Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208936 keer)

Offline Pat..

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 13-02-2005, 18:39:59 »
Ik weet niet of het al eerder is gezegd..
Maar is het iemand al opgevallen dat in het openingsfilmpje van WidM, Lottie de enige is die niet met haar 'echte' gezicht te zien is, en alleen op foto... ???

Offline TessaSchaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #301 Gepost op: 13-02-2005, 19:34:58 »
ze is het gewoon
Lottie is de mol!

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #302 Gepost op: 13-02-2005, 20:55:18 »
Als Angela de testuitslag en afvaller aan de groep bekend maakt, zit Lottie altijd achteraan in het midden. Zou dat iets betekenen?

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #303 Gepost op: 13-02-2005, 22:31:59 »
Ik weet niet of het al eerder is gezegd..
Maar is het iemand al opgevallen dat in het openingsfilmpje van WidM, Lottie de enige is die niet met haar 'echte' gezicht te zien is, en alleen op foto... ???

volgens mij niet... je bedoelt het introfilmpje?

Offline mrs P

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #304 Gepost op: 14-02-2005, 09:26:32 »
Ook maar even hier, omdat dit meer naar Lottie dan naar MM wijst...:

mijn zusje wees me op het plaatje bij hint 4:


Volgens ons staat er in een soort watermerk MM. Bevestiging van onze vermoedens dat MM de mol is...maar goed, op een gegeven moment zie je ook wat je wilt zien he   ::oink::

Ik had het ook al gezien, het zijn benen (van Lottie waarschijnlijk), die weerspiegelen in het glas van de tafel.
Kan toeval zijn, maar...   ???

Je zou het dan ook als M van Mol op kunnen vatten, m.a.w. dat Yvon of Lottie de mol is (lottie dan waarschijnlijker omdat "M" meer bij haar zit)


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #305 Gepost op: 14-02-2005, 10:32:01 »
Ik vond Lottie heel verdacht en veel van haar mollenstreken zijn al genoemd..

Wat ik ook vreemd vond is dat Victoria bij binnenkomst ontevreden is over het feit dat er steeds gezegd werd: er is een wisselgesprek (door Lottie), waardoor de aanwijzingen te beperkt waren.

Ik zou dat stuk nog eens terug moeten zien, want vilgens mij keek Yvon vreemd naar Lottie..

Als Lottie de mol is, dan zou Yvon al dat gedoe toch hebben moeten merken????
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 14-02-2005, 12:22:36 »
Even een leuk Lottie Hellingman is de mol feitje.

Alleen Lottie Hellingman heeft de letters MOL als enige kandidaat in haar naam zitten
namelijk LOttie hellingMan. Bij geen van de andere kandidaten is dit het geval  ::vergroot::
to mole or not to mole that's the question

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #307 Gepost op: 14-02-2005, 12:36:38 »
Even een leuk Lottie Hellingman is de mol feitje.

Alleen Lottie Hellingman heeft de letters MOL als enige kandidaat in haar naam zitten
namelijk LOttie hellingMan. Bij geen van de andere kandidaten is dit het geval  ::vergroot::
Dit lijkt me vergezocht hoor.
Alleen moet ik toegeven dat Lottie, naast Sander en Jim, waarschijnlijk wel eens de Mol zou kunnen zijn.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #308 Gepost op: 14-02-2005, 15:16:33 »
Ik vond Lottie heel verdacht en veel van haar mollenstreken zijn al genoemd..

Wat ik ook vreemd vond is dat Victoria bij binnenkomst ontevreden is over het feit dat er steeds gezegd werd: er is een wisselgesprek (door Lottie), waardoor de aanwijzingen te beperkt waren.

Ik zou dat stuk nog eens terug moeten zien, want vilgens mij keek Yvon vreemd naar Lottie..

Als Lottie de mol is, dan zou Yvon al dat gedoe toch hebben moeten merken????

