Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234740 keer)

Offline Carlijn_Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #720 Gepost op: 26-02-2005, 16:17:03 »
De namen van de filmpjes van de afvallers zit ook een 'hintje' in:

Sander: Zittenwehieropeens
Gijs en Sander: Noumannendaswelbali   
Victoria: Vindevijfdeeruit 
Yvonne: afgevallenopdedrempel
Roeland: hoeishetmetje
Gijs (afl.2!): niethelemaalwaar   Stom dat die niet opgevallen is!


dit is denk ik goed gevonden!!! maar waar precies.. want ik wil die ook wel even zien :)//
en van victoren.. V de vijfde eruit.. is denk ik gewoon Vic de 5e afl eruit...
wie is de mol? INGE!

Offline Lizzz

  • Forumlid
  • wie of wie is de mol??
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #721 Gepost op: 26-02-2005, 16:27:23 »
Dat van niet helemaal waar bij Gijs zijn filmpje had ik WEL gezien en toen ook gepost op het form van .nl site, alleen daar is een nieuw forum gekomen, dus is dat berichtje moeilijk terug te vinden. Maar door mij was het in ieder geval gezien. Maar voor de rest denk ik niet dat je wat achter deze titels kan vinden, want de titel is gewoon het eerste van angela zegt.

Offline B209910

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #722 Gepost op: 26-02-2005, 16:52:21 »
Ik was er ook erg blij mee dat MM het over 'superman' had in de aflevering, dat verwijst in ieder geval naar hem :D.

De namen van de interviews slaan altijd op een van de eerste dingen die angela zegt. Bij victoria was dat: nou victoria, lig je er in de vijfde aflevering uit (of iets van die strekking).

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #723 Gepost op: 26-02-2005, 16:53:23 »
Euh, ik mis de hint een beetje? Begrijp hem niet helemaal ::schaam::

Nou ik heb effe geen tijd om 't allemaal na te kijken nu, maar ik weet zeker dat Angela haar interview met Gijs en Jim vorige week begon met de zin 'Nou mannen, das wel bali!' Daar moest ik toen namelijk hard om lachen.  ;D

Dus ik ging er effe vanuit dat voor die bestandsnamen van de filmpjes gewoon steeds de eerste zin of de eerste paar woorden van Angela waren genomen.  :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #724 Gepost op: 26-02-2005, 19:19:03 »
Wat nog niet wil zeggen dat Angela's eerste woorden niet heel zorgvuldig bedacht zijn...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #725 Gepost op: 26-02-2005, 22:15:11 »
nog even over het EIDM filmpje van vorig seizoen op de WIDM.nl site -- het is dus aflevering 7 maar eigenlijk in omgekeerde volgorde -- de laaste opdracht als eerste getoond, etc. Dat doen ze vast niet perongeluk. Ik heb zelf de neiging om het op afleveringen te plakken.. maar dan klopt de volgorde ook niet...

maar wrom zetten ze het nou achterstevoren... het zijn de hints filmpjes van vorig jaar, maar vorig jaar hebben ze dat toch wel in de juiste volgorde gezet?

of is het echt een site-update foutje? dat lijkt me wel erg sterk, gezien het feit dat het er nog steeds opstaat en de webredacteuren het dan allang vervangen zouden hebben.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #726 Gepost op: 26-02-2005, 23:46:40 »
nog even over het EIDM filmpje van vorig seizoen op de WIDM.nl site -- het is dus aflevering 7 maar eigenlijk in omgekeerde volgorde -- de laaste opdracht als eerste getoond, etc. Dat doen ze vast niet perongeluk. Ik heb zelf de neiging om het op afleveringen te plakken.. maar dan klopt de volgorde ook niet...

maar wrom zetten ze het nou achterstevoren... het zijn de hints filmpjes van vorig jaar, maar vorig jaar hebben ze dat toch wel in de juiste volgorde gezet?

of is het echt een site-update foutje? dat lijkt me wel erg sterk, gezien het feit dat het er nog steeds opstaat en de webredacteuren het dan allang vervangen zouden hebben.

Misschien houd het verband met de opdrachten van dit jaar.
Of dat de mol alles omgekeerd doet dan de vorige mol..Opzichtig mollen ???
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #727 Gepost op: 27-02-2005, 12:08:24 »
Of gewoon een aanwijzing dat we de eerdere uitzendingen eens terug moteen kijken ::tandpastasmiley::

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #728 Gepost op: 27-02-2005, 12:39:36 »
Zou je uit de ondertitel mogen afleiden dat MM saboteerde zonder de Mol te zijn? (Men was hem immers niet zo dankbaar.)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #729 Gepost op: 27-02-2005, 12:51:54 »
Ik ga nu in alles aanwijzingen zien.  ::) Alle kaartjes zijn in het midden vastgelegd, op één na: eigenwijs.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #730 Gepost op: 27-02-2005, 13:38:59 »
Ja... maar op t moment dat ze die kaartjes zo vastlegden wisten ze nog niet aan wie t woord 'Eigenwijs' gekoppeld zou worden... Tenzij Lottie de Mol is, maar zei koos voor zichzelf t woord Positief, dus dan nog zou Eigenwijs geen hint naar de Mol zijn...

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #731 Gepost op: 27-02-2005, 13:44:54 »
maar in het hintsfilmpje van 2003 (dat op de WIDM-site bij deze week staat) waren de eigenschappen vaststaand; dus zou nu ook de échte eigenwijze persoon kunnen worden bedoeld: MM.  :-\\

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #732 Gepost op: 27-02-2005, 14:50:08 »
Nee hoor, ook toen waren ze niet vaststaand. Ron en Chandrika hadden de eigenschappen eerst aan de personen gekoppeld, daarna moest het groepje van Elise de personen weer raden.
Eigenschappen zijn volgens mij nooit echt vaststaand. Zeker bij mol-spellen niet. Dom hoor van MM  ::ohno::. Maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je terugdenkt aan vragenlijsten die je voor de mol hebt moeten invullen, en dat het daaraan gekoppeld is.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #733 Gepost op: 27-02-2005, 14:53:16 »
o ja, da's waar ook. Dan misschien niet dom van MM, maar juist heel mols?

Offline r0od!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • jaaaaaaah mijn mol is duidelijk!!!!!
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #734 Gepost op: 27-02-2005, 16:04:47 »
ff vraagie!!!

kan iemand mij vertellen waar ik die filmpjes van die kandidaten kan vinden? ::schaam::

alvast heeeeeel erg tnx!!!! ::bravo:: ::zwaai::
altijd in onze gedachten

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #735 Gepost op: 27-02-2005, 17:22:41 »
ff vraagie!!!

kan iemand mij vertellen waar ik die filmpjes van die kandidaten kan vinden? ::schaam::

alvast heeeeeel erg tnx!!!! ::bravo:: ::zwaai::
Hoi rOod
Als je de interviews bedoelt, die zijn te vinden op de nl site.
Bij dagboeken. Per aflevering staat er een filmpje van de afvaller
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #736 Gepost op: 27-02-2005, 18:19:55 »
 en de filmpjes met hints van vorig jaar zitten onder hints; bekijk deze afl. ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #737 Gepost op: 27-02-2005, 19:55:12 »
nog even over het EIDM filmpje van vorig seizoen op de WIDM.nl site -- het is dus aflevering 7 maar eigenlijk in omgekeerde volgorde -- de laaste opdracht als eerste getoond, etc. Dat doen ze vast niet perongeluk. Ik heb zelf de neiging om het op afleveringen te plakken.. maar dan klopt de volgorde ook niet...

maar wrom zetten ze het nou achterstevoren... het zijn de hints filmpjes van vorig jaar, maar vorig jaar hebben ze dat toch wel in de juiste volgorde gezet?

In Aflevering 7 reden ze een heel stuk dubbel. Ze moesten vanaf het kruispunt waar Sander de telefoon hadden weer terug rijden.

Dit omdat iemand anders (zoals Ron deed) (Sander kijkt niet goed of Yvon geeft per ongeluk de verkeerde info) de mol de gelegenheid geeft, de verkeerde kant op te rijden (wachten op een taxi, te laat zijn)

Kijk eens hoe hard Lottie daarna de verkeerde kant oprijdt. Net zoals Elise, wist ze waarschijnlijk heel goed hoe ze rijden moest. Net zoals George waterskiede;  rijdt ze heel hard de verkeerde kant op.

Daarna gaat ze weer heel traag en klagende de weg terug.

IMHO leidt deze hint richting Lottie....
Carpe Diem

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #738 Gepost op: 27-02-2005, 21:32:15 »
het staat misschien al ergens op et forum, maar bij die filmpjes van de afvallers op WIDM.nl hoor je een raar achtergrondgeluid. Bij Sander is het de hele tijd hetzelfde vage geluid, tot 3.56min, dan hoor je een rare uitschieter, net of iemand (versneld..?) iets zegt.
Ik dacht, laat ik ook maar eens mijn paranoia ideeen delen, miss kan iemand er wat mee?  8)
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline B209910

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #739 Gepost op: 27-02-2005, 22:20:20 »
ja ik hoorde het idd ook! Maar ik dacht rond de 9 minuten, maar het zal wel vaker voorkomen. Een soort computergeluidje, heel maf. Ik zou ook niet weten wat je ermee moet...

En over dat beruchte hintsfilmpje, denk ik dat we idd moeten kijken naar wat de mol daar deed, en dat doortrekken naar deze serie: (sommige dingen zijn al gezegd door anderen, maar even op een rijtje:)

als de slipopdracht ernaar zou verwijzen dat de mol een cursus heeft gehad in iets, dan zouden we na moeten gaan wie van de overgebleven kandidaten ergens een cursus in gehad zou kunnen hebben, wat in het spel van toepassing zou zijn.
Dat kan zijn:
Vrachtwagentje rijden -> MM en Lottie
Duiken -> Lottie (maar ze had haar brevet al) of Yvon (leren panieken, net doen alsof het niet lukt?)
Verder kan ik even niets meer bedenken waar je bepaalde vaardigheden voor aan zou kunnen leren. Iemand nog andere ideeen?

De eigenschappen-opdracht waarin Elise verwarring zaaide (over wie verwarrend zou zijn  ) kan slaan op MM die ook zelf eigenschappen veranderde. En op Lottie, die niet zo heel logisch de eigenschappen aan de personen koppelde, zodat de overige kandi's niet logischerwijs de eigenschappen af konden leiden (wat MM dus weer wel deed).

De bel opdracht: daar heeft Elise niet zo veel gedaan, want ze heeft gewoon de fout van Ron overgenomen. DIt kan erop duiden dat de mol niet altijd iets hoeft te doen, omdat ook andere kandidaten het kunnen verprutsen (moedwillig of per ongeluk). De grootste bel-opdracht was hier de links-rechts opdracht, en in mindere mate ook de fietsopdracht. Het zou erop kunnen duiden dat de mol in een van deze opdrachten niet heeft gesaboteerd, omdat andere kandidaten dat al voor hem hebben gedaan. Yvon heeft bij de L-R opdracht behoorlijk lopen klooien met verwarring, chaos, halve info etc dus dan zou zij als mol afvallen (mocht je dit aannemen dan he). Lottie heeft niet alles helemaal ok gedaan maar volgens mij niet bewust gesaboteerd, net zo min als MM en Isabelle. Bij de fietsopdracht heeft ook Yvon weer voor veel verwarring gezorgd, Isabelle in iets mindere mate kreeg ik de indruk. Lottie en MM heb ik niet bewust zien klooien ermee.

Als ik dit koppel denk ik dat MM of Lottie de mol zou kunnen zijn. (ALs dit de bedoeling zou zijn van dat filmpje he).