Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234335 keer)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #460 Gepost op: 6-02-2005, 21:36:11 »
One D, komt m.i. van One Dollar.

Ik vind dat samengeknepen statistiek plaatje nog het leukst, weer een gezicht waar we bijna niks aan hebben maar wel weer heel duidelijk een gezicht.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #461 Gepost op: 6-02-2005, 22:22:27 »
Even een reaktie op het geweldige werk van Moggerz mbt de horoscoop. Hij/zij twijfelde nog aan een aantal puntjes. Ik heb het plaatje een klein beetje verduidelijkt en er is nu weinig twijfel meer. Volgens mij is het getal linksboven 05 en niet 06. Het getal rechtsonder vind ik nog wat onduidelijk. Volgens mij is het symbool waarvan Moggerz dacht dat het Leeuw was in werkelijkheid Steenbok. Het lijstje wordt dan zo:

05gr          Kreeft          56'45"      28gr       N   14'
23gr          Steenbok        20'49"      23gr       S   23'
05gr          Boogschutter    58'55"      17gr       S   43'
03gr          Ram             31'28"      01gr       N   13'
19gr          Vissen          39'03"      05gr       S   10'
16gr          Boogschutter    44'02"      21gr       S   18'
24gr          Boogschutter    19'07"      23gr       S   26'
06gr          Steenbok        09'21"      22gr       S   17'
09gr          Schorpioen      43'07       00gr       N   42'
15gr          Ram             38'05"      06gr       N   00'



Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #462 Gepost op: 6-02-2005, 22:25:50 »
En dat hoofd met die bril is natuurlijk Ali G   ::rofl::

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #463 Gepost op: 6-02-2005, 22:57:52 »
Tureluurs, er klopt volgens mij iets niet met je theorie. Je zegt namelijk:

3e van onder = Yvonne = 3e afvaller (let op Gijs is weggedacht dus je telt vanaf Isabelle)

maar in de 4e aflevering (waar Yvonne afvalt) is Gijs er gewoon weer bij dus die moet je niet wegstrepen. Of heb ik het verkeerd begrepen? :-[

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #464 Gepost op: 6-02-2005, 23:01:04 »
Even een reaktie op het geweldige werk van Moggerz mbt de horoscoop.  Volgens mij is het symbool waarvan Moggerz dacht dat het Leeuw was in werkelijkheid Steenbok.

Blij dat U het met mij eens bent ;D Ik denk het ook ::jaja::

Vraag is op wie van de kandidaten het van toepassing is (of waarop indien van toepassing).

Ik zal de aangepaste Marc-Marie nog even maken voor geboortejaar 66, kijken wat dit oplevert.
Mi slaan nummer 2 en 3 op de lijst op Mercurius en Venus (even ervan uitgaande dat de gebruikelijke orde wordt gehanteerd). Dit lijkt mij althans het meest plausibele. In dat geval betreft het dus zonneteken Boogschutter danwel Steenbok (Steenbokken en Watermannen hebben we niet in de groep- schorpioenen evenmin). Resteren de boogschutters Marc-Marie en Victoria in dat scenario.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #465 Gepost op: 6-02-2005, 23:08:03 »
Ik zie dat de meeste eer wat de betreft de horoscopen Lorelei toekomt. Sorry Lorelei. We zoeken dus naar de datum waarop de horoscoop van het lijstje valt te trekken. Ik weet niets van astrologie, maar ik kan mij zo voorstellen dat het tijdstip dat je invult erg veel verschil maakt. Al zal de stand van de planeten onderling in 24 uur niet heel veel veranderen, de stand ten opzichte van de horizon (en dat is geloof ik wat in een hororscoop wordt bepaald?) verandert in 24 uur natuurlijk enorm. Aangenomen dat het om een geboortedatum van een van de kandidaten gaat hebben we dus van alle kandidaten de exacte geboortetijden nodig. Of we moeten van alle kandidaten horoscopen trekken voor elk uur van hun geboortedag en hopen dat we een overeenkomst ontdekken.
(En nu ga ik slapen hoor)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #466 Gepost op: 7-02-2005, 00:16:23 »
Tureluurs, er klopt volgens mij iets niet met je theorie. Je zegt namelijk:

3e van onder = Yvonne = 3e afvaller (let op Gijs is weggedacht dus je telt vanaf Isabelle)

maar in de 4e aflevering (waar Yvonne afvalt) is Gijs er gewoon weer bij dus die moet je niet wegstrepen. Of heb ik het verkeerd begrepen? :-[

Ja de theorie voorspelt een week vooruit, dus op het moment dat je de afvaller zoekt voor de week daarop, zit Gijs nog niet in het spel. Die zat pas weer in het spel tijdens dezelfde aflevering waarin Yvonne afviel. Snap je?
Na het afvallen van Yvonne moet je Gijs dus wel weer meerekenen.
Misschien is de theorie wel niks hoor, maar op deze manier vond ik het wel heel toevallig dat de eerste 3 afvallers zo precies klopten. We zullen het gaan zien  ;)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #467 Gepost op: 7-02-2005, 00:17:23 »
Ik zie dat de meeste eer wat de betreft de horoscopen Lorelei toekomt. Sorry Lorelei.
Geen probleem, het was idd het uitzoekwerk in eerste instantie van Moggerz hoor ::ok::
Citaat
We zoeken dus naar de datum waarop de horoscoop van het lijstje valt te trekken. Ik weet niets van astrologie, maar ik kan mij zo voorstellen dat het tijdstip dat je invult erg veel verschil maakt. Al zal de stand van de planeten onderling in 24 uur niet heel veel veranderen, de stand ten opzichte van de horizon (en dat is geloof ik wat in een hororscoop wordt bepaald?) verandert in 24 uur natuurlijk enorm. Aangenomen dat het om een geboortedatum van een van de kandidaten gaat hebben we dus van alle kandidaten de exacte geboortetijden nodig. Of we moeten van alle kandidaten horoscopen trekken voor elk uur van hun geboortedag en hopen dat we een overeenkomst ontdekken.
(En nu ga ik slapen hoor)


Voor wat betreft de stand van de planeten, dit verandert niet veel met de geboortetijd. De tijd en plaats zijn nodig om te bepalen wat je rijzende teken (ie ascendant) is en dus het huizensysteem. Ook is het van belang voor de bepaling van de stand van je maan. Die positie kan namelijk in 24 uur wel degelijk verschillen maar ik meen dat die in de meeste gevallen wel 2/ 2,5 dag erover doet voordat hij een teken doorlopen heeft (dit weet ik niet helemaal zeker eerlijk gezegd).

Het lijkt me derhalve dat ze in het overzicht de stand van de zon (die te duidelijk op 1 persoon wijst) hebben weggelaten en het eerste in dit rijtje, feitelijk het tweede is in je geboortehoroscoop zoals men die gebruikelijk weergeeft, namelijk de maan is. Zoals gezegd zitten Mercurius en Venus nooit ver van de zon af (dit ivm het feit dat ze dus tussen aarde en zon in zitten in het melkwegstelsel ) m.a.w. kunnen nooit meer dan een bepaalde hoek ermee vormen. Derhalve kan de de Kreeft mi  niet de Mercurius stand zijn want die wijkt te ver af t.o.v. de positie van de tweede in dit rijtje -wat Venus zou moeten zijn in dat geval.(in de astrologische dierenriem dus). Vandaar mijn assumptie dat het de plaats van Mercurius en Venus (dus plaats 2 en 3 in dit plaatje) betreft ná de maan.

