Auteur Topic: Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....  (gelezen 191763 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #460 Gepost op: 10-06-2003, 20:57:54 »

 Maar juist dat alles wat we daar deden in grondbeginsel een spelletje is (en iedereen zich daar terdege van bewust is) maakt de vergelijking met een totalitair regime bijna ongepast wat mij betreft.
Gelukkig een zeer gezonde kijk op hetgeen jullie gedaan hebben: heel veel kijkers heel veel kijkplezier gegeven, en dat geldt voor alle kandidaten.







« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 21:37:05 door bodejosm43 »

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #461 Gepost op: 10-06-2003, 21:12:00 »
Nee natuurlijk niet, ben niet iemand die de woorden zich in de mond laat leggen. De verwijzingen in het filmpje sloegen in mijn ogen ook niet op ELise maar eerder op mij. Ik was er heel erg blij mee, stel je voor mensen die mij gaan verdenken. Dat de tv-kijkertjes op het verkeerde spoor werden gezet is in een land met een maatschappij die NS heet ook niet zo moeilijk.

Muts staat je leuk trouwens.

Maar Ferdi, hier val je toch ernstig door de mand, want ik heb mijn muts nog steeds niet!

En ik vraag me ook af hoe ver je heen bent als je jezelf in een videoboodschap herkent, waarvan je weet dat die NIET met jou is opgenomen. Of achtte je het waarschijnlijk dat ze jou al slaapwandelend en in je slaap pratend hadden gefilmd?
Wat herkende je dan van jezelf in de videoboodschap?







« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 21:13:25 door elisabeth »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #462 Gepost op: 10-06-2003, 21:24:23 »
En ik vraag me ook af hoe ver je heen bent als je jezelf in een videoboodschap herkent, waarvan je weet dat die NIET met jou is opgenomen. Of achtte je het waarschijnlijk dat ze jou al slaapwandelend en in je slaap pratend hadden gefilmd?
Wat herkende je dan van jezelf in de videoboodschap?
whahaha ...  way to go Elisabeth!
Zo had ik het nog niet eens bekeken...  


Die neus is van zo'n ding is bijna net zo groot als de mijne.
Wat bedoel je hier mee?


In het echt bent U veel blauwer dan op TV!
;D







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #463 Gepost op: 10-06-2003, 21:51:03 »
Klopt. Ik wilde toch en natuurlijk meedoen vanwege het geweldige spel. En daar kunnen een paar camera's niet tegenop!
1 Kon de rest niet bereiken. Omdat ik nog wel wist dat het half iets was. Omdat het al dichtbij half vijf was dacht ik dan zal het wel half zes zijn. Want half vijf red ik (bijna) niet meer
2 Ik kan geen vraag ontdekken :-)
3 Die hoorde het niet
4 Waarom wel. Er stonden nog een paar huisjes dus de belangrijkheid van dit specifieke huisje onging mij volkomen. Er hing geen lintje aan het huisje. Ook omdat ik dacht (zeker wist toentertijd) dat de 'finish' een eind verder moest zijn

Ha Ron,
hmmm.. dank voor de antwoorden .. ;-)
klopt nr 2 was een constatering ..ik wilde graag een reactie.. maar had al niet verwacht die te krijgen @;) dus..(van nature een pessioptimist ..@:)

Vond die tijd in de Metro opdracht ook wel wat krap ja, ook bij de lintjes trouwens. Als we het klokje mogen geloven (?!) deed Ferdi er bijna een half uur over en die had toch afdoende lintjes om het te vinden. Chan kreeg als laatste slechts een half uur.Lastig om het te halen m.i.

En dat er meerdere huisjes stonden wisten wij natuurlijk weer niet..ja.. Patricia zei al dat er een lintje aan het huisje gehangen heeft, en Ferdi zei het niet weg te hebben gehaald-toch was het weg?!...Elise dus bezig geweest..?!!

Heb de laatste afleveringen nu ook bekeken,leuk!;-)
Sorry hoor, Ron..!Het is nu eenmaal moeilijk iemand maanden ergg te verdenken, en dan ineens hier helemaal af te stappen.. Ik zal het erbij laten! ;-) Wellicht krijg ik een herkansing om het volgend maal wel goed te hebben..wie weet...

