Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 207411 keer)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #540 Gepost op: 1-03-2005, 19:11:57 »
vervolg

Citaat
- Aflevering 7: tot nu toe nog niet echt veel grote mollenacties. Tijd om echt toe te slaan? Kennelijk niet. In de duikopdracht doet ze het erg goed, alleen het symbool oog lijkt gek maar omdat ze de rest zo goed tekent is er niets aan de hand. LIDM'ers zullen waarschijnlijk zeggen dat de eigenschappen die ze de kandidaten toekent niet allemaal logisch zijn, Marc-Marie kritisch bijvoorbeeld. Dat is wel een beetje zo, maar als ze de Mol zou zijn zou ze dit makkelijk nog meer door de war kunnen gooien, volgens mij als MM gewoon de opdracht goed had gedaan was er, afhankelijk van Sander, wel geld verdient.

Lotties tactiek is juist heel subtiel, ik vind het wel heel goed en ze kan ook erg goed acteren (dat kan ze trouwens sowiso, ze is de meest veelzijdige actrice van alle kandi's). Lottie verschuilt zich achter een lach, ze doet heel vaak haar hand voor haar mond, of ze draait ineens om: "nou dan niet, nee nou doe ik het helemaal niet meer!" - allemaal heel slim voor een mol.

Ik vind het heel mol om te beginnen met jezelf met een vage aanwijzing. Ik zou beginnnen met anderen die ik wel zeker weet, bv klokhuis voor yvon, en jezelf als laatste. Als je dan niks kan verzinnen over jezelf, hou jezelf dan als laatste dan is het duidelijk dat jij dat moet zijn.

ook heeft lottie haar brevet, en lijkt dit wel op haar lijf geschreven. Ze weet yvon ook mee te krijgen door te gebaren en tegen yvon te zeggen: ik wil wel hints spelen! (yvon is kampioen hints). Het feit dat yvon niet mee ging kan haar juist wel heel goed uit zijn gekomen. Dat MM de boel zo in de war gooit had niemand durven dromen. Ik vind een been voor MM trouwens ook raar als iedereen hem met hoedje associeert. Lottie kon natuurlijk niet te opzichtig mollen omdat ze in haar eentje onder water zat, als ze met zijn tweeen waren kon lottie altijd nog zeggen dat ze yvon niet goed had begrepen oid. Kortom, misschien niet overdadig mollig, maar zeker niet 'kandidaterig'.

Citaat
In de fietsopdracht rijdt Lottie achteraan en zo kan ze de boel vertragen, erg veel heb ik hier niet over te zeggen.

ze is heel subtiel bezig, en als iets toch al fout gaat hoor je haar niet, als iets goed dreigt te gaan overtuigt ze de anderen om te bellen, waardoor je tijd verliest en ook nog aanwijzingen verkeerd kan interpreteren. Ze is ook heel vaag waar ze zijn en herhaalt aanwijzingen verkeert. Ook is haar fiets ineens stuk en heeft ze ook ineens geen zin meer als iets te lang zou kunnen duren.

Citaat
Als de fanatieke LIDM'ers nu nog steeds zo overtuigd zijn en mij kunnen uitleggen waarom dan stap ik van MM over naar Lottie. ::zwaai::


welcome to the club  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #541 Gepost op: 1-03-2005, 19:25:21 »

welcome to the club  ;D

Bedankt dat je zo uitvoerig op mijn lijstje bent ingegaan, ik heb het aandachtig gelezen. ::ok:: Je bent dus nog steeds overtuigd en je kan me uitleggen waarom, als ik me aan mijn woord zou houden zou ik nu dus ook Lottie als Mol hebben. ;D

Maar toch, maar toch... Zou je misschien een lijst willen maken waarom het Marc-Marie niet is?  :D :P

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #542 Gepost op: 1-03-2005, 21:31:14 »
Maar toch, maar toch... Zou je misschien een lijst willen maken waarom het Marc-Marie niet is?  :D :P

dat doe ik dan wel in het MM topic, maar ik wacht nog even tot na vrijdag, want daarna is het misschien niet meer nodig  ;D

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #543 Gepost op: 2-03-2005, 15:41:55 »
Lottie is de mol! Hier volgt een lijst

Afl.2: In het dagboek van de mol stond: ''Ik stond er bij en ik keek er naar'' Nou wie stond er de hele tijd op de achtergrond? Inderdaat, lottie. En als Lottie dan eindelijk wat zegt is het : Laten we de duurste ton openen en nog wat andere, dan kunnen we lekker slapen.

Afl.3: Het gaat weer lekker mis met het telefoontje in de trein,Lottie gaat weer de hele tijd tijdrekken en lachen. Marc-marie doet dingen fout samen met Lottie, en Lottie de hele tijd lachen om Marc-Marie.

Afl.4: ''De held is de mol'' Die theorie doet het al jaren goed.
Wat d88 jullie van George, die moest waterskieen en het heel goed deed, maar daardoor ging er wel veel geld af van de pot.
En Elise, die heel veel lintjes had gepakt en naar het wachthuisje meebracht, wat later ook veel geld kostte.
En hetzelfde doet Lottie: Heel goed vrachtrijden, echt geweldig. Maar zoals jullie weten liep dat ook weer slecht af.....

