Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234712 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #480 Gepost op: 7-02-2005, 07:34:57 »
Het overzicht van de hints op .nl is weer helemaal bij :).

Hier staan de highlights van de gevonden hints tot nu toe (zodat je geen 25 pagina's hoeft door te spitten .. ;))

Je vindt het overzicht op de hintspagina onder het kopje 'Theoriën en Hints' in het menu :D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #481 Gepost op: 7-02-2005, 07:47:15 »
::tandpastasmiley::  ;D

Ik heb hem hoor.. bijna tot de minuut exact ! :D

Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20   ::trots:: NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20
Dus roept U maar.. geboortedatum?? Eventdate, premiere oid?  ::tandpastasmiley::

 ::ok:: ;)

Ik heb hier heel weinig kennis van, maar is het niet ook mogelijk om naast datum/tijd, aan de hand van de positie van de sterrenbeelden een positie op de aardbol te bepalen?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #482 Gepost op: 7-02-2005, 08:02:02 »
::ok:: ;)

::tandpastasmiley::

Citaat
Ik heb hier heel weinig kennis van, maar is het niet ook mogelijk om naast datum/tijd, aan de hand van de positie van de sterrenbeelden een positie op de aardbol te bepalen?

Nee helaas. Datum bepaalt wel de positie van de planeten (tijd alleen ook van de maan als enige uitzondering) - en de exacte tijd dus het rijzende teken bij geboorte en de huisverdeling ed.
Maar zolang je de huisverdeling (ie exacte positionering NB/ZB, OL/WL) niet hebt kan je niet veel zinnigs zeggen over de locatie ::ohno::

De positie van de planeten is op dat moment overal ter aarde hetzelfde - zuiver de hoek waarin de verdeling van de zogenaamde 'huizen' valt t.o.v de horizon (de coördinaten van) waar je geboren wordt (i.e. de ascendant, waarvan de rest van de verdeling mede afhangt) bepaalt de rest van de verdeling hiervan(astrologisch).

Maar het maakt niet uit toch? :) Je kunt willekeurig van waar je bent op aarde zoveel uur aftrekken danwel optellen (vbw significant zijn van het uur) de planeetstelling blijft hetzelfde: i.e. het blijft altijd relatief * t.o.v. 13 Januari 1987, 14H 20 (tussen 19 en 20 minuten) Nederlandse/ Central European Time ::jaja:: :))

* Voorbeeld, dezelfde verdeling zou dus gelden voor exact hetzelfde moment in New York maar dan 6 uur vroeger, of e.g. Griekenland, 1 uur later. etc :)

« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 08:50:36 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #483 Gepost op: 7-02-2005, 10:54:06 »
Geweldig uitgezocht Lorelei, echt complimenten voor je werk.

Ik ben bang helaas dat het vergeefse moeite is geweest en het spijt me mee te delen wat ik heb gevonden.

Op de site: http://www.oowdg.com/symbols/cash.html
staat een lijst met coderingscodes voor vergelijking van verschillende valuta en andere effecten (cash symbols), een soort internationale standaardlijst voor hoe je de koers tussen verschillende valuta moet aangeven.

Hier staat ook bij FOREX (whatever that may be) de codering voor Australian Dollar tegen US Dollar ($ADUS).
Startdatum van de exchange: 13 januari 1987.
(ik durf wel te wedden dat het ook nog was om 14.20uur).

Het zal dus vermoedelijk afkomstig zijn van 1 of ander Australisch waardepapier waarop deze datum zo cryptisch is verwerkt.

Ik geloof niet meer in een hint naar de mol in deze.


Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #484 Gepost op: 7-02-2005, 11:07:14 »
Lorelei ::oink::  ::ok::

erg indrukwekkend.

nu alleen die datum...
word nog een flinke klus om iets te vinden wat ook echt betrekking heeft op 1 van de kandidaten denk ik  :-\\

oh well, keeps me off the streets  ;)
wow bob wow

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #485 Gepost op: 7-02-2005, 11:38:00 »
geweldig werk met de horoscoop lorelei!  ::ok:: :D

hmm de AUS dollar exchange rate is begonnen op die dag? lijkt me dan geen toeval toch?

en dan naar 1966 .... het zou toch niet waar zijn... (ik heb MM al weggestreept  :P

volgens mij hebben de makers dit jaar hun best gedaan en echte hints verstopt in de site, omdat het het laaste seizoen is enzo.

Mijn petje af in ieder geval  ::ok::

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #486 Gepost op: 7-02-2005, 12:24:58 »
MM is van 1964. Het zou toch niet zo kunnen zijn dat ze allerlei vage hints gaan bedenken naar een verkeerd geboortejaar en dan zeggen dat het een hint is...
Dan hadden ze net zo goed die hints kunnen maken op 1964.

Lorelei, hoe moeilijk is het om van een willekeurige datum een lijstje te maken zoals in de hints? Ik bedoel, stel ze willen oms om de tuin leiden en ons uit laten komen op een bepaalde datum, hoe moeilijk is het om dat lijstje te maken??
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 12:26:46 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #487 Gepost op: 7-02-2005, 16:55:25 »
::tandpastasmiley::  ;D

Ik heb hem hoor.. bijna tot de minuut exact ! :D

Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20   ::trots:: NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20
Dus roept U maar.. geboortedatum?? Eventdate, premiere oid?  ::tandpastasmiley::

Hier staat ook bij FOREX (whatever that may be) de codering voor Australian Dollar tegen US Dollar ($ADUS).
Startdatum van de exchange: 13 januari 1987.

Op http://encyclopedia.fablis.com/index.php/Australian_dollar staat vermeld dat dit biljet in 1966 werd uitgebracht.

Op 14 februari 1966 werd het totale monetaire systeem gewijzigd van ponden naar dollars.

De afbeeldingen op de hintspagina zijn van de moderne australische bankbiljetten:

$50 David Unaipon en $100 Edith Cowan (zoals reeds hierboven genoemd)
Bron: www.dfat.gov.au/ facts/currency.html

wie is nog meer van '66? Gijs!

Gijs heeft Caberet als derde CD keuze. Deze musical bevat het volgende nummer:

Joel Grey, Liza Minnelli - Money, Money

met de volgende tekst:

A mark, a yen, a buck or a pound
A buck or a pound, a buck or a pound
    (a buck is een dollar)
Is all that makes the world go round

MP3: http://marina_extras.tripod.com/money.mp3

Bron: http://pie.by.ru/lyrix/mm.shtm




« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 22:03:41 door Castor_en_Pollux »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #488 Gepost op: 7-02-2005, 19:13:52 »
Kijk goed naar de '4'





 ???

De 4 en de 5 zijn ook groter, dat verklaart de '45' misschien die achter Angela te zien tijdens het verhoor.

Waarschijnlijk is het doodsimpel te verklaren dat de 4 en 5 bijna vervaagd waren en dat ze opnieuw opgeplakt zijn en de stickers neergezet op dat richeltje, misschien ook niet.  ???

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #489 Gepost op: 7-02-2005, 19:19:09 »
Inderdaad heel vreemd, dat eerste plaatje met die vervaagde 4

Maar of het iets betekent? Ik weet het niet hoor... het moet in ieder geval gemonteerd zijn dan want het kan niet zijn dat het toen ook zo was dat de 4 opeens vervaagd was. Schaduw kan ook niet...???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #490 Gepost op: 7-02-2005, 19:33:48 »
Het idd wel raar dat de 4 en 5 groter zijn.  ???

De vaagheid heeft volgens mij gewoon te maken met licht. Het was mij al eens opgevallen terwijl in de uitzending terug keek. Ik meen mij te herinneren dat je de 5 minder vaag ziet worden terwijl de camera beweegt.

