Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234334 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #520 Gepost op: 8-02-2005, 00:56:30 »
Nee joh, lijkt het zo echt.?  ;D

Het is gemaakt met een software pakket van Curious lab Poser genaamd. Het bevat 3d-draadmodellen van mensen, die je tot in detail kunt laten bewegen. Moet er nog mee oefenen.




Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #521 Gepost op: 8-02-2005, 01:01:08 »
En hier zijn de kangaroos:


Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #522 Gepost op: 8-02-2005, 02:11:27 »
Nee joh, lijkt het zo echt.?  ;D

Het is gemaakt met een software pakket van Curious lab Poser genaamd. Het bevat 3d-draadmodellen van mensen, die je tot in detail kunt laten bewegen. Moet er nog mee oefenen.


Ik vond het wel al een beetje een vreemde hand hoor, maar zo heeft iedereen wel z'n afwijking dacht ik.

De kangaroos vallen op hun plaats en daarmee is ook die vermeende foto dus weer afgeschoten.

Er rest ons niet veel over met dit plaatje dus.
En het begon nog wel zoooo hoopgevend.

De foto aan de linkerkant (leren jack en vaag gezicht) zijn de twee kangaroos van de 1 dollar munt en daar komt ook het ONE D in de hoek vandaan.

De foto's aan de rechterkant komen van Australische bankbiljetten en de astrologische datum verwijst naar het startsein voor de standaard exchange code voor Australische naar Amerikaanse dollars.

De vage vlek in het midden zou dus een hand kunnen zijn maar daar kunnen we alle kanten mee op en er zit zeker geen directe hint naar de mol in.

Blijven over de cijfers (die hoogstwaarschijnlijk gewoon serienummers van bankbiljetten zijn) links uit het midden.

Maar,..

waarom, waarom veranderen ze dan zo'n plaatje na 4 afleveringen als er helemaal niks in zou zitten?

Er moet welhaast iets in zitten, ...
Maar wat?

game on.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #523 Gepost op: 8-02-2005, 02:29:57 »
Als we rekeninghouden met het tijdsverschil (+10 uur) komen we uit op ongeveer middernacht. De overgang van 13 januari 1987 naar 14 januari 1987.
Op 13 januari 1987 werd het symbool voor de wisselkoers van de Australische dollar naar de Amerikaanse dollar ingevoerd. Op 14 januari werd het symbool voor de wisselkoers van de Australische dollar naar de Yen ingevoerd.

Met deze datum/tijdstip combinatie wordt dus aan 3 verschillende valuta gerefereerd. Dat is opvallend voor deze datum/tijdstip.

Ja dat is idd zo .. daar waar ze zitten is er sws 10 uur tijdsverschil geloof ik. Dus dan zit je bijna exact middernacht.. da's wel heel frappant ja ::jaja::

Even opgezocht:

Plaatselijke Tijd = 11:58
Verschil met lokale tijd = 9 uur 30 min. voor
Verschil met UTC = 10 uur 30 min. voor
Zomertijd in gebruik? = ja (+1 uur)

:o .. 9 uur en 30 minuten.. dat brengt dus bijna exact middernacht.. (14h20 + 9h30)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #524 Gepost op: 8-02-2005, 07:21:02 »
Viel mij ook op, maar toen ik verder ging kijken bleek dat het gewoon de lichtinval is. Een stukje eerder (of later) zie een van de andere nummers ook grijs ipv zwart.

Dat van de grotere 4 en 5 is ook wel apart, maar mss is dat gewoonte bij zulke lineup-muren oid ???

Hoeft idd niks in te zitten.

Echter even ervoor staat er ook 45 naast Angela op de muur.
En het parcours van de truckopdracht was 423 meter (4 en 2+3=5 = 45 ). 4+2+3 =9, 1881 (Café 'De drie mollen') , 8+1 =9 etc.
De ontbrekende R in de 'politiebordjes' is de 18e letter, dus weer 9.

Komt wel erg vaak terug dan (net als het wederkerende 538/ 358 etc).

In het eerste shot staat echt een 9.

Dit heb ik niet gecheckt maar  9 lijkt vaak in diverse vormen terug te komen ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 07:33:05 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #525 Gepost op: 8-02-2005, 07:41:23 »
De kangaroos vallen op hun plaats en daarmee is ook die vermeende foto dus weer afgeschoten.

