Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188663 keer)

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 29-04-2003, 12:14:43 »
Ik ga er nog steeds van uit dat Sjors niet weet wie de mol is hoor...
Je denkt toch niet dat ze het zo goed geheim houden en het "Sjors" wel gaan vertellen  ???
Hij zal de mol misschien tips geven via brieffing o.i.d. maar ik geloof nooit dat ze hem vertellen wie de mol is...

Tuurlijk weet George dat wel. In de compilatie aflevering heeft hij geloof ik al aangegeven dat er overleg is geweest.







Uw betrouwbare tipgever!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #241 Gepost op: 29-04-2003, 12:15:54 »
Volgens mij had George wel met de mol gepraat, dat zei Angela toch ook toen ze met George belde, in de compilatie-uitzending??

Elise deed ook wel heel erg nep doen ze quasi-onnozel (ja, dat is een woord) deed of ze niet wist dat René en Chandrika met George hadden gepraat.








Offline appie

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #242 Gepost op: 29-04-2003, 12:23:42 »
Zal Elise niet iets gedacht hebben toen de cameraman opeens meeging met haar naar de kamer waar george zat. Of achtervolgt de cameraman haar elke keer, met de camera op de schouder en filmen maar. Dan hebben ze heel veel film op de tapes staan ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #243 Gepost op: 29-04-2003, 16:23:52 »
De opdracht was de enige waarbij de kandidaat rustig kon praten met George... Ron, Chandrika en Rene waren in het openbaar en Ferdi was wel afgelegen maar niet alleen... Elise daarentegen was helemaal afgezonderd op de kamer van George la Taupe. Een goed moment om even bij te kletsen. Hoef je ook niet op tijd te komen voor het gesprek met de mol en dus de pot te spekken (als iedereen op tijd was geweest).

Geen verdenkingen, niet positief "in het nieuws" dus een ideale mol!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #244 Gepost op: 29-04-2003, 17:47:34 »
Jawel niemand kon met George praten behalve Elise omdat het openbaar zou zijn. Denk je nou echt dat de avro bang is dat er plotseling een verdwaalde molfanaat op een donker parkeerterrein gaat staan posten voor het geval er een rare man met wit haar Ferdi langer aansprekkt dan nodig?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #245 Gepost op: 29-04-2003, 17:56:05 »
(Met de nadruk op donker, terwijl de anderen al bellen terwijl het nog licht is...)

en dus de opdrachten stonden vast en de mol kreeg de opdracht die hem vantevoren al toe bedeeld was...
 ???







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #246 Gepost op: 29-04-2003, 17:58:51 »
Angela voelde overduidelijk aan de enveloppen.
De vraag is dus, welke envelop was het?

Ik denk dat de mol de leukste opdracht heeft...
het DJen







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #247 Gepost op: 29-04-2003, 18:05:02 »
of een opdracht waar een geheime training aan vooraf ging, zodat deze in een nieuw wereldrecord kon worden uitgevoerd...  ;D
('k zie het trouwens al helemaal voor me... )







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #248 Gepost op: 29-04-2003, 18:05:36 »
Angela voelde overduidelijk aan de enveloppen.
De vraag is dus, welke envelop was het?

Angela was alleen de enveloppen wat uit elkaar aan 't leggen, zodat ze in 'n waaier kwamen te staan en de kandi's makkelijk 'n envelop konden kiezen. Dat 'voelen' aan de enveloppen was dus gewoon wat wringen aan de enveloppen zodat ze uit elkaar kwamen te staan.


Citaat
Ik denk dat de mol de leukste opdracht heeft...
het DJen

Dan ga je er dus vanuit dat Ron de mol is. Dan is 't natuulijk wel vreemd dat hij als laatste 'n envelop mocht kiezen en dus helemaal niet kon bepalen welke opdracht hij kreeg, maar volledig afhankelijk was van de keuze van de anderen.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #249 Gepost op: 29-04-2003, 18:05:52 »
of een opdracht waar een geheime training aan vooraf ging, zodat deze in een nieuw wereldrecord kon worden uitgevoerd...  ;D
('k zie het trouwens al helemaal voor me... )

schoenpoetsen?  ;D







« Laatst bewerkt op: 29-04-2003, 22:40:59 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #250 Gepost op: 29-04-2003, 18:18:25 »
Zo net nog eens het profiel van alle kandidaten op deze site bekeken. Daaronder staat per aflevering waarom iemand niet / wel de mol zou zijn.  

     argumenten waarom   argumenten waarom
     wel de mol:         niet de mol:     saldo:
Chandrika       8x                   4x   +4
Elise           9x                   2x   +7
Ferdi          11x                   8x   +3
Rene            5x                   8x   -3
Ron            10x                   5x   +5

Als je naar het aantal argumenten kijkt, leidt Elise dus met stip. Ik weet dat het niet alles zegt, maar mij krijgen ze niet meer op een andere mol (tenzij we volgende week weer eens een executie hebben en Elise er uit vliegt  :-\)      








