Auteur Topic: Het mysterie: 28 januari  (gelezen 36567 keer)

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Het mysterie: 28 januari
« Gepost op: 28-05-2003, 08:51:06 »
Volgens mij konden jullie het niet echt weten. Tenzij iemand me helpt met de volgende theorie: De dag voor mijn 28e verjaardag (19 november) heb ik een pact gesloten met Elise de Mol (zus van?) er lag die dag sneeuw alsof het januari was. Misschien toch maar even topic over openen denk ik!Antwoorden:

Naar aanleiding van dit antwoord van Ferdi op mijn vraag hoe wij konden weten dat Elise de 28e jarig was heb ik even een nieuw topic geopend.

In dit topic hoop ik dus een antwoordt te vinden op de vraag. Hoe konden wij weten dat Elise 28 januari jarig is.









Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline appie

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #1 Gepost op: 28-05-2003, 09:47:26 »
Peter R. de Vries inschakelen  ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #2 Gepost op: 28-05-2003, 10:54:58 »
Peter R. de Vries kost waarschijnlijk iets te veel geld. Maar ik denk dat het vooral aankomt op het feit dat we 28 moeten linken aan Elise. Januari vindt ik sowieso al niet te doen. Het feit dat sneeuw geassocieerd moet worden met januari vindt ik een beetje te ver gezocht (of is dit een hint Ferdi??). 28 is duidelijk in beeld gebracht, maar waarom laat de Avro in het filmpje niet zien wat de associatie met Elise is...  ???

Het is jammer dat ik de pact opdracht niet meer op video heb. Diegene die hem wel hebben roep ik dan ook op deze nog eens te bekijken!!

Resultaten dan natuurlijk hier melden!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #3 Gepost op: 28-05-2003, 11:24:25 »
Het is jammer dat ik de pact opdracht niet meer op video heb. Diegene die hem wel hebben roep ik dan ook op deze nog eens te bekijken!!

Zal wel aan mij liggen, maar welke bedoel je ???








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #4 Gepost op: 28-05-2003, 11:26:56 »
Ik had het kunnen opzoeken in het adresboek van de universiteit, maar eigenlijk vind ik dat je het priveleven van de kandi's zo veel mogelijk buiten beschouwing moet laten. Dus geen gezoek in telefoonboeken, almanakken en adresboeken! Vndaar dat ik het dus ook achterwege heb gelaten.  :-[







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #5 Gepost op: 28-05-2003, 11:46:57 »
Zal wel aan mij liggen, maar welke bedoel je ???

Het pact tussen Elise en Ferdi...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #6 Gepost op: 28-05-2003, 11:51:35 »
Het pact tussen Elise en Ferdi...

Ooh... had niet in de gaten dat dat een opdracht was  ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #7 Gepost op: 28-05-2003, 11:52:17 »
Het was ook geen opdracht... maar meer een gedeelte in de uitzending.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #8 Gepost op: 28-05-2003, 12:35:40 »
Staat het ook nergens op de site dat Elise jarig is op 28 januari??








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #9 Gepost op: 28-05-2003, 13:07:35 »
volgens mij hadden we er niet achter kunnen komen tenzij we haar privacyrechten hadden geschonden...en dat doen we niet hier, dus die hele hint vind ik nogal raar.








Offline appie

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #10 Gepost op: 28-05-2003, 13:11:11 »
Ik vind het wel raar dat het niet op de WIDM zite staat. Zo veel privacy is een verjaardag ook wel niet. Ik bedoel ik weet toch ook wat de verjaardag is van de koningin ;D

En hoe moeten we de verjaardag dan te weten komen als WIDM het nergens plaats  ???








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #11 Gepost op: 28-05-2003, 14:13:40 »
Misschien kan iemand even alle afleveringen terug kijken en misschien wordt het wel ergens gezegd... je weet het nooit ;)









Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #12 Gepost op: 28-05-2003, 15:33:21 »
Eigenlijk hebben alle kandidaten in de serie wel iets met het getal 28 van doen gehad behalve Elise.

René: noemt het getal op de boot als leeftijd van Leonardo;
Ferdi: verjaardagstaart+zwemvest;
Patricia: zwemvest;
Chandrika: noemt het getal als mogelijk oplossing van een raadsel.

En dat Elise op de boot ook 28 gezegd heeft? Dacht het toch niet. Ze zei echt 27, en later geloof ik ook nog iets in de dertig.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #13 Gepost op: 28-05-2003, 15:44:56 »
Eigenlijk hebben alle kandidaten in de serie wel iets met het getal 28 van doen gehad behalve Elise.

René: noemt het getal op de boot als leeftijd van Leonardo;
Ferdi: verjaardagstaart+zwemvest;
Patricia: zwemvest;
Chandrika: noemt het getal als mogelijk oplossing van een raadsel.

En dat Elise op de boot ook 28 gezegd heeft? Dacht het toch niet. Ze zei echt 27, en later geloof ik ook nog iets in de dertig.

in de laatste aflevering met onthullingen zei ze 28  ???








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #14 Gepost op: 28-05-2003, 15:51:19 »
En dat Elise op de boot ook 28 gezegd heeft? Dacht het toch niet. Ze zei echt 27, en later geloof ik ook nog iets in de dertig.

Ik zat tijdens die laatste uitzending ook al te denken dat ze helemaal geen 28 had gezegd, maar 27.  :-\  

Patricia zei later wel tegen Julien dat Elise 28 had gezegd, waarover wij ons toen erg verbaasden (omdat wij haar immers 27 hadden horen zeggen). Dus wellicht dat ze later ook nog 28 als oplossing gezegd heeft en dat ze dat stukje alleen in die laatste uitzending hebben vertoond, omdat ze vreesden dat 't teveel zou opvallen als Elise in de bewuste aflevering al gelijk met 't juiste antwoord kwam.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #15 Gepost op: 28-05-2003, 16:26:22 »
Ik zat tijdens die laatste uitzending ook al te denken dat ze helemaal geen 28 had gezegd, maar 27.  :-\  

Patricia zei later wel tegen Julien dat Elise 28 had gezegd, waarover wij ons toen erg verbaasden (omdat wij haar immers 27 hadden horen zeggen). Dus wellicht dat ze later ook nog 28 als oplossing gezegd heeft en dat ze dat stukje alleen in die laatste uitzending hebben vertoond, omdat ze vreesden dat 't teveel zou opvallen als Elise in de bewuste aflevering al gelijk met 't juiste antwoord kwam.

dat zou wel heel erg zijn.... welke aflevering was dit ook alweer?? in 2?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #16 Gepost op: 28-05-2003, 16:45:02 »
dat zou wel heel erg zijn.... welke aflevering was dit ook alweer?? in 2?

Ik heb 't effe opgezocht in 't aflevering 2-topic en we hebben haar in die aflevering echt alleen 27 horen zeggen. Zie ook dit citaat:


Dit verklaart ook Elise's antwoord; zij zei "27" en dat ze dit wist omdat zij en Leonardo van dezelfde leeftijd waren. (inderdaad onthoud ik ook altijd welke bekende mensen van mijn leeftijd zijn). Zou dan een onmolse actie zijn van Elise, zelfs nu het antwoord fout was.

Dit betekent dus dat 't fragment waar ze 28 zegt in aflevering 2 bewust niet uitgezonden is en expres nu pas vertoond wordt. Zo was 't voor ons natuurlijk wel heel moeilijk om die 'molse' actie (namelijk 't zeggen van de goede leeftijd) van Elise te ontdekken.  :-\








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #17 Gepost op: 28-05-2003, 16:53:20 »
Ja kijk, zo kan ik het ook.
Anders had ik allang op Elise gezeten :P







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #18 Gepost op: 28-05-2003, 17:10:44 »
De uitleg had beter kunnen zijn: 28 had met iedereen wat te maken, behalve met Elise. Zij is de uitzondering, zij is de mol.








« Laatst bewerkt op: 28-05-2003, 17:13:23 door elisabeth »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #19 Gepost op: 28-05-2003, 17:16:56 »
ik vind dit echt knap waardeloos.... er zijn dua verschillende opnames gemaakt van die conversatie. heeft patries het dan ook 2x gevraagd??
<< ik krijg nu echt een beetje doorgestokenkaart-gevoelens hoor>>