Daarnaast denk ik ook dat die hele zaal opgebouwd was uit decor (alles in de kamer, niet de buiten muren enzo.) Volgens mij zijn ook alle nummers opgeplakt. Het lijkt me daarom raar dat de 4 en 5 een speciale behandeling krijgen... maar ja, ze zijn wel groter en hangen ook nog eens achter Angela???

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #491 Gepost op: 7-02-2005, 20:02:16 »
Jammer dat dat horoscoop verhaal niks opleverde, maar ik vind het wel grote klasse hoe het aangepakt is! Allemaal een schouderklopje van opa  ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #492 Gepost op: 7-02-2005, 20:05:29 »
::tandpastasmiley::  ;D

Ik heb hem hoor.. bijna tot de minuut exact ! :D

Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20   ::trots:: NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20
Hoeveel uur later was het toen in Australie? Ofwel, hoeveel uur later is het in Australie?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #493 Gepost op: 7-02-2005, 20:15:39 »
Jammer dat dat horoscoop verhaal niks opleverde, maar ik vind het wel grote klasse hoe het aangepakt is! Allemaal een schouderklopje van opa  ::ok::
???

Volgens mij heeft het een datum opgeleverd.

Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20    NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20

Een datum met een link naar andere afbeeldingen op dit plaatje. Al deze afbeeldingen op dit plaatje boven statistieken hebben betrekking op de Australische dollar.

Waarom dan die opmerking  ???

« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 22:20:02 door Castor_en_Pollux »

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #494 Gepost op: 7-02-2005, 21:53:58 »
Het idd wel raar dat de 4 en 5 groter zijn.  ???

De vaagheid heeft volgens mij gewoon te maken met licht. Het was mij al eens opgevallen terwijl in de uitzending terug keek. Ik meen mij te herinneren dat je de 5 minder vaag ziet worden terwijl de camera beweegt.

Daarnaast denk ik ook dat die hele zaal opgebouwd was uit decor (alles in de kamer, niet de buiten muren enzo.) Volgens mij zijn ook alle nummers opgeplakt. Het lijkt me daarom raar dat de 4 en 5 een speciale behandeling krijgen... maar ja, ze zijn wel groter en hangen ook nog eens achter Angela???
Wel een beetje off-topic, maar goed:

Vreemd dat de 4 en de 5 groter zijn. Het is ook vreemd hoe Gijs precies tussen de 4 en de 5 in gaat staan en een blik heeft van: Ik ga hier staan precies tussen de 4 en de 5. Als Jim er dan tussen wil, gaat Gijs zoder op of om te kijken aan de kant en zoekt ie contact met z'n maatje Sander. Heel apart.

De 4 heeft een lichtere kleur omdat er een vlekje in het beeld zit. Helemaal aan het begin zit het vlekje op de 1 en is die lichter en als ie op de 4 zit zie je de camera even later iets bewegen en wordt de 4 weer donker.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #495 Gepost op: 7-02-2005, 21:55:08 »
Ik stel de vraag nog maar een keertje:
Lorelei, hoe moeilijk is het om van een willekeurige datum een lijstje te maken zoals in de hints? Ik bedoel, stel ze willen oms om de tuin leiden en ons uit laten komen op een bepaalde datum, hoe moeilijk is het om dat lijstje te maken??
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #496 Gepost op: 7-02-2005, 22:13:26 »
???

Volgens mij heeft het een datum opgeleverd.

Het is idd 13 Januari 1987 , om ongeveer 14H20    NB 13H20 staat voor GMT, Nederlandse tijd dus 14H20

Een datum met een duidelijke link naar andere afbeeldingen op dit plaatje.

Waarom dan die opmerking  ???



Mee eens CenP, ik vond het ook wel jammer dat er niks spannenders dan zo'n valutamarkt afspraak uitkwam maar we zijn er nog niet mee klaar.