Offline tuindwerg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #251 Gepost op: 29-04-2003, 18:48:00 »
Zo net nog eens het profiel van alle kandidaten op deze site bekeken. Daaronder staat per aflevering waarom iemand niet / wel de mol zou zijn.  

     argumenten waarom   argumenten waarom
     wel de mol:         niet de mol:     saldo:
Chandrika       8x                   4x   +4
Elise           9x                   2x   +7
Ferdi          11x                   8x   +3
Rene            5x                   8x   -3
Ron            10x                   5x   +5

Als je naar het aantal argumenten kijkt, leidt Elise dus met stip. Ik weet dat het niet alles zegt, maar mij krijgen ze niet meer op een andere mol (tenzij we volgende week weer eens een executie hebben en Elise er uit vliegt  :-\)      

Dit klinkt leuk, maar er zit nogal wat verschil tussen de argumenten. De een is veel sterker dan de andere. Een argument als dat Elise voor een vrijstelling kiest, is lang niet altijd een mollenstreek. Integendeel misschien wel.
De argumenten tot aflevering 7 zijn niet erg sterk, alleen de laatste aflevering vond ik Elise zeer verdacht doen!








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #252 Gepost op: 29-04-2003, 19:38:44 »
Een argument als dat Elise voor een vrijstelling kiest, is lang niet altijd een mollenstreek. Integendeel misschien wel.


Het kiezen voor een vrijstelling natuurlijk niet; de omstandigheden hoe dit gebeurde echter wel!
Welke gewone kandi gaat er nu staan trappelen om zich als eerste op te geven voor iets, zonder te weten wat hoe waar en met wie! Ik bedoel : als ik kandi was zou ik ten alle tijde bij mijn molverdachte proberen te blijven en dus een afwachtende houding aannemen.
Elise lijkt mij bepaaldelijk niet dom, dus als zij gewoon een kandi is, is dit op zijn minst een vreemde actie.
En als dan aan het eind ook nog blijkt dat het gewonnen bedrag + nog eens dat bedrag uit de pot getoverd kan worden...tja...als ik de mol was wist ik wel waar ik als eerste moest zorgen bij te zijn  ;)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #253 Gepost op: 29-04-2003, 22:00:27 »
Jawel niemand kon met George praten behalve Elise omdat het openbaar zou zijn. Denk je nou echt dat de avro bang is dat er plotseling een verdwaalde molfanaat op een donker parkeerterrein gaat staan posten voor het geval er een rare man met wit haar Ferdi langer aansprekkt dan nodig?

Nee.

Maar het lijkt me logischer om dat in het hotel te doen dan op een afgelegen parkeerplaats. Een mooi hotel praat toch wat makkelijker.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #254 Gepost op: 29-04-2003, 22:43:20 »
Nee.

Maar het lijkt me logischer om dat in het hotel te doen dan op een afgelegen parkeerplaats. Een mooi hotel praat toch wat makkelijker.

Ik bedoelde eigenlijk dus dat iedereen wel met George had kunnen praten, omdat ze niet bang hoeven te zijn voor voortijdige ontmaskering.
Hotel praat makkelijker, maar is misschien dan wel weer te voor de hand liggend.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #255 Gepost op: 30-04-2003, 00:47:09 »
wat denk je dan van achter de schermen met Sjors praten? Als iedereen op een hotelkamer ligt, Sjors komt binnen op een afgesproken tijd, en ze gaan overleggen? Hoeven wij niet te zien he!








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #256 Gepost op: 30-04-2003, 18:30:31 »
De onderlinge controle is daarvoor veel te groot denk ik... Het kan nooit dat je zomaar "tijdens het groepsproces" de mol apart neemt. Tijdens spelletjes is de mogelijkheid daarvoor groter.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 19:54:06 door intikker »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #257 Gepost op: 30-04-2003, 19:12:47 »
En tijdens het maken van de tests...







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #258 Gepost op: 2-05-2003, 18:09:36 »
Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om even met George apart gezet te worden. In het hotel, in het cafe waar chandrika stond, op de parkeerplaats bij Ferdi, en zelfs in het schoenmakerwinkeltje bij rene. Volgens mij hebben ze gewoon bij iedere lokatie rekening gehouden dat ze even konden gaan praten en niet alleen in het Hotel waar Elise zich bevond.







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #259 Gepost op: 3-05-2003, 14:02:40 »
Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om even met George apart gezet te worden. In het hotel, in het cafe waar chandrika stond, op de parkeerplaats bij Ferdi, en zelfs in het schoenmakerwinkeltje bij rene. Volgens mij hebben ze gewoon bij iedere lokatie rekening gehouden dat ze even konden gaan praten en niet alleen in het Hotel waar Elise zich bevond.

ik denk dat dat wel tegenvalt hoor, de mogelijkheden om met Sjors te praten. Teveel openbare gelegenheden.