De planeten wisselen dus niet zo sterk met de uren qua positie dat je een geboortetijd nodig hebt, dit blijft hetzelfde voor die bepaalde geboortedag ongeacht die gegevens ::jaja:: (voor sommige planeten. eg Uranus en Pluto, geldt zelfs dat de omlooptijd jaren betreft, en die hebben dan ook betrekking op een generatie ipv meer op persoonlijk vlak).
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #468 Gepost op: 7-02-2005, 00:30:44 »
vind t echt onwijs tof dat het toch iets met astrologie te maken heeft.

ook al begrijp ik er nix van vind ik t echt super dat Lorelei het wel begrijpt ::ok::

tevens zag ik dat iemand dacht dat de ONE D links onderin op de ONE DOLLAR zou moeten slaan, maar het vage is dat ondanks dat er 2 biljetten (50$ en 100$) op het plaatje staan de ONE D(ollar) niet op de australische dollar kan slaan.
nog geen enkel dollar biljet kunnen vinden met de woorden er zo (rond) op.

hoevaker ik naar het plaatje kijk hoe gekker ik word.

Hoop dat we niet voor nix naar aanwijzingen aan het zoeken zijn. ???
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 00:39:19 door Moggerz »
wow bob wow

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #469 Gepost op: 7-02-2005, 00:36:46 »
Sorry voor de onderbeking qua horescopen, maar is er nu al een "vragen aan afvaller Roeland" geweest op de .nl site?

Of alleen die van Gijs en Yvonne (en waar vind ik ze?)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #470 Gepost op: 7-02-2005, 00:41:17 »
Heb hier nog even over nagedacht ;)

Als de theorie van de maan etc klopt dan is dit wel heel vreemd, want in dat geval krijg je het volgende rijtje:

Maan         05gr     Kreeft          56'45"      28gr       N   14'
Mercurius    23gr     Steenbok        20'49"      23gr       S   23'
Venus      05gr       Boogschutter    58'55"      17gr       S   43'
Mars       03gr       Ram             31'28"      01gr       N   13'
Jupiter    19gr       Vissen          39'03"      05gr       S   10'
Saturnus   16gr       Boogschutter    44'02"      21gr       S   18'
Uranus     24gr       Boogschutter    19'07"      23gr       S   26'
Neptunus   06gr       Steenbok        09'21"      22gr       S   17'
Pluto      09gr       Schorpioen      43'07       00gr       N   42'
Node       15gr       Ram             38'05"      06gr       N   00'

Node kan ook Cheiron zijn.

Gesteld dat dat klopt bevreemdt me eea. Jupiter heeft een omlooptijd als ik me niet vergis (heb dit op een blauwe maandag als hobby gedaan en ben er een beetje uit ;))van ong
een jaar (ie doorloopt 1 teken in ongeveer 1 jaar). Bijna geen van de kandidaten heeft 12 jaar tijdsverschil (miss Victoria vs MM en Gijs 39 vs 23, meer dus zelfs). Dus mi kan alleen Sander Jupiter in Vissen hebben (aangezien hij en ik twee weken schelen weet ik dat uit mijn hoofd ::trots:: En dat heeft hij dus idd ook). Maar dan kan hij nooit van zijn leven Saturnus in Boogschutter hebben ::ohno:: (staat idd in Kreeft net als bij mij).

Ook de positie van Neptunus en Pluto bevreemden mij - Pluto kan mi voor géén van de kandidaten in Schorpioen staan (de jongste is Victoria en die heeft hem nog in Weegschaal - één teken ervoor dus) dus genoemde gebeurtenis zou dan hetzij 'jonger' (recenter) hetzij veel ouder moeten zijn (en dan hebben we het over een omlooptijd van Pluto, ouder, dus wrsch twee eeuwen geleden!).

