Auteur Topic: Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....  (gelezen 193161 keer)

Offline Ron van Vliet

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #320 Gepost op: 3-06-2003, 11:17:10 »
Ron werd je ook niet strontziek van al die mensen die dachten dat jij de mol was, terwijl je nog wel zo je best deed, ik bedoel, kom op. Iedereen kon toch zien dat jij er voor de volle 100% ging en dus totaal de mol niet kon zijn, dat moet toch frusterend zijn?

Wat denk je zelf ?  ;-)








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #321 Gepost op: 3-06-2003, 11:17:21 »
2. Wie heeft mij horen zeggen dat ik dat zou doen?

tja je hoort zo-eens wat op een forum.  :-\
Creatieve mollenvangers dus...

Zeg heb je al plannen om op reis te gaan en zo ja waar naar toe? Ik had al tegen je vriendin gezegd dat jullie Mongolië zeker moeten overwegen, dus dan zeg ik het tegen jou nog een keer.
Je moet Mongolië zeker overwegen. Prachtig land! geweldig gewoon.

 







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #322 Gepost op: 3-06-2003, 11:17:49 »
Wat denk je zelf ?  ;-)

Ja sorrie hoor!  ::)







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #323 Gepost op: 3-06-2003, 11:22:33 »
hey Ron @:)

Leuk dat je even aan komt waaien ondanks het spitsuur..Lief van je!! ja we hadden nog een paar vraagjes voor je .. @:)

Hoop dat het duidelijk is internet was weer eens aan het stuiteren hier

Veel plezier, werk ze voor iedereen hier I am off to the beach ;)

Rouge







I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Ron van Vliet

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #324 Gepost op: 3-06-2003, 11:27:18 »
Hey Ron!

1. Ik vraag me nog steeds af waarom jij zo`n toch wel vage compilatiefoto kreeg. Begreep uit een eerdere text dat rene de zijne juist erg duidelijk vond (Klopt dit Rene??)
Die van Chan was ook een duiding richting Elise en  die van Ferdi ook hoewel misschien wat lastiger te duiden. Vind je het dan niet vreemd dat jij zo`n foto krijgt waar je zo weinig mee kan?
Wat maakte je toch van jouw foto uit de koker?
(we konden er hier oa op pimwiz site niet veel mee.. had in nou toch maar beter geluisterd naar dat gut-feeling over die foto aan de wand van Elise en Raoul (afl 6)..Had al zo`n idee dat die belangrijk was maar ja, dat paste eenvoudig niet in mijn Ron-paradigma..dus..;-)

Enne Ron..wat was je toch in dat bos aan het doen door die groep over die vervelende tak te sturen? ;-) Was je echt zo gedesorienteerd? Misschien was je echt even de weg kwijt ..? ;-)

2. Bij dat waarheid cq leugen: Waarom koos je juist voor de waarheid? Als je niet kan liegen, en vervolgens Elise moet proberen te overtuigen niet de waarheid te spreken kan je toch juist beter voor leugenverhaal kiezen? Als je slecht kan liegen zou ze dat toch juist niet geloofd hebben? (Ik krijg altijd hoofdpijn als ik aan die opdracht denk   Maar veel mensen zagen daar dus juist een Mollenstreek in (net als in bijna alles wat je deed maar dit terzijde :-)sorry hoor..

3. afl 10 Waarom duurde het toch zo lang voor je die porto oppikte in dat torentje? Het lag kennelijk binnen handbereik maar toch wacht je tot Chandrika het eerste contact maakt of lijkt dit ook maar zo? En zag je die diaprojector en andere letters echt niet met die verrekijker? En waarom duurde het zo lang eer je op bimbambom kwam?
Was dat allemaal om je verdacht te maken naar Chandrika toe? Het leek in de laatste afleveringen wel alsof er 3 mollen in het spel waren.. (ergens wel begrijpelijk)

4. die bus (afl 9)? Verschillende mensen hebben aangegeven dat je wel erg snel de foute antwoorden intikte..maar dat kan natuurlijk ook geweest zijn om te proberen de bus snel minder hard te laten rijden.En waarom gingen jullie toch in hemelsnaam met 3 achter de monitor? (omdat jullie Elise niet vertrouwden en elkaar niet?)

5. hoe zat dat toch met die diepste wens? Had Elise je dat echt verteld? (lijkt me zo vreemd als het al zo is,waarom zou je dat juist delen met een andere kandidaat? Is immers verdacht dat Elise daar juist die dag over begint (alsof ze voorkennis heeft)- lijkt me vreemd dit als Mol te doen? En als ze dat inderdaad deed waarom dit dan delen met Chandrika? (dat is toch juist je positie verzwakken?)
Dus: het was gelogen?Wilde je jezelf verdacht maken naar Chandrika toe?(door te impliceren dat Elise de mol kon zijn dus wellicht een dwaalspoor om naar jou toe te leiden?Of zoek ik er weer veel te veel in?;-)
En zo ja:Nam je daar dan niet een risico mee, als je fout zat? (kennelijk kwamen jullie altijd bij twee deuren uit n.a.v. de anderen schrijven dus heb je daarom dat risico genomen?)

