Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188660 keer)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 5-05-2003, 19:11:35 »
Noem je dit een pact?
Ferdi die al zijn informatie aan Elise geeft en Elise die alleen maar ja en amen knikt en verder helemaal niets prijsgeeft. Ferdi is er geen steek op vooruit gegaan!







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #301 Gepost op: 5-05-2003, 19:45:11 »

Ik maak elke week de test op de officiele Molsite. Daar zitten ook vragen in als: wat was het nummer van Rene's paintball-gun? en hoe heette de bar waar ze linedancten? enzovoorts.

Die test heeft niks te maken met de test die ze in Canada gemaakt hebben. Dit is gewoon een leuk spelletje om ons bezig te houden meer niet. In Canada moeten ze de mol pakken, en degene die het minst weet, moet weg. En dat soort vragen hebben weinig nut.








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #302 Gepost op: 5-05-2003, 20:41:41 »
Die test heeft niks te maken met de test die ze in Canada gemaakt hebben. Dit is gewoon een leuk spelletje om ons bezig te houden meer niet. In Canada moeten ze de mol pakken, en degene die het minst weet, moet weg. En dat soort vragen hebben weinig nut.

Nogmaals, n.a.v. de eerste serie waarin toen de spelregels werden uitgelegd denk ik dit. Ik heb nog niemand horen zeggen dat het niet zo is. Ik haal de test van de site er alleen maar bij omdat ik dus blijkbaar al 4 series lang denk dat de test zo ongeveer in elkaar zit. :).

Ik heb dat toen echt zo uitgelegd gekregen en nog nooit iets anders gehoord sindsdien.







Ma how, zeg!

Offline MrX

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #303 Gepost op: 5-05-2003, 21:38:44 »
waarom elise een goede mol zou zijn;

Elise gedraagt zich als het om informatie verstrekking gaat als een dom blondje b.v. bij de metro opdracht zegt ze allerlij vage dingen door de telefoon en laat ze zich eventueel verbeteren door een ander (bij de tijd dus niet dus deze streek is weer gelukt) maar als een opdracht drijgt te gaan lukken is ze haantje de voorste om met informatie of argumenten te komen om wat te wijzigen bv de eigenschappen test. en zo zijn er vele voorbeelden van de twee gezichten die ze heeft.

verder hoop ik niet dat ron de mol is zoals zovele zeggen want deze is zo passief dat ik het wel heel saai vind worden dat de avro zo'n mol heeft ingezet. dit zelfde geld ook voor chandrika alleen die heeft wel een hele lieve uitstraling.







P.s. doorhalen wat niet van toepassing is(spelfouten)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #304 Gepost op: 5-05-2003, 21:48:50 »
verder hoop ik niet dat ron de mol is zoals zovele zeggen want deze is zo passief dat ik het wel heel saai vind worden dat de avro zo'n mol heeft ingezet. dit zelfde geld ook voor chandrika alleen die heeft wel een hele lieve uitstraling.
Ron lijkt me echt een geschikte peer! en Chandrika vind ik met de week leuker worden.
Ik hoop niet dat Elise het is, want dan heeft die arrogante bal van RTLboulevard (niet Beau, Beau is leuk) gelijk en dat GUN IK HEM NIET!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #305 Gepost op: 5-05-2003, 22:02:53 »
hahahaha... ja dat is waar Dopey, maar ik laat me er niet door verblinden.

Gezien het stemgedrag e.d. en dat Elise de enige is die nog in het spel zit die na een groen scherm nog voor het inleveren van de pot was in aflevering 2... en ik voor haar niet echt iets kan vinden wat duidelijk tegen haar spreekt... blijf ik nog maar even bij haar...
of iemand moet goed gegronde argumenten hebben waarom ze het niet is ?
Een argument dat op haar slaat, dus niet een argument dat een ander beter zou zijn...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 5-05-2003, 22:19:45 »
Noem je dit een pact?
Ferdi die al zijn informatie aan Elise geeft en Elise die alleen maar ja en amen knikt en verder helemaal niets prijsgeeft. Ferdi is er geen steek op vooruit gegaan!

Ach, ze noemden het zelf een pact. Ik zie ook niet direct hoe Ferdi daar nou beter van kon worden. Hooguit dat het "voor mol spelen" van Elise anderen op het verkeerde been zou kunnen zetten. Mocht Elise de mol zijn, dan is het natuurlijk erg leuk. Dan heeft ze Ferdi met deze actie eigenlijk geëxecuteerd, want in zijn ogen zou zij nooit meer verdacht kunnen zijn.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #307 Gepost op: 6-05-2003, 19:09:53 »
Misschien klopt het niet of heb ik het fout gezien, maar na het kijken van alle afleveringen achter elkaar (teveel vrije tijd, ik weet het!) Viel me op dat Elise nog maar 1 keer is ingevuld tijdens een executie. Alleen bij aflevering twee daarna is ze niet meer ingetoetst door Angela, want iedere keer zat Elise na de afvaller (om het zo maar te formuleren!) Is dit een hint of niet?







