Auteur Topic: linkshandig  (gelezen 16704 keer)

Offline Aiken

  • Forumlid
linkshandig
« Gepost op: 15-03-2003, 22:46:59 »
Volgens mij gebruikte DE Mol in de intro bij het intoetsen van een toets de linkerhand...wie kan dat bevestigen??









« Laatst bewerkt op: 15-03-2003, 23:37:43 door Aiken »

Offline jeroen123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:linkshandig
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2003, 22:53:47 »
ik!







tja...

Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:linkshandig
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2003, 22:57:26 »
Dat heb ik gezien, maar dat wil nog lang niet zeggen dat die persoon linkshandig is. Het zou in theorie wel kunnen, plus het heeft nog een leuke voorgeschiedenis; linkshandige personen werden vroeger als kwaadaardig gezien, men dacht dat ze met de duivel samenspanden en dergelijke. En, in deze serie is de Mol eigenlijk ook een kwaadaardig iemand, die foute bedoelingen heeft (nl. opdrachten saboteren).

Dus als je even nadenkt en deze 'toevalligheid' ter harte neemt, kan die theorie eigenlijk best wel, ja. Maar het blijft toch een beetje vergezocht.

Groetjes,

Lucille







René is de Mol!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:linkshandig
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2003, 23:01:50 »
bijna niets is te vergezocht hier, en zo denken de mol makers ook blijkt uit de VRT mol van dit jaar :) ik denk echter dat je er gewoon geen grote conclusies uit kan trekken, omdat er met gemak gefoefeld kan zijn. ze kunnen ook tegen een rechtshandige mol gezegd hebben, doe dat es ff met je linker hand oid. dr zijn trouwens ook mensen die zowel links als rechtshandig zijn maar bij wie je dat niet heel duidelijk ziet. het kan dus op zich wel zijn dat de mol linkshandig is, maar het lijkt me wel raar dat zo'n grote aanwijzing al in de eerste aflevering gegeven wordt.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Aiken

  • Forumlid
Re:linkshandig
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2003, 23:06:53 »
maar het hoeft geen hint te zijn geweest...gewoon niet aangedacht dat iemand die links is ook zijn linker hand sneller gebruikt om een toetsje in te drukken...  net als in veel films altijd het schaakbord gewoon verkeerd staat.. van die simpele dingen..








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:linkshandig
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2003, 23:08:08 »
maar het lijkt me wel raar dat zo'n grote aanwijzing al in de eerste aflevering gegeven wordt.

Ben ik 't helemaal mee eens. Bovendien zal 't moeilijk zijn om uit te zoeken welke van de kandi's linkshandig zijn. De muis bij de test zit toch gewoon rechts (veel linkshandigen gebruiken de muis trouwens ook altijd gewoon rechts) dus zouden we 't alleen kunnen zien als ze iets opschrijven of zo. En ik geloof eigenlijk niet dat we ooit van alle kandi's 'n schrijfmoment te zien krijgen. En aan andere dingen is 't gewoon heel moeilijk af te leiden of iemand links- of rechtshandig is. :-\







« Laatst bewerkt op: 15-03-2003, 23:09:15 door Han13 »

Keez

  • Gast
Re:linkshandig
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2003, 23:08:33 »
Volgens mij gebruikte DE Mol in de intro bij het intoetsen van een toets de linkerhand...wie kan dat bevestigen??


Ik heb daar eerlijk gezegd niet op gelet, maar ik denk niet dat dat een aanwijzing is. Ook als je rechtshandig bent gebruik je ook je linkerhand om iets in te toetsen. Maar voor de zekerheid zal ik het toch morgen nog ff bekijken op video.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:linkshandig
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2003, 23:09:20 »
nog ff iets: wie zegt dat de persoon die aan die in handschoen gestoken hand vast zat de mol wel echt is? voor hetzelfde geld is het gewoon een crewlid ofzo.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:linkshandig
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2003, 23:11:06 »
En ik geloof eigenlijk niet dat we ooit van alle kandi's 'n schrijfmoment te zien krijgen.  :-\

Dat hoeft niet persé, je moet gewoon heel erg letten op hoe ze bepaalde dingen vastpakken; met de linkerhand of met de rechterhand. Zelf ben ik linkshandig, en uit intresse en nieuwsgierigheid bestudeer ik mensen altijd om af te kunnen leiden of ze nu links- of rechtshandig zijn. Dat valt best te doen, hoor, gewoon kijken welke hand ze het meest gebruiken bij bijvoorbeeld drinken, eten (let op mes & vork), bellen en zulke kleinigheden. :)







René is de Mol!

Offline Aiken

  • Forumlid
Re:linkshandig
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2003, 23:12:05 »
Jah..dat van die medewerker zou natuurlijk kunnen, maar als het wel de mol is geweest is deze linkshandig. Let maar eens op..als je zelf even iets moet intoetsen op je keybord met 1 vinger... dan oe je dat met de nad die je het meeste gebruikt...en...er is in deze aflevering 1 persoon die ook overwegend linkshandig is..en ik weet wie :-))

Aafke dus








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:linkshandig
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2003, 23:20:06 »
Dat hoeft niet persé, je moet gewoon heel erg letten op hoe ze bepaalde dingen vastpakken; met de linkerhand of met de rechterhand. Zelf ben ik linkshandig, en uit intresse en nieuwsgierigheid bestudeer ik mensen altijd om af te kunnen leiden of ze nu links- of rechtshandig zijn. Dat valt best te doen, hoor, gewoon kijken welke hand ze het meest gebruiken bij bijvoorbeeld drinken, eten (let op mes & vork), bellen en zulke kleinigheden. :)

Maar in 't dagelijkse leven kun je mensen ook uitgebreid observeren. Nu is 't aantal handelingen die je per kandi ziet maar zeer beperkt. (vanwege de geringen uitzendtijd) 't zal dus 'n stuk moeilijker zijn om te achterhalen of ze nu links- of rechtshandig zijn.

