Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234323 keer)

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #700 Gepost op: 25-02-2005, 23:45:32 »
Ok, een portie vrije associatie van mijn kant over dit filmpje;
het filmpje laat eigenlijk de drie mogelijkheden van een mol tijdens een opdracht zien:
- je hoeft niet te mollen, iemand maakt al een fout (Ron die de verkeerde tijd doorgeeft)
- je moet je actief bemoeien om te zorgen dat het fout gaat (Elise die de kaartjes verkeerd hangt)
- soms moet je om een opdracht te manipuleren van te voren bepaalde 'skills' opdoen.

Het filmpje staat bij de hints van aflevering 7, dus moeten we daar op betrekken en niet op eerdere afleveringen.
De eerste twee molmethodes zijn natuurlijk moeilijk te onderscheiden als kijker, maar de derde daar kan je nu wel iets mee. Het duiken kan goed geoefend zijn van te voren. ik meen me ook van een ander jaar te herinneren dat de mol (George, of een belgische?) had geleerd om te doen alsof je het NIET kon. Hoe je jezelf ziek kon maken. Op die manier kan je het natuurlijk goed verzieken. Je lijkt niet veel te kunnen doen, maar doordat Yvon nu die bordjes bovenhaalt kan ze de plaatjes verkeerd geinterpreteerd aan Isabelle doorgeven, want die krijgt ze niet in handen. (misschien wel iets heel duidelijks wissen)

Bij de titelpagina staat: 'communicatie en orientatie zijn twee dankbare sabbotagemiddelen, als je de mol bent tenminste'

GOed: communicatie: er ging in de eerste opdracht niet veel mis met de communicatie. Maar MM maakte er later iets anders van (hij had wel het goede verstaan). Een kandidaat die al iets fout doet, of actieve bemoeienis?
Maar bij de fietsopdracht gaat wel van alles mis met de communicatie. Het bruggetje waar ze (opnieuw) langs moeten, het water dat niet genoemd werd (enz). Fouten kwamen daar vanuit de kokers. Weer kandidaat of mol?

Orientatie: was vooral bij de tweede opdracht belangrijk. Alles ging best goed tot het einde. Zie ook communicatie. En als je zeeziek bent heb je last van je evenwichtsorgaantje in je oor. Kan je ook als orienteren zien (je evenwicht geeft andere signalen dan je ogen).

Dus ook hier is Yvon steeds belangrijk (maar goed, zij is mijn mol, dus alles van haar is verdacht)

Maar: als je de mol bent staat kleiner, dus misschien moet je je hier juist niet zoveel van aantrekken.
 ::ohno:: Ik weet het niet meer.

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #701 Gepost op: 25-02-2005, 23:45:46 »
Dat wou ik zeggen, het zijn allemaal vergelijbare sabotages. Marc-Marie die eigenschappen ook verandert..
Het hoeft niet allemaal naar Lottie te wijzen.
Ron die perongeluk de verkeerde tijd zegt, iemand van dit seizoen die ze de verkeerde kant op stuurt.. Dat soort dingen zijn het.
En inderdaad het oefenen vantevoren. Maar, dit kan wederom voor zowel Marc-Marie als Lottie gelden. Er zal vast wel iets inzitten waardoor het naar een persoon wijst, ik  ben er nu te moe voor. Morgen.
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #702 Gepost op: 25-02-2005, 23:50:00 »
ik vind het een hele goede analyse smee!  ::ok::

vooral dat van het op aflevering 7 betrekken... was het ook niet van aflevering 7 vorig jaar, de verschijning van george?


Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #703 Gepost op: 25-02-2005, 23:54:37 »
Ik was nog iets vergeten:

Angela leek ook van te voren al te weten dat Yvon niet zou gaan duiken. Ik weet niet meer precies wanneer, maar tijdens de uitzending viel dat me al op (ik kan pas later in de week nog een keer kijken). Ik geloof dat het iets was dat ze bij het uitleggen aan MM al zegt dat Lottie duikt.
Daardoor denk ik dat Yvon deed alsof (ook omdat ik er echt groener uitzie als ik zeeziek ben)en het van te voren was afgesproken. Ze zou ook niet echt een functie hebben gehad onder water.
(Alvast mijn verontschuldigingen aan Yvon als ze echt ziek was)

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #704 Gepost op: 26-02-2005, 09:17:36 »
Om nog even terug te komen op de stream van vorig jaar. Ik denk dat het een duidelijk hint is, we moeten zoeken naar connecties. Ik heb de volgende gemaakt:

In de baantjes opdracht (waar ze de metro zoeken) belt René met Elise (demol) net zoals Ron. Zij moeten Elise wijzen waar ze heen moet --> Dit kan slaan op dat Isabelle belde met de fietsgroep om de weg als het ware te wijzen. Dit zou betekenen dat Lottie of MM de mol zou zijn.

