Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 186828 keer)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 6-04-2003, 19:48:44 »
Zo, aan de Poll te zien lijken de mede mollenvangers ons eindelijk te gaan geloven! ;D







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 6-04-2003, 20:39:58 »
Ik heb de aflevering vanavond nog maar eens goed bekeken en ontdekte twee eigenaardigheden bij Elise:

Op het moment dat ze (samen met Ferdi) het hotel in loopt heeft ze in haar linker hand een witte rugzak en in haar rechterhand niets. Als ze de draaideur heeft genomen en loopt naar binnen heeft ze in haar linkerhand niets en un haar rechterhand een fles witte wijn. Waar is de tas gebleven en hoe komt ze ineens aan een fles wijn (die had ze niet uit de limo meegenomen.

Tijdens de geldboom opdracht kijkt elise steeds de persoon aan tegen wie ze praat. Ook als ze aan een boom voelt kijkt ze omhoog en omlaag. Als je een blinddoek om hebt is het heel moeilijk om te weten in welke richting je moet kijken. Ik heb het idee dat zij door de blindoek heen kan kijken.

Waarom had Particia trouwens als enige een zwarte band als blindoek en de rest van die mooie 'Wedden dat.....' dingen?







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 6-04-2003, 21:07:23 »
Op de boot heeft de mol waarschijnlijk ook toegeslagen door de wind het zeil kapot te laten maken als gevolg van het niet juist vastbinden met touwen.
Elise was een van de mensen die dit heeft kunnen doen!








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 6-04-2003, 21:15:56 »
Elise was inderdaad wel verdacht deze aflevering, maar door de vele onmolse acties van haar denk ik toch niet dat zij het is.








Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 6-04-2003, 21:23:01 »
Elise houdt zich goed rustig, weinig opvallende molacties. Maar ik heb haar ook nog niet vaak kunnen betrappen op onmolse actie. Ze heeft niet echt opdrachten laten slagen.








Offline Lonneke

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 6-04-2003, 22:32:04 »
Elise is de mol...

Ik denk aan Elise als de mol:

Niet omdat ik daar alle aanwijzingen voor heb maar wel omdat ik er een paar heb...

- Bekijk de aftitelingen eens... Elise staat in beeld met de tekst (aftiteling) DE MOL prominent in beeld de laatste keer zelfs overduidelijk...

- Geld inleveren (18.000 euro voor stoppen executie)

- De enige die niet door de kandidaten (en de    kijkers) verdacht wordt

- Is Ron er al?? bij speurtocht. Nog snel de lintjes binnenbrengen om de pot te verlagen...

Ze is een beetje een muurbloempje, een allemansvriendje... Ben nu met hints uit de vorige serie bezig... (George had veel hints met kleding) en probeer nog de liedjes te ontleden...

Maar voor mij staat vast, en volgens mij ben ik een van de weinige (ook wel een keer leuk), dat Elise de mol is...

Let op:

Intikkertjes zijn makkelijk te missen
&
Life is a riddle, keep answering the questions...

Mijn levensspreuken, maar nu toch wel van toepassing denk ik... :D ;)

Gr. Intikker...

PS. De letters MOL bij het springen van Astrid zijn verdacht als je het mij vraagt... maar ja, daar kijk ik niet naar als Elise catcher...

Dat is Ron er al dat zei Patricia!!








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 6-04-2003, 23:57:28 »
Logische beredenering, alleen in ''wie is de mol'' bestaat geen logica.

Ach sooooooooooooo  ;D Hiep hiep hallooooo ???







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 7-04-2003, 00:02:16 »
Op de boot heeft de mol waarschijnlijk ook toegeslagen door de wind het zeil kapot te laten maken als gevolg van het niet juist vastbinden met touwen.
Ik kan me niet voorstellen dat de avro daar blij mee was! Zo zeil kost niets zeker! Bovendien was de opdracht geslaagd geweest wanneer er 28 was uitgekomen. Met kapot zeil kwamen ze bij 30 aan.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 7-04-2003, 02:32:21 »
Elise was inderdaad wel verdacht deze aflevering, maar door de vele onmolse acties van haar denk ik toch niet dat zij het is.

