Auteur Topic: Dan; de echte mol van tweede seizoen?  (gelezen 16293 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2003, 13:36:00 »
Zij kunnen wel mooi zeggen dat dat op voorhand opgenomen was, maar dat is gewoon nadien gebeurd! Montage is het sleutelwoord!
Idd!

Bij Dan <-> Nico blijf ik mijn twijfels houden, maar ik dacht dat iedereen wel wist van de Dick <-> George switch in de 3e serie. Dick mocht immers ook niet op de molfanatenbijeenkomst komen vorig jaar. De Avro was bang dat hij zich zou verspreken.









Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2003, 04:03:33 »
Idd!

Bij Dan <-> Nico blijf ik mijn twijfels houden, maar ik dacht dat iedereen wel wist van de Dick <-> George switch in de 3e serie. Dick mocht immers ook niet op de molfanatenbijeenkomst komen vorig jaar. De Avro was bang dat hij zich zou verspreken.


Beide switches (Dan<->Nico en Dick<->George)zijn inderdaad bekend, gelukkig heeft Dan het indertijd sportiever opgenomen dan Dick.












Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2003, 13:17:32 »
Beide switches (Dan<->Nico en Dick<->George)zijn inderdaad bekend, gelukkig heeft Dan het indertijd sportiever opgenomen dan Dick.


Dick moet niet zeuren. Hij is zelf interimmanager. Weet ie een keer hoe het voelt om ingewisseld te worden.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2003, 15:41:41 »
Idd!

Bij Dan <-> Nico blijf ik mijn twijfels houden, maar ik dacht dat iedereen wel wist van de Dick <-> George switch in de 3e serie. Dick mocht immers ook niet op de molfanatenbijeenkomst komen vorig jaar. De Avro was bang dat hij zich zou verspreken.


wow, dan zat ik toch goed in het begin!!!!!!!!!!!! in welke afelevering was hij dan mol af??








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2003, 00:13:21 »
Dick moet niet zeuren. Hij is zelf interimmanager. Weet ie een keer hoe het voelt om ingewisseld te worden.

Ik vermoed dat ze hem daarom ook in eerste instantie als mol gekozen hadden, om 'mol-switches' niet te lastig te maken. Jammer dat hij het toch niet goed opgevat heeft.








Offline Dvan R

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2003, 01:04:08 »
Beste forumleden,
Bij deze laat ik nog 1 keer van mij horen mbt mijn daadwerkelijk mol-zijn ipv Nico (in den beginne).
Ik lees hier en daar wat ongeloof, hetgeen ik niet zo goed begrijp, de mensen die hier posten zijn echte denkers en juist daarom zou in ieder geval ik van hen verwachten dat ze gewoonweg zeker moeten weten dat er mol-wissels plaatsvinden.

Laat ik eens uitleggen waarom;
Toen ik werd gevraagd de mol te zijn werd mij allerlei info gegeven (uiteraard hoe ik diende te saboteren wanneer ik dat het beste kon doen etc. etc.), maar vergis je niet, je kunt als mol ALTIJD in de fout gaan, en dan volgt er zo snel mogelijk een exit en wordt  een van de andere kandidaten automatisch de mol (zoals ook George vorig jaar, later meer hierover).

Punt is, stel als mol zie je je kans schoon om buiten het zicht van de anderen geld weg te moffelen of een opdracht te saboteren; uiteraard doe je dat op het moment dat je er zeker van bent dat je niet betrapt kunt worden door een van de anderen, maar die zekerheid is er nooit 100%, vanzelfsprekend kan de mol op het moment dat hij/zij saboteerd betrapt worden door 1 of zelfs meerdere kandidaten.
Het is in dat geval echt niet zo dat het programma gestaakt wordt, er een nieuwe kandidaten selectie plaatsvindt en alle tot dan toe gedane opnames de prullenbak ingaan.
Degene die de mol is en betrapt wordt (zeker in het begin), krijgt tevoren een lijst met mogelijke redenen van zijn/haar sabotage waaruit hij/zij kan kiezen. De anderen zullen daar mogelijk niet in geloven, maar wanneer de mol dan daarna exit gaat geloven ze het iig wel of weten dat ze elders moeten zoeken naar hun mol.

Ookal wordt dat betrappen niet uitgezonden, zodra 1 of meerdere personen echt weten wie de mol is kan het programma gewoonweg gestaakt worden, en dat is zonde van alle tijd en geld, dus komt de follow-up mol in actie.

Voor de goede orde, ik heb indertijd geen fouten gemaakt, oké ik was verdacht bij velen (dat liet ook de regie mij weten, met name omdat ik me minder verdacht diende te gedragen volgens hen, maar ik heb me nooit echt verdacht gedragen, ik ben zoals ik ben en was gewoon verdacht als persoon niet om mijn acties), maar desondanks hadden de kandidaten geen enkele zekerheid danwel echte aanwijzingen met betrekking tot mijn mol-zijn.

Degenen die vorig jaar hebben gekeken zullen hebben gezien dat George (in het begin nog geen mol) zich bijzonder verdacht gedroeg; tijd rekken, hoogtevrees veinzen maar wel gewoon gezellig naar beneden kijken bij de stuwdam, in de trein recht voor zich uit kijken terwijl hij diende te zoeken naar een gebouwtje etc.) maar ook dat is een opdracht die de kandidaten krijgen, het is immers leuker wanneer iedereen verdacht is, en de verrassing/ontsteltenis groot is wanneer er een echt verdachte kandidaat exit gaat.
Toen George uiteindelijk mol werd, waren er inmiddels al veel opnames gemaakt, men had ervoor kunnen kiezen de met name verdachte fragmenten eruit te halen, maar aan de andere kant zal men gedacht hebben dat de kijker tevens zal menen dat George de mol niet zal zijn, immers die geven ze niet zo snel prijs, dus in dat opzicht wel een aparte keuze om het zo te laten.