Ik heb me een breuk gezocht of ik ergens op internet een afbeelding van dit document (of wat het ook is) kon vinden maar helaas zonder resultaat.

Op de datum 13 januari 1987 is een soort exchange rate verdrag gesloten tussen de centrale banken van de USA en Australië.
Dit houdt ongeveer hetzelfde in als de situatie die we in Europa hadden voor de Euro en we nu nog steeds met de Britse Pond hebben (alsook met de US Dollar en de Yen).
Het betekent gewoon dat de centrale banken elkaar beloven dat ze de wisselkoersen niet teveel ten opzichte van elkaar laten schommelen en dat controleren ze door als centrale bank valuta juist te verkopen of aan te kopen.

Normaal zou dit verdrag dus alleen van belang zijn voor de internationale valutahandelaren en kom je daar als gewone sterveling niet mee in aanraking.

Het enige wat ik heb kunnen bedenken is dat het zou kunnen staan op b.v. Traveller Cheques van een Amerikaanse maatschappij (b.v. Thomas Cook of American Express) maar dan in valuta Australische Dollars.

Zo zou je als Amerikaanse toerist een half jaar door Australië kunnen reizen met deze cheques om overal in plaatselijke valuta te betalen. Het verdrag van 13 januari 1987 geeft je daarbij de garantie dat je geld niet gedurende je reis devalueert.

Zo'n cheque, daar zou dit op kunnen staan/slaan.

Ik heb echter niet de afbeelding van zoiets kunnen vinden maar het zou een onderdeel van het origineel van ons plaatje kunnen zijn.

Voor de duidelijkheid, dit is allemaal speculatie hoor, het zou net zogoed op 1 of ander aandeel of obligatiepapier kunnen staan. Bankbiljetten zijn iets minder waarschijnlijk want de Australische dollar is niet echt gekoppeld met de US dollar.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #497 Gepost op: 7-02-2005, 22:17:08 »
Kijk goed naar de '4'




Viel mij ook op, maar toen ik verder ging kijken bleek dat het gewoon de lichtinval is. Een stukje eerder (of later) zie een van de andere nummers ook grijs ipv zwart.

Dat van de grotere 4 en 5 is ook wel apart, maar mss is dat gewoonte bij zulke lineup-muren oid ???

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #498 Gepost op: 7-02-2005, 22:23:08 »
MM is van 1964. Het zou toch niet zo kunnen zijn dat ze allerlei vage hints gaan bedenken naar een verkeerd geboortejaar en dan zeggen dat het een hint is...
Dan hadden ze net zo goed die hints kunnen maken op 1964.

Lorelei, hoe moeilijk is het om van een willekeurige datum een lijstje te maken zoals in de hints? Ik bedoel, stel ze willen oms om de tuin leiden en ons uit laten komen op een bepaalde datum, hoe moeilijk is het om dat lijstje te maken??

Weet niet zeker wat je bedoelt met een willekeurig lijstje, maar deze chart is uniek voor die dag en dat tijdstip. Voor zover ik weet komt is elke combinatie / constellatie uniek en komt maar 1 keer ooit voor (de kans dat dit over een andere dag gaat is dus mi nihil) Hoop dat dat dat je vraag beantwoordt? :)

Nb dit lijstje kun je niet namaken want dan zouden de planeetposities niet meer kloppen. Aangezien ze allemaal bijna tot op de minuut exact overeenkomen kan het alleen maar over deze dag (en ong dit tijdstip) gaan. Dat kan dus niet worden ´gefaked´. 
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 22:25:51 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #499 Gepost op: 7-02-2005, 22:28:24 »
Dat is de vraag niet.
Als je een datum hebt, bijvoorbeeld 18 juli 1956 ofzo.
Hoeveel moeite moet je doen om de juiste data erbij te krijgen?
"Only thing to do is jump over the moon"