Welke vele onmolse acties dan? En dan alleen échte onmolse acties, he? Wanneer heeft Elise, op eigen houtje(!), terwijl ze had kunnen saboteren, geld in de pot gebracht? Of welke opdracht is puur door haar toedoen geslaagd, zoals René bijvoorbeeld vrijwel in zijn eentje de geldboomopdracht deed slagen?

Ik heb zelf nog geen enkele echte onmolse actie van Elise kunnen ontdekken.








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 7-04-2003, 03:18:27 »
-edit-








« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 03:45:33 door Cosma »

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 7-04-2003, 10:01:18 »
Ik heb de aflevering vanavond nog maar eens goed bekeken en ontdekte twee eigenaardigheden bij Elise:

Op het moment dat ze (samen met Ferdi) het hotel in loopt heeft ze in haar linker hand een witte rugzak en in haar rechterhand niets. Als ze de draaideur heeft genomen en loopt naar binnen heeft ze in haar linkerhand niets en un haar rechterhand een fles witte wijn. Waar is de tas gebleven en hoe komt ze ineens aan een fles wijn (die had ze niet uit de limo meegenomen.


Ze geven de rugzakken af aan een meneer van het hotel en de fles in haar hand heeft ze wel degelijk meegenomen uit de limo, hij is namelijk maar halfvol. Vollgens mij is het trouwens champagne en geen wijn. Later ligt Ferdi in bad ook nog uit deze fles te lurken.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 7-04-2003, 11:45:42 »
Onmols voor Elise:
Aflevering 1,
opdracht 1
Loopt ze ergens in het midden... niet echt een plek voor de mol
Opdracht 2
Wederom geen 'hoofdrol' voor Elise...

Aflevering 2
Opdracht 1
Elise is aan dek, waar ze weinig invloed uit kan oefenen, bovendien helpt ze aardig op weg met de juiste leeftijd van DiCaprio
Opdracht 2/3
Levert haar bagage in en bovendien komt zij op het idee dat de laatse vragen wel eens op de afwezig mensen kan slaan.

Aflevering 3
Opdracht speurtocht
Vind de weg naar de blokhut en heeft maar 5 lintjes en zelfs lintjes teruggehangen...

Alleen in de laatste aflevering zou je haar kunnen verdenken omdat ze m.i. meer toevallig een verwendag krijgt. Al kun je daar ook weer je vraagtekens bij zetten, want ze moet iemand kiezen en dat is erg ongebruikelijk voor de mol. Mocht ze de mol zijn dan is het bovendien logischer dat ze iemand zou kiezen die haar verdenkt, dan andersom.
Mocht ze de mol zijn dan vind ik haar dus niet een goede mol. Ze zit tot nu toe steeds in situaties waar niet door haar geld gewonnen of verloren is (behalve dan de laatste afl.)Globaal hobbelt ze een beetje mee en dat vind ik dus niet bij de mol passen.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 7-04-2003, 12:35:43 »
Dat is Ron er al dat zei Patricia!!

Dat is exact wat ik ook al opgemerkt heb... Dat heb ik ook ergens in dit topic ook verbeterd...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 7-04-2003, 12:38:27 »
Tja, ik vind geen van de genoemde zaken ECHT onmols, sorry. Behalve dan misschien haar suggestie bij de cijferslotenopdracht dat de vragen misschien op de afwezige kandidaten sloegen. Maar ja, ook die opdracht werd verloren en echte onmolse acties moet je toch vooral bij gewonnen opdrachten zoeken. Dat Elise bij de lintjesopdracht op het laatste moment toch vond is juist mols!! Ze had dan wel niet heel erg veel lintjes bij zich, maar er ging zo toch weer 500 euro van de pot!








