Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 175670 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Jim is niet de mol!
« Gepost op: 29-12-2004, 01:40:44 »
In dit topic, kun je vanaf nu alles kwijt over Jim. Waarom is hij wel de mol? Of waarom juist niet? :)

Hier kun je dus discussiëren over alle verdachte handelingen, hints, onmolse acties enz. enz. van Jim. 

Bekijk hier het profiel van Jim
« Laatst bewerkt op: 18-02-2005, 23:06:29 door Han13 »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2005, 10:05:57 »
jim is de Mol ...gewoon vrouwelijke hormoontjesintuitie ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2005, 13:12:58 »
Over hormonen gesproken, mannen zullen zich in de rol van de mol sowieso wat eerder willen manifesteren en de grens opzoeken (testosteron   >:D)
Zeker ook bekende Nederlanders, zal nog best lastig zijn een geschikte mol onder deze mannen te vinden  ;D
Jim de Groot ken ik niet voldoende wat dit betreft.  ;)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2005, 13:03:20 »
jim is de Mol ...gewoon vrouwelijke hormoontjesintuitie ;D
De eerste betrouwbare bron is dus al gevonden  ;)

Jim is hier op de site al erg op de achtergrond
Kennen zo weinig mensen hem?
Zou weer een streepje voor kunnen zijn, om als mol te opereren.
 ::vergroot:: Als je onbekend bent bij het publiek, is het moeilijker te achterhalen of zijn handelingen karakteristiek òf juist heel verdacht zijn
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Citizen Erased

  • Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2005, 21:35:10 »
Hij houdt van Jeff Buckley en Grace is zijn favoriete album. Nou, dan mag hij er van mij in ieder geval heel lang inblijven. ::ok::.

Offline farouk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There could be only one...
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2005, 13:30:17 »
jim is de mol, waarom anders zouden ze zo'n onbekende jongeheer in het programma stoppen... ::zwaai::
There could be only one...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2005, 13:38:43 »
Jim is geweldig! en hij kan prachtig mooi zingen... zoals in Rent!

Maar of ie de mol is? Als ik nu zeg van wel, dan wint ie. Dat gaat namelijk alijd zo met mij. Ik zie de winnaar als mol!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Zarathustra

  • Forumlid
  • Also.......
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2005, 19:49:38 »
Maar of ie de mol is? Als ik nu zeg van wel, dan wint ie. Dat gaat namelijk alijd zo met mij. Ik zie de winnaar als mol!
Nou, Jim is mijn winnaar! Dan kan ie nooit de mol zijn! :P ;D
Iemand is altijd de wijste... Waarom ben ik dat dan nooit?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2005, 20:13:48 »
Nou, Jim is mijn winnaar! Dan kan ie nooit de mol zijn! :P ;D

Nou, Jim is mijn mol! Dan kan ie nooit de winnaar zijn! :P ;D

 :P
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Zarathustra

  • Forumlid
  • Also.......
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2005, 20:28:04 »
 :-X
Iemand is altijd de wijste... Waarom ben ik dat dan nooit?

Offline Dionysos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2005, 23:09:23 »
Ik vind zijn zonnebril zo mollig ;D

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2005, 04:53:29 »
Vooralsnog vind ik Jim de meest plausibele zo dat woord al van toepassing is kandidaat voor het molschap ::jaja::

Wordt weinig in beeld gebracht, ook weinig geprofileerd/ 'neergezet'.

Eg ter contrast: Yvon wordt neergezet als iemand die veelvuldig liegt, moeilijk grijpbaar is etc. (Zou dubbelspel kunnen zijn natuurlijk). Wordt dus vrij 'high profile' neergezet (zie ook reacties op het forum) als mol in principe.

Victoria wordt ook beladen met (nogal voordehandliggende) verdenking (zondert zich af, schrijft in haar boekje, ik kan het niet zijn want ik ben te opvallend, 'ze is echt een moltype (zegt Isabelle))- en zo zijn er nog een paar kandidaten die meer in het spotlight staan als potentiële mol (Sander, Gijs, Yvon, Yvonne en Marc-Marie. In principe lijkt het me plausibel dat deze laatsten dus redelijk ver gaan komen i.t.t. Isabelle/ Lottie en Victoria die veel minder duidelijk in dit spotlicht stonden mi).(Victoria wordt een beetje te opzichtig neergezet voor mijn smaak om er lang in te kunnen zitten als potentiële mol).

