Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234750 keer)

Offline smoesje

  • Forumlid
  • whacka whacka!
Re: Verkeerde link van afl. 4 WIDM.nl
« Reactie #420 Gepost op: 5-02-2005, 13:10:58 »
hmm... een beetje vaag... ze zegt dat zij ook in die roadtrain heeft gereden, heeft iemand dat nog gezien?
maar voor de rest niet echt veel hints ofzo
Het zou hier Brussel moeten heten, was ik eindelijk is weg

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #421 Gepost op: 5-02-2005, 13:19:10 »
Bij aflevering 4 opdracht 2 worden er links uitgezet naar wikipedia...

Barossa Valley is niet te vinden in Wikipedia......Hint ? Ik ga eens zoeken....

 ::tandpastasmiley::
Carpe Diem

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #422 Gepost op: 5-02-2005, 13:23:44 »
ff wat anders, wel raar dat Yvonne in haar interview zegt dat ze ook in die truck heeft gereden.
dat heb ik toch echt niet gezien

wat word er dan allemaal achtergehouden?

Misschien mochten alle kandi's het wel proberen, niet voor de opdracht, maar gewoon ter ontspanning en vermaak. Die truck en dat terrein was waarschijnlijk toch voor een hele dag afgehuurd, en het is toch leuk als je eens de kans krijgt daarin te rijden.

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #423 Gepost op: 5-02-2005, 13:24:40 »
http://www.barossa-region.org/

Het bestaat echt, onvolkomenheid van wikipedia dus.... >:(
Carpe Diem

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verkeerde link van afl. 4 WIDM.nl
« Reactie #424 Gepost op: 5-02-2005, 13:34:01 »
hmm... een beetje vaag... ze zegt dat zij ook in die roadtrain heeft gereden, heeft iemand dat nog gezien?
Ik denk dat ze na afloop van de opdracht gewoon allemaal nog even in dat ding mochten rijden. Niks bijzonders.

Offline miek63

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verkeerde link van afl. 4 WIDM.nl
« Reactie #425 Gepost op: 5-02-2005, 13:41:42 »
In dit filmpje kun je ook zien dat ze cadeautjes kreeg.Het cadeau van Jim en van een onbekende zat verpakt in krantenpapier( fabeltjeskrant).Het vreemde was dat ze dit ook nog eens duidelijk zei "oh allemaal hetzelfde krantenpapier". ???

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #426 Gepost op: 5-02-2005, 19:53:23 »
Viel mij ook al op. Zou daar een aanwijzing in kunnen zitten. Heeft iemand nog de oude volgorde? Volgens mij was Lottie de 1e en Gijs de laatste maar zeker weten doe ik het niet...
De volgorde was:
Lottie
Roeland
Yvon
Sander
Victoria
Marc-Marie
Yvonne
Jim
Isabelle
Gijs

Is geworden:
Gijs
Isabelle
Jim
Lottie
Marc-Marie
Roeland
Sander
Victoria
Yvon
Yvonne

Nu op alfabetische volgorde op voornaam, daarvoor op achternaam?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 19:54:59 door Firefoot »
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #427 Gepost op: 6-02-2005, 00:05:12 »
Nu op alfabetische volgorde op voornaam, daarvoor op achternaam?
Nee, want de H van Hellingman (Lottie) komt later in het alfabet dan de F van Fernhout (Roeland)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #428 Gepost op: 6-02-2005, 00:05:57 »
Nee, want de H van Hellingman (Lottie) komt later in het alfabet dan de F van Fernhout (Roeland)
Wel verdacht dat de volgorde is gewijzigd... maar het staat nu op alfabet op voornaam iig...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #429 Gepost op: 6-02-2005, 00:08:13 »
Wel verdacht dat de volgorde is gewijzigd... maar het staat nu op alfabet op voornaam iig...
kijken of het volgende week weer anders is, lijkt me sterk trouwens, vorige jaren verdween trouwens het stukje van de afvaller, nu komt er zown vingerafdruk bij, lijkt me best irritant om te overzien wie er nog over is

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #430 Gepost op: 6-02-2005, 01:17:55 »
De volgorde was:
Lottie
Roeland
Yvon
Sander
Victoria
Marc-Marie
Yvonne
Jim
Isabelle
Gijs

Is geworden:
Gijs
Isabelle
Jim
Lottie
Marc-Marie
Roeland
Sander
Victoria
Yvon
Yvonne

Nu op alfabetische volgorde op voornaam, daarvoor op achternaam?