Offline appie

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 7-04-2003, 12:58:41 »
Als Angela een kans wil geven aan de mol om toe te slaan bij de lumberjack-wedstrijd, oftwel dat de mol bij de opdracht aanwezig moet zijn. Dan heeft zij er voor gezorgt dat Elise niet verdacht wordt als mol:

Angela zegt aan het begin van de serie, bij het kiezen van de mensen die de lumberjack_wedstrijd gaan doen en de mensen die een verwendag hebben: "Ik heb iemand nodig die nog NIET is uitgekozen." Elise blijft over, want de volgende mensen zijn uitgekozen in de vorige afleveringen:
  • rene werdt gekozen om te fietsen in (afl 1)
  • ron en ferdi werden gekozen om in de museum rond te lopen (afl 2)
  • ron, astrid en chandrika werden gekozen om voorwerpen bij personen neer te hangen (afl 2)
  • Rene en Patricia werden gekozen om lintjes vantevoren op te hangen (afl 3)
  • Astrid en Aafke werden gekozen voor de supermarktopdracht.(afl 3)
Nu blijft Elise over.
Angela weet waarschijnlijk dat Elise in de vorige aflevring Ferdi verdacht als mol. Dus Elise zou dan ferdi meenemen.

De mol zit dus bij de lumberjack-wedstrijd.
Elise en Ferdi zijn niet de mol

Dank je wel Angela ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 7-04-2003, 13:09:27 »
Als Angela een kans wil geven aan de mol om toe te slaan bij de lumberjack-wedstrijd, oftwel dat de mol bij de opdracht aanwezig moet zijn. Dan heeft zij er voor gezorgt dat Elise niet verdacht wordt als mol:

Dat zie ik toch anders...  :o... Toeslaan BIJhet lumberjacken... Niet tijdens of onder maar bij... Als je zegt dat je bij het voetballen geweest bent hoef je ook niet zelf gevoetbald te hebben toch?? ::) Dus volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt.. Wel heel goed gevonden trouwens van dat iemand die nog niet is geweest...

Mijn probleem is echter dat ik nog te weinig verdenkingen heb voor Elise als mol... Eigenlijk kan ze met de bewijzen (lees vermoedelijke hints) die ik van belang acht wel stellen dat Elise de mol nooit kan zijn  ;D toch ga ik voor Elise als de mol, de bewijzen die zoek ik er na de serie wel bij..  ;)...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 7-04-2003, 13:32:19 »
Onmols voor Elise: (hele lijst)

Precies, Momferdina! Dat bedoel ik nou. ;)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 7-04-2003, 13:58:41 »
Precies, Momferdina! Dat bedoel ik nou. ;)

Daar ben ik het dus niet mee eens, er zijn, als je dit topic helemaal zou lezen, al een boel hints gegeven die aangeven dat Elise de Mol wel is... En die geloof ik eerder dan de lijst met Onmolse acties... Ik denk dat er van de mol meer onmolse dan molse (correct NL??  ;D) acties uitgezonden worden... De mol moet natuurlijk niet te veel verdacht worden gemaakt...

PS... Wie heeft de eer het honderste berichtje op het Elise is (niet) de mol topic te plaatsen?







« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 14:00:34 door intikker »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 7-04-2003, 14:01:26 »
Ze kunnen zelfs alle akties van de mol eruit knippen, maar is het spel dan nog leuk?







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 7-04-2003, 14:11:16 »
Ze kunnen zelfs alle akties van de mol eruit knippen, maar is het spel dan nog leuk?

Nee, ik denk alleen dat ze naast de mollenstreken ook de "goede en sociale kanten" van de mol extra laten zien... En niet zoals bij Ferdi bijv. net andersom is, daar laten ze de mollenstreken en verdenkingen overheersen tegen zijn sociale en goede kanten...







Life's a riddle, keep answering the questions...