Wat mij bovendien aan Jim opviel is dat hij zich redelijk op de achtergrond lijkt te houden (of gehouden wordt?) terwijl dit niet met opzet gedaan wordt lijkt het.Misschien is hij van nature zo, of misschien is het een kat uit de boom kijk-actie?(zenuwachtig als mol en moet zich thuis gaan voelen in zijn rol?)  Moeilijk echt hoogte van hem te krijgen vind ik.

Grappig detail.. Op een gegeven moment komen ze langs een bord langs de weg waarop staat 'grote street'
Dit blijkt dus idd
een straat in Adelaide
te zijn  ::trots:: .
(Zit ook een theater genaamd Her majesty's Theater)
Zal wel niks in die hint zitten (te voordehandliggend miss ;)) ;D Maar vond het wel grappig.

Overigens viel me ook op dat hij op zijn horloge keek tijdens de test geloof ik. Misschien dat hij bedacht hoeveel tijd hij ervoor zou hebben om het goed uit te spreiden over die tijd, maar vond het wel merkwaardig dat hij het deed.

Schrijf anderen helemaal nog niet af als mol want op dit punt kan net zo goed één van de anderen (Sander, Marc-Marie, Yvon of Yvonne eg) het zijn - maar vooralsnog staat Jim bovenaan de lijst verdachten bij mij   ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 04:56:58 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2005, 05:04:45 »
Nota bene, schiet me nog iets te binnen.

Yvonne (van den Hurk, dus) zegt op een gegeven moment iets als 'Die Jim de Groot heeft het geld wel nodig. Hij zou dus wel willen winnen dat is ook iets potentiëel mols' (iets van die strekking zegt ze precies weet ik het niet meer.)

Ten eerste vind ik het vreemd dat ze zei 'die Jim de Groot' (maar terzijde ;)) ten tweede, wat is er mols aan dan? Misschien dus dat hij zich voordoet als kandidaat die erg voor het geld wil gaan/ fanatiek kandidaat is (zoals hij bijv ook Victoria zit te ondervragen) dat kan natuurlijk ook een 'cover' zijn- de fanatieke kandidaat uithangen en anderen beschuldigen en onder vuur leggen zodat ze dat niet (zo snel) bij jou doen en zich in de verdediging gedrongen voelen. Vreemd is het wel maar er vielen me sws wel een paar vreemde dingen op aan Jim :) 

(Overigens is er in dat stukje waar Victoria proclameert 'Wat stel jij een vrágen zeg!'sws erg duidelijk gesneden mi. Wat voor vragen Jim precies stelt weten we dus niet maar wel dat het verdacht wordt gevonden dat Victoria weggebleven is en zich afzondert.)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 05:13:15 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2005, 08:33:37 »
lorelei...ik sluit me geheel bij je aan...al zal dat niet slim zijn omdat jij vorig jaar ook giga mis zat met je mol ::rofl::

Jim is voor mij ook de absolute mol...ik vind hem sneaky overkomen...je hoort hem nog niet zo vaak...maar ziet hem wel vaak "mysterieus" in beeld gebracht worden...

ik ga voor Jim als mol ::ok::...en ja de hormonen spelen daarbij ook een rol ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2005, 11:57:53 »
Op dit moment heb ik Jim toch hoog in mijn lijstje van mollen staan. Hij was redelijk onzichtbaar. En wat me ook opviel was dat hij probeerde om Victoria publiekelijk verdacht te maken toen ze laat bij het eten verscheen. Dat zou natuurlijk mollengedrag kunnen zijn.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #15 Gepost op: 16-01-2005, 02:59:03 »
Bij de lieg-test zei Jim iets opmerkelijks.
Hij zei de waarheid te hebben gesproken bij de moeilijke vraag, en te hebben gelogen bij de makkelijke vraag, dat vond hij achteraf niet slim, en hij zei daarop voortaan te zullen liegen bij makkelijke vragen.

Ergens geeft dit me het idee dat Jim wist dat er een makkelijke en een moeilijke vraag zou komen, bij hem was dat ook zo (hij kon bij de 2e volstaan met "nee"), maar sommige anderen kregen 2 moeilijke vragen danwel 2 makkelijke vragen, bij hem lag dat anders, en nav wat hij zei leek het net alsof hij dat tevoren wist en een verkeerde keuze had gemaakt.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2005, 03:36:30 »
Bij de lieg-test zei Jim iets opmerkelijks.
Hij zei de waarheid te hebben gesproken bij de moeilijke vraag, en te hebben gelogen bij de makkelijke vraag, dat vond hij achteraf niet slim, en hij zei daarop voortaan te zullen liegen bij makkelijke vragen.

Ergens geeft dit me het idee dat Jim wist dat er een makkelijke en een moeilijke vraag zou komen, bij hem was dat ook zo (hij kon bij de 2e volstaan met "nee"), maar sommige anderen kregen 2 moeilijke vragen danwel 2 makkelijke vragen, bij hem lag dat anders, en nav wat hij zei leek het net alsof hij dat tevoren wist en een verkeerde keuze had gemaakt.

Ik had precies dezelfde indruk ::jaja::

Ik heb dat fragment vanavond nogmaals even bekeken en kom tot dezelfde conclusie.

Hij zegt tegen Angela ' Damn they' re good' maar dat komt me iets te van te voren bedacht over om de een of andere reden. Ook hoe hij dat in die biecht zit te vertellen, zijn houding en dan het ' Ik dacht in ieder geval dat ik het wel aardig had gedaan' - ik weet niet het klonk allemaal iets te vooraf bedacht en niet-adhoc. Misschien is dit zijn manier van doen, zou natuurlijk best kunnen :) Maar vooralsnog blijft hij mijn 'main suspect' ;) en als ie het niet is is ie waarschijnlijk de winnaar :-X
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2005, 10:17:00 »
Jim maakt op mij vooral een onzekere indruk. Hij staat nogal te slikken en kijkt weg bij het "damn there good". Ook de open vraag(niet met ja/nee te beantwoorden) beantwoordt hij niet erg overtuigend. Als hij dit speelt is hij beter dan ik hem vooralsnog zou inschatten in het acteren.
If you hear horsebeat expect horses not zebra's  ;D. If you hear nothing expect a mole. :)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 10:21:19 door Castor_en_Pollux »

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2005, 13:20:23 »
Bij de lieg-test zei Jim iets opmerkelijks.
Hij zei de waarheid te hebben gesproken bij de moeilijke vraag, en te hebben gelogen bij de makkelijke vraag, dat vond hij achteraf niet slim, en hij zei daarop voortaan te zullen liegen bij makkelijke vragen.

Ergens geeft dit me het idee dat Jim wist dat er een makkelijke en een moeilijke vraag zou komen, bij hem was dat ook zo (hij kon bij de 2e volstaan met "nee"), maar sommige anderen kregen 2 moeilijke vragen danwel 2 makkelijke vragen, bij hem lag dat anders, en nav wat hij zei leek het net alsof hij dat tevoren wist en een verkeerde keuze had gemaakt.
Nee, had dat gevoel niet zo... de biecht zal achteraf opgenomen zijn. En achteraf heb je altijd makkelijk praten. Maar zodra iemand je een vraag stelt kan je op dat moment wel zelf bepalen of die moeilijk of makkelijk is en dan daarop inspringen.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2005, 13:48:43 »
Ik weet het ook allemaal niet zeker, maar dat wist ik bij george en Elise ook niet, maar ik riep het wel al bij aflevering 1 (onbewuste intuitie?)
Maar iets zegt mij dat Jim de mol is. Dat gedoe met Frans van Deursen is volgens mij 1 grote afleidingsmanouvre (volgens mij moeten deze heren elkaar goed kennen van het musical wereldje)

Maar wat me het meest opviel was het volgende: Toen ze nog in Lisse waren vroegen vele kandidaten; Wie is de mol? of Ben jij de mol. De ene antwoordde met inderdaad, de anders met stilzwijgen. Jim deed iets bijzonders, hij leek te wijzen naar Yvonne van den Hurk, maar volgens mij wees hij in de spiegel...
misschien hebben meer mensen het gezien, want zoals ik al eerder zei: Ik weet niks zeker...
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.