Er rest ons niet veel over met dit plaatje dus.
En het begon nog wel zoooo hoopgevend.

Voor sommigen is een hint alleen een hint als het een gezicht is, begrijp ik nu.  :) ;)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #526 Gepost op: 8-02-2005, 07:51:18 »
Ik weet even niet meer waar (man wat wordt er toch veel geschreven ;D) maar ik meen dat ik ergens de vraag langs heb zien komen hoe Pete in de serie heet van zijn achternaam?

Yvonne vraagt dit en hij zegt dat hij Peter Stateman heet.

Stateman >> staatsman
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #527 Gepost op: 8-02-2005, 07:57:58 »
Overigens, nog even over dat konijn ;D

Ik weet niet volgens mij is de persoon erin vrij lang en een vrouw. (vooral t.o.v. de aussie omgeving lijkt de vrij lang, even de Australiërs eromheen en het haar als referentiepunt gebruikend).

Ik vroeg me puur even af, zou het misschien Elise kunnen zijn erin? Een soort terugkomst trucje net als George vorig jaar? (en in dat pak vooralsnog lekker onherkenbaar?) Ze lijkt dan op het eerste gezicht wel donkerder (en langer) haar te hebben overigens (maar goed dat kan intussen gegroeid zijn natuurlijk ;))
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 08:00:18 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #528 Gepost op: 8-02-2005, 08:09:10 »
Overigens, nog even over dat konijn ;D

Ik weet niet volgens mij is de persoon erin vrij lang en een vrouw.

Lijkt me ook een vrouw, als man wil je absoluut nooit aangetroffen worden in een ROZE konijnenpak.  ::rofl::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #529 Gepost op: 8-02-2005, 10:28:55 »
LOL, het hoort hier eig niet maar goed. Als Elise erin zat, dan was er zeker wel op aangestuurd dat ze ontdekt werd. Elise gaat niet zoveel uur vliegen om even in een roze konijnenpakje rond te huppelen zonder dat iemand het ziet. Ik denk wel dat het konijnenpak erbij hoorde. Het was natuurlijk de ultieme tactiek, maar niemand was zo slim om dat pak te lenen. Terwijl ze het 'pak' wel hebben zien lopen (Isabelle iig)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #530 Gepost op: 8-02-2005, 13:26:03 »
Was dat konijnenpak niet gewoon een bachelor's stunt? Ik weet niet hoor, daar dacht ik gelijk aan.

En dank je voor het plaatje van die munt... ik zag maar geen kangaroos.
Ik denk wel dat het zo'n plaatje is als heks met neus, einstein en blote vrouw. Je weet wel zo'n ding waar je twee dingen in kunt zien...

Over het middelste gedeelte van de foto. Ik meen telkens een neus te zien, dat gelige stukje met links daarvan één oog.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #531 Gepost op: 8-02-2005, 13:53:42 »
twee kangaroos....

uhm in aflevering 2 na/tijdens de grot opdracht huppelden er toch 2 kangaroos???

eerste keer was volgens mij met MM in beeld.

hmmmm ???
wow bob wow

Offline appel

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #532 Gepost op: 8-02-2005, 14:01:30 »
Het fotoverslag van aflevering 4, opdracht twee:

als je hier doorheen bladert zie je van elke kandidaat een close-up foto. Behalve van Marc-Marie. Waarom iedereen laten zien op 1 na?

Hint???

Offline Kuikentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #533 Gepost op: 8-02-2005, 16:52:05 »
Iets aparts is me opgevallen aan deze twee foto's

Nr. 1:


Nr. 2:


Op foto 1 vormen - wanneer we afvaller Roeland níet meer meetellen - Marc-Marie, Yvonne, Victoria, Yvon en Gijs de voorste rij. Bij de line up van foto 2 staan deze mensen vanaf Gijs geteld in het midden precies omgekeerd. Dus: Gijs, Yvon, Victoria, Yvonne en Marc-Marie.

Op foto 1 vormen Jim, Lottie, Sander en Isabelle de achterste rij. Hun plaats van staan tijdens de line up is ook bijna omgekeerd, maar Sander en Isabelle zijn van plaats veranderd. De volgorde zou door doorredeneren immers Isabelle, Sander, Lottie, Jim zijn. De volgorde bij de line up is echter: Sander, Isabelle, Lottie, Jim. Ik vind het vrij "toevallig" dat de mensen omgekeerd staan ten opzichte van de groepsfoto, maar dat Sander en Isabelle niet passen in deze logica. Is de MOL van positie gewisseld?