Afl.5 Lottie en Yvon moeten de kaart opdracht doen. Dat ging ook weer helemaal fout. Lottie maakt Yvon weer telkens aan het lachen. Ze prutsen allebei met de telefoon.En de beste plek voor de mol is:
Bij de telefoon! Net als in afl. 3. Dit weet ik niet zeker, maar Lottie is telkens bij de telefoon.
Is dit misschien een hint? Message from the mole? Die zat ook te bellen.
En wat vind de mol nou leuker dan een vrijstelling te verdienen? Gewoon eerst lekker oefenen thuis in Nederland.

Afl.6: Lottie moet krokodillen ''vissen''. Ze is doodsbang voor krokodillen aldus Lottie.
Het kan best. Maar Lottie heeft ook Jules ulimited gedaan. En dat is volgens mij tig keer zo eng.
En ze wil daar de verdenking op Yvon schuiven. Iedereen wordt namelijk boos op Yvon omdat ze heel erg dom staat te doen met het fototoesel. Nou ik zou zeggen: Het is heel moeiljk hoor een krokodil op de foto te zetten.Omdat Lottie zover naar 8ter staat, komt de krokodil vlak bij de rand van de boot. Dan is het egt moeilijk om daar een foto van de maken lijkt mij.

Afl.7 Lottie had een mooie plek als mol. Lekker symbooltjes tekenen.
Als je leest in de dagboeken van de mol staat er telkens wat in over : Zien,kijken,ogen. Enz.
Er staan ook veel ogen verwerkt in plaatjes op de website.
En wie zei dat de mooie ogen heeft: Jaja, Lottie.

Zo dat was een heel verhaal, maar ik ben er uit. ::tandpastasmiley::

jumol

  • Gast
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #544 Gepost op: 2-03-2005, 15:46:30 »
klopt

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #545 Gepost op: 2-03-2005, 16:06:27 »
kom ik aan met mn super anti-lottie-is-de-mol lijst *not* 8-|

bij wie van de 3 was lottie best onmols, want ze had een of andere degelijke bergwandel outfit aan, wat nou niet bepaald soapie aan doet :P

als ze de mol is is dat vrij dom, dikke kans dat ze weer zo'n survival opdracht verwachtte :)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #546 Gepost op: 2-03-2005, 16:11:35 »
kom ik aan met mn super anti-lottie-is-de-mol lijst *not* 8-|

bij wie van de 3 was lottie best onmols, want ze had een of andere degelijke bergwandel outfit aan, wat nou niet bepaald soapie aan doet :P

als ze de mol is is dat vrij dom, dikke kans dat ze weer zo'n survival opdracht verwachtte :)


eerder mols toch, want de jury denkt dan: nou dies niet echt een soapie, die zal het wel niet zijn  ;D

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #547 Gepost op: 2-03-2005, 16:14:42 »
en nog zoveel meer acties van Lottie:
  • Tasjes van dezelfde persoon nemen bij de grot-opdracht
  • Vliegtuigstunt laten mislukken (neen, het was dus niet Sander die hier saboteerde, ondanks montagetruuks)
  • Bij de kunstopdracht eerst het juiste object kiezen en dan toch maar redenen bovenhalen (bij anderen via suggesties) om toch maar een fout object te kiezen
  • Foute eigenschappen kiezen bij de duik-opdracht (Marc-Marie bv. is ongeduldig  ::rofl::)
  • Tegen het willekeurig samenstellen van de groepen zijn (remember het strootje trekken)
  • ... en last but not least...Telkens slagen in een opdracht als anderen het toch al om zeep hebben geholpen (zoals bij Waltzing-Mathilda, de trein-opdracht ...)
Echt herkenbaar Mol-gedrag.
Wie twijfelt er nu nog ?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #548 Gepost op: 2-03-2005, 16:21:20 »
eerder mols toch, want de jury denkt dan: nou dies niet echt een soapie, die zal het wel niet zijn  ;D

ja maarmaarmaar, o wacht, mijn gedachten kronkelen verkeerd  :D  ze moeten denken dat lottie het WEL is en dus is het mols idd :) (ik snapte mezelf al niet meer  ;))

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #549 Gepost op: 2-03-2005, 16:22:45 »
ja maarmaarmaar, o wacht, mijn gedachten kronkelen verkeerd  :D  ze moeten denken dat lottie het WEL is en dus is het mols idd :) (ik snapte mezelf al niet meer  ;))
goe bezig...blijven denken hoor.
We zullen het simpel houden: Lottie Hellingman is de Mol (Serie 2005 NL)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #550 Gepost op: 2-03-2005, 16:29:43 »
ik twijfel nog, niet in de laatste plaats omdat jouw redenen half onnuttig zijn =)

lottie kent verkeerde eigenschappen toe? wat maakt het uit? het gaat erom dat ze uiteindelijk via allemaal obstakels bij sander terecht komen!
het enige wat ze hier kan mollen is door wazige tekeningen te maken.

