Auteur Topic: Frans van Deursen op het laatste moment toch geen kandidaat WIDM 2005  (gelezen 8370 keer)

Offline Vosje

  • Forumlid
Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat er in de voorbereiding van de Mol al veel ellende is gepasseerd. IDTV, de producent, wilde het programma inderdaad maken met BN-ers die het spel graag wilden spelen omdat ze het een te gek spel vinden. maar de Avro heeft daar op het laatste moment een stokje voor gestoken. Zij wilden het programma maken met wat zij Grote Sterren noemen. Ik noem een Gijs Staverman, een Victoria Koblenko (?), een Yvon  Jaspers. Op de weblog van acteur Frans van Deursen (www.playwrite.biz) staat een hele leuke log (16 juli) over dit gedoe. Hij was één van de kandidaten die ineens weer buiten de boot vielen.
Het lijkt erop dat de AVRO niet zozeer een goed programma wil, als de kijkcijfertjes maar goed worden!


Onderwerp topic verduidelijkt - Han13
« Laatst bewerkt op: 13-08-2004, 11:39:23 door Han13 »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ik weet ik weet...
« Reactie #1 Gepost op: 10-08-2004, 18:01:23 »
 ::ohno::  ::niet-ok::

Dit is die log van 16 juli:

vrijdag, juli 16, 2004
FF Beppuh...
-Zeg.
-Wat?
-Al gehoord?
-Wat?
-Die eh... hoe heet ie nou... eh... van Dusschoten.
-Frans van Dusschoten?
-Nee, eh... van Deursen! Frans van Deursen.
-Frits?
-Wat?
-Frits van de Vlaamsche Pot.
-Ja, die ja. Die gaat niet mee.
-Niet mee?
-Nee.
-Waar naartoe niet mee?
-Met de Mol.
-John de Mol?
-Nee, niet John de Mol. Wié is de Mol.
-Dat is toch van de AVRO?
-Ja.
-Wat moet Frits nou bij de AVRO?
-Nou, niks dus. Want hij gaat niet mee dus.
-Zou die meegaan dan?
-Ja. Contracten getekend, keuring gehad-
-Keuring?
-Dat ie niet dood neervalt bij de opnames.
-Lijkt me logisch.
-Agenda vrijgehouden, filmpie gemaakt, wat denk je?
-Nou?
-Gaat op vakantie, komt terug, willen ze 'nem inene niet meer.
-Wie niet?
-De AVRO natuurlijk.
-Waarom niet?
-Omdat ze inene alleen nog maar "A-sterren" willen.
-A-sterren? Wat zijn A-sterren?
-Sla je me dood.
-En wie gaat er dan nou mee?
-Jim de Groot.
-Jim de Wie?
-Jim de Groot. Da's de zoon van eh... hoe heet ie... eh...van Meneer de President...
-Balkenende! Heb die een zoon dan?
-Nee. Eh... Boudewijn!
-Koning Boudewijn! Maar die was toch dood?
-Boudewijn de Groot! Die protestzanger. En dáár dan de zoon van.
-O, die. Is dat een A-ster, joh?
-Nou, dat weet ik niet. Maar 't is wel de zoon van eh... mevrouw de Groot zal ik maar zeggen.
-Lijkt me logisch.
-En dat is tegenwoordig weer de vrouw van Adje.
-Keulen Deelstra?
-Nee-
-Visser?
-Nee, kom, hoe heet ie nou?
-Adje... Adje Smit!
-...Wie is Adje Smit?
-Dat Volendamse Wienersängerknaapje. Toch?
-'s Gravesande! Dat is 'm. Adje 's Gravesande.
-Is dat ook een A-ster?
-Geen idee. Maar 't Is wel de directeur van de AVRO.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Ik weet ik weet...
« Reactie #2 Gepost op: 10-08-2004, 20:28:55 »
mmmmmmmmmmmmmm,..... is het echt joh??? ::joehoe::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik weet ik weet...
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2004, 19:19:00 »
-Jim de Groot. Da's de zoon van eh... hoe heet ie... eh...van Meneer de President...
-Balkenende! Heb die een zoon dan?
-Nee. Eh... Boudewijn!
-Koning Boudewijn! Maar die was toch dood?
::rofl:: het is iig grappig gebracht!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Ik weet ik weet...
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2004, 10:26:14 »
Theorietje: Als je de 2 logs leest, zegt van Deursen min of meer dat de groep hetzelfde gebleven is, alleen de Groot heeft zijn plaats ingenomen. Aangezien het mij niet logisch lijkt dat van Deursen mee zou gaan als mol (en dus dat 1 van anderen de mol is), dat vervanger de Groot de mol is, is dan ook klein.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frans van Deursen op het laatste moment toch geen kandidaat WIDM 2005
« Reactie #5 Gepost op: 13-08-2004, 11:36:24 »
Dit schrijft Mediawatchers erover:

Frans mocht niet mee

Acteur Frans van Deursen - met name bekend als Frits uit ‘de Vlaamsche Pot’ - heeft via zijn weblog bekend gemaakt dat hij nogal verbolgen is over het feit dat hij, als enige, op het op het laatste moment is afgevallen voor deelname aan ‘Wie is de mol’. De contracten waren getekend, de medische keuring was al achter de rug, en zijn introductiefilmpie was al gemaakt, toen de AVRO hem opeens liet weten toch liever alleen met A-sterren in zee te willen gaan. Van Deursen is met name boos omdat iemand als Jim de Groot wel mee mag, en dat Jim die qualificatie toch minder verdient dan hij. Hij wijt dit aan het feit dat de moeder van Jim tegenwoordig getrouwd is met AVRO-directeur Ad 's-Gravesande. Heeft Frans misschien plaats moeten maken voor de mol?
« Laatst bewerkt op: 13-08-2004, 11:42:46 door Han13 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2005, 12:41:13 »
Dat is Jim de Groot en gelijk ook de reden waarom Jim voor mij de mol niet is. (dit heeft Frans van Deursen gezegd in z'n weblog,zie ook http://www.wieisdemol.com/topic,10191.0.html)

Nou ja, ik weet niet of we zomaar kunnen aannemen dat Jim de Groot ipv Frans mee mocht. Zie onderstaand bericht van onze nieuws-pagina. Ik ga er dus vanuit dat Frans gewoon verbaasd is dat iemand als Jim wel mee mag en hij niet, terwijl hij Jim ook geen A-ster vindt. En dat bedoeld hij ook op z'n weblog denk ik. Ik ga er niet vanuit dat hij daar bedoeld dat Jim ipv hem mee mocht.  :-\\

Citaat
Frans mocht niet mee   

13 augustus 2004 - Acteur Frans van Deursen - met name bekend als Frits uit ‘de Vlaamsche Pot’ - heeft via zijn weblog bekend gemaakt dat hij nogal verbolgen is over het feit dat hij, als enige, op het op het laatste moment is afgevallen voor deelname aan ‘Wie is de mol’. De contracten waren getekend, de medische keuring was al achter de rug, en zijn introductiefilmpie was al gemaakt, toen de AVRO hem opeens liet weten toch liever alleen met A-sterren in zee te willen gaan. Van Deursen is met name boos omdat iemand als Jim de Groot wel mee mag, en dat Jim die qualificatie toch minder verdient dan hij. Hij wijt dit aan het feit dat de moeder van Jim tegenwoordig getrouwd is met AVRO-directeur Ad 's-Gravesande. Heeft Frans misschien plaats moeten maken voor de mol?

(Bron: Mediawatchers) 

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2005, 12:42:33 »
Dat is Jim de Groot en gelijk ook de reden waarom Jim voor mij de mol niet is. (dit heeft Frans van Deursen gezegd in z'n weblog,zie ook http://www.wieisdemol.com/topic,10191.0.html)

Jim was al veel eerder benaderd door de avro joh...maar men moest hem juist "ongeschikt" maken voor de rol van de mol door hem op het laatst zogenaamd toe te voegen ;D..ik blijf stug volhouden dat hij de mol is ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Ik weet ik weet...
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2005, 12:48:07 »
-En wie gaat er dan nou mee?
-Jim de Groot.
-Jim de Wie?
-Jim de Groot. Da's de zoon van eh... hoe heet ie... eh...van Meneer de President...
-Balkenende! Heb die een zoon dan?

Om ff ontopic te blijven  ;) maar daarom dacht ik dus dat Jim de Groot hem ging vervangen, tenminste zo kun je het interpreteren. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat Frans als 11de kandidaat is afgevallen, als je naar z'n weblog van 10 augustus kijkt:

Citaat
Nog ff beppuh...
Ik ben, op zich, een vredelievend mens.
Voor sommige mensen die het harmoniemodel aanhangen ben ik soms wat moeilijk in de omgang.
Harmonie is mooi. In de muziek.
Wie niet tegen duidelijkheid en rechtdoorzee kan, heeft aan mij een stevig dobbertje.
Het zal dan ook geen verbazing wekken, dat ik een broertje dood heb aan mensen die liegen.
Van mij mag je bijna alles flikken.
Als je er maar eerlijk over bent.
Het spreekt voor zich dat ik diverse halsmisdrijven daar van uitsluit.

In televisieland is men zelden eerlijk.

Op 16 juli j.l. schreef ik een log over mijn uitsluiting van deelname aan het programma "Wie is de Mol".
Mijn naam zou, aldus de producent, toch niet genoeg belletjes doen rinkelen in tv-kijkend Nederland.

Dat kan.

Maar de producent haaste zich ook daar aan toe te voegen, dat het grootste deel van de beoogde kandidaten om diezelfde reden was afgekeurd.
Vandaag zag ik de lijst van mensen die nu in Australië en Bali om de eer vechten.
Stond van de week in de Telegraaf.
Alle kandidaten die destijds nog mijn beoogde medekandidaten waren, staan daar nog op.
Ik ben als enige gedumpt.

Dat kan.

Maar waarom?
Of liever nog: waarom zijn producent en omroep daar niet eerlijk over?
Is dat lafheid?
Misplaatst mededogen?
Gebrek aan communicatief vermogen?
Of gewoon gangbaar omgangsgedrag in de krochten van Hilversum?
Je gaat je toch echt afvragen wie of wat de aanleiding was.

Terwijl...

Je kan mij in principe alles vertellen.
Verhalen over diverse halsmisdrijven uitgesloten.



# posted by frans @ 7:55:50 PM

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik weet ik weet...
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2005, 12:58:18 »
Om ff ontopic te blijven  ;)

Ik heb effe wat berichten hierheen verplaatst, omdat we idd wel erg offtopic gingen.  ;)

Citaat
maar daarom dacht ik dus dat Jim de Groot hem ging vervangen, tenminste zo kun je het interpreteren. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat Frans als 11de kandidaat is afgevallen, als je naar z'n weblog van 10 augustus kijkt:

Ik denk dat dat laatste 't geval is. Tenminste hij schrijft eik dat iedereen die samen met hem in de running was nog mee mag doen. En dus zou dat betekenen dat er eerst 11 kandidaten waren, maar dat besloten is daar 10 van te maken en hij dus afgevallen is. En dat hij over Jim praat, betekent dan denk ik zoals ik ook al schreef dat hij vooral van hem vindt dat hij geen A-ster is en niet dus dat hij 't gevoel heeft dat hij weg moest omdat Jim mee moest.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 13:00:12 door Han13 »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Frans van Deursen op het laatste moment toch geen kandidaat WIDM 2005
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2005, 13:02:03 »
Ik zie inderdaad niet dat Frans Deurssen door Jim de Groot vervangen is, dus die aanname vervalt.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 13:04:16 door Castor_en_Pollux »