Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188487 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 18-05-2003, 08:52:47 »
Waar haalt Elise ineens die kennis van Bonaventure vandaan?

Waarschijnlijk heeft ze nog 'ns goed gekeken naar de notities, die ze onder 't werken gemaakt heeft, en kwam er achter dat 't niet Bonaparte maar Bonaventura moest zijn.

Of hier is ook weer sprake van creatieve montage en heeft Elise eerst nog contact gehad met Ferdi of Chandrika, voordat ze Ron aan de lijn had.

Citaat
Na ruim een uur zei Elise: 'Ik vind hier een muziekboekje'. Dát vind ik nou merkwaardig!!

Dat vond ik ook wat vreemd, maar misschien dat ze te erg bezig was met haar keyboard, de afstandbediening en 't beeldscherm? Met andere woorden: dat ze dus niet verwacht had nog meer attributen in haar cel te hebben en daarom niet eerder op zoek is gegaan.  :-\








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 18-05-2003, 11:22:53 »
misschien dat ze te erg bezig was met haar keyboard, de afstandbediening en 't beeldscherm? Met andere woorden: dat ze dus niet verwacht had nog meer attributen in haar cel te hebben en daarom niet eerder op zoek is gegaan.  :-\

Ja, dat dacht ik ook... maar als je in een cel zit en je hebt niets te doen (want het duurde best lang voordat ze uberhaupt contact het met Chan)... nou, dan duurt wachten lang hoor!

René zou de verf al met z'n nagels van de muur hebben gekrabt om te kijken of er iets onder zat ;)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 18-05-2003, 12:04:11 »


Waar haalt Elise ineens die kennis van Bonaventure vandaan?

telefonisch contact gehad met René (dacht ik)


Mollenstreken Elise:
-het te laat vinden van het muziekboekje
-Elise stuurde bij het zoeken naar Ron aan op de andere deur, maar luisterde naar Chandrika. Ook bij de eerste vraag dacht ze anders dan Chandrika








Anonymol2

  • Gast
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 18-05-2003, 12:14:28 »
Wat ik vreemd vind is dat Elise op Chandrika stemt, terwijl ze toch moet weten dat Ferdi 100% op haar stemde.

Of:
-ze is de mol en dan maakt het niet uit op wie je stemt
-ze is niet de mol en wint ook niet








Offline Marlous

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #384 Gepost op: 18-05-2003, 12:20:08 »
Wat ik vreemd vind is dat Elise op Chandrika stemt, terwijl ze toch moet weten dat Ferdi 100% op haar stemde.

Of:
-ze is de mol en dan maakt het niet uit op wie je stemt
-ze is niet de mol en wint ook niet

Hier heb ik niet eens meer aan gedacht ...  :o Wat dom van mij :)! Ik vind dit een heel goede opmerking...








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #385 Gepost op: 18-05-2003, 12:29:25 »
Wat ik vreemd vind is dat Elise op Chandrika stemt, terwijl ze toch moet weten dat Ferdi 100% op haar stemde.

Of:
-ze is de mol en dan maakt het niet uit op wie je stemt
-ze is niet de mol en wint ook niet

nou daar lag ik vannacht ik bed nog over na te denken... ze wist dat Ferdi op Chan stemde en er uit vloog... EN als ze niet de mol is, wist ze dat René op haar stemde, want dat zei ze toen en die bleef er in! Vervolgens heeft ze een heel boekje van Ferdi in kunnen kijken met argumenten over Chandrika en op dat moment zegt ze dat ze het niet zo gelooft. Nu stemt ze wel op Chan met een paar vage argumenten...

Echt super onlogisch voor een finale...
Ze is de mol!
Als ze het niet is, dan heeft ze echt reden om zichzelf voor de kop te slaan...  ;D







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Anonymol2

  • Gast
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #386 Gepost op: 18-05-2003, 12:31:12 »
Als ze het niet is, dan heeft ze echt reden om zichzelf voor de kop te slaan...  ;D

Mol of dom blondje dus  ;D







« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 12:32:26 door Anonymol2 »

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #387 Gepost op: 18-05-2003, 12:36:48 »
nou daar lag ik vannacht ik bed nog over na te denken...