Eigenschappen plaatsen: Bij de afl. van vorig jaar zag je dat Elise duidelijk probeerde Chandrika en zichzelf fout te plaatsen (met succes) --> dit kan slaan op dat MM misschien de verkeerde karaktereigenschappen plaatste OF dat Lottie de verkeerde eigenschap aan de verkeerde persoon koppelde. Lottie lijkt mij hierin een beter connectie omdat zij echt die eigenschappen moest koppelen, net als Elise toen.

Slipproef: Dit had Elise geoefend voor de opnames bleek later, en zo kon ze makkelijker manipuleren --> Dit kan slaan op bijv. Lottie die het duiken voor de opnames heeft geoefend (waar Yvon duidelijk meer moeite mee had)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #705 Gepost op: 26-02-2005, 09:26:26 »
Bij de hints in het korte filmpje van 2003:


Chandrika begint met te zeggen: 32. (Isabelles leeftijd)


Bij het plaatsen van de eigenschappen van de kandidaten en de corresponderende foto's was de situatie in eerste instantie goed.

Elise had staan : Enthousiast en warrig.

Daarna weet ze wat te verplaatsen zodat de opdracht mislukt is.

"Enthousiast" komt imho het dichtst bij het "positief" van de duikproef. (De andere eigenschappen; bijdehand, kritisch ongeduldig en eigenwijs hebben een toch wat negatievere klank)

Lottie had zich die eigenschap toegedicht voordat andere mensen die veranderden...
De andere eigenschap die bij Elise in eerste instantie stond was "warrig".

MM is in mijn optiek het warrigst...
Weer een echte widm hint dus... ::trots:: :\'(
« Laatst bewerkt op: 26-02-2005, 13:08:00 door zillionaire »
Carpe Diem

Offline shareena1511

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #706 Gepost op: 26-02-2005, 09:53:00 »
Waar staat die aflevering dan? Ik kan hem niet vinden!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #707 Gepost op: 26-02-2005, 09:58:21 »
Waar staat die aflevering dan? Ik kan hem niet vinden!

Op widm.nl
Op de hints pagina.
Er staat wel 'bekijk deze aflevering' maar de stream heet 'blondemike' en je krijgt dan dus de 7 minuten uit de 2003 serie.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #708 Gepost op: 26-02-2005, 10:18:01 »
Iets kleins en opvallends van de .nl site.

Zie er geen hint in maar viel me wel op.

Op de pagina met links staan de links naar de pagina's van bedrijven en organisties die hebben meegeholpen aan het programma op welke manier dan ook.

Bij de links van de afleveringen 1 t/m 3 openen deze links altijd in een eigen nieuw venster.

Vanaf aflevering 4 openen deze links IN het frame van widm.nl.
Dus geen nieuw window.

Nogmaals ik zie niet gelijk een hint hoor maar bij alles wat afwijkt en veranderd word ik argwanend.
Hoezo verslaafd?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #709 Gepost op: 26-02-2005, 10:58:08 »
Oh, en blondemike is natuurlijk:

Ik ben de Mol.
Carpe Diem

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #710 Gepost op: 26-02-2005, 11:52:28 »
Oh, en blondemike is natuurlijk:

Ik ben de Mol.

Dit was volgens mij 1 van de anagrammen van 2003. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #711 Gepost op: 26-02-2005, 12:05:18 »
Wat is de muziek bij 'blondemike'-hint?


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #712 Gepost op: 26-02-2005, 12:10:36 »
De namen van de filmpjes van de afvallers zit ook een 'hintje' in:

Sander: Zittenwehieropeens
Gijs en Sander: Noumannendaswelbali  ::rofl::  ::rofl::
Victoria: Vindevijfdeeruit  ???
Yvonne: afgevallenopdedrempel
Roeland: hoeishetmetje
Gijs (afl.2!): niethelemaalwaar  :o Stom dat die niet opgevallen is!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #713 Gepost op: 26-02-2005, 12:37:45 »
Kijk allemaal even  bij Maak de test!!. En in het logo van widm zie ik glinsterende dingen (iig gisteravond)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #714 Gepost op: 26-02-2005, 14:06:04 »
Even een beetje een brainstorm hierover.

Het is een compilatie uit verschillende afleveringen van de vorige serie.

Nee, alle 3 de opdrachten komen uit aflevering 7 van de vorige serie. Misschien toch een foutje? :-\\

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #715 Gepost op: 26-02-2005, 14:11:47 »
Nee, alle 3 de opdrachten komen uit aflevering 7 van de vorige serie. Misschien toch een foutje? :-\\

Hadden ze wellicht in 2003 niet de volledige uitzending , maar slechts een compilatie staan ?
Carpe Diem

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #716 Gepost op: 26-02-2005, 14:33:13 »
Hadden ze wellicht in 2003 niet de volledige uitzending , maar slechts een compilatie staan ?

Nee ze hadden per opdracht een filmpje staan en ik denk ook bij de hints pagina een filmpje met de hints die er bij de foto's bij staan (dit filmpje dus) maar dat weet ik niet zeker. :-\\

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #717 Gepost op: 26-02-2005, 14:39:44 »
Even over het seizoen 2003 filmpje op de hints-pagina:

Wat mij (naast de dingen die al genoemd zijn) opviel, waren 2 quotes van Elise:
"Het gaat erom hoe iemand zichzelf ziet" bij de eigenschappen-opdracht
"Dat ik dat kon, helemaal geweldig!" bij de slipproef

Lijkt mij ook meer richting Lottie of MM wijzen, de eerdere analyses vind ik ook het meest richting MM of Lottie wijzen. Ik heb ook wat getallen genoteerd die in het stukje voorkomen:

32 zegt Chandrika (ik las ergens dat het de leeftijd van Isabelle is -> I. winnaar?)
15.51.03 tijd waarop Rene in beeld komt
2 weet niet meer waar dit vandaan komt, maar staat op m'n aantekeningenbriefje  :)
half 6 -> 17.30 (verkeerde) tijdstip doorgegeven door Ron
16.05.11 ik dacht tijd waarop Elise of Ron in beeld komt, weet ik niet zeker
16.11.26 tijd waarop Ferdi in beeld komt

Misschien dat getallen-mensen  :D hier iets mee kunnen? Het lijkt mij dat ze die tijdstippen bijv. heel goed zo hebben kunnen manipuleren dat er iets mee te doen valt, qua letters oid. Ik ben eigenlijk geneigd om nav dit filmpje Yvon (met potlood  ;) ) en Isabelle door te strepen...  ;D

Victoria: Vindevijfdeeruit  ???


V in de vijfde eruit -> ze viel toch in de vijfde afl uit?

Over het Superman gebeuren op de site vorige week:
Op het strand zegt MM op een gegeven moment:
...ik krijg een Superman-gevoel!  ::oink::

MSI : Mole Scene Investigation

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #718 Gepost op: 26-02-2005, 15:13:28 »
De namen van de filmpjes van de afvallers zit ook een 'hintje' in:

Sander: Zittenwehieropeens
Gijs en Sander: Noumannendaswelbali  ::rofl::  ::rofl::
Victoria: Vindevijfdeeruit  ???
Yvonne: afgevallenopdedrempel
Roeland: hoeishetmetje
Gijs (afl.2!): niethelemaalwaar  :o Stom dat die niet opgevallen is!

Is dit niet iedere keer de zin waarmee Angela mee begint in 't interview?  ???

Wel frappant die bij Gijs trouwens.  ;D  Dat we die niet doorhadden is eik iets om ons voor te schamen.  ;)

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #719 Gepost op: 26-02-2005, 16:09:40 »
Is dit niet iedere keer de zin waarmee Angela mee begint in 't interview?  ???

Wel frappant die bij Gijs trouwens.  ;D  Dat we die niet doorhadden is eik iets om ons voor te schamen.  ;)

Euh, ik mis de hint een beetje? Begrijp hem niet helemaal ::schaam::