Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188673 keer)

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 9-05-2003, 09:40:56 »
Ontopic: De letters MOL alleen zijn te opzichtig en mijn inschatting is dat de aanwijzing er moet zijn ongeacht wie het paard besteeg.
Maar dat is toch juist zo? Het mooie van deze hint is nou juist dat hij er dus niet vanaf hangt wie er uiteindelijk op het paard terechtkomt. De koppeling is alleen via een indirectie te maken: De Mol = de ruiter = De Ruiter = Elise. Heel subtiel  vind ik dit  (maar goed, de hint past dan ook in m'n straatje  ;))







E.Thie Phone Mole

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #321 Gepost op: 9-05-2003, 19:10:17 »
Voor mij blijft Elise nog steeds de mol en om de volgende redenen.

*Ze kiest voor geen excecutie dus ook geen geld.

*Bij de boom opdracht, zegt Rene dat ze naar rechts moeten, en wijst met zijn hand naar rechts, Elise staat tegenover Rene en kijkt naar rechts i.p.v. naar links  te kijken. Elise haar blinddoek zat niet goed om.

*Haalt Ferdi over om de vrijstelling te geven.

*Elise hoort de portofon niet.

*Ze probeert het vertrouwen van Rene te winnen.

*Bij de paintball opdracht had ze een lichtgeven banje om haar pols, de jagers schoten daarom niet op haar, en zo kon ze de boel lekker lang saboteren. Ze liet zich express schieten, geen geld in de pot en Ron wordt opeens door de andere kandidaten minder vertrouwdt.

*Ze probeerde bij de paintball opdracht langzaam te lopen zodat het koffertje van haar werd afgepakt, helaas kon Ron dat vanuit de lucht zien.

*Elise heeft gemakkelijk met George kunnen praten.

*Vergat haar koker.

*Verzon rare woorden bij 'ik ga op reis'

*Stunt mislukte

*Karakter eigenschappen fout door haar

*Ze neemt de leiding bij het zingen zo kunnen er geen nieuwe liedjes worden ingebracht.

*Ze wist de 'aan datum' van haar vriendje niet.

Hoezo verdacht?








Offline amelissen

  • Forumlid
Wat fluistert Elize in Ferdy's oor?
« Reactie #322 Gepost op: 9-05-2003, 21:25:00 »
Heb vandaag nog even de herhaling gezien en helemaal aan het einde bij het afscheid nemen fluistert Elize iets in Ferdy's oor.

Volgens mij zegt ze: "ik ben em". Is het iemand opgevallen?

Agnes








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat fluistert Elize in Ferdy's oor?
« Reactie #323 Gepost op: 9-05-2003, 21:57:20 »
Heb vandaag nog even de herhaling gezien en helemaal aan het einde bij het afscheid nemen fluistert Elize iets in Ferdy's oor.

Volgens mij zegt ze: "ik ben em". Is het iemand opgevallen?

Agnes

Ook dit heb ik nagekeken en ik ben niet overtuigd. Je ziet alleen haar lippen bewegen... en ik, persoonlijk, vind dat het net zo goed "ik heb m" of iets in die richting kan zijn.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #324 Gepost op: 9-05-2003, 21:58:25 »
Ferdi zegt tegen Elise zoiets van "je moet het afmaken"
Verder heb ik niks gehoord. Kan ook niet want als Elise tegen ferdi zegt (met iedereen erbij) dat zij het is, A. kan iedereen dat horen en B dan denkt ie op Schiphol niet dat het nog steeds Chandrika is.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #325 Gepost op: 9-05-2003, 22:00:54 »
Wat me wel opviel in dat shot, omdat ik nu dus heeeel goed wou kijken of ik iets zag, is dat Ron haar heel scherp observeert...
Niet echt mols....  ;)







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #326 Gepost op: 9-05-2003, 22:05:45 »
Nee jpoh hij vindt het gewoon leuk dat ze zo close zijn en daarom kijkt ie naar der. (ik heb het net nog even bekeken) Als Ferdi met zijn hoofd naar Ron had gestaan, dan had hij naar Ferdi gekeken.
Nothing on the hand....







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat fluistert Elize in Ferdy's oor?
« Reactie #327 Gepost op: 10-05-2003, 17:59:28 »
Heb vandaag nog even de herhaling gezien en helemaal aan het einde bij het afscheid nemen fluistert Elize iets in Ferdy's oor.