Het enige dat ik kan vinden is dat het eerste lijstje perfect de eerste afvallers voorspelt als je respectievelijk van beneden naar boven en weer van boven naar beneden leest, de afgevallenen doorhaalt, en doortelt hoeveelste afvaller. Ik zal het proberen uit te leggen, onderaan staat :
1e van onder = Gijs = eerste afvaller (denk Gijs weg)
2e van boven = Roeland = 2e afvaller (denk Roeland weg)
3e van onder = Yvonne = 3e afvaller (let op Gijs is weggedacht dus je telt vanaf Isabelle)
Ga je nu door 4e van boven met Roeland weggedacht kom je uit op Victoria, zij zou dan de volgende afvaller moeten zijn. Daarna wordt het lastig, want Gijs is weer terug. dus moet je hem nu weer meerekenen of niet. De volgende kandidaten zouden dan Yvon of Sander moeten zijn, dat ligt eraan of je Gijs weer op de oude plek meerekent of niet. Het lijkt me dat dat wel weer moet, want anders zou je nooit bij Gijs uit kunnen komen om opnieuw af te vallen. Maar misschien betekent de verandering wel dat dit lijstje vanaf nu niet meer geldt, en hadden we met dit lijstje de eerste afvallers kunnen voorspellen, maar helaas we waren niet zo slim  :P
Omdat deze beredenering toch een aflevering vooruit voorspelt, immers bij de afvaller Yvonne wordt Gijs nog niet meegerekend, hoewel hij die aflevering wel weer terug in het spel was, zou het mogelijk nog kunnen gelden tot Victoria.
Indien dit allemaal een kloppende hint is natuurlijk...tja je probeert wat hè  ::trots::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #431 Gepost op: 6-02-2005, 01:29:23 »
Het duizeld me een beetje, de theorie betekent dus dat we aan de hand van de lijstjes de afgelopen twee afvallers met terugwerkende kracht hadden kunnen verklaren maar dat we er geen enkele garantie voor de toekomst aan kunnen verbinden voor wat betreft het verloop van het spel.

Het doet me een beetje denken aan die irritante mensen die me altijd tijdens het eten opbellen over pensioenen en sparen en zo.

Maar toch,  leuk gevonden, hou wel van dat soort gepriegelpuzzel.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #432 Gepost op: 6-02-2005, 06:39:30 »
had het al op het .nl forum gepost maar toch nog maar een x hier,

het statistiekenplaatje heeft rechts:

06gr          Kreeft          56'45"      28gr       N   14'
23gr          Leeuw          20'49"      23gr       S   23'
05gr          Boogschutter    58'55"      17gr       S   43'
03gr          Ram          31'28"      01gr       N   13'
19gr          Vissen          39'03"      05gr       S   10'
16gr          Boogschutter    44'02"      21gr       S   18'
24gr               Boogschutter    19'07"      23gr       S   26'
08/06gr       Leeuw          09'21"      22gr       S   17'
09gr          Schorpioen       43'07      00gr       N   42'
15gr               Ram          38'05"      08/06gr N   00'

gr=graden want het teken word niet geaccepteerd hier


de sterrenbeelden op een rijtje:

Lottie      7 aug 77           = Leeuw   
Yvonne vd H   31 Juli 59           = Leeuw
Yvon Jaspers   20 maart 73   = Ram
Isa B               4 april 72      = Ram   
Gijs S      23 maart 66   = Ram
Roeland F      18 April 72   = Ram
Sander de Heer   1 maart 75   = Vissen   
Victoria K           19 dec 80           = Boogschutter
MM H      21 dec 64/66   = Boogschutter
Jim de Groot   26 Aug 72   = Maagd

dus het gaat niet helemaal op  :\'(

tevens zijn de personen rechts op het plaatje:

100$ Dame Nellie Melba (1861–1931) (Soprano)
50$   David Unaipon  (1862-1967) (Spokesman, Inventor)




ff wat anders, wel raar dat Yvonne in haar interview zegt dat ze ook in die truck heeft gereden.
dat heb ik toch echt niet gezien

wat word er dan allemaal achtergehouden?

Die graden staan zoals ik ze interpreteer voor de geboortehoroscoop van iemand.

Dat wil zeggen, normaliter komt eerst de zon, dan de maan etc, qua opsomming in welk teken deze staan bij het moment van geboorte van deze persoon.


In dit geval zijn de geboortetijden onbekend dus de positie van de  maan blijft enigszins questionable maar de rest moet wel kloppen gezien geboorteplaatsen en dagen:

Nota bene

Ram= Aries = Ari
Stier= Taurus= Tau
Tweeling= Gemini = Gem
Kreeft= Cancer= Can
Leeuw = Leo= Leeuw
Maagd= Virgo= Vir
Weegschaal= Libra= Lib
Schorpioen= Scorpio= Sco
Boogschutter= Sagittarius= Sag
Steenbok= Capricornus = Cap
Waterman= Aquarius= Aqu
Vissen= Pisces= Pis

Nb 2, de chart kan ook staan voor een gebeurtenis bijv. Dan wordt het de astrologische 'map' van een specifieke gebeurtenis.

Nb3
100$ Dame Nellie Melba (1861–1931) (Soprano)>> Stier
50$   David Unaipon  (1862-1967) (Spokesman, Inventor) >> Weegschaal.

Geen idee of we daar iets mee kunnen ;)

Nb4
Citaat
23gr          Leeuw          20'49"      23gr       S   23'

Ik vraag me af of dit niet een steenbok teken is ipv leeuw.