Ik vond het leuk mol te zijn geweest, en vond het bijzonder jammer dat ik exit moest vanwege mijn 'geschillen' met de regie, ookal waren die te wijten aan mij, ik ben geen makkelijk mens, maar wel eerlijk en wanneer ik ergens een uitgesproken mening over heb houd ik dat niet voor me.
De nacht van mijn zgn butlerschap hebben we alles doorgesproken en zijn gezamelijk tot het besluit gekomen dat het beter was dat ik eruit zou gaan, de winnaar kon ik toch al niet meer worden (ik zou gelijk weten wie de nieuwe mol was gezien mijn info mbt sabotage mogelijkheden), en het gaat ten slotte om het programma en niet om de persoon Dan.

Ik heb een fantastische tijd gehad in Schotland en koester fijne herinneringen aan het participeren aan dit programma.

Tot zover mijn verhaal, veel plezier gewenst allen met de nieuwe mol-serie, ook ik zal met veel genoegen dit nieuwe Nederlandse Mol-seizoen volgen.

Met vriendelijke groet,

Dan.







Erkend zichzelf.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2003, 01:30:28 »
Wow, eerlijk gezegd heb ik nooit echt geloofd in de Nico<->Dan switch, blijkt dat nu toch waar te zijn!

Het is op zich ook wel logisch dat de crew altijd een mol achter de hand heeft, immers als de mol een misstap begaat is gelijk het hele programma verpest!
En we weten dat de opname's ed een dure grap zijn dus dat risico kunnen ze niet lopen...








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2003, 08:54:04 »
wor ik hier nou verschrikkelijk in het ootje genomen?????????????  ???








Offline Knikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je moet toch wat
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2003, 09:08:24 »
Zou wel inside info willen hebben om te beoordelen of het geen fake verhaal is, kan zo posten onder de naam van jan10 en melden dat ik officieel de mol was.  ;D







Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2003, 11:48:42 »
Precies! Kan Compuart de identiteit van Dan bevestigen?

Overigens moet ik bekennen dat ik vanaf aflevering 1 zeker wist dat Nico NIET de mol was. In het dagboek van de mol (op de officiële site dus) schreef de mol dat hij samen met de andere kandidaten de berg op liep. Dat hield op dat moment in dat zowel Nico als Ward de mol niet konden zijn.

Daarom heb ik die beide direct van mijn lijstje 'mogelijke molkandidaten' geschrapt.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2003, 13:58:21 »
Je moet ook niet alles geloven wat in de dagboeken geschreven wordt. :-\








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2003, 14:26:41 »
ik weet gewoon niet meer wat ik wel en niet kan geloven................  ???








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2003, 15:10:47 »
Dvan R
Zeker niet erkend insider...


Jammer,  :P


Trouwens schande dat er nog geen 'CMC-producer' onder mijn naam staat. Compuart, doe er wat aan!  ;D








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2003, 15:13:29 »
 :D je krijgt niet zomaar een titel onder je naam hoor...  8)  ;)








Offline ThE_FoRcE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • May ThE_FoRcE be with you !
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2003, 17:06:26 »
Hmm, ik weet van de Belgische mol dat Michiel De Vlieger in een interview heeft gezegd dat wanneer er iets gebeurd met de mol, zodat hij/zij niet verder kan mollen, de opnames gewoon stop worden gezet... (Hij voegde er nog aan toe dat dat waarschijnlijk ook het geval zou zijn als hij weg viel.)







Het leven is een seksueel overdraagbare ziekte.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2003, 19:12:18 »
:D je krijgt niet zomaar een titel onder je naam hoor...  8)  ;)

kweet het, maar het zal natuurlijk wel heel mooi zijn. (hinthint)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2003, 19:39:52 »
Wat onder de naam van iemand staat is niet echt van serieus bedoeld. Kijk maar bij mij :)

Ik ga er voorlopig dus gewoon maar vanuit dat de Nico<->Dan switch wél heeft plaatsgevonden.
 








Offline Dvan R

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2003, 19:40:29 »
Dvan R
Zeker niet erkend insider...


Jammer,  :P

Dat is ter bescherming van mijn persoontje beste Chriz, ik word vanzelfsprekend niet geacht dergelijke uitlatingen te doen en zolang men denkt dat ik een willekeurig poster ben ipv een insider heb ik alle vrijheid tot het geven van een kijkje in de keuken. ;)

Met vriendelijke groet,

Dan.







Erkend zichzelf.

Offline Dvan R

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2003, 19:44:59 »

Ik ga er voorlopig dus gewoon maar vanuit dat de Nico<->Dan switch wél heeft plaatsgevonden.
 

Daar kun je inderdaad gewoon vanuit gaan beste Bertha531, het is trouwens de Dan<->Nico switch, maar dat terzijde.

Met vriendelijke groet,

Dan.







Erkend zichzelf.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dan; de echte mol van tweede seizoen?
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2003, 19:58:45 »
Wat onder de naam van iemand staat is niet echt van serieus bedoeld. Kijk maar bij mij :)

:o

Zeker wél serieus! Kijk maar bij mij! 8) :P