Carlijn

  • Gast
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #534 Gepost op: 8-02-2005, 17:40:13 »
9e letter is de i van isabelle :)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #535 Gepost op: 8-02-2005, 22:28:24 »
Even maar weer over het nieuwe plaatje bij statistieken, ben alweer een tijdje aan het puzzelen maar kom er niet veel verder mee.

Een paar kleine dingetjes toch.

De nummer reeksen links van het midden kunnen geen serienummers van australische bankbiljetten zijn want die biljetten hebben aanzienlijk minder cijfers en beginnen altijd met een letter.

Het 50 dollar biljet wat in het plaatje is verwerkt is op een heel appart detail aangepast.

Onder het bedrag "50" staat een afbeelding van het zuiderkruis.

In het plaatje is dit sterrenbeeld echter afgesneden zodat er nog maar een half sterrenbeeld over blijft.
Er is m.i. geen reden dat ze dit moesten doen om andere tekst meer leesbaar te maken want de astrologische datum staat het niet in de weg.

Voor meer info over alle gangbare australische bankbiljetten:
http://www.rba.gov.au/CurrencyNotes/NotesInCirculation/current_notes_in_circulation.html

Bijlagen:

1:  statistiek plaatje (astroscoop)
2:  50 dollar biljet uitgesneden.
3:  50 dollar biljet voorkant volledig
4:  50 dollar biljet achterkant volledig (let op lengte serienummers)
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #536 Gepost op: 8-02-2005, 22:45:13 »
strakke observatie van het halve zuiderkruis lodewijk!  ::jaja::

een ster valt weg - welke is dat? poolster? .... het zijn natuurlijk allemaal sterren die meedoen aan de mol...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #537 Gepost op: 8-02-2005, 22:46:49 »
Geweldige vonst. Ik neem aan dat dit implicaties heeft voor de datum die uit dat dat gedoe* kwam. (Dat je ergens de helft van moet nemen lijkt mij duidelijk, waarvan? Ik heb geen idee.)

* Gedoe is niet negatief bedoelt, maar ik weet er gewoon zo weinig van dat ik op dit moment even vergeten ben hoe het heet.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #538 Gepost op: 8-02-2005, 22:51:15 »
Het 50 dollar biljet wat in het plaatje is verwerkt is op een heel appart detail aangepast.

Onder het bedrag "50" staat een afbeelding van het zuiderkruis.

In het plaatje is dit sterrenbeeld echter afgesneden zodat er nog maar een half sterrenbeeld over blijft.
Er is m.i. geen reden dat ze dit moesten doen om andere tekst meer leesbaar te maken want de astrologische datum staat het niet in de weg.

 ::ok::


Door de halvering valt uit het sterrenbeeld de dubbelster Acrux weg.
Edit: (Is incorrect zie latere post)

De hoofdster van Crux heet Acrux (alpha Crucis). Het is een mooie dubbelster. De gecombineerde helderheid van beide sterren resulteert in een ster van magnitude 0,7. De sterren staan op een afstand van 320 lichtjaar. Ze zijn beide ongeveer half zo groot als de zon.

alpha Crucis heeft een grote eigenbeweging. Er zijn meerdere sterren in het sterrenbeeld die een zelfde eigenbeweging vertonen.

Bron: http://www.sterrenkunde.nl/sterrenbeelden/01c414937f0f9b907/01c414938a1287b65.html

Het was me al eerder opgevallen dat het thema dubbel/twee ook te vinden is in:
- de bankbiljetten (een man en een vrouw als afbeeldingen),
- twee kangaroos op de munt (In continuation of this popular theme, the 1999 $1
  Silver Kangaroo Coin features a kangaroo family, the female carrying a joey in her
  pouch
  ::rofl::)
Edit: thema dubbel vervalt hiermee ook.



« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 23:17:53 door Castor_en_Pollux »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #539 Gepost op: 8-02-2005, 22:52:49 »


Hier is info over the Southern Cross aka Crux
http://www.diggerhistory.info/pages-flags/southern_cross.htm

beter plaatje:
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 22:54:22 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"