Ik denk eigenlijk zowiezo dat we daar helemaal niks mee kunnen. Ik vind 't moment dat de mol zijn/haar linkerhand gebruikt namelijk nog niet bepaald HET bewijs dat de mol linkshandig is.  :-\








Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:linkshandig
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2003, 23:21:30 »
Ja, je hebt gelijk, daar ben ik het mee eens. :( Maar toch, je weet maar nooit, ik ga dat de komende afleveringen toch eens observeren (zo goed als mogelijk is)... :)







René is de Mol!

Offline japjer

  • Forumlid
Re:linkshandig
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2003, 00:11:09 »
Ik ben rechtshandig, en ik kan best mn linkerhand gebruiken om iets te typen. Het enige wat ik daarvoor hoef te doen is een beetje leunen op mn arm en dan gebruik ik mn linkerhand automatisch. Ik weet niet welke knop er is ingedrukt, maar escape zal ik ook veel sneller met mn linkerhand dan met mn rechterhand gebruiken. En was de andere hand niet op de muis ofzo?

[offtopic]Tabula rasa, he? gave ep![/OT]








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:linkshandig
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2003, 08:44:47 »
De Mol is dus linkshandig.
Als ik, als rechtshandig persoon, op één toets op het keybord dien te drukken gebruik ik wel degelijk steeds mijn rechterhand.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:linkshandig
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2003, 11:11:39 »
De Mol is dus linkshandig.
de mol hoeft helemaal niet per se linkshandig te zijn gotcha.
waarom niet:
-de persoon met de handschoen hoeft niet per se de mol te zijn
-er kan ook tegen de persoon gezegd zijn: gebruik je linker hand eens
-als de mol echt linkshandig zou zijn, zou deze fout wel opgemerkt zijn door de AVRO

het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat de mol toch linkshandig is, maar het is niet ZEKER.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:linkshandig
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2003, 11:16:49 »
Doris heeft helemaal gelijk
Bij dit soort ''hints'' weet je gewoon nooit zeker of het een fout, een grap van de crew, of een echte hint is. De tijd die op deze topic verspild is aan dat idiote linkerhand gedoe had ook besteed kunnen worden aan het zoeken naar echte hints.








Offline Aiken

  • Forumlid
Re:linkshandig
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2003, 12:22:35 »
Idioot gedoe??  kom zeg... in de inleiding van de nieuwe serie was dat slechts even te zien..onder de deelnemers is er 1 die bij de inleidenden filmpjes vooral de linkerhand gebruikt tijdens het praten e.d// vind jij het maar dom..maar jah..jou was het niet opgevallen natuurlijk :-))








Fram

  • Gast
Re:linkshandig
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2003, 13:01:44 »
De Mol is dus linkshandig.
Als ik, als rechtshandig persoon, op één toets op het keybord dien te drukken gebruik ik wel degelijk steeds mijn rechterhand.

Je gaat mij toch niet vertellen dat jij ten alle tijden met 1 hand tiept?
Ik ben rechtshandig maar alle toetsen aan de linkerhelft van het toetsenbord, toets ik ook alleen in met mijn linkerhand. Of dat nou om woorden gaat of slechts 1 letter. Zeker als je veel tiept, zal dat er m.i. ingebakken zijn.
Daarnaast nog even een kleine tag: als iemand zijn bestek verkeerd gebruikt wil dat nog niet aangeven dat hij/zij linkshandig is, vaak geeft het alleen maar aan dat: a] het nooit goed aangeleerd is thuis of b] het gewoon makkelijker is. Naast punt c dat de persoon linkshandig zou kunnen zijn dan :-)
Buiten het links- of rechtshandig zijn denk ik trouwens, dat de mol dit jaar niet zo rustig en op de achtergrond blijft als voorheen, omdat dat nu juist iets is waar iedereen op zal gaan letten. Ik denk dat de mol zich nu juist zal profileren als leider van de groep, iemand met initiatieven, want dat zou nou juist iets zijn wat een mol dit jaar minder verdacht zou maken. Ook een linkshandige mol ;-)

Gr. Fram.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:linkshandig
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2003, 17:44:36 »
Ja, net als Doris denk ik dat er best een grote kans is dat de persoon die je in het beginfilmpje ziet helemaal de Mol niet is, maar een stand-in. Waarom zou je de Mol naar de studio halen, als je ook een AVRO-medewerker kunt gebruiken?

Ik trek hier geen conclusies uit, in ieder geval.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:linkshandig
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2003, 18:26:58 »
Tja sorry hoor, maar ik heb het fragment bekeken, bekeken en nog eens bekeken, en volgens mij is het toch echt gewoon de rechterhand waarmee getypt wordt, maar goed misschien zie ik het niet goed.
Wel heel duidelijk is helemaal in het begin te zien dat de mollenhand de fotootjes met de rechterhand oppakt.