Volgens mij zegt ze: "ik ben em". Is het iemand opgevallen?

Agnes

misschien kunnen ze het bij kopspijkers ontcijferen ?







Wij willen WIDM in 2004 !

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #328 Gepost op: 10-05-2003, 18:18:08 »
Haha, Parrot, dat wou ik ook net tikken :)








Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline brammetje

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #329 Gepost op: 10-05-2003, 22:09:12 »
ik ben na de afl. van 10/5 meteen achter de pc gesprongen, want ik wil ff iets checke. bij de executie als de camera voor het begint de deelnemers afgaat, kijkt elise heel erg duidelijk ineens naar rene, de afvaller, gepaard met een soort zachte gongslag of iets dergelijks......
ik heb de andere afleveringen niet op tape, duys als iemand zou kunnen checken of dit vaker gebeurt, zou het erg prettig zijn.... dit lijkt WEL heel erg veel op het schouderklopje wat marc steeds gaf bij de belgische serie, niet dan?







WIJ WILLEN WIDM IN 2004! Met een (zo mogelijk) betere mol als elise!! (zij is weliswaar tot nu toe een van de beste, maar toch)

Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #330 Gepost op: 10-05-2003, 22:24:21 »
Was sowieso wel duidelijk dat Rene er uit zou vliegen. Iedereen zit op Elise, maar er werd wel gesuggereerd dat Chandrika op Ron zat. Hier hebben ze alleen wat aan als zowel Ron en Chandrika door gaan.

Het "(niet)" kan volgens mij ondertussen wel weg uit de titel van dit topic  :) Elise is de mol en er zijn geen andere verdachten meer. Blijft spannend wie er gaat winnen. Ik hoop op Chandrika (klein Grietje dat achtereenvolgens Ferdi, Rene en Ron naar huis stuurt  :P).









Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #331 Gepost op: 10-05-2003, 23:36:44 »
Was sowieso wel duidelijk dat Rene er uit zou vliegen...

Ik heb dat kijken ook gezien en dezelfde link gelegd. Maar waarom was het VOOR ELISE duidelijk dat Rene eruit zou gaan?







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #332 Gepost op: 10-05-2003, 23:57:27 »
knap opgemerkt Ishtara!!  Ik denk dat het klopt wat je zegt en dat Angela inderdaad continu het tegenovergestelde zegt van wat de mol doet. Kan geen toeval meer zijn. Ik heb hier maar niet je originele uitleg gequoted..was wat lang.

het was in deze afl ook weer zo dat Elise precies het tegenovergestelde deed van wat er in het filmpje werd gezegd. Ze ging hard aan de slag met de raadsels en hoefde niet te liegen, maar moest de leugenaar en waarheidspreker  eruit halen. Ik denk trouwens dat Elise ook erg goed had kunnen liegen. Elise is mijn mol al vanaf afl. drie en dat blijft ze!!!!!
Ik zou het trouwens wel stoer vinden als het Chandrika blijkt te zijn, omdat die het gewoon volgens mij niet kan zijn. Kan ik me lekker verbazen! :o








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #333 Gepost op: 11-05-2003, 00:35:27 »
Op het videootje van de VJ werd volgens mij Frans gesproken. Dat leverde geen problemen op, maar wl een vraag aan Ron: Sprak hij goed Engels?

Maar bij de wasmachine in hotel Sacacomie was een Franstalig magazine te veel van het goede voor Elise.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline amelissen

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #334 Gepost op: 11-05-2003, 00:36:10 »
Deze aflevering viel mij opeens de moedervlek rechts naast de neus van Elise op. Moedervlek in het engels is 'mole'.

Toen ik eerdere afleveringen terug zag, bleek daar niets aan te veranderen, echter wel aan het vlekje bij haar linker mondhoek. In de introductie van de eerste aflevering is daar iets te zien wat even later heel opvallend wordt weggeveegd. In andere afleveringen komt het vlekje de ene keer wel in beeld en even later is het weer weg. Er is zelfs een aflevering (volgens mij 4 of 5) waar er tijdens het interview langzaam een vlek duidelijk wordt. Het is met name verschillend bij de aparte individuele opnames waar men commentaar op specifieke opdrachten geeft.