6. Die spiegels.. had je daar nou gewoon geen spiegel? Op een gegeven moment lijkt het toch echt alsof je jouw pols in Aafke`s hand ziet zonder spiegel en even later sta je er weer schijnbaar zonder spiegel? En de jouwe staat als eerste op het statief ook al ben jij naar buiten gelopen om ze te pakken en verdelen kreeg je misschien hulp van iemand? (Hmm het antwoord zal waarschijnlijk wel weer in het Orakel der MontageGoden moeten worden gezocht..;-)
Ok nu heb ik je genoeg lastig gevallen :)


Rouge waar ken ik die naam toch van? :-)

1. Vraag ik me ook af. En ja, ik was de weg kwijt.
2. Het is achteraf altijd makkelijk.
3. Ik heb de porto natuurlijk meteen geprobeerd. Zag de letters na verloop van tijd natuurlijk ook . En bim bam bom. Tja, guilty as charched.
4. Wilde zo snel mogelijk goede antwoorden geven. Elise was mijn mol dus als zij een antwoord wist vertrouwde ik dat natuurlijk niet zo. We pasten echt niet met zijn drieen achter de monitor
5. Wie zal het zeggen? :-)
6. Precies.








Offline Ron van Vliet

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #325 Gepost op: 3-06-2003, 11:29:29 »
zelfs de viva en de flair...

Ho ho, er zijn wel grenzen ja.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #326 Gepost op: 3-06-2003, 11:33:23 »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #327 Gepost op: 3-06-2003, 11:35:03 »


5. Voor jou een vraag.

en voor jou ook?







always look on the bright side of life

Offline Ron van Vliet

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #328 Gepost op: 3-06-2003, 11:40:53 »
tja je hoort zo-eens wat op een forum.  :-\
Creatieve mollenvangers dus...

Zeg heb je al plannen om op reis te gaan en zo ja waar naar toe? Ik had al tegen je vriendin gezegd dat jullie Mongolië zeker moeten overwegen, dus dan zeg ik het tegen jou nog een keer.
Je moet Mongolië zeker overwegen. Prachtig land! geweldig gewoon.

 

Ja, mijn  vriendin zei het (Mongolië). Verder zijn we net terug van een reis naar India en daarvoor Canada :-) Voorlopig dus eerst maar even werken voordat al onze klanten zijn weggelopen. We overdenken Panama en Costa Rica of anders Nieuw Zeeland. En nu ook Mongolië dus.

Zo! Als er nog meer dringende vragen zijn lees ik ze later deze week wel weer. Nu moet ik heel snel weer door.

Groeten allemaal (en vooral Rene, Ferdi en Julien natuurlijk :-)

Ron









Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #329 Gepost op: 3-06-2003, 11:42:23 »
Of was jij stiekum Bob??

Als je vantevoren had geweten hoe WIDM allemaal in z'n werk zou gaan, zou je je er dan alsnog voor opgeven?








Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #330 Gepost op: 3-06-2003, 11:47:37 »
Rouge waar ken ik die naam toch van? :-)

5. Wie zal het zeggen? :-)
6. Precies.

tja waar ken je die naam van? ;-)

Jij in ieder geval niet dus..haha.. Evengoed hartelijk dank voor je antwoorden! @:)

Nu ben ik echt weg @:) Veel plezier Forummers!
Rouge







I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #331 Gepost op: 3-06-2003, 13:18:44 »
hebben jullie ook niet het idee, dat Ron onder ze werk de vragen beantwoord  ;D


geeft niet hoor :P







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #332 Gepost op: 3-06-2003, 13:21:02 »
Ja Michelle, dat idee heb ik ook. Maareh... ik zit tijdens mijn werk vragen te stellen  :P







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #333 Gepost op: 3-06-2003, 13:43:41 »
ohhh ohhh


er zitten hier allemaal mensen die binnen een jaar werkloos zijn :P







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #334 Gepost op: 3-06-2003, 13:44:27 »
Jeetje aan je dan Limone!!

En Ron natuurlijk ook







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #335 Gepost op: 3-06-2003, 13:47:50 »



2. Wie heeft mij horen zeggen dat ik dat zou doen?
Laat ik nou gedacht hebben dat het Ferdi was, die zou wachten? Zo heb ik het tenmiste steeds begrepen. ??? ???

