn acties wordt toch nog een hele uitzending gewijdt'. :P

En ja, als John George ervan verdenkt de Mol te zijn, waarom doet hij dan niks om te voorkomen dat George de 2e fles pakt?? Hij zwemt bijna zeker harder dan George. Zag je trouwens, aan het begin van de opdracht toen Angela zei 'Kom maar', George rustigjes de schoolslag beoefenen terwijl John er met een stevige borstcrawl voorbij komt? :D (kan w.m.b. ook in grappige momenten :) )

Trouwens nog een (toegegeven: vergezochte) aanwijzing dat Jantien de mol niet is:
Als de makers weten dat John op George stemt en George op Jantien, waarom laten ze dan Jantien niet (voor de camera) op John stemmen? Op die manier zouden ze alledrie bij de stemming i.i.g. even verdacht over komen.








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2002, 11:04:00 »
misschien hebben ze wel de stukjes van john niet laten zien, omdat ze anders volgende week in herhaling zullen vallen bij de ontknoping, als ze uit gana leggen welke mollenstreken er uit gehaald zijn?







always look on the bright side of life

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2002, 11:09:56 »
Precies Julia!!! ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2002, 11:12:56 »

misschien hebben ze wel de stukjes van john niet laten zien, omdat ze anders volgende week in herhaling zullen vallen bij de ontknoping, als ze uit gana leggen welke mollenstreken er uit gehaald zijn?


ze hebben ze niet laten zien omdat er niemand op john stemt, dat moet toch duidelijk blijven.

als hij de mol is dan was het lekker meegenomen voor de redactie, maar ik zou er geen conclusies uit trekken. ze moeten in de finale toch echt wel laten horen wie door wie verdacht wordt, voor montage is dan geen plaats meer!

Citaat
Trouwens nog een (toegegeven: vergezochte) aanwijzing dat Jantien de mol niet is:
Als de makers weten dat John op George stemt en George op Jantien, waarom laten ze dan Jantien niet (voor de camera) op John stemmen? Op die manier zouden ze alledrie bij de stemming i.i.g. even verdacht over komen.


in dat geval laten ze jantien op george stemmen om hem super-verdacht te maken, waardoor er anderen (zoals mezelf) gaan twijfelen en zowaar de kandi gaan verdenken op wie niet gestemd werd.....en wie is dan de mol? de derde hond : jantien ;) alles kan dus, en niets is wat het lijkt

cheers!
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2002, 16:05:44 »

ze hebben ze niet laten zien omdat er niemand op john stemt, dat moet toch duidelijk blijven.

als hij de mol is dan was het lekker meegenomen voor de redactie, maar ik zou er geen conclusies uit trekken. ze moeten in de finale toch echt wel laten horen wie door wie verdacht wordt, voor montage is dan geen plaats meer!

cheers!
vlaming




Oké Vlaming, maar gezien de spanning die duidelijk werd opgebouwd is een terugblik naar alle 11 kandidaten nu niet echt een noodzakelijk iets, het had in dat geval imo spannender geweest (voor de kijker) om op alle drie de overgebleven kandidaten terug te blikken, zodat men nog een week gaat puzzelen met alle drie.

Ik weet overigens zeker dat zowel Jantien en George wel degelijk iets over John hebben gezegd, maar dat dit gewoon niet is laten horen, en hiermee de zgn molacties van John eveneens achterwege bleven.

Juist omdat men toewerkt naar een spectaculair einde en het John verhaal duidelijk werd vermeden krijg ik het gevoel dat wij volgende week zullen zien dat John de mol zal zijn.

Ookal is het aannemelijk dat vanwege de stemming van Jantien , John en George de flashbacks van Jantien en George werden getoond, juist omdat men toewerkt naar nog een week de kijkers in spanning houden zou het vele malen interessanter zijn om alle drie de personages nog even verdacht te maken door het tonen van de mogelijke mol-acties van alle drie, het feit dat dit niet gebeurd is zal voor veel kijkers de verdenking richting George en Jantien extra versterken en zullen sommigen om die reden John wegstrepen, voorwaar een spectakel indien John volgende week de mol blijkt.

In het voorstukje (voor blik op de weg) zou Jantien hebben gezegd op John te zullen stemmen, en er is in haar geval iig sprake geweest van twijfel, desondanks hebben wij deze twijfel niet gehoord en al evenmin de John acties nog even extra in  beeld gebracht gezien, hetgeen imo weleens zou kunnen zijn om bij te dragen aan de complete verrassing volgende week.

Voeg hierbij de flessenopdracht, wanneer Jantien en George zo zeker zijn van hun zaak dat ze welhaast vechten om de laatste 2 flessen, dat had voorkomen kunnen worden door John alle drie de flessen te laten pakken, en daarnaast leek het John niks te kunnen schelen of Jantien danwel George de laatste 2 flessen zouden pakken, indien hij zo zeker is van zijn zaak en weet dat hij niet verdacht wordt, waarom dan niet erop staan dat hij alle drie de flessen pakt?

Deze merkwaardige bijna ontknoping wijst imo toch wel behoorlijk in de richting van John.









Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2002, 16:35:57 »

Ik weet overigens zeker dat zowel Jantien en George wel degelijk iets over John hebben gezegd, maar dat dit gewoon niet is laten horen, en hiermee de zgn molacties van John eveneens achterwege bleven.


ik blijf erbij dat aan 't eind van een serie je écht kiest voor één finale-mol, je maakt dan toch écht een definitieve keuze, lijkt me dom dat niet te doen.

Citaat

In het voorstukje (voor blik op de weg) zou Jantien hebben gezegd op John te zullen stemmen


klopt, en het rare is dat de enige kandi die ooit op John stemde Ellen is. kan dus een aanwijzing zijn dat Jantien de Mol is, of dat John de Mol is en dat Jantien gaat winnen.

Citaat
en er is in haar geval iig sprake geweest van twijfel, desondanks hebben wij deze twijfel niet gehoord


volgens mij twijfelde jantien niet, ze laat john de eerste fles nemen, maar vecht met george om de 2de fles ("jij vuile mol"). dus ofwel is ze de mol, ofwel verdenkt ze george écht.

ciao!
vlaming








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2002, 16:53:20 »
Ik wil toch maar even opmerken dat we tot kort geleden bijna wekelijks verdachtmakingen richting John te zien kregen, omdat Ellen hem steeds hoog op haar lijstje had staan en in afl. 8 Jantien ook het over John had.........

Van George daarentegen was aflevering 10 de allereerste aflevering waarin we de verdachtmakingen richting hem zo keurig op een rijtje kregen, bij afl. 9 werd George voor het eerst verdacht, maar zelfs daar kregen we geen molactie te zien of te horen over hem, we kregen hem alleen af en toe in beeld friemelend aan het koffertje met de sloten.

Ik vind het een beetje vreemd dat het nu zo verdacht wordt gevonden dat er helemaal geen verdachtmakingen richting John gedaan zijn, terwijl we vanaf het begin al bijna wekelijks van Ellen mochten horen hoezeer John de boel aan het vertragen was bij het waterfietsen en dat hij het niet goed doorgegeven zou hebben wat betreft die sleutels....en wat heeft de televisiekijker tot nu toe over George gehoord... NIETS...tot aflevering 10 !!!

Verschillende kennissen van mij die WIDM uitsluitend via TV volgen zijn nu echt heel verbaasd dat er zoveel verdachts op te noemen valt over George. Opeens zitten ze op hun hoofd te krabben van : zou het dan toch George kunnen zijn ???
Zelfs vorige week moesten ze om die gedachte, (net als Jantien  ;)), nog heel erg hard lachen!
Ik ben dan ook erg vaak uitgelachen de afgelopen weken, maar ik houd dapper vol, George is de mol   ;D ;D ;D









Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #11 Gepost op: 17-04-2002, 17:06:05 »

Nu echter zullen iig de meeste tv kijkers de hints richting George en Jantien nog eens in gedachten de revue laten passeren en zou het natuurlijk extra spectaculair zijn indien John de mol zou blijken.


Excact mijn gedachte Cosma! Ik vertelde dat ook al in mn column. Tuurlijk wordt er alleen op George en Jantien gestemd, maar ik vond het eigenlijk zeer opvallend dat er zoveel tijd aan George besteed werd.
Sterker nog: Ik heb het even vergeleken met vorig jaar met de finale met mol-Nico. Toen werd er ook aandacht besteed aan de 2 die op Nico stemden, nl Sigrid en Yvonne. Hiervoor werden ''oude'' fragmenten gebruikt die al eerder in het programma waren geweest, en  waarbij de mol-kijker dus al zijn bedenkingen kon hebben, voor beiden duurde Nico's verdenking ongeveer 1 minuut en kwamen 2 mol-acties van Nico in beeld. Voor de verdenking van Sigrid door Nico werden een krappe 2 minuten uitgetrokken.

Nu worden er voor verdenking van George zelfs 2 minuten per kanidaat genomen (John en Jantien, bij beiden 4 molacties in beeld van George) en er worden echt, nog niet eerder in het programma genoemde, overtuigende argumenten gebruikt. (Hetzelde geldt voor Jantien, maar dan dus maar 1x.)
Dat geeft toch wel te denken als zoals Cosma ook al zei, de regie zoekt altijd naar het grootste verrasingseffect. Waarom nemen zo dan toch zo enorm de tijd voor de verdachtmakingen van George als George de mol is? Dat kon toch echt wel wat korter...

Blijft hoe dan ook opvallend...

Gr. B.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #12 Gepost op: 17-04-2002, 17:14:20 »
Helemaal mee eens, Bertha! :)








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #13 Gepost op: 17-04-2002, 21:08:01 »


Ik ben dan ook erg vaak uitgelachen de afgelopen weken, maar ik houd dapper vol, George is de mol   ;D ;D ;D


jij ook al?







Take a glorious bite out of the whole world

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Opvallend aan uitgestelde ontknoping.
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2002, 21:19:36 »
ach, ik vind het gewoon het leukst als george de mol is...hahah, offie het nu is of niet... ::)







always look on the bright side of life