Is het iemand anders ook opgevallen?

Agnes








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #335 Gepost op: 11-05-2003, 12:02:28 »
Kijk eens naar het handschrift van 'de mol' in het instructiefilmpje en dan naar het handschrift van Elise.  :)  








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #336 Gepost op: 11-05-2003, 12:49:34 »
Mooi, zo langzamerhand komen we tot het totaalplaatje. We hebben de hints, de mollenstreken. Elise is integer en verschilt van de vorige mollen.

Hints:
-de 'e' die blijft staan in Quebec
-het woord mol in combinatie met Elises achternaam en Elise wou liever zelf gaan paard rijden
-het steeds sterker wordend gejuich bij Elise in de intro
-op 1 aflevering na zit er een beeld van Elise 'alleen' in de aftiteling
-er is een verband tussen Elise en Kate Winslet/Titanic.  In de 'countrybar' dansen enkele kandidaten net zoals er in de 'Titanic wordt gedanst. Alleen danst Elise identiek aan 'Kate Winslet' als in de film. Later zien we 'een vrouw met een hoed' terug op een van de foto's uit de koker. Dat is Kate Winslet!
-de 'e' in de maan
-combinatie franse naam 'Elise' en het franse woord voor mol 'La Taupe'

Mollenstreken:
Afl.1:
-Wat is Elises aandeel in de opdrachten. Helemaal niets! Elise laat de andere kandidaten hun gang gaan, ze maken zelf al genoeg fouten.
Afl. 2:
-Elise saboteert met de zeilen (anagram: sabotage) (mol:satoteur)
-Elise geeft de leeftijd van diCaprio verkeerd door
-Elise schept verwarring, omdat zowel zij als Chandrika mediteren
-Elise nam het voortouw en probeerde de anderen te overtuigen om de groepspot in te leveren tegenover een 'groepsvrijstelling'
Afl.3
-Elise komt op het laatste moment binnen met de lintjes, terwijl ze weet dat Chandrika nog niet binnen is. Daarbij had ze een van de gunstige 'molposities' door als derde van het tentje te starten
-Elise maakte geen bungeesprong
Afl. 4
-Elise krijgt de verwenbehandeling en wil voor de vrijstelling gaan, waardoor er geld uit de pot verdwijnt. Daarbij is 3 op 6 erg veel, heeft Elise al doorgekregen dat 3 van de 6 kandidaten het gehaald hadden. (Daarbij zegt Angela in een latere aflevering tegen de mol: zie je wel, een vrijstelling werkt altijd  ;) )
-zoals vaker in een 'grote groepsopdracht' lijkt Elise veel te doen, maar doet weinig. Zo ook bij de 'boomzoekopdracht'  
Afl. 5
-Elise schuift verdenkingen op anderen in de eerste proef
-Elise slaagt in de opdracht om een slaapplaats te vinden, dit is niet anti-mols, want het levert geen geld voor de pot op
-Elise begint moeilijke woorden te geven in 'Ik ga op reis....' en sleept daar Patricia in mee
Afl. 6
-Elise kiest voor 'het lekkere warme hotel' en doet net of ze de walkietalkie niet hoort, wat tijdverlies oplevert. Daarbij slaagt de proef van de anderen. Is daar dan niet gemold?
-Elise neemt de koffer van Chandrika over en laat zich neerknallen door Ron. Moest zij de koffer meenemen om er zeker van te zijn dat ze werd neergeschoten?
Afl. 7
-De cameraploeg volgt George naar boven. De cameraploeg staat er bovenop en er staat een vreemd uitziende man bij je, die overduidelijk een plaats en tijd aangeeft en nog gaat er geen lampje branden?
-Elise komt te laat aan op het perron. Ron krijgt de schuld. In een latere aflevering probeert Elise René/Chandrika verdacht te maken door te zeggen dat ze 'zeker weet dat er wat met hen gebeurd is' na de opdracht
-Elise trapt op de rem bij de tweede poging.
-Elise overtuigt Ferdi en René dat haar portret met die van Chandrika gewisseld moet worden
-Elise is de koker 'vergeten'
Afl. 8
-Elise neemt het voortouw bij 'de liedjes' zingen, daardoor zorgt zij er ook voor welke liedjes er NIET worden gezongen. Een perfecte mollenstreken, want je lijkt fanatiek bezig te zijn, terwijl je molt
-Elise probeert voor de zoveelste keer anderen verdacht te maken, omdat de mannen de stallen niet schoongemaakt hebben
-Elise maakt een foutje over de dag dat zij en haar vriend elkaar hebben ontmoet.
Afl. 9
-In de bus gaat Elise in een recordtempo door de vragen heen. Door haar goede antwoorden lijkt ze fanatiek, maar daardoor moeten de kandidaten erg lang doen over de laatste 'moeilijkste' vraag, die perse goed moet zijn
-Elise zorgt ervoor dat 'Parking Probleme' niet soepel verloopt. Daarnaast leidt ze Ron en Chandrika af, door elke keer haar ideeën in de groep te gooien.
-Elise gaat voor de vrijstelling, wat veel geld kost. (Angela: Zie je wel, een vrijstelling werkt altijd!)