Ocharm... heb je wel nazorg voor als de serie is afgelopen?  :)

Citaat
Echt super onlogisch voor een finale...
Ze is de mol!
Als ze het niet is, dan heeft ze echt reden om zichzelf voor de kop te slaan...  ;D

Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat je, hoewel je de finale hebt bereikt, daar in je eentje zit in zo'n vervreemdende omgeving, en dat je dan ineens zó gaat twijfelen aan alles... of je wel steeds de juiste keuzes hebt gemaakt, of alles wel is wat het lijkt of geleken heeft... of je niet toevallig door de executies bent gerold omdat er iemand anders nog slechter was...

Maar goed, dit is het soort misplaatste vrouwelijke intuitie dat mij leidt en waardoor ik denk dat Chandrika de mol is  :-[

En ik blijf ook in mijn achterhoofd houden dat wel alleen zien wat de Avro/redaktie wil dat we zien...  ::)








Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #388 Gepost op: 18-05-2003, 12:47:23 »
Het lijkt me erg onlogisch om met de winst in zicht van mol te gaan veranderen. Al je info die je hebt verzameld gaat maar over 1 persoon en je weet dat je redelijk in de buurt zit, anders had je nooit zo ver gekomen. Of het is weer een montage truc en vond de redactie het heel spannend om iedereen een andere mol te laten hebben, of Elise is heel raar bezig Of (en die vind ik het meest voor de hand liggend) Elise is de mol en voor het spanningseffect heeft ze op chandrika gestemd.







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #389 Gepost op: 18-05-2003, 12:51:32 »
Ocharm... heb je wel nazorg voor als de serie is afgelopen?  :)

Daar is de molfandag toch voor??
Citaat
Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat je, hoewel je de finale hebt bereikt, daar in je e eentje zit in zo'n vervreemdende omgeving, en dat je dan ineens zó gaat twijfelen aan alles... of wel steeds de juiste keuzes hebt gemaakt, of alles wel is wat het lijkt of geleken heeft... of je niet toevallig door de executies bent gerold omdat er iemand anders nog slechter was...

Maar goed, dit is het soort misplaatste vrouwelijke intuitie dat mij leidt en waardoor ik denk dat Chandrika de mol is  :-[

En ik blijf ook in mijn achterhoofd houden dat wel alleen zien wat de Avro/redaktie wil dat we zien...  ::)

Ik vind Chandrika helemaal niet zo verdacht en als je naar de cijfers kijkt (gewoon objectief) dan is het zeer onwaarschijnlijk. Dus ik denk dat ze haar wat verdacht in beeld proberen te brengen... de Avro dan he? Maar Elise is over het algemeen nou niet bepaald een dom blondje gebleken. Dus daarom vind ik het echt zo tegenstrijdig. Ze zat ook behoorlijk relaxed aan tafel... dus ja, erg verloren en eenzaam e.d. zag ze er in mijn ogen niet uit. Dus mijn verstand zeg gewoon nog steeds Elise... maar ja ik kan natuurlijk ook verblind zijn, al probeer ik steeds zo objectief mogelijk rijtjes en feitjes voor mezelf op papier te zetten.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #390 Gepost op: 18-05-2003, 12:58:45 »
Ik zit al vanaf aflevering 3 op Elise als mol. Maar iets brengt me aan het twijfelen. Elise vindt het muziekboekje wel erg laat wordt hier gezegd op het forum. Maar als mol zijnde had je het boekje helemaal niet hoeven vinden en zo het liedje van Vader Jacob niet kunnen spelen, want de aanwijzingen van de anderen met de letters waren daar niet duidelijk genoeg voor.

