Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69227 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Aflevering 7
« Reactie #200 Gepost op: 30-04-2003, 20:30:58 »
Los van dit alles, ik heb eens gekeken waar Ferdi zich ongeveer bevond met zijn parkeeropdracht. Ik herkende de omgeving als die van ATWATER. (metrostation en winkelcentrum). Of ik moet me heel erg sterk vergissen. In die buurt heb ik enkele dagen in een guesthouse gelogeerd, daarom weet ik me zeker Lucien Allier zeer goed te herinneren als een verschrikkelijk doolhof, tenminste: zo was het enkele jaren terug.

Zowel via de metro als lopend had hij gemakkelijk op tijd op Bonaventura kunnen zijn, hij vroeg toch aan voorbijgangers waar hij moest zijn? Kijk eens waar ATWATER ligt ten opzichte van Bonaventura?

Het hele Downtown-gebied van Montréal is op loopafstand te doen, veel meer dan enkele honderden meters kan Ferdi niet van Bonaventura verwijderd zijn geweest. Als vreemdeling hoef je er niet te verdwalen en dus niet te laat te komen. Terwijl je tegengehouden wordt door veiligheidsmensen, natuurlijk.

Het doet er misschien niet veel toe, maar had de crew die veiligheidsmensen niet kunnen vertrellen waar ze mee bezig waren> Het lijkt me persoonlijk nauwelijks een reden voor een eventuele vertraging.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 20:38:51 door bodejosm43 »

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #201 Gepost op: 30-04-2003, 20:37:45 »
Ron is klaar VOOR 16.05 volgens de beelden en doet er dus meer dan 11 minuten over om een afstand te overbruggen van mindre dan 100 meter.

Maar ook kandidaten (en crewleden) hebben natuurlijk menselijke behoeften als plassen enzo, of een broodje eten...    ;)








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #202 Gepost op: 30-04-2003, 20:48:21 »
een mol is geen mens.  ;) Een mol eet...eh ja wat eigenlijk?  ???







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #203 Gepost op: 30-04-2003, 20:54:30 »
een mol is geen mens.  ;) Een mol eet...eh ja wat eigenlijk?  ???
:D

Nou uh... insekten en wormen!
http://www.dierentuin.net/zoogdieren_land/mollen.html








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #204 Gepost op: 30-04-2003, 21:01:32 »
Hoe weet Ferdi eigenlijk dat ie de "oranje lijn" moet hebben?









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #205 Gepost op: 30-04-2003, 21:02:27 »
Elise zit in t Wyndham
De ware afstand van Elise naar Ron is 3,4km
Naar Bonaventure is iets verder.
Rene had dus wel gelijk, dat het te ver lopen zou zijn

Hier is t wyndham:
http://www.wyndham.com/hotels/YULMH/mapanddirections/main.wnt?param=0

ga naar: interactive directions and map, zoom 1 extra in,goed onthouden, ga 1 klik zuid (je krijgt nu het blokje net onder dit kaartje) daar zie je Bonaventure, zo bij Universite in de buurt

Een detail van die hoek vind je op http://www.stcum.qc.ca/metro/images/c15.gif
(klik op ware grootte)

Jemig Ik kan nou wel op vakantie naar Montreal... Ik weet de weg al  ;D








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #206 Gepost op: 30-04-2003, 21:12:57 »
Volgens mij verteld René wel over de overval van de beveiliging maar dat stukje is weggeknipt. Hij zegt namelijk in een "biecht" die gemonteerd is na dat je hem ziet zoeken langs een metro:

 "nou daar stonden wij buiten te kijken, ja welke ingang moeten we nou eigenlijk hebben, waar zouden de rest van de teamleden bij elkaar komen"

Daarna zie je hem met Chandrika dus buiten staan en te praten over waar ze binnen waren gekomen. En dan komt George (*zucht, zwijmel*) hun van achteren benaderen.









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #207 Gepost op: 30-04-2003, 21:21:24 »
Dit zijn de gebeurtenissen van de opdracht in chronologische volgorde volgens de TV-beelden. In het eerste gedeelte zijn alleen de ontmoetingen van George met de kandidaten van belang, in het tweede gedeelte staan de belangrijkste gebeurtenissen van de tocht naar het eindpunt. Ik heb daarbij wat extra op Ron gelet, omdat hij volgens mij de Mol is. De kaart die ik op bladzijde 7 van dit onderwerp geplaatst heb, kan handig zijn om de tekst te volgen. Metrostation Peel zie je daar linksboven nog net onder het witte vlak uitsteken.

  • 15:00 Begin van de opdracht.
  • René ontmoet George en poetst zijn schoenen.
  • 15:14 George in het hotel bij Elise.
  • 15:35 George bij Ron.
  • George koopt een sapje bij Chandrika.
  • René is klaar met zijn opdracht. Hij belt de andere kandidaten, maar krijgt ze niet te pakken.
  • 15:51 René krijgt Elise aan de telefoon. Elise noemt de naam Bonaparte.
  • Ron is klaar. Hij vraagt naar de naam van het metrostation Bonaventure aan zijn collega en noemt het tijdstip half zes.
  • Ron loopt langs een Banque de Montréal.
  • George vraagt de weg aan Ferdi.
  • Chandrika is klaar.
  • Ron belt met Elise. Hij zegt dat ze om half zes bij Bonaventure moeten zijn.
  • 16:05 Ferdi is klaar.
  • Ron loopt langs Bens.
  • Elise belt met René, zo te zien voor het hotel. "Het is te ver lopen naar Bonaventure. Pak maar een taxi."
  • Ferdi loopt.
  • Elise wacht, zo te zien bij het hotel en ik neem aan op een taxi.
  • Ferdi vraagt weg vlakbij het metrostation.
  • 16:16 Ron loopt langs de Au Pain Doré.
  • René loopt.
  • Elise loopt.
  • Ron bij metrostation Peel.
  • Ferdi in metrostation Lucien-L'Allier.
  • Chandrika belt met René voor haar restaurant.
  • Ron in metro.
  • Ferdi belt met Elise in station Lucien-L'Allier.
  • Ferdi stapt in metro.
  • Elise loopt een metrostation binnen.
  • 16:22 René arriveert in Bonaventure.
  • Ferdi in metro.
  • Chandrika arriveert ook in Bonaventure. Heeft net met Ferdi gebeld, hij pakt de metro naar Bonaventure.
  • 16:30 Einde opdracht. Chandrika en René ontmoeten George.
Daarna arriveren achtereenvolgens Ron, Elise en Ferdi. Ferdi roept "Ron" nadat hij uitgestapt is.

Als René in de taxi rijdt, zie je op een gegeven moment een bordje "Place du Canada", dat is het plein waar ook het metrostation ligt, dus ze rijden rondjes in de buurt.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #208 Gepost op: 30-04-2003, 21:38:33 »
Er van uitgaande dat ze in Canada een even logische nummering hebben als bij ons.

 HO! (edit: terwijl ik iets wil posten valt mijn oog op iets)

check even met mij aub http://canada.worldweb.com/Maps/CityMaps-Flash/21-25.html

Zeker is het volgende:
Au pain dore, Peel 1206
Bank of Montreal, Peel, 1411

Je verwacht dat Ron naar het noorden loopt, maar de EVEN nummers liggen aan de linkerkant
de ONEVEN nummers liggen aan de rechterkant

Kortom:
de broodjeszaak ligt aan de linkerkant
de bank ligt aan de rechterkant

(de HMV is ter hoogte van de EE van Peel)

I lost it.... ???







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 21:39:31 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Aflevering 7
« Reactie #209 Gepost op: 30-04-2003, 22:03:01 »
Er van uitgaande dat ze in Canada een even logische nummering hebben als bij ons.

 HO! (edit: terwijl ik iets wil posten valt mijn oog op iets)

check even met mij aub http://canada.worldweb.com/Maps/CityMaps-Flash/21-25.html

Zeker is het volgende:
Au pain dore, Peel 1206
Bank of Montreal, Peel, 1411

Je verwacht dat Ron naar het noorden loopt, maar de EVEN nummers liggen aan de linkerkant
de ONEVEN nummers liggen aan de rechterkant

Kortom:
de broodjeszaak ligt aan de linkerkant
de bank ligt aan de rechterkant

(de HMV is ter hoogte van de EE van Peel)

I lost it.... ???
In Canada werken ze, net als in de VS met bloknummers. De bank ligt twee blokken van de broodjeszaak. Voor de rest klopt het wel wat je schrijft...







Thank U

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #210 Gepost op: 30-04-2003, 22:04:52 »
Dus ik ben niet gek geworden en hij loopt dus naar het zuiden ipv het noorden?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #211 Gepost op: 30-04-2003, 22:43:38 »
check even met mij aub http://canada.worldweb.com/Maps/CityMaps-Flash/21-25.html

Zeker is het volgende:
Au pain dore, Peel 1206
Bank of Montreal, Peel, 1411

Bij mij werkt die link niet goed.

Maar ik vind andere adressen. Volgens http://www.whitepages.ca zit de Au Pain Doré op 1415 Peel en volgens de website van de bank, http://www.bmo.com, hebben ze alleen een filiaal op 2005 Peel.

Als Ron langs de Au Pain Doré loopt kun je het nummer van de winkel ervoor zien, maar ik kan het niet lezen. Kan iemand het ontcijferen?








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Aflevering 7
« Reactie #212 Gepost op: 30-04-2003, 23:14:44 »
Bij mij werkt die link niet goed.

Maar ik vind andere adressen. Volgens http://www.whitepages.ca zit de Au Pain Doré op 1415 Peel en volgens de website van de bank, http://www.bmo.com, hebben ze alleen een filiaal op 2005 Peel.

Als Ron langs de Au Pain Doré loopt kun je het nummer van de winkel ervoor zien, maar ik kan het niet lezen. Kan iemand het ontcijferen?
Dit verandert niets aan het verhaal; Ron loopt in zuidelijke richting naar het metrostation... Alleen iets verder (minimaal zes i.p.v. minimaal twee blokken).







Thank U

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #213 Gepost op: 30-04-2003, 23:29:44 »
Dit verandert niets aan het verhaal; Ron loopt in zuidelijke richting naar het metrostation... Alleen iets verder (minimaal zes i.p.v. minimaal twee blokken).

Dat is niet waar: 1206 is aan de even kant en dan zou Ron inderdaad naar het zuiden lopen, 1415 is aan de oneven kant en dan loopt Ron naar het noorden. Het is hier ook niet zo dat de nummers per blok een hondertal hoger zijn. Op http://www.stm.info/English/metro/images/c33.pdf staan in kleine zwarte cijfertjes de huisnummers en 2090 Peel is bijvoorbeeld maar een blok verder dan 1420 Peel.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 23:30:24 door Siebrand »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #214 Gepost op: 30-04-2003, 23:42:34 »
Bij nader inzien..
Au pain dore 1415
BMO 2005

en dan blijft het nog raar, want als je op die kaartdie jij niet kan linken de huisnummers volgt ligt 2005 noordelijker (dus dichter bij Peel) dan 1415. En liggen ze allebei aan DEZELFDE kant van de weg.

Dus iets klopt er niet!

ALS Ron om 16.16.28 bij APD (wat 1 blok verder dan de HMV ook op een hoek ligt) langsloopt en DAARVOOR een blokje verder langs de BMO naar Peel, aan de linkerkant van de weg... dan stinkt het!







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 23:43:00 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Aflevering 7
« Reactie #215 Gepost op: 30-04-2003, 23:55:56 »
Volgens mij ligt het metrostation zuidelijker of zit ik nou verkeerd te denken..? En de Peel loopt toch zuid-noord?







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 23:56:59 door Rocky »
Thank U

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #216 Gepost op: 1-05-2003, 00:07:23 »
edit: laat maar ik snap al wat jullie bedoelen.

Ik blijf erbij dat Chandrika niet was waar de Avro zei dat ze was en dat er iets mis is met de volgorde waarop ze gefilmd zijn op klaar waren of wat dan ook. Ow ja en Ron is de Mol  8)







« Laatst bewerkt op: 1-05-2003, 00:11:58 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #217 Gepost op: 1-05-2003, 00:13:37 »
Ik ga nog een keer en dan hou ik er (voorlopig) mee op.
Op het moment dat Ron telefoneert voor de eerste keer zie je aan de overkant BENS. Bens ligt, volgens de white pages  ;) op 990 Blvd de maisonneuve. Als je dit vergelijkt met de kaart (http://canada.worldweb.com/Maps/CityMaps-Flash/21-25.html) dat "Menoir la Moyne" op 2100 BLVD de M ligt en dus aan de onderkant, dan ligt 990 aan dezelfde kant van de weg als de MlaM, de onderkant dus.

Bens ligt op een hoek en duswel op hetzelfde kruispunt als zowel de BMO als de APD. En NB bij de ingang van het metrostation! (http://www.stcum.qc.ca/English/metro/images/c33.gif)
Hij loopt een rondje


ff voor de duidelijkheid de HMV ligt op Peel/St Catherine
en zowel de bank, de APD en de bens liggen rondom Peel/Boul de maisonneuve en dat ligt weer bij de oostingang van de metro









« Laatst bewerkt op: 1-05-2003, 00:17:58 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #218 Gepost op: 1-05-2003, 00:15:13 »
Ja ik ben er ook moe van, ik heb het eergisteren allemaal al uitgezocht en je weet het gewoon niet, met al die creatieve montage.

Hij kan natuurlijk best een rondje lopen, zo heel verdacht is dat nu ook allemaal niet als je je ergens bevindt waar je niet de weg weet.







Ma how, zeg!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #219 Gepost op: 1-05-2003, 00:44:02 »
Ik heb geprobeerd de route van Ron van de HMV naar metrostation Peel te reconstrueren. Ik ben uitgegaan van de volgende gegevens, de meeste tijden zijn bij benadering volgens de TV-beelden.
  • 15:55 Ron start bij de HMV op 1020 Sainte-Catherine Ouest, op de hoek van Peel.
  • 16:00 Hij loopt bij een Banque de Montréal (BMO), waarschijnlijk het filiaal op 2005 Peel, op de hoek van twee straten.
  • 16:06 Hij loopt in de buurt van Bens op 990 De Maisonneuve, op de hoek van Metcalfe.
  • 16:16 Hij loopt langs de Au Pain Doré op 1415 Peel, net ten noorden van Sainte-Catherine.
  • 16:18 Ron loopt het metrostation Peel binnen. Er zijn verschillende ingangen in de omgeving (de blauwe blokjes met een witte cirkel en de kleinere zwarte cirkels zijn ingangen), waaronder een bij Bens in de buurt.
Deze lokaties heb ik met blauwe bolletjes aangegeven met de tijd in oranje. Naast de bolletjes staan oranje pijlen, dat zijn de bewegingen die je Ron op TV ziet maken.

Als de tijden kloppen, dan zou Ron wel een behoorlijke kriskras-route gemaakt hebben. Ik ben er toen maar vanuit gegaan dat de tijden niet kloppen. Als je dan de pijlen met elkaar verbindt krijg je de blauwe route. Die ziet er logisch uit en ik denk dus dat Ron zo gelopen is. Het is zo'n 400 m en Ron kan dat in een paar minuten lopen.

Als Ron inderdaad tegen 4 uur klaar was, zal hij rond 16:10 op metrostation Peel zijn geweest. Met de metro kost het dan nog 20 minuten om in Bonaventure te komen, dus dat zal iets over 16:30 zijn geweest, sneller dan dat ik eerder vermoedde. Misschien was hij net iets eerder dan Ferdi, die ook net na 16:30 aankwam, dat verklaart dat Ferdi Ron roept als hij uit de metro stapt.