Ik vond haar juist niet mols doen...Ze neemt heel duidelijk die "gevonden" telefoon in bewaring als Yvon hem verkeerd opneemt.
Ze bloost heel erg als ze betrapt word op het niet goed luisteren naar het telefoontje van MArc-marie.
Volgens mij is ze echt veel te eerlijk.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #309 Gepost op: 14-02-2005, 15:22:18 »
Ik vond haar juist niet mols doen...Ze neemt heel duidelijk die "gevonden" telefoon in bewaring als Yvon hem verkeerd opneemt.
Ze bloost heel erg als ze betrapt word op het niet goed luisteren naar het telefoontje van MArc-marie.
Volgens mij is ze echt veel te eerlijk.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #310 Gepost op: 14-02-2005, 15:40:17 »
Leuk interview! Bedankt!

Maarre...wat hoor ik nu...KLOKHUIS voor volwassenen  ::oink::

En waar hebben we eerder over PINGUINS gehoord  ::oink::

 ::rofl::

Idd opvallend, dat ze van Jules Unlimited (voor ze eraan begon) dacht dat het een 'soort klokhuis voor volwassenen' was ::jaja::

Bovendien wordt ook hier blauw blauw weer genoemd - double blues in het stadion.

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #311 Gepost op: 14-02-2005, 15:41:47 »
Even een leuk Lottie Hellingman is de mol feitje.

Alleen Lottie Hellingman heeft de letters MOL als enige kandidaat in haar naam zitten
namelijk LOttie hellingMan. Bij geen van de andere kandidaten is dit het geval  ::vergroot::

Sterker nog, het is het woordje Mol gespiegeld ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #312 Gepost op: 14-02-2005, 15:49:26 »
Sterker nog, het is het woordje Mol gespiegeld ;)

Lijkt me wel heeeeeeeeeeeel ver gezocht hoor.

Stel je voor dat ze kandidaten zoeken voor een nieuwe serie en dan gaan kiezen voor een mol die de letters van "mol" al dan niet gespiegeld in z'n naam heeft staan.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #313 Gepost op: 14-02-2005, 16:17:17 »
Lijkt me wel heeeeeeeeeeeel ver gezocht hoor.

Stel je voor dat ze kandidaten zoeken voor een nieuwe serie en dan gaan kiezen voor een mol die de letters van "mol" al dan niet gespiegeld in z'n naam heeft staan.

hehe .. ik reageerde alleen op degene die dit als hint postte, namelijk dat het het woordje letterlijk in zich draagt en dan gespiegeld ;)
Overigens selecteren ze daar uiteraard een mol niet op, maar ze kunnen er achteraf wel een hint inbouwen - dat hebben ze met Elise ook wel gedaan in 'Für Elise' etc, dus tja.

Ik denk nog steeds niet dat Lottie de mol is, maar ze heeft absoluut wel vreemd gedrag en er lijken ook enkele hints haar kant uit te wijzen.. dus ik hou haar in de gaten.  8)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 16:19:10 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #314 Gepost op: 14-02-2005, 17:33:25 »
Ik vond Lottie juist wel mols doen  ::jaja::

- ze wil mij iets te graag als controler
- ze probeert vanaf het begin al verwarring te zaaien over de verdeling van de groepen rechts of links of andersom)
- ze vergist zich in de groepen ook een keer in links of rechts: "o ja, jullie mogen niet links".
- Wat ik een echte mollenstreek vond is tijdens het gesprek tussen Jim en Yvon, waarbij Jim vraagt naar de scool of art en Lottie er gelijk museum van maakt, waardoor bij Yvon verwarring is onstaan. Jim haar verdenkt en dus de mollenstreek in Yvon haar schoenen wordt geschoven.
_ Toen Victoria boven kwam als eerste in de hotelkamer zei Yvon: "maar jullie belde ook zo weinig". V. is verontwaardigd, want steeds als zij belden zei Lottie dat er een wisselgesprek was.... Hier dote Gijs ook nog een uitspraak over.
- En wat te denken van het gegiegel van Lottie op de vraag hoe de eerste groep de aanwijzing had gevonden.......