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #308 Gepost op: 6-05-2003, 19:10:46 »
Citaat
Noem je dit een pact?
Ferdi die al zijn informatie aan Elise geeft en Elise die alleen maar ja en amen knikt en verder helemaal niets prijsgeeft. Ferdi is er geen steek op vooruit gegaan!

wij hebben natuurlijk maar een klein gedeelte gezien van wat ferdi en elisi met elkaar besproken hebben. Misschien heeft ze hem ook haar aantekeningen laten zien maar hebben wij dat gewoon niet te zien gekregen.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #309 Gepost op: 8-05-2003, 11:06:56 »
Als je het zo bekijkt zouden er ook al pacts gesloten kunnen zijn die niet eens de uitzending halen omdat deze de mol in een kwaad daglicht stellen... ::)







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #310 Gepost op: 8-05-2003, 15:31:59 »
Denk hier maar eens over na: Waarom zouden Ferdi en Elise een cameraman en een geluidsman inlichten over hun pact en zelfs hun hele pact laten filmen? Oh, ja en Ferdi is dus NIET de mol.  ::)








Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #311 Gepost op: 8-05-2003, 18:09:29 »
Ik kwam tot een inzicht  :o

Elise heet toch de Ruiter????
Daar zouden ze toch wel iets mee kunnen doen? (zeker als ze de mol is)
Dan verzinnen ze een opdracht met paarden
en dan moet de ruiter (wie dan ook, degene die op het paard gaat zitten) langs de letters MOL rijden!
Elise de Ruiter is echt de mol en dit was de super-hint, ook te begrijpen voor de kandidaten zelf!
Ik geloofde niet in de theorie dat ze iets met achternamen zouden doen, die hadden ze toch al.
Ik geloofde niet dat dat MOL in de bak iets zou betekenen, gewoon een grappige verwijzing naar het programma de mol.
Maar door deze combi begin ik wel erg te twijfelen.








'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #312 Gepost op: 8-05-2003, 18:17:03 »
hmmmm.. dat zou best kunnen, dat het ook de bedoeling was dat Elise te paard zou gaan.. maar dat is mislukt omdat René beslist wou dat ze niet ging...
en dan kon ze moeilijk zichzelf gaan opdringen want dat zou dan weer te veel opvallen... omdat die letter d'r stonden.
De overige kandidaten moeten die letters ook gezien hebben, maar zij vinden het totaal niet verdacht. Anders hadden ze wel op m gestemd.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #313 Gepost op: 8-05-2003, 18:21:09 »
Het is natuurlijk niet moeilijk om een kuur aan ta passen aan de persoon, maar dan moet je wel heeeel veel mensen inlichten.

Hoe meer mensen het weten, hoe meer lekker er moeglijk zijn. Ik denk dus dat MOL zowiezo ingepland was, ongeacht wie er zou rijden.
Lekker verwarring scheppen...







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #314 Gepost op: 8-05-2003, 18:22:23 »
Misschien is dit juist wel de reden dat ze niet is gegaan, dat zou teveel opvallen! En dan was de hint ook weg, want dan was ze al letterlijk de ruiter, nu is ze alleen door haar naam te verbinden met de letters.







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #315 Gepost op: 8-05-2003, 19:29:39 »
Ik vind het een hele grote en uiteindelijk ook zeer logische hint richting Elise, maar ik vraag me alleen af of we, nu we ons met achternamen gaan bezighouden, niet op de rand van privacy bevinden. De achternamen worden door de programmamakers immers niet vrijgegeven. Dus iemand heeft ze opgezocht. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we dat gaan opzoeken. Daarom twijfel ik nog aan deze hint. De hint op zich staat als een huis...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #316 Gepost op: 8-05-2003, 19:57:38 »
Elise heeft zelf luid en duidelijk haar achternaam genoemd bij het intro filmpje... misschien hierom wel?







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #317 Gepost op: 8-05-2003, 20:30:07 »
Ik denk dat zolang het passief (telefoonboek, uitslagen en verslagen van evenementen, bezoeken eigen of privéwebsites) blijft dat dit geen problemen oplevert. Pas als we gaan bellen en zelfs als we gaan mailen, dan kunner er problemen ontstaan.

Van de laatste 5 kandidaten zijn overigens de achternamen bekend, en van de meeste ook hun (vermoedelijke) woonplaats. Kwestie van ff zoeken op de 3 belangrijkste fora.

Elise is overigens niet de enige die haar achternaam heeft genoemd tijdens de voorstelronde, ook Chandrika (iets onverstaanbaars) en Julien hebben dit gedaan.

Ontopic: De letters MOL alleen zijn te opzichtig en mijn inschatting is dat de aanwijzing er moet zijn ongeacht wie het paard besteeg. Ik zie meer in welke andere letters aangedaan werden met het parcour en wat het spoor in de bak (egaliseren!) oplevert.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #318 Gepost op: 8-05-2003, 22:42:55 »
en van de meeste ook hun (vermoedelijke) woonplaats. Kwestie van ff zoeken op de 3 belangrijkste fora.

Op dit gedeelte vindt ik het nog steeds privacyschending... Maar dat is mijn mening. Ik bedoel, jij hebt het van die andere fora, maar hoe komen die eraan??? Op het onderdeel van de achternamen trek ik me helemaal terug  :-[ :-X. Ik bedoel, als ze het zelf "on air" zeggen dan heeft het natuurlijk niets meer met privacy te maken.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #319 Gepost op: 9-05-2003, 00:17:25 »
Ik ben het er mee eens dat we niet moeten gaan moeten wroeten in het priveleven van de kandidaten. Ook al weten we hun achternamen.

Respecteer hun privacy!

Vanaf nu verder met echte aanwijzingen en theorieën op basis van de afleveringen. :)