PS aan alle kandidaten: dit topic gaat zijn eigen leven leiden, maar dat is nou net het leuke ervan!! :o








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #336 Gepost op: 3-06-2003, 13:49:15 »
hebben jullie ook niet het idee, dat Ron onder ze werk de vragen beantwoord  ;D


geeft niet hoor :P
Ja, gemakkelijk: eigen baas!!!!!!! ;D ;D








Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #337 Gepost op: 3-06-2003, 13:50:12 »
Goh laafje... heb je de smilies door??







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #338 Gepost op: 3-06-2003, 14:00:07 »
Vraagje aan alle kandidaten, hebben jullie enig idee waarom juist jullie zijn uitgekozen uit al die aanmeldingen?

En hebben jullie nog tips voor mensen die zich aan zouden willen melden voor een eventuele volgende serie?

Er waren zo'n 8000 aanmeldingen. Die zijn allemaal door de redactie bekeken! Bij de eerste selectie bleven 50 mensen over. Vervolgens mocht je jezelf in een kwartiertje voorstellen aan twee redactieleden. Aan het eind kreeg je een lekkere lolly of appel mee. In de tweede selectie bleven nog 25 mensen over. Naast een kort gesprek met een commissie van vier mensen van de productie (waaronder Angela) volgde een 'screentest'. Ik geloof dat je je grootste passie of angst in de camera moest vertellen.

Daarna is het afwachten. Dit keer waren veel te veel 'leuke mannen' (zo is het mij althans verteld ;-) en het is een heel gepuzzel om een evenwichtige, maar ook diverse groep mensen bij elkaar te zoeken. Ik moest daarom nog een keer opdraven voor een wat uitgebreider gesprek. Na bijna acht weken wist ik pas dat ik er definitief bij zat (oef). Ik had toen al een sporttest op Papendal gedaan (en helemaal niet zo slecht, tot mijn verbazing). tenslotte kwam er nog een gesprek om de mol te selecteren. Daarna heb ik (helaas, helaas) niks meer gehoord, behalve dan de 'huishoudelijke zaken' enzo.

Ik kan uiteraard geen succesformule uitspreken hoe je als kandidaat kan aanmelden. Een paar dingen die ik zelf heb bedacht zijn:

- er is verschrikkelijk veel concurrentie. Zorg dus dat je aanmelding er uitspringt op een manier dat deze ook veel over jouzelf vertelt. Dus geen kunstgrepen als een foto op posterformaat meesturen, of een geknutselde molsurprise, maar gewoon een korte persoonlijke brief die makkelijk leest en waarin je uitlegt waarom nou juist jij mee wil doen aan het programma. Wat raakt je in het programma en hoe verhoudt dit tot jou persoon? Hou het dus dicht bij jezelf en verval niet in vlijerij of clichés als: het is zo'n geweldig, gaaf, te gek geweldig programma, ik moet absoluut meedoen.

Echt fout is het neerleggen van claims: 'ik heb nu al vier keer aangemeld, het wordt tijd dat jullie inzien hoe geweldig ik ben'. Ook medelijden opwekken werkt averechts: 'ik erg eenzaam, arm, zielig, ontheemd, eigenaar van een dode goudvis, etc. geef me deze kans!  

- Wie is de mol gaat om het spel. Niet om de televisie. Als je om die reden toch mee wil doen, laat dit dan in elk geval niet blijken in je aanmelding.

- leg kort uit wat je voor werk doet en op welke manier dit van pas kan komen in het spelconcept.

- humor kan helpen, maar niet te veel. Gebruik het eerder relativerend dan anekdotisch. Echt grappig bijvoorbeeld vond ik opmerking van Jantien dat ze een hekel had aan spelletjes. Zoiets komt onverwacht. Bij anekdotes of moppen stel je de clue zoveel mogelijk uit en loop je een groot risico dat de lezer zich verveelt.

- maak het niet te kort maar zeker niet te lang. Hooguit een a4-tje. Geen lap tekst, maar een fotootje, een onderschrift, wat kopjes, het verhoogt te leesbaarheid enorm.

- en last but not least - het grote cliché maar waar: blijf jezelf. Ga niet acteren of amuseren, want dan val je door de mand.

Wie weet kan je hier wat mee. Laat me tzt even horen of het is gelukt!







« Laatst bewerkt op: 3-06-2003, 14:04:34 door Julien »

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #339 Gepost op: 3-06-2003, 14:40:01 »
Julien kunnen we ons al opgeven dan. Je bent er zo zeker van  ;D Iig heel erg bedankt voor je tips. Als er een volgende mol komt hebben we er zeker wat aan. Dan weet de Avro helemaal niet meer wie ze nu wel of niet moeten selecteren! hihi

Nou ik hoop iig dat er nog een mol komt!! En ik weet zeker meerdere met mij.









Groetjes van de enige echte laafje ;)