Nb5
Uitgaande van de gebruikelijke verdeling - indien dit een geboortehoroscoop betreft- (zon maan etc) zou het kunnen zijn dat de maan in kreeft staat (als eerste hier in het rijtje).

Mercurius en Venus zijn nooit ver verwijderd van de zon, in dat geval dus: Mercurius op de derde plaats en Venus op de vierde (hier tweede en derde in het lijstje als ze de zon weg hebben gelaten en dat lijkt me op zich plausibel, want dan is het erg duidelijk meteen).
Indien het tweede dus geen leeuw maar steenbok-symbool is, en het derde idd in in boogschutter staat, lijkt het meest plausibel dat het iemand betreft die danwel Boogschutter danwel Steenbok is, qua teken: Victoria of Marc-Marie dus (randgeval)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 23:04:11 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #433 Gepost op: 6-02-2005, 06:42:34 »
Nb Bij Marc-Marie is uitgegaan van 1964 hier
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #434 Gepost op: 6-02-2005, 06:44:27 »
En de laatsten in de reeks ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #435 Gepost op: 6-02-2005, 07:13:30 »
Over David Unaipon:

David Unaipon (1872–1967)   
Writer, public speaker and inventor.
David Unaipon made significant contributions to science and literature, and to improvements in the conditions of Aboriginal people.

A Ngarrindjeri man, Unaipon was born at the Point McLeay Mission, on the Lower Murray in South Australia, on 28 September 1872, the fourth of nine children of the evangelist James Ngunaitponi and his wife Nymbulda, both of whom were Yaraldi speakers.

Unaipon received his initial education at the Point McLeay Mission School and as a teenager demonstrated a thirst for knowledge, particularly in philosophy, science and music. An avid reader, he was obsessed with scientific works and inventions and, with no advanced education in mathematics, he researched many engineering problems and devised a number of his own inventions.

In 1909 he patented an improved handpiece for sheep-shearing. Other inventions included a centrifugal motor, a multi-radial wheel and mechanical propulsion device; he was unable, however, to get financial backing to develop his ideas. He gained a reputation at the time of being 'Australia's Leonardo' for his promotion of scientific ideas. As early as 1914, Unaipon anticipated the helicopter, applying the principle of the boomerang. His search for the secret of perpetual motion lasted throughout his life.

Unaipon, who married Katherine Carter (nee Sumner), a Tangani woman from The Coorong in January 1902, was prominent in public life as a spokesman for Aboriginal people. He was often called upon to participate in royal commissions and inquiries into Aboriginal issues. In 1928–29 he assisted the Bleakley inquiry into Aboriginal welfare. In 1934, he urged the Commonwealth to assume responsibility for Aboriginal affairs and proposed that an independent board replace South Australia's Chief Protector of Aborigines.

As an employee of the Aborigines' Friends' Association for many years, he travelled widely and became well known through south-eastern Australia. While on his travels, Unaipon lectured on his ideas, preached sermons and spoke about Aboriginal legends and customs. He also spoke of the need for 'sympathetic co-operation' between whites and blacks, and for equal rights for both black and white Australians.

Unaipon became the first Aboriginal writer to be published. His earliest published works include an article entitled "Aboriginals: Their Traditions and Customs" in the Sydney Daily Telegraph (2 August 1924), "The Story of the Mungingee" in The Home magazine (February 1925), and a fifteen page booklet entitled Native Legends (published in 1929). His articles in the Sydney Daily Telegraph were said to have been written in a prose that showed the influence of Milton, whose poetry he memorised, and Bunyan.

His writings were included in Myths and Legends of the Australian Aboriginals (London, 1930). Other articles, poetry and legends were published throughout his life. The hand-written manuscript of his small book on Aboriginal Legends, which is reflected in the $50 note, survives in the Mitchell Library in Sydney.

Unaipon was awarded a Coronation Medal in 1953. He died on 7 February 1967 and was buried in Point McLeay cemetery. In 1985, he posthumously won the FAW Patricia Weickhardt Award for Aboriginal writers. He was also honoured in 1988 by the establishment of an annual national David Unaipon Award for unpublished Aboriginal and Torres Strait Islander writers, and an annual Unaipon lecture in Adelaide.

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline kilianjh

  • Forumlid
Nieuw plaatje Statistieken
« Reactie #436 Gepost op: 6-02-2005, 10:18:33 »
Bij statistieken op www.wieisdemol.nl is nu een nieuw plaatje gekomen . Kunnen jullie er wat uithalen . HInts en tips eruit kun je hier neerzetten .

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Nieuw plaatje Statistieken
« Reactie #437 Gepost op: 6-02-2005, 10:23:43 »
Als je hem wat minder uitgerekt maakt, zie je duidelijk een gezicht.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline kilianjh

  • Forumlid
Re: Nieuw plaatje Statistieken
« Reactie #438 Gepost op: 6-02-2005, 10:26:45 »
Ik vindt dat eerder een soort Edgar Davids lijken ;D

Nee hoor , geintje , misschien Jim .

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw plaatje Statistieken
« Reactie #439 Gepost op: 6-02-2005, 10:28:33 »
Da's Jim.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”