Een overzichtje van het huizensysteem (cuspen ed) van de geboortehoroscoop kan het ook niet zijn want in dat geval staan de tekens in oplopende volgorde (ie ram, stier, tweeling, kreeft etc) met mogelijk dat hier en daar een huis over geslagen wordt als het huis breder is dan 1 teken- maar tenzij ze dit hele plaatje hebben omgegooid is dat niet mogelijk ::ohno::

« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 04:22:27 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #471 Gepost op: 7-02-2005, 00:49:11 »
Kan je niet een apart topic openen over horoscopen zodat ik die onzin niet hoef te lezen :D :D

B.V.D.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #472 Gepost op: 7-02-2005, 00:52:19 »
aaaaarggggg

en zo houden ze ons bezig ;)

misschien stomme vraag hoor, maar werkt de chinese horoscoop ook zo??

op de chat hadden we een vaag gesprek over konijnen (pink bunny) en chinese horoscoop.

sander is een konijn :P
wow bob wow

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #473 Gepost op: 7-02-2005, 01:02:58 »
Nee de chinese horoscoop werkt per jaar, er zijn 12 verschillende tekens. Daarnaast werkt de horoscoop ook nog met elementen. Op internet zijn wel staatjes te vinden waarin je precies kunt zien in welk teken iemand valt en met welk element. Omdat het chinese nieuwjaar niet steeds op dezelfde datum valt, kun je niet precies zeggen van iemand in dit of dat jaar is dat of dat teken. Maar die staatjes geven het heel goed aan. Ook kun je dan persoonlijkheidskenmerken bekijken, voor zover je daarin geloven wil. Hoewel ik het bij mijzelf (Hond) heel goed vind kloppen  :)
Hier een aardige site daarover :
http://www.astrologie.ws/chinast.htm

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #474 Gepost op: 7-02-2005, 01:26:02 »
Ok hebbes denk ik mensen ;D  ::trots::

Ik heb even zitten zoeken en proberen en ik denk dat ik de datum vrijwel precies heb :D

De eerdere cyclus van Pluto klopt niet want dan zouden Neptunus en Pluto te ver uit elkaar staan. Het is dus een recentere datum ::jaja::

Voor zover ik kan zien zit dit bijna spot on, het kan 1 of twee dagen verschillen maar mi niet veel meer anders klopt positie maan en venus niet meer ;)

En de datum is.. (tromgeroffel..) 12 of  13 Januari 1987 :D (kan dus een dag  eerder  zijn  evt maar ik vermoed dat het een van deze twee meest waarschijnlijk is mi)

edit: blijkt idd 13 Januari 1987 te zijn- zie volgende pagina

Nu nog even uitvinden wat daar dan mee is :P
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 04:36:57 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #475 Gepost op: 7-02-2005, 01:27:01 »
Kan je niet een apart topic openen over horoscopen zodat ik die onzin niet hoef te lezen :D :D

B.V.D.
tut tut schat ;) Ik reageer alleen op de gestelde vragen.. ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #476 Gepost op: 7-02-2005, 02:05:32 »
tut tut schat ;) Ik reageer alleen op de gestelde vragen.. ::jaja::

Weet ik toch wijffie ::tandpastasmiley:: mag ik even laten merken da'k niets van horoscopen moet hebbene enzo  :-*
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #477 Gepost op: 7-02-2005, 02:06:25 »
Weet ik toch wijffie ::tandpastasmiley:: mag ik even laten merken da'k niets van horoscopen moet hebbene enzo  :-*
:-* ::joehoe:: ok hoor :D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #478 Gepost op: 7-02-2005, 02:12:12 »
<----- schaap gaat slapen.. :-X Damn dat beest liep over de spoorlijn voor de dodge en daarin zat..JIM  8) Yvon :P en sander  >:D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #479 Gepost op: 7-02-2005, 04:35:36 »
 ::tandpastasmiley::  ;D

Ik heb hem hoor.. bijna tot de minuut exact ! :D

Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20   ::trots:: NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20
Dus roept U maar.. geboortedatum?? Eventdate, premiere oid?  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 05:34:29 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you