Auteur Topic: Het mysterie: 28 januari  (gelezen 36570 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #20 Gepost op: 28-05-2003, 17:38:21 »
ik vind dit echt knap waardeloos.... er zijn dua verschillende opnames gemaakt van die conversatie. heeft patries het dan ook 2x gevraagd??
<< ik krijg nu echt een beetje doorgestokenkaart-gevoelens hoor>>

ja ik ook, het is wel heel oneerlijk om zo'n "hint" in de serie te doen als wij niet eens weten wanneer Elise jarig is!








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #21 Gepost op: 28-05-2003, 20:00:37 »
Aargh gelukkig Annuh, je irritante banaan is weg  ;D







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #22 Gepost op: 28-05-2003, 20:29:40 »
Eigenlijk hebben alle kandidaten in de serie wel iets met het getal 28 van doen gehad behalve Elise.

René: noemt het getal op de boot als leeftijd van Leonardo;
Ferdi: verjaardagstaart+zwemvest;
Patricia: zwemvest;
Chandrika: noemt het getal als mogelijk oplossing van een raadsel.

RON: hij was 28 jaar in het jaar dat de film Titanic uitkwam.

En waarschijnlijk moesten we dat van 28 januari van de AVRO "gewoon ff navragen" bij het gemeenteregister in Leiden...







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #23 Gepost op: 29-05-2003, 00:10:52 »
Maar On-topic.

Als Elise dus helemaal geen 28 heeft gezegd. Zouden dus alle kandidaten aan 28 gelinkt kunnen worden. Dat verandert de zaak en zet de zaak in een ander dagligt. Met andere woorden. Zoeken dus, naar dingen die alle overige kandidaten in verband brengt met 28. Voor Julien zit dit dus al in de 1e aflevering, maar voor een van de 2 eindkandidaten gebeurt dit pas in de laatste aflevering...  ???







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #24 Gepost op: 29-05-2003, 13:54:07 »
Ik had het kunnen opzoeken in het adresboek van de universiteit, maar eigenlijk vind ik dat je het priveleven van de kandi's zo veel mogelijk buiten beschouwing moet laten. Dus geen gezoek in telefoonboeken, almanakken en adresboeken! Vndaar dat ik het dus ook achterwege heb gelaten.  :-[

Vind ik ook atrus. Vond dat een merkwaardige zaak, alsof ze willen stimuleren dat we overal maar gaan spitten naar feiten over het priveleven van de kandidaten..Lijkt me toch niet de bedoeling.. ??? (Vond het eigenlijk al erg ver gaan dat een aantal wijsneuzen de site van Ron hadden opgespeurd (al leek hij er kennelijk zelf niet zo mee te zitten). Na ja gelukkig dan maar. (Valt niet mee hoor leven als (tijdelijke) Mol Celeb  ;)








« Laatst bewerkt op: 29-05-2003, 13:56:10 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #25 Gepost op: 29-05-2003, 21:15:38 »



Het is jammer dat ik de pact opdracht niet meer op video heb. Diegene die hem wel hebben roep ik dan ook op deze nog eens te bekijken!!



Bij deze dan, ik heb er nog eens naar gekeken, en het lijkt wel of Elise Ferdi hier in bescherming wilde nemen, door hem nou niet bepaald aan te moedigen. Tenminste, nu ik het terugkijk, haal ik dat eruit. Als Ferdi zich dit op dat moment had gerealiseerd, was hij mogelijk op andere gedachten gekomen. Dan had hij zich wellicht afgevraagd waaróm dat pact niet zo'n best idee was. Ik realiseer me natuurlijk wel, dat ik er met andere ogen naar kijk, nu bekend is dat Elise de mol was. En dat beïnvloedt uiteraard het oordeel.

Wat overigens niet wil zeggen dat hij vervolgens een ronde verder zou zijn gekomen. Want hij had zich dan moeten richten op een andere kandidaat, waar hij gegarandeerd te weinig van wist, omdat hij zich al die tijd op Chandrika heeft geconcentreerd.








Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #26 Gepost op: 29-05-2003, 21:20:48 »
ik vind dit echt knap waardeloos.... er zijn dua verschillende opnames gemaakt van die conversatie. heeft patries het dan ook 2x gevraagd??
<< ik krijg nu echt een beetje doorgestokenkaart-gevoelens hoor>>
Hier ben ik het volledig mee eens. Manipuleren van de beelden, met opzet niet uitzenden van bepaalde uitspraken is nou niet bepaald "des mols", om het eens daeftig te zeggen.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #27 Gepost op: 29-05-2003, 21:36:33 »
Julien heeft in ieder geval al in de chat aangegeven niet in verband te zijn gebracht met het nummer 28. Die theorie van mij hierboven kan dus ook de prullebak in. Nu kan ik weer gaan brainstormen op een nieuwe theorie... Maar ik ga door! Ik zal dit mysterie ontmaskeren.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #28 Gepost op: 30-05-2003, 11:56:40 »
Ik zat tijdens die laatste uitzending ook al te denken dat ze helemaal geen 28 had gezegd, maar 27.  :-\  

Patricia zei later wel tegen Julien dat Elise 28 had gezegd, waarover wij ons toen erg verbaasden (omdat wij haar immers 27 hadden horen zeggen). Dus wellicht dat ze later ook nog 28 als oplossing gezegd heeft en dat ze dat stukje alleen in die laatste uitzending hebben vertoond, omdat ze vreesden dat 't teveel zou opvallen als Elise in de bewuste aflevering al gelijk met 't juiste antwoord kwam.

Ik denk dat het zo is gegaan :
Elise zegt : 28.
Patricia : Zo jong?
Elise : Ja want ik ben bijna 27 en hij is van mijn leeftijd.

Knipknipknip, plakplakplak

Blijft over in de uitzending:

Elise : 27. Hij is van mijn leeftijd.

Of zoiets  ;D








Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #29 Gepost op: 30-05-2003, 13:53:42 »
Knipknipknip, plakplakplak

Wie is de moL? Knipknipknip, dat zeggen we lekker niet, plakplakplak, zo, nu zien jullie het zéker niet, knipknipknip, plakplakplak. Zo. Ja hoor Angela, hij kan! Uitzenden maar!








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #30 Gepost op: 30-05-2003, 14:52:07 »
Ik denk dat het zo is gegaan :
Elise zegt : 28.
Patricia : Zo jong?
Elise : Ja want ik ben bijna 27 en hij is van mijn leeftijd.

Knipknipknip, plakplakplak

Blijft over in de uitzending:

Elise : 27. Hij is van mijn leeftijd.

Of zoiets  ;D

Dit snijdt geen hout. Leg mij uit waarom de makers een zeer geslaagde mollenstreek (namelijk op de bluf 28 zeggen in de hoop dat de andere kandi's het veranderen) er uit zouden knippen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #31 Gepost op: 30-05-2003, 14:55:42 »
Dit snijdt geen hout. Leg mij uit waarom de makers een zeer geslaagde mollenstreek (namelijk op de bluf 28 zeggen in de hoop dat de andere kandi's het veranderen) er uit zouden knippen.

omdat ze naderhand vonden dat in cominatie met het voorfilmje (dat met angela) er dan teveel richting elise gedacht zou worden door de kijkers...  ::)








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #32 Gepost op: 30-05-2003, 16:16:38 »
omdat ze naderhand vonden dat in cominatie met het voorfilmje (dat met angela) er dan teveel richting elise gedacht zou worden door de kijkers...  ::)

Dus Angela geeft de mol de opdracht het getal 28 te vermijden. Vervolgens noemt Elise het getal 28 en dan is dit te verdacht?

Schiet mij maar lek!








« Laatst bewerkt op: 30-05-2003, 16:28:23 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #33 Gepost op: 30-05-2003, 16:17:53 »
omdat ze naderhand vonden dat in cominatie met het voorfilmje (dat met angela) er dan teveel richting elise gedacht zou worden door de kijkers...  ::)

Slaat op zich nog nergens op natuurlijk, want net alsof we Rene nu ineens zo veel gingen verdenken? Rene zei immers ook 28. Iedereen hier dacht juist dat de mol 't getal 28 zou gaan veranderen. Ik geloof niet dat er velen verwachtten dat de mol expres met 't getal 28 zou komen. (wat eigenlijk ook 'n beetje 'n omgekeerde mollestreek was en daardoor dus eigenlijk geen mollestreek)

Nee, ik begrijp dit staaltje creatieve montage nog steeds niet en ik zal 't denk ik ook nooit begrijpen... :-[







« Laatst bewerkt op: 30-05-2003, 16:18:52 door Han13 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #34 Gepost op: 30-05-2003, 17:27:28 »
Ik denk eerder dat de regie Patricia verdacht naar voren wilde laten komen door haar te laten zeggen dat Elise "28" zei, terwijl wij kijkers haar duidelijk "27" hadden horen zeggen, en dat dit de reden geweest kan zijn van eventuele creatieve montage. Patricia had immers ook al de telefoon in handen gekregen waarvan in het introfilmpje gezegd was dat de mol daarmee goed kon saboteren, bovendien zei Patricia gedurende de uitzending ook al : ze vertrouwen me niet.
De regie heeft gewoon van alles gebruikt dat Patricia extra verdacht zou kunnen maken volgens mij.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #35 Gepost op: 30-05-2003, 21:12:53 »
Dus Angela geeft de mol de opdracht het getal 28 te vermijden. Vervolgens noemt Elise het getal 28 en dan is dit te verdacht?

Schiet mij maar lek!


neehee... angela zei alleen dat het getal 28 een belangrijke rol zou spelen toch??
ou ja het is maar gissen, maar waarom zouden ze dat anders eruit monteren?? heb jij een beter idee?? in de aflevering die wij gezien hebben zei ze echt 27 (das meerdere malen bevestigd hier) en in de onthulling zei ze opeens 28...  ??? ???








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #36 Gepost op: 30-05-2003, 21:16:05 »
en sterker nog...om het dus nog erger te maken leonardo di caprio (of hoe dat joch ook heet) was ten tijde van die opnames geen 28 maar 27. hij is 11 november 28 geworden...(heb ik me laten vertellen)  :P dus sprake van een slordige redactie misschien....  ;D








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #37 Gepost op: 30-05-2003, 21:25:31 »
neehee... angela zei alleen dat het getal 28 een belangrijke rol zou spelen toch??


"het getal 28 is belangrijk, als je dit weet te vermijden, mislukt de opdracht".









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #38 Gepost op: 30-05-2003, 21:30:13 »
"het getal 28 is belangrijk, als je dit weet te vermijden, mislukt de opdracht".



ok ok je hebt gelijk. altijd..........








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #39 Gepost op: 30-05-2003, 21:59:32 »
ok ok je hebt gelijk. altijd..........

Niet waar!  :P







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”