Tenzij ze van de redactie de opdracht heeft gekregen om het boekje heel laat tevoorschijn te toveren.

Ik twijfel, graag reacties. :-\

Nadat ik dit bericht had gepost bedacht ik me dat ze van tevoren wel weten wie ze in welk gedeelte van de gevangenis opsluiten. Dus Elise (als mol) moest het boekje wel vinden, anders hadden ze het net zo goed niet neer kunnen leggen. Dus zal ze van de redactie de opdracht hebben gekregen om het boekje laat te vinden om tot een spannende ontknoping te komen, lukt het net wel of net niet om haar te bevrijden, ervan uitgaande dat zij de mol is.

Beschouw de eerste alinea van dit bericht dan maar als niet geschreven, maar blijft bij mij de twijfel.

Beetje onduidelijk bericht nu, maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Achteraf bedenk je ineens dingen die op het moment van het intypen nog niet helemaal tot je doordringen. ::)








« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 14:28:04 door Diesel »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #391 Gepost op: 18-05-2003, 13:04:17 »
Hoewel Ron mijn mol is, zit het stemmen van Elise op Chandrika mij ook wel dwars. Ik vond het zeer ongeloofwaardig. Zeker als ze weet dat Ferdi voor Chandrika ging en toen afviel. Ze wist ook dat Rene haar verdacht.

Aan de andere kant verdacht ze twee weken geleden nog Rene. Door haar gesprek met Ferdi begon ze wel heel erg te twijfelen. (Volgens Ferdi stemde Rene wel degelijk op Chandrika, en wilde Rene Elise alleen maar verdacht maken). Misschien heeft dat gesprek met Ferdi Chandrika wel weer verdacht gemaakt bij Elise.
Dus dat zou dan haar keuze voor Chandrika, na het afvallen van Rene wel weer verklaren.

mmmmm??







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #392 Gepost op: 18-05-2003, 13:05:43 »
Er zat natuurlijk een kans in dat dat gezien kan worden. Ze wordt bevrijd door de anderen... iets wat ze niet weet als ze niet de mol is en wat ze wel weet (waarschijnlijk) als ze wel de mol is ("heee er lag hier een muziekboekje..."). Ze gaat ook op die keyboard spelen. Pas later gaat ze weer eens met de afstandsbediening "spelen". Het is voor mij ook niet duidelijk geworden of ze nu in de gaten hebben gehad dat Elise met die afstandsbediening de noten op een muur projecteerd die Ron dan weer kan zien.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #393 Gepost op: 18-05-2003, 15:55:54 »
Over het stemgedrag van Elise : idd. onbegrijpelijk.
2 afleveringen geleden; Ferdi sluit een pact met haar. Hij vertelt haar dat Patricia óók op Chandrika heeft gestemd. Dus, redeneren Ferdi en Elise verder : we zitten allemaal op Chandrika. Elise weet dat dit niet kloppen kan, want ze stemde op René! Toch is Patricia afgevallen en zij niet.

Nu zijn er volgens mij 2 mogelijkheden die haar stemgedrag verklaren.
1) Elise is de mol.
2) Elise denkt dat Ferdi haar heeft willen misleiden met zijn pact, gelogen heeft tegen haar, en dat hij en Patricia juist níet op Chandrika gestemd hebben. Echter, zij zijn afgevallen en moeten dus de verkeerde mol hebben gehad. Dus gaat Elise denken dat het juist wél Chandrika moet zijn. Of zoiets  ;)

Zelf geloof ik toch het meest in mogelijkheid 1.  ;D









Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #394 Gepost op: 18-05-2003, 16:10:14 »
Stel dat Elise niet de mol is (sure, ze is dus echt wel de mol) en ze stemt op Chandrika, dan kan dat ook betekenen dat ze Ferdi gelooft en dat ze denkt dat sinds Ferdis vertrek iedereen op Chandrika zit, maar dat zou wel moeten betekenen dat ze zelf ook op Chandrika heeft moeten stemmen de vorige aflevering.