2 tassen van een iemand meenemen? heeft dit consequenties voor de pot?
montagetrucs? wat weet jij daarvan?

en zoals je al zegt, blijven denken  ::ok::
ik lees veel aanwijzingen richting personen die in principe nix geen kwaad kunnen voor de pot, en dat is wel de rol van de mol =)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #551 Gepost op: 2-03-2005, 16:32:10 »
lautjuh: kom maar op met je lottie-is-niet-de-mol-omdat-lijstje dan  ::tandpastasmiley::

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #552 Gepost op: 2-03-2005, 16:41:00 »
Als Lottie niet de mol is ::oink:: , emigreer ik naar Indonesie (Bali om precies te zijn  :P
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #553 Gepost op: 2-03-2005, 17:07:08 »
lautjuh: kom maar op met je lottie-is-niet-de-mol-omdat-lijstje dan  ::tandpastasmiley::

:D niet zulke moeilijke vragen stellen he

wat ik meer probeerde te zeggen, ik lees echt af en toe  van die dingen waarbij acties helemaal op 1 kandidaten toe gepast worden, terwijl dat eigenlijk helemaal geen waarde heeft voor de pot of het spel. maar dan is men zo gefixeerd dat alles mols lijkt :)

2 redenen waarom lottie het niet is:

- ze word zo verdacht in beeld gebracht, is dat ooit gebeurd bij een mol? nu is dit concept met al die hulpmollen wel slim, want ik ben helemaal de kluts kwijt :) en zelfs niet-mollen mollen ineens, dus ik weet niet of ze nu de mol ineens verdacht willen laten lijken of welke kant ze op willen :?
- toen deenigechte op het forum was had lottie een show..

mja, het blijft gissen tot de laatste aflevering :)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #554 Gepost op: 2-03-2005, 17:09:18 »
ik twijfel nog, niet in de laatste plaats omdat jouw redenen half onnuttig zijn =)

...
2 tassen van een iemand meenemen? heeft dit consequenties voor de pot?
montagetrucs? wat weet jij daarvan?
...
De 2 tassen maken de kans groter dat een persoon geen tas zal hebben.
Dit zou de groep zeer onrustig maken, wat de Mol uiteraard goed uitkomt.

Van montagetruuks heb ik uiteraard geen bewijzen, maar ga er maar van uit dat, indien Lottie bij de stunt-opdracht zeer slechte aanwijzingen geeft en Lottie de Mol is, men zoveel mogelijk via montage Sander tracht verdacht te maken door zijn reacties en vragen wat door elkaar te halen bij de vliegtuigopdracht.
Men zou zeker niet Lottie zeer verdacht maken.
Bij het wegvallen van Sander heb ik onmiddellijk deze vliegtuigscene terug gaan bekijken en ben tot de conclusie gekomen dat, vanwege de eenvoud van de opdracht en de exacte notities vn Sander in zijn befaamde Mol-boekje betreffende de vliegtuig-bewegingen, er absoluut is gemold tijdns die opdracht.
Kan dus enkel door Lottie zijn uitgevoerd nu Sander vertrokken is... tenzij Sander daar als hulpmol fungeerde, wat ik echter ten stelligste betwijfel vanwege de gedrevenheid van Sander om de Mol te ontmaskeren.
Sander had beter ook de juiste conclusies getrokken uit deze vligtuigopdracht. Dit was zijn kans. Hij heeft ze echter onvoldoende aangegrepen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #555 Gepost op: 2-03-2005, 17:11:22 »
...ze word zo verdacht in beeld gebracht, is dat ooit gebeurd bij een mol?
Ja, met George

toen deenigechte op het forum was had lottie een show..
Liveshow ?
Is DEE werjkelijk DEE ?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

jumol

  • Gast
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #556 Gepost op: 2-03-2005, 17:20:17 »

Liveshow ?
Is DEE werjkelijk DEE ?


ik hoop het niet! :o

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #557 Gepost op: 2-03-2005, 17:28:44 »
ja, live show
ja, deenigeechte

doe er mee wat je wil zou ik zeggen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #558 Gepost op: 2-03-2005, 17:32:00 »
Men zou zeker niet Lottie zeer verdacht maken.

 ::)
haha nee zeker niet! ik moet soms zo lachen om jou!  ::rofl::
de meest verdacht neergezette kandidaat van de reeks, en dan zo'n opmerking  ;D ::ok::

maar ehm, die tassen.. daar zaai je ongezonde onrust mee. zou ik ook érg slap vinden van een mol, zeker omdat de kans niet heel groot is dat de tas bij de trein opdracht weer terug kwam!
zaai dan op een goede manier onrust, door bv boekjes te jatten!

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #559 Gepost op: 2-03-2005, 17:33:03 »
Als Lottie niet de mol is ::oink:: , emigreer ik naar Indonesie (Bali om precies te zijn  :P

ga maar vast een vrachtvliegtuig bestellen voor al je spulletjes  :P  :-X


(ik wilde eerst ook zo'n uitspraak doen haha maar ik heb er van geleerd voordat ik alles ook nog echt na moet gaan komen hahaha)
Niets is wat het lijkt!!!!