Misschien hebben jullie allemaal gelijk en ga ik mij verschrikkelijk vergissen, maar we hebben hier toch wel een aantal mollenstreken bij elkaar gezien volgens mij.

Wat mij ook een beetje dwars zit is dat er bij Lottie zo weinig emoties zijn.
Als de groep 4000 euro moet inleveren geeft zij geen krimp en ik verbeeld mij dat zij vaak een beetje ingehouden moet lachen.

Nou, kom maar op dan en overtuig mij maar dat zij het niet is  ::regenboog::

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lisa_robbenfan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 100% duidelijk...
Waarom LOTTIE voor 100% zeker de MOL is!
« Reactie #315 Gepost op: 14-02-2005, 18:35:30 »
Bij de opdrachten zal de mol natuurlijk niet té opvallend gaan saboteren. De mol weet natuurlijk ook dat hij/zij ontmaskerd wordt als het allemaal een beetje té "toevallig" wordt...Kijk anders eens naar de positie die Lottie inneemt bij de opdrachten. Ze zit altijd op die plaats waar ze het meeste invloed kan uitoefenen! Toen Roeland (die gebeld was door de mol) geen stoker kon zijn omdat hij ziek was, meldde Lottie zich gelijk aan. Waarom? Omdat ze dan in elke groep iemand had zitten die de boel kon saboteren. Met zingen was ze als laatste...als Jim opeens niet voor hulpmol zou gaan spelen, kon ze het alsnog verpesten, als Jim wel slecht zou zingen, kon ze makkelijk de vrijstelling pakken. En verassing...Lottie zat daarna wéér op een centrale plek, namelijk bij de controllers, waar ze ook alles kon saboteren. Dat hoefde ze niet te doen omdatt Yvon zo aan het stuntelen was.
IK HAD HET GOED !!!

Offline Pat..

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #316 Gepost op: 14-02-2005, 19:01:59 »
volgens mij niet... je bedoelt het introfilmpje?

Ja.. tijdens het introfilmpje, waar iedereen 'voorgesteld' wordt..
Let maar eens op... (ik weet niet of het introfilmpje ergens op internet staat..)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #317 Gepost op: 14-02-2005, 19:04:17 »
ah je bedoelt in aflevering 1, de voorstel filmpjes van de kandidaten... dat wordt ff aflevering 1 herkijken dan  ::vergroot::

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #318 Gepost op: 14-02-2005, 19:08:04 »
nee Pat.. bedoelt vast het startfilmpje bij iedere aflevering. Haar foto ligt op de zeebodem, maar haar gezicht zelf krijgen we niet te zien.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #319 Gepost op: 14-02-2005, 19:29:06 »
ah, ik aflevering 1 net zitten te kijken  ;D
maar inderdaad je krijgt niet haar gezicht te zien, EN het is ONDER water...

Hier is wat ik ook al in afl. 5 poste, let op lottie. Ze misleidt echt:

Ik heb ff stukken van de telefoongesprekken tijdens de tweede opdracht uitgetypt.

Jim belt naar Yvon:

J: Weet je nog waar die art dinges waar we gisteren waren, kun je die vinden op de kaart? Die eh art school zeg maar?
Y tegen L: Kunnen wij die Art school vinden waar we gisteren waren.
L: Art museum is dat het?
Y tegen J: Was dat het museum?
L (wijst op kaart) tegen Y: Dat is hier
J: die school waar we gister waren
Y: Performing Arts center was het dat?
J: Ja, ja, dat ja.
Y: Ja dat heb ik gevonden
J: is dat Light Square?
Y: Nee, helemaal niet!
J: Helemaal niet zelfs.
Y: 3 blokken daarvan vandaan

verdacht:
-Jim vraagt duidelijk naar artschool maar Lottie maakt daar direct arts museum van. (dom of mol?). Daarna  komen ze met performing arts center op de proppen.
nb: de naam van de art school is ook idd performing arts center (bron: widm.nl)

--

Sander belt lottie: In hoeverre moeten wij binnen de tijd iets doen?
L: Anderhalf uur
S: nee dat is ons niet, dat is ons niet uitgelegd. Wij hebben helemaal geen uitleg.
L: Ja (moeilijk verstaanbaar) jim uitgelegd
Y tegen L: Ik heb alles uitgelegd net!