Wat maakt Elise nog verdachter?
-Elise lijkt bij haar verdenkingen vaak 'Russisch roulette' te spelen. Louis, Ferdi, Chandrika, Ron en René vond ze allemaal al verdacht. Is Elise er elke keer met geluk er door heen gerold of is ze de mol?
-Elise wordt het meest verdacht door de andere kandidaten. Wij zien van de 2 dagen dat een aflevering duurt, maar 1 uur wat de mol uitvreet, terwijl de kandidaten 48 uur daar het zicht op hebben
-Elise probeert anderen verdacht te maken en daarbij spaart ze niemand
-Elise vertrouwt René het meeste, maar toch stemt ze de laatste 2 weken op René als mol
-Elises handschrift komt overeen met het handschrift in de 'instructies van de mol'










Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #337 Gepost op: 11-05-2003, 12:50:15 »
Waarom zijn de anderen niet de mol?
Chandrika: Tsja, als diehardChandrikastemmers Ferdi en Patricia eruit vliegen, is die kans toch wel heel erg verkleind
Ron: Ron wordt totaal niet verdacht door de andere kandidaten en is zelfs 'vertrouwenspersoon'.  Daarbij had Ron juist wel bij de lintjesopdracht moeten binnenkomen. Nu maakte hij een anti-molactie. Ron vindt de boot. Als Ron de mol was, had hij kunnen weten dat er een 'countrydansenopdracht' aan zat te komen, als hij er echt zo'n hekel aan had, had hij wel gezorgd dat hij deze opdracht niet hoefde te doen. Daarbij heeft Angela gezegd dat de mol geenszins op de vorige mollen lijkt, Rons maniertjes hebben toch wel veel weg van Nico en daarbij kopieerde hij 'Hugo's verraadactie'










Anonymol2

  • Gast
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #338 Gepost op: 11-05-2003, 12:51:30 »
Ik blijf nog steeds Elise verdenken, maar ik zit nog met 2 dingetjes.

- Als Elise de mol is dan moet iedereen op Elise hebben gestemd in afl. 9 aangezien Rene (een Elise stemmer) er uit moest. Ron stemde ook Elise volgens mij en Chandrika twijfelde tussen Ron en Elise. Dus als Elise de mol is dan had Chandrika weggemoeten als ze op Ron heeft gestemd. N.B. ik ga er dan wel vanuit dat iedereen de meeste vragen over de mol wel wist, dat is en blijft natuurlijk de vraag. Maar Rene stemde best al een tijdje op Elise.

- Als Elise de mol is hebben ze dit jaar geen echt goede mol. In het begin verdacht niemand haar maar nu zit iedereen op Elise. Vorig jaar was iedereen verrast. Nu zou iedereen verrast zijn als Ron de mol zou zijn.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #339 Gepost op: 11-05-2003, 12:56:06 »
@ anymol2:

Chandrika zei uiteindelijk dat ze bij haar mol bleef en dat was de vorige keer Elise, dus dit keer waarschijnlijk weer Elise.

De score valt wel mee. De vorige keer was ook lang niet iedereen verrast met George. Jantien en John stemden op hem (en het gros van dit forum). Dat zijn er 2, dit jaar zitten er 3 op Elise. Op Nico zaten er bv. 4 of 5.