Anonymol2

  • Gast
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #395 Gepost op: 18-05-2003, 17:59:46 »
Voor mij is nu duidelijk dat in de vorige aflevering iedereen op Elise heeft gestemd.

Want:
-Chandrika zegt dat ze switched (van Elise naar Ron)
-Ron stemt nog steeds op Elise
-Rene zei ook op Elise te hebben gestemd.

Dat verklaard iig waarom er een Elise stemmer uitging. Blijkbaar was Rene het slechtst in de test. Dus Elise kan nog steeds de mol zijn.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #396 Gepost op: 18-05-2003, 18:01:37 »
Het is voor mij ook niet duidelijk geworden of ze nu in de gaten hebben gehad dat Elise met die afstandsbediening de noten op een muur projecteerd die Ron dan weer kan zien.

Dat vond ik ook zo vreemd. Ik heb Elise niet horen zeggen tegen Chandrika dat ze 'n afstandbediening had. Als ze dat wel had gedaan en Chandrika had dat op haar beurt weer doorgegeven aan Ron, dan was de link tussen de projector en de afstandbediening denk ik wel gelegd.

Nog zoiets vreemds: Elise beweert dat Ron de letters, die geprojecteerd werden, verkeerd door had gegeven aan Chandrika, maar hoe komt Elise er dan toch op dat ze Vader Jacob moet spelen? 't had dan toch net zo goed een van de andere liedjes in 't liedboek kunnen zijn geweest?  :-\








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #397 Gepost op: 18-05-2003, 18:43:14 »
Stel dat Elise niet de mol is (sure, ze is dus echt wel de mol) en ze stemt op Chandrika, dan kan dat ook betekenen dat ze Ferdi gelooft en dat ze denkt dat sinds Ferdis vertrek iedereen op Chandrika zit, maar dat zou wel moeten betekenen dat ze zelf ook op Chandrika heeft moeten stemmen de vorige aflevering.

Vorige keer had Elise vrijstelling en hoefde ze niet te stemmen...Toen vloog haar mol Rene er uit en is ze gaan twijffelen aan Chandrika. Ferdi heeft haar op het verkeerde spoor gezet door te zeggen dat waarschijnlijk iedereen op Chandrika stemde.







« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 18:43:58 door blackmollie »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #398 Gepost op: 18-05-2003, 19:14:17 »
Vorige keer had Elise vrijstelling en hoefde ze niet te stemmen...Toen vloog haar mol Rene er uit en is ze gaan twijffelen aan Chandrika. Ferdi heeft haar op het verkeerde spoor gezet door te zeggen dat waarschijnlijk iedereen op Chandrika stemde.

Ze stemde ZELF NIET Chandrika toen Ferdi eruit ging, dus daarom wist ze dat ze er goed aan had gedaan om NIET op Chandrika te stemmen... dus mocht ze Ferdi wel bedanken... zij weet immmers door het pact wat hij allemaal over Chandrika wist.
Ze wist ook dat René haar verdacht en dus niet Chandrika stemde...
Het blijft onlogisch in mijn ogen...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #399 Gepost op: 18-05-2003, 23:20:16 »
Ze stemde ZELF NIET Chandrika toen Ferdi eruit ging, dus daarom wist ze dat ze er goed aan had gedaan om NIET op Chandrika te stemmen... dus mocht ze Ferdi wel bedanken... zij weet immmers door het pact wat hij allemaal over Chandrika wist.
Ze wist ook dat René haar verdacht en dus niet Chandrika stemde...
Het blijft onlogisch in mijn ogen...

Nee, toen stemde ze nog Rene, omdat die er nog inzat.
Daarna had ze een vrijstelling en vloog Ferdi eruit...Dus gaat ze nadenken en denkt achteraf dat Ferdi misschien toch gelijk had en dat iedereen behalve zijzelf(ze stemde Rene) op Chandrika stemde....  







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos