Auteur Topic: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?  (gelezen 60596 keer)

Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #40 Gepost op: 27-12-2004, 21:26:53 »

dan is het denk ik iemand van de redactie ofzo, maar die nr. 4 is nou ook niet erg groot hoor... maar ja....



Kom op jongens Angela is 1,58m. Dat is dus in mijn ogen gewoon klein. ::pinokkio::
Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline pika

  • Forumlid
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #41 Gepost op: 28-12-2004, 14:29:33 »
Gijs Staverman gewoon omdat het mijn eerste ingeving is. Is nergens op gebaseerd
Talpa ..................who are you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #42 Gepost op: 30-12-2004, 13:59:27 »
Op de foto valt mij op dat yvon de enige is met een t shirt met opdruk. misschien ver gezocht, maar het zou natuurlijk iets kunnen betekenen... heeft iemand een idee wat (wie) er op het shirt staat afgebeeld..?

Boeddistische monnik?  ;)
« Laatst bewerkt op: 30-12-2004, 15:03:12 door Castor_en_Pollux »

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #43 Gepost op: 30-12-2004, 14:43:12 »
Gijs Staverman Victoria gewoon omdat het mijn eerste ingeving is. Is nergens op gebaseerd

:)
Mijn prinsje is chriz!!

Offline pika

  • Forumlid
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #44 Gepost op: 30-12-2004, 15:50:23 »
Wat dacht je van deze; Marc Marie Huybregts draagt als enige op de groepsfoto gympen.............En ze zijn duidelijk zichtbaar. Ik ben aan het zoeken of ze van het merk Kangaroo of Australian zijn, anders zijn ze van kangaroeleer gemaakt.
Talpa ..................who are you

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #45 Gepost op: 1-01-2005, 12:51:29 »
Wat zou je daar dan uit af willen leiden? ???

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #46 Gepost op: 1-01-2005, 12:55:44 »
Geweldig al die theorien weer, ik zit er al weer helemaal in ;D :D

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2005, 20:40:45 »
In het kader van de 'vergezochte' theorieen, wil ik er wel eentje toevoegen:

Op de website van IDtv treffen we de volgende foto aan:


Op deze foto dragen de kandidaten dezelfde kleding en bevinden zich op dezelfde lokatie als op de groepsfoto van de WIDM-site van de AVRO. Het is redelijk te veronderstellen dat deze kort na elkaar genomen zijn.

De volgende verschillen tussen de twee foto's zijn opvallend:
- Op bovenstaande foto staat Angela tussen de kandidaten (foto heet overigens Wie_is_de_mol_Groep_met_angela_klein, dus die discussie kan gesloten worden).
- Yvon Jaspers staat als enige een tree lager en hierdoor voor/buiten de groep.
- Zowel Marc-Marie als Yvonne v/d Hurk staan nu als het ware midden in de groep enigszins verscholen, waarbij opvalt dat Marc-Marie duidelijk wegkijkt naar voor hem rechts.
- De foto is wel zorgvuldig geposeerd en maakt niet de indruk van een proefopname.

Verklaring zou kunnen zijn:
- Yvon Jaspers buiten de groep. Zij is de Mol.
- Yvon van de Hurk en Marc-Marie zijn de winnaar en verliezer. Waarbij Marc-Marie wegkijkt van de Mol en deze dus niet ziet, hij is de verliezer.

Ik ga ervanuit dat ze in dit stadium niet zo makkelijk de mol weggeven. Er moet een andere verklaring voor deze wat merkwaardige foto zijn.




Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2005, 20:51:15 »
Ligt het aan mij of is die deur heel anders in de foto met angela dan in die zonder?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2005, 21:06:48 »
Alle kleuren zijn wat opgehaald op de foto met Angela. Waarschijnlijk met een fotoeditingpakket.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #50 Gepost op: 3-01-2005, 09:31:12 »
Verklaring zou kunnen zijn:
- Yvon Jaspers buiten de groep. Zij is de Mol.
- Yvon van de Hurk en Marc-Marie zijn de winnaar en verliezer. Waarbij Marc-Marie wegkijkt van de Mol en deze dus niet ziet, hij is de verliezer.
Als we ervan uitgaan dat de foto helemaal aan het begin gemaakt is (wat mij logisch lijkt), weet natuurlijk nog niemand wie de winnaar en verliezer zal zijn. Als hij op een later moment gemaakt is, zou dat dus pas op de reünie kunnen zijn, want eerder zijn niet alle kandidaten bij elkaar. (Of alle kandi's zouden speciaal bij elkaar moeten komen om een groepsfoto-met-hint te maken, waarbij dan verreweg de meeste kandi's niet door mochten hebben wie er bezig was een hint te vertonen ::).) Maar de reünie wordt toch pas opgenomen als er al afleveringen uitgezonden zijn? Ik geloof er dan ook niet zo in dat er uit die groepsfoto hints zijn af te leiden, volgens mij zijn ze gewoon bij elkaar gaan staan zoals de fotograaf dat het beste vond.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #51 Gepost op: 3-01-2005, 09:41:07 »
Nee hoor, de deur is echt anders...
« Laatst bewerkt op: 3-01-2005, 09:43:22 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #52 Gepost op: 3-01-2005, 10:05:41 »
Als we ervan uitgaan dat de foto helemaal aan het begin gemaakt is (wat mij logisch lijkt), weet natuurlijk nog niemand wie de winnaar en verliezer zal zijn. Als hij op een later moment gemaakt is, zou dat dus pas op de reünie kunnen zijn, want eerder zijn niet alle kandidaten bij elkaar. (Of alle kandi's zouden speciaal bij elkaar moeten komen om een groepsfoto-met-hint te maken, waarbij dan verreweg de meeste kandi's niet door mochten hebben wie er bezig was een hint te vertonen ::).) Maar de reünie wordt toch pas opgenomen als er al afleveringen uitgezonden zijn?
Wat is de noodzaak dat er al afleveringen uitgezonden zijn om de reunie(slotaflevering?) op te nemen?
(Angela is trouwens ook nog ontslagen! ;))

Ik geloof er dan ook niet zo in dat er uit die groepsfoto hints zijn af te leiden, volgens mij zijn ze gewoon bij elkaar gaan staan zoals de fotograaf dat het beste vond.
Waarom zou een fototgraaf ervoor kiezen om een persoon weg te laten kijken en een iemand duidelijk op de voorgrond te plaatsen, wat niet een normale groepsopstelling is?
Dit lijkt me niet een optimale opstelling.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2005, 10:15:24 door Castor_en_Pollux »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2005, 11:09:14 »
Wat is de noodzaak dat er al afleveringen uitgezonden zijn om de reunie(slotaflevering?) op te nemen?

Dan weten alle kandidaten dus al ruim voor de laatste allesonthullende aflevering wie de mol is, wie gewonnen heeft etc. Dit vergroot de kans dat 't allemaal uitlekt natuurlijk enorm. Dus daarom zullen ze wel weer gewoon de reunie in de week van de aflevering dat de mol bekend wordt gemaakt, worden opgenomen.


Waarom zou een fototgraaf ervoor kiezen om een persoon weg te laten kijken en een iemand duidelijk op de voorgrond te plaatsen, wat niet een normale groepsopstelling is?
Dit lijkt me niet een optimale opstelling.


Hier moet ik je gelijk in geven. Maar ik betwijfel 't eik of deze foto door 'n professionele fotograaf is gemaakt. Als hij gewoon tijdens de opnames gemaakt is, denk ik dat hij gewoon genomen is door 'n cameraman. Lijkt me niet dat ze 'n fotograaf voor 1 zo'n foto gaan inhuren als er ook gewoon foto's gemaakt kunnen worden van opnames van de camera's. Bovendien hadden alle groepsfoto's tot nu toe (dus ook van andere series) wel enkele onlogische opstellingen erin, dus ik denk dat ze 't gewoon telkens zelf doen. En dan natuurlijk extra 'n niet optimaal shot kiezen, zodat wij gaan denken dat er 'n hint in zit.  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2005, 11:14:45 door Han13 »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2005, 11:12:36 »
Zoals elk jaar geweest is inderdaad, overal ter wereld.

En ik denk dat die ene gewoon toevallig wegkeek. Hoeveel groepsfoto's in de wereld zijn er wel niet waar er een of meerdere personen net toevallig de andere kant op kijkt omdat er daar iets te zien is?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2005, 11:35:05 »
Dan weten alle kandidaten dus al ruim voor de laatste allesonthullende aflevering wie de mol is, wie gewonnen heeft etc. Dit vergroot de kans dat 't allemaal uitlekt natuurlijk enorm. Dus daarom zullen ze wel weer gewoon de reunie in de week van de aflevering dat de mol bekend wordt gemaakt, worden opgenomen.

Het lijkt mij een groter risico om BN'ers een voor een naar huis te sturen en ze weer vrolijk in Hilversum of elders rond te laten lopen, waar ze gezien kunnen worden.  Dan kunnen de laatste drie ook gemakkelijk bekend worden. ;)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2005, 11:40:14 door Castor_en_Pollux »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2005, 11:56:42 »
Tenzij ze de afvallers in een hotel lieten, onwetende van wat er in het spel gebeurde.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2005, 12:54:51 »
Ik ken alleen maar victoria, yvon en gijs :)
Die met die handen in de zakken is de mol ;D ziet er verdacht uit >:D
Maar victoria kan ook de mol zijn ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2005, 13:33:42 »
Op die als eerste geplaatste foto wijst die gast links ook naar Marc Marie, later hebben ze dat weer weggepoetst..
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Eerste groepsfoto!!! - Wie is ... de Mol ?
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2005, 14:06:55 »
Gerard is dit gewoon je gevoel voor humor en nodig je iedereen uit op dezelfde manier met WIDM om te gaan, of suggereer je dat IdTV alle beelden via editing manipuleert en het spelen van WIDM volledig onmogelijk maakt.  >:D ;D