In ieder geval hartelijk dank voor je antwoorden!;-)

Rouge

ps de analogie met een totalitair regime was natuurlijk niet 'serieus' bedoeld, het was meer een vergelijking van de denkprocessen die er op zo'n moment kunnen plaatsvinden (op het meta-vlak, dus); als je niemand echt kan vertrouwen en in zekere zin overgeleverd bent aan zaken die buiten je (controle) liggen.. vandaar. Maar we zouden natuurlijk graag ook jouw visie horen.. ;-)










« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 23:01:19 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #464 Gepost op: 10-06-2003, 22:22:52 »
En dat ik wist bij welke monitor de autosleutel was... tja, ik had een sleutel bij een monitor zien hangen, maar het drong niet tot mij door dat het de sleutel van de Jeep was. Later toen wij de sleutel zochten, kwam het opeens bij mij op dat de sleutel langs een monitor hing.

Gelukkig had ik het bij het goede eind en kon ik Elise op de huid zitten, zoals George het mij in de taxi had verteld....

Omdat Louie en ik aan het eind liepen met de mand en wij het waarschijnlijk niet zouden halen, hadden wij met Ron afgesproken dat de groep veder zou lopen en hij af en toe even op ons zou wachten om aan te geven waar wij naar toe moesten lopen. Dit had hij dus niet gedaan en daarom kwamen wij op de splitsing in de problemen.*edit*

Bedankt Rene!Alvast weer wat mysteries opgelost ;-)
Overigens met die portofoon in Sacacomie; Ik heb nooit gedacht dat het probleem bij de ontvangers lag,juist omdat ik meende dat je Elise goed in de gaten zou houden (wat je dus inderdaad ook deed). Helaas zette me dat dus weer verder op het spoor van Ron.. ;-)

Je hebt haar inderdaad goed op de huid gezeten, dat is nu duidelijk..well done!..En dan te bedenken dat er mensen waren die jou toch zeer verdachten.. ;-)
Jammer voor je  dat het op het laatst net misging bij de test!! Maar ja..zo is het spel hm?!







I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #465 Gepost op: 10-06-2003, 22:48:08 »
Heb een aversie tegen kerstbomen trouwens, naaldboom, spar, den, allemaal bomen die me niet kunnen bekoren. Ben meer een mens van beuken, kastanjes en berken. Nieuw topic! (en Irene met welke boom praat jij het liefst?)
Was in mijn ogen niet haalbaar, ik gaf in de biecht ook al aan: ‘lasers zijn niet geschikt om te leiden uit de losse pols.’
ja, inmiddels ben ik ervan overtuigd dat dit toch echt tot onze standaard geestelijke bagage zou moeten behoren. Anders kun je nooit triviant winnen.
thnx
;D (gelukkig maar dat ik niet Irene heet..noch royaltyfan ben.. ;-)Weet je trouwens al, wat dat over je zegt, dat je van beuken houdt..?! ;-) hmmm..

Mentale bagage..hebben we al genoeg Ferdi, op onze leeftijd..;-)Wil die eigenlijk niet verder belasten met trivia over Leo ;-) Mental overload?!

Ben wel heel benieuwd naar wat de uitkomst zal zijn van het brainstormen van jou en Julien, m.b.t. de nieuw MolParameters..En hoe jullie de 'manipulaties' anders willen gaan vormgeven..
;-) We wachten het met spanning af.. ik heb vertrouwen @;)

oh ja, Ferdi..'k heb nog steeds iets van je te goed.. ;-)
thanx for the link by the way..

ps trivial pursuit..op het Mollijf geschreven..










« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 22:54:05 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Ferdi

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Wil je echt geen Gnoe op je hoofd? vooruit 1 dan.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #466 Gepost op: 11-06-2003, 01:08:43 »
Ben de cognitieve uitputting nabij! Deze vragen en opmerkingen beginnen een linedansje voor mijn ogen te performen. Wederom ga ik trachten een ieder te voorzijn van een consistent en verhelderde uitleg.

Allereerst:

Maar Ferdi, hier val je toch ernstig door de mand, want ik heb mijn muts nog steeds niet!

Dat zal wel een complot zijn, vraag Willibrord (niet van de drugs) om verheldering, zoek om te beginnen bij een TPG Post filiaal in de regio Rotterdam. Aansluitend is het raadzaam de heer J.L. hierop aan te spreken, in mijn overeenkomst met deze heer is de afhandeling van uw prijs opgenomen. Het verzaken kan nooit mijn probleem worden.