S: Tijd is anderhalf uur
J: Oh mijn god. Dus dan moeten we er maar ens wat vaart tegen zetten inderdaad.

Opvallend:
- Lottie zegt alleen maar: Anderhalf uur. En daarna: ik heb aan jim uitgelegd, waarop Yvonne roept: ik heb net alles uitgelegd!



--
volgend shot - groep van jim loopt buiten.

J: [sarcastisch] Dat zal light Square zijn
I: [sarcastisch] Ja, bij de kunstacademie
J: [sarcastisch] Ja dat is inderdaad wel een beetje vaag he?
J aan telefoon: Jim ja.. eh nou dit dat eh Yvon die zei daarnet dat dat Light Square heel ver is van de Art school waar we... waar we gister geweest zijn

-- knip biecht yvon --
Ik had naar het plein moeten kijen inlaats van de artschool te zoeken. Da's stom maar dat is geen mollenstreek - ik kan gewoon geen kaartlezen.
--

J: maar volgens mij is die art school OP Light Square
L: Ja, dat klopt
J: OK
L: De Art School is op Light Square
J: zou je haar dan even diep in de ogen kunnen kijken en uitvinden waarom ze dat ongelooflijk verkeerd heeft gezegd?
L tegen Y: Waarom heb jij gezegd dat het zo ver (wijst op kaart) was van Art School?
Y kijkt op kaart. ... dat heb ik niet gezegd. - Ik heb art MUSEUM gezegd.
L blijft stil en kijkt naar kaart.
--

opvallend: geen enkele reactie van Lottie wanneer art museum en art school verward blijken te zijn. Beiden blijven stil.
Dit hele stukje is trouwens gek als je het naast het eerste stukje legt. Lottie is degene die Art Museum heeft gezegd. Later werd center of performing arts ook genoemd, maar blijkbaar hebben ze op de kaart toch de locatie van art museum gezien (Het is drie blokken verder). 


--

Gijs heeft aanwijzing gevonden, MM belt met Lottie:

MM: de anwijzing is 240
L: de aanwijzing is 240
MM: Dat [onverstaanbaar] stond op een papier van de mol
L: OK ik krijg een andere lijn nu binnen tegelijkertijd maar nu moeten jullie dus door naar Hind Marsh Square.

--

Sander belt naar Yvonne

S: Hallo met sander. Weet jij al iets an de andere groep wat die aan aanwijzingen gevonden hebben?
Y: die hebben 240 gevonden {nb: hier is het befaamde "M" shot te zien)
S: 240. OK en op wat voor manier?
Y tegen L: op wat voor manier was het?
L: stil. Eh. OK. eh... schiet in de lach.. Marc Marie zei eh... Ja dat weet ik eigenlijk niet. giechel
Y tegen S: Dat weet ze niet
L: lachend: nee!
L: Op een briefje van de mol lacht giechelend: ik weet het echt niet.

het volgende lijkt er direct achteraan gekomen maar volgens mij is dit een later gesprek tussen Yvon en Lottie, zonder Sander aan de telefoon

Lottie doet MM na: Ja dus ik het ehm gevonden op dit ehm nja van de mol, nou ik ga, dag! lacht
plotseling serieus: Ik heb niet goed geluisterd. Of er zat een wisselgesprek doorheen.
Ik heb alleen "van de mol" gehoord.

--

opvallend:
- Lottie herhaalt aanwijzing en stuurt groep dan snel door naar volgende plein en kapt gesprek snel af.
- Lottie zegt dat ze een andere lijn binnenkrijgt, door de montage lijkt sander ook te bellen maar Y heeft dan de telefoon en niet Lottie.
-de stemmingswisselingen van lottie van lachend naar serieus.
- MM heeft wel degelijk op een briefje van de mol gezegd
- het was lottie die daarna toen het gesprek direct afkapte met 'er is een wissel gesprek'