Auteur Topic: Geld verliezen uit de pot  (gelezen 2286 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Geld verliezen uit de pot
« Gepost op: 7-04-2003, 07:37:47 »
Een groot verschil tussen de Vlaamse en nederlandse Mol is dat bij de Nederlandse Mol bijna constant ook geld kan verloren worden bij het uitvoeren van opdrachten ipv enkel geld te te kunnen winnen.

Dit is imho een zeer slecht idee, zeker in reeks 4 waarbij de kandidaten uit vorige afleveringen ideëen hebben opgedaan.

Het is namelijk zo dat de kandidaten weten dat, indien ze teveel verdienen, de opdrachten zo moeilijk worden gemaakt of de Mol zodanig manipuleert dat het geld toch opnieuw wordt verloren.
Daarom doen ze weinig moeite en zitten ze er totaal niet mee indien een opdracht mislukt. Erger nog: om zich verdacht te maken slaan ze allemaal aan het mollen.
Dit is niet de bedoeling van dit programma.

Daarom een goede raad aan WIDM: geld verliezen bij opdrachten is geen goed idee. Opdrachten zijn er om geld te verdienen. Het is de Mol zijn taak om dit geld verdienen te bemoelijken of te verhinderen.
Zorg er dus voor dat de te verdienen bedragen realistischer zijn, maar eens verdiend zou dit ook behouden dienen te blijven.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2003, 09:41:47 »
Ik heb ze vorig jaar dit ook al gemeld maar er is dus niks mee gedaan. De Nederlandse mol past heel vaak de te winnen bedragen aan aan de stand van de pot. De makers weten van tevoren al hoe groot deze ongeveer moet worden. Bij aflevering 1 had ik er al een slecht voorgevoel over dat ze gelijk 20000 konden verdienen. Bij aflevering 2 bij de excecutie kon alles weer verdijnen. Hoe kun je dan in godsnaam de aflevering daarop opdrachten maken warbij geld uit de pot gaat danwel geld ingezet moet worden; niet dus.

De kandidaten hebben dit neem ik aan ook onderhand wel door dus de beslissingen worden een stuk makkelijker. En ach met die pot komt het toch wel goed.







at your service

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2003, 11:14:36 »
Als, ik zeg ALS Rene de mol is, is er niet veel geld meer over vrees ik. Ik heb nog niet gezien dat ze de inhoud van de pot daadwerkelijk gingen tellen.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee hoor, dat er geld uit de pot verloren kan worden. In de belgische mol, deden ze het toch ook niet voor het geld en tich was de pot een leuk bedragje.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2003, 11:21:52 »
€ 25900,00 is niet zoveel volgens mij voor dit spel,dat is de tussen stand op dit moment.

Maar of dit lage bedrag aan de mol ligt,ik denk maar een gedeelte.
De samen werking in de groep is niet altijd goed.
De Avro en de Mol maken daar misbruik van.
Meschien hebben we dit keer alleen het gevoel dat de Avro meer doet dan de mol zelf.
Ik denk dat we daar meschien de fout in gaan en de mol juist veel doet dit keer,alleen merken we het niet.

Er zijn zoveel optie's mogelijk van dingen die de mol zelf kan bedenken.

In een Koel kast gaan staan in de super markt om het filmpje optenemen bv. (mijn Astrid theorie)







« Laatst bewerkt op: 9-04-2003, 00:52:56 door Pierce Brosnan »

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2003, 13:52:05 »
Ik weet het niet... Ik vind het gebruiken van "echt" geld wel een goed idee. Zo kan de mol ook hiervan gebruik maken. Ik vind het in en uit kunnen gaan van geld uit de pot wél  een goed plan... Alleen zouden de veranderingen anders moeten zijn... Een opdracht winnen moet meer opleveren dan dat er met verlies af zou kunnen gaan... Neem bijv. de lintjesopdracht... Elke deelnemer binnen= 2000 euro voor de pot... Niet iedereen binnen... het geld per deelnemer die binnen zijn blijft staan, maar per lintje gaat er 100 euro af... dan hadden ze, al is het niet veel, toch nog geld overgehouden aan de opdracht... Zoiets lijkt mij leuker voor de deelnemers omdat ze nog wel iets te verliezen, winnen hebben...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Fleprick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To Mole Or Not To Mole
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2003, 14:51:11 »
Wat mij leuker had geleken was dat er direct duidelijk werd gemaakt hoeveel de pot maximaal kan worden. Zo voel je het denk ik veel meer als er geld niet verdient wordt.

En dan kan je pricies nagaan wat de winnaar allemaal misloopt ;D, dat is nu een stuk moeilijker te beredeneren.







Met Molse Groet, Fleprick

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2003, 14:58:44 »
op die manier beperk je de pot, dat lijkt me al helemaal niks, ik vindt het wel een goeie keuze om meer geld te kunnen winnen dan te kunnen verliezen maarja, de AVRO beslist en die doet het anders...








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Geld verliezen uit de pot
« Reactie #7 Gepost op: 8-04-2003, 13:27:33 »
je kan toch kijken hoeveel geld er maximaal verdient kan worden, dat is dan 100%







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?