En ik vraag me ook af hoe ver je heen bent als je jezelf in een videoboodschap herkent, waarvan je weet dat die NIET met jou is opgenomen. Of achtte je het waarschijnlijk dat ze jou al slaapwandelend en in je slaap pratend hadden gefilmd?
Wat herkende je dan van jezelf in de videoboodschap?

Heel ver heen, laten we maar zeggen. Het gaat in dit geval om de context waarin deze uitspraken werden gedaan. Dat het voor de tv-kijker niet helemaal duidelijk was realiseer ik me terdege. Ik kan niet verder ingaan op de achterliggende redeneringen om voor de handliggende redeneringen. Ik kan wel aangeven dat de spanningen die wij in de groep ondervonden verwerkt waren in de tekst. Elise had met deze spanningen weinig van doen.

Overigens de opmerkingen van Astrid en Aafke ondersteunen mijn uitlatingen. Bijkomend feit is dat het filmpje in kwestie nooit een directe vingerwijzing kan zijn naar de mol, dat zou een typisch geval zijn van vroegtijdig je eigen glazen ingooien. (als Mol en redactie)

whahaha ...  way to go Margerita!

Uiteindelijk leiden alle wegen naar Rome, onderweg op het Pieterpad zullen nog vele krachtmetingen volgen. Ook Hanibal (die overigens niet deze route volgde en daarbij ook nog in tegengestelde richting) zou niet over de Alpen zijn gekomen zonder zijn olifanten.

Zo had ik het nog niet eens bekeken...

Trouwens Willibrord dit lijkt me nu wel een echt mooi onderwerp voor verdere verdieping.









« Laatst bewerkt op: 11-06-2003, 01:41:07 door Ferdi »
In het echt bent U veel blauwer dan op TV!

Offline Ferdi

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Wil je echt geen Gnoe op je hoofd? vooruit 1 dan.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #467 Gepost op: 11-06-2003, 01:11:47 »
Wat bedoel je hier mee? ;D

Geen idee? Of toch wel. :-)

thnx
;D (gelukkig maar dat ik niet Irene heet..noch royaltyfan ben.. ;-)Weet je trouwens al, wat dat over je zegt, dat je van beuken houdt..?! ;-) hmmm..

Nu ben ik toch enigszins afgeleid door de lading van deze boodschap. Een causaal verband tussen Irene en mijn voorkeur voor beuken, ik kan haast niet wachten op de onderbouwing.

Mentale bagage..hebben we al genoeg Ferdi, op onze leeftijd..;-)Wil die eigenlijk niet verder belasten met trivia over Leo ;-) Mental overload?!

Het we intrigeert me in deze. Mental overload buig ik liever om naar ‘redundant information overload’.


Ben wel heel benieuwd naar wat de uitkomst zal zijn van het brainstormen van jou en Julien, m.b.t. de nieuw Mol Parameters..En hoe jullie de 'manipulaties' anders willen gaan vormgeven..
;-) We wachten het met spanning af.. ik heb vertrouwen @;)

Als het goed is zul je het nooit te horen krijgen, indien het slecht is ook niet.


oh ja, Ferdi..'k heb nog steeds iets van je te goed.. ;-)
thanx for the link by the way..

Komt nog wel, even de spanning erin houden.


ps trivial pursuit..op het Mollijf geschreven..

Het lijkt er wel op, er waren ook af en toe vragen in de test die ik weigerde te beantwoorden laat staan op zoek te gaan naar de antwoorden. Niet dat ik hierdoor verloren heb hoor.








In het echt bent U veel blauwer dan op TV!

Offline Ferdi

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Wil je echt geen Gnoe op je hoofd? vooruit 1 dan.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #468 Gepost op: 11-06-2003, 01:19:07 »
Uw zoekbewerking - irene "voorkeur voor beuken" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.


gelukkig maar.

Uw zoekbewerking - roodkapje "voorkeur voor beuken" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.

en ook jij ontspringt de linedance







In het echt bent U veel blauwer dan op TV!

Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #469 Gepost op: 11-06-2003, 01:29:01 »
Gelukkig een zeer gezonde kijk op hetgeen jullie gedaan hebben: heel veel kijkers heel veel kijkplezier gegeven, en dat geldt voor alle kandidaten.
Tsja hier moet ik toch even op reageren. Dit thema begon bij de vraag hoe je je als kandidaat voelt in een (spel)omgeving waar je zelf weinig tot geen grip op hebt. Welnu, het laatste waar ik mee bezig was was kijkers veel kijkplezier te geven. Of het (on)gezond is weet ik niet, maar ik gaf gewoon aan wat er  in mijn hoofd omging.
Verder is de vergelijking met een totalitair regime natuurlijk niet adequaat. Dat vermeldde ik al. Het gaat mij echter om de (sociaal pschogologisch) processen die voor mij herkenbaar (en ook bijzonder interessant!) zijn. En tenslotte: iedereen beleeft de deelname op zijn manier. Ik probeerde zeker niet de indruk te wekken dat ik voor alle kandidaten sprak.









Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #470 Gepost op: 11-06-2003, 01:32:12 »
Aansluitend is het raadzaam de heer J.L. hierop aan te spreken, in mijn overeenkomst met deze heer is de afhandeling van uw prijs opgenomen. Het verzaken kan nooit mijn probleem worden. Heel ver heen, laten we maar zeggen.
[ off topic]
Deze J.L. wacht nog steeds, ondanks meerdere verzoeken, op een adres waar hij die prachtige muts naar toe kan sturen. Dus...








Offline Ferdi

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Wil je echt geen Gnoe op je hoofd? vooruit 1 dan.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #471 Gepost op: 11-06-2003, 01:47:02 »
Rare gasten die vaste.

Hmmm geen adresgegevens Juul?
In het echt bent U veel blauwer dan op TV!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #472 Gepost op: 11-06-2003, 09:19:30 »












"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #473 Gepost op: 11-06-2003, 09:21:03 »



Net Sinterklaas, die komt ook altijd als iedereen naar bed is.








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #474 Gepost op: 11-06-2003, 09:44:36 »
pfffffffffff zo laat! ja sommige mensen (ik noem geen namen) moeten de volgende dag weer werken en de kinderen in alle vroegte langs school droppen..  :-X








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #475 Gepost op: 11-06-2003, 10:12:57 »
Trouwens Willibrord dit lijkt me nu wel een echt mooi onderwerp voor verdere verdieping.

Maak maar een opzetje, Karel  :-*







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #476 Gepost op: 11-06-2003, 10:22:25 »
Maak maar een opzetje, Karel  :-*

wies karel doop??  ??? ???








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #477 Gepost op: 11-06-2003, 10:31:58 »
wies karel doop??  ??? ???

Wie is Willibrord Coor?  ::)


(ff scrollen)







« Laatst bewerkt op: 11-06-2003, 10:32:28 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #478 Gepost op: 11-06-2003, 11:37:39 »
[ off topic]
Deze J.L. wacht nog steeds, ondanks meerdere verzoeken, op een adres waar hij die prachtige muts naar toe kan sturen. Dus...

Dan denk ik dat de mol dit keer de websitebeheerder, ene Compuart is. Ik heb ontvangen van Julien op 3-6-03 om 14.08 een aardige e-mailboodschap met verzoek om adresgegevens. Ik heb een net zo aardige e-mail teruggezonden met mijn adresgegevens op 3-6-03 om 18.24. Het e-mailadres luidt: compuart@wieisdemol.com.
Ik baal een beetje van die compuart, wil Julien misschien een ander e-mailadres gebruiken? Ik wil Ferdi's muts!!!

En al wéken daarvoor heb ik Compuart ook al eens mijn adres doorgemaild. Ik eis sowieso excuses van Compuart, mocht hij dit lezen. (Zal wel weer een man wezen.) Tenslotte heet ik nu Margerita, volgens Ferdi.







« Laatst bewerkt op: 11-06-2003, 11:43:52 door elisabeth »

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #479 Gepost op: 11-06-2003, 11:53:17 »
En nog iets heel anders, Ferdi. Wat ik niet begrijp, is dat je de vorige series niet grondig hebt bestudeerd en geanalyseerd voordat je in het molavontuur stapte. Het is toch wetenschappelijk bewezen dat mensen niet veranderen, de molprogrammamakers dus ook niet. Hoogstens wordt er een nieuwe montageman aangenomen, maar verder kun je toch van de vorige series veel opsteken? Ik durf te wedden dat als je dat had gedaan, je niet Chandrika had gekozen als mol.

Het is toch doodzonde dat iemand als jij, met zoveel onmiskenbaar wroetend talent, met een iq dat zich ergens in de hoogste regionen zal moeten bevinden, zich zo slecht voorbereid?







« Laatst bewerkt op: 11-06